Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen vanhempi ei löydä päivästään 5minuuttia

Vierailija
27.08.2009 |

jotta ehtisi käydä katsomassa Helmi-järkästä ekaluokkalaista koskevat viestit? Eilen vanhempainillassa kaksi äitiä sai hirveän silmienpyörittely-kohtauksen, kun opettaja kehoitti vanhempia päivittäin kurkkaamaan viestit. Heille kuulemma pitäisi soittaa, kun eivät "ehdi" lukea viestejä...huoh

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vanha kunnon reissuvihko, samalla kurkkaa sinne kun katsotaan läksyt.Ei aina tuo edistystä tuo tekniikka.

Vierailija
22/79 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eihän siinä välttis mistään palautteesta ole kyse, vaan TIEDOTTEISTA Esim. meille on tullut tällä vkolla 3 viestiä -koko koulua koskeva täivaroitus -meidän lapsen luokkaa koskeva tiedotus, joka koskee opettajan henk.kohtaista asiaa (siis joka vaikuttaa koulutyöhön lähiaikoina) -alaluokkalaisten urheilukisojen tulokset

... pitääkö ne tiedotteet lukea päivittäin, missaako esim terveystarkastuksen??? ei kait se seuraavana päivänä ole?

Ja tuleeko sinne systeemiin kaikkien numerot vai vaan oman lapsesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vanha kunnon reissuvihko, samalla kurkkaa sinne kun katsotaan läksyt.Ei aina tuo edistystä tuo tekniikka.

laittaa sellaisessa muodossa, jossa lapsi ei sitä välttämättä saa. Meillä on nuorimmalla ja vanhimmalla kouluissa käytössä Helmi ja onhan sieltä helppo katsoa kaikki tarvittavat tiedot. Sitten kun lapsi on yläaseella, niin monia vinkeitä ne voi keksiä, ettei tarvitsiis esim. huonoja koenueroita kotona näyttää. Nyt ne näkee Helmestä.

Vierailija
24/79 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ olen niin tärkeä ja kiireinen!

Vierailija
25/79 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuleeko sinne systeemiin kaikkien numerot vai vaan oman lapsesi?

Vierailija
26/79 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta reissari on parempi väline kuin netti. Se tulee varmemmin katsottua kuin joku nettisivu. Varsinkin kun en itse käy netissä edes viikottain vaan tosi satunnaisesti ja vain töissä ollessa jos jää luppoaikaa.

Vierailija
27/79 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ilman muuta päivittäin käydä siellä, niin pysyy mukavasti kärryillä missä mennään. Ja yläluokilla varsinkin nuo poissaolot ja myöhästymiset tallentuu sinne heti. Irc-galleriassa onkin nuorten perustama yhteisö: Wilma pilasi elämäni..Kuvastaa hyvin, miltä nuorista tuntuu opettajien ja vanhempien tiivis yhteydenpito.

Vierailija
28/79 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

murrosikäisten välttelystä huolimatta. MUTTA toi, että lasta koskevaa tietoa pimitetään lapselta itseltään on kyllä lievästi sanottuna moraalitonta, lähellä suorastaan laitonta, enkä ainakaan haluaisi yhdenkään oman lapseni kasvatuksen kanssa tekemisissä olevan ammattilaisen ajattelevan noin. Millaisen luottmauksen ajattelit luoda lapseen, jos sulla on lähtökohtana, että puhut hänestä jonkun kanssa hänen selkänsä takana? Edes open tai vanhemman? Alistuisitko itse sellaiseeen?

laittaa sellaisessa muodossa, jossa lapsi ei sitä välttämättä saa. Meillä on nuorimmalla ja vanhimmalla kouluissa käytössä Helmi ja onhan sieltä helppo katsoa kaikki tarvittavat tiedot. Sitten kun lapsi on yläaseella, niin monia vinkeitä ne voi keksiä, ettei tarvitsiis esim. huonoja koenueroita kotona näyttää. Nyt ne näkee Helmestä.

Vierailija
29/79 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ olen niin tärkeä ja kiireinen!

Ja jos vaikka teille muille sopii, niin voitaisko me, hyvä opettaja juttakaarinamielikäinen, sopia, et soittaisit meille, jos on asiaa? Et eihän tästä nyt VOI olla niiiiin paljon vaivaa? Eihän? No oikein kiva mut heippa nyt, mun TÄYTYY nyt kyllä lähtee ihan kesken vanhempainillan kun on niiiin kiire, kiitti hei!

Vierailija
30/79 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta reissari on parempi väline kuin netti. Se tulee varmemmin katsottua kuin joku nettisivu. Varsinkin kun en itse käy netissä edes viikottain vaan tosi satunnaisesti ja vain töissä ollessa jos jää luppoaikaa.

netissä, vaan siitä että lapsesi koulunkäyntiä koskevat asiat ovat siellä; joitain asioita pitää viitsiä tehdä, vaikka ei aina haluaisikaan. Kuka sitä nyt alkaa mielipidettä kysymään kaikilta oppilaiden vanhemmilta, että millä ja milloin he viestinsä haluavat.

Vierailija
31/79 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

johonkin muuhun käyttikseen jos on noin vaikea elämä muutamien sivujen rinnakkaisaukiolo...

Nimimerkillä Macciä ei jumita mikään ;)

Vierailija
32/79 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nyt kai av:n mittapuun mukaan oon se paha, paha uraihminen kun istun tälleen konttorissa ja päivät on keskimäärin aika kiireisiä.

No, mulla on kuitenkin mahdollisuus

käyttää töissä tätä tietokonetta ja katson

joka aamu luokan nettisivun (meillä ei ole mitään tuollaisia järjestelmiä, vaan on open aktiivisuudesta kiinni kuinka paljon asioita päivittää sivuille. Toisen lapsen ope päivittäää läksyt, reissaritiedotteet, avaa keskusteluja, tekee listauksia jonne voi päivittää yhteystietoja kavereiden ja vanhempien kesken ja on muuten vaan todella aktiivinen. Toisen lapsen kohdalla ope ei päivitä sivuille mitään vaan viestit kulkee perinteisen reissarin

välityksellä ja hyvin on toiminut. Tämä on meillekin siis aika uutta ja meinaa välillä unohtua tsekata tuo netti. Tai jos tsekkaan sen aamulla kahdeksalta, päivittää ope sinne asioita päivän aikana enkä välttämättä huomaa niitä. Onneksi rinnalla kulkee perinteinen reissari.

MUTTA: Mietin jotain vaikkapa kaupan kassaa, jolla ei mitään mahdollisuutta työaikana notkua av:lla ja uskokaa tai älkää, kaikilla ei ole tietokonetta kotona. Meillä on esim. iltaisin koneet tosi harvoin auki mikä on ihan tietoinen ratkaisu. En nyt tarkoita että kenellekään pitäisi alkaa soittelemaan, mutta tietokone ei saisi ollaainoa yhteydenpitoväline kodin ja koulun välillä.

Vierailija
33/79 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

murrosikäisten välttelystä huolimatta. MUTTA toi, että lasta koskevaa tietoa pimitetään lapselta itseltään on kyllä lievästi sanottuna moraalitonta, lähellä suorastaan laitonta, enkä ainakaan haluaisi yhdenkään oman lapseni kasvatuksen kanssa tekemisissä olevan ammattilaisen ajattelevan noin. Millaisen luottmauksen ajattelit luoda lapseen, jos sulla on lähtökohtana, että puhut hänestä jonkun kanssa hänen selkänsä takana? Edes open tai vanhemman? Alistuisitko itse sellaiseeen?

opettaja jos huomaa, että oppilalla on ongelmia, niin hän voi asiasta laittaa viestin, että voisiko tavat vanhemman. En haluaisi että opettaja sanoo lapselle, että sulla on ongelmia, pyydätkö vanhempasi tänne/antaa lapun, josta lapsi sen itse lukee. Taidat olla vähän yksinkertainen...Kenenkään selän takan ei puhuta mitään.

Vierailija
34/79 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteydenpitoa varten? Jos ei opettaja saa vanhempiin ja oppilaisiin yhteyttä perinteisillä tavoin niin jo on huonosti asiat!

Vierailija
35/79 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi voi piipahtaa vaikka kirjastossa koneella, jos ei omaa omista.

Totuus on kuitenkin se, että valtaosalla on tietokone ja nettiyhteys. Muutaman takia ei jäädä jumittamaan mihinkään reissuvihko-aikaan.

Vierailija
36/79 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteydenpitoa varten? Jos ei opettaja saa vanhempiin ja oppilaisiin yhteyttä perinteisillä tavoin niin jo on huonosti asiat!

nettiä päivittäin katsoa. kaikilta kysyttiin onko netti käytössä ja kaikilla oli.

Vierailija
37/79 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pitää joka päivä muistaa käydä kirjautumassa johonkin palveluun, jossa joskus voi jotain olla tai sitten ei.

Jos kysymys ei olisi netistä vaan puhelimesta niin olisiko kaikkien mielestä ihan kätevää että joka päivä pitäisi soittaa jollekulle kysyäkseen onko mitään mitä pitäisi tietää, vaikka suuren osan ajasta vastaus olisi että ei ole mitään erityistä?

Vierailija
38/79 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä nyt on pimittämässä lapselta tietoja. Ja puhutaanhan esim vanhempainilloissakin asioita, joita ei lapsien tietoon tarvitse saattaa. Meillä esim itse ollessani ala-asteella opettajalla todettiin syöpä, joka kerrottiin vanhemmille ja kerrottiin miten pienten lasten kanssa asiasta kannattaisi keskustella. Ei nämä asiat ole mielestäni mitää moraalitonta pimittämistä vaan yhteistyötä kasvattajana.

Ja jos on kyse asioista, joita se lapsi/nuori puolestaa haluaa pimittää tai kaunistella vanhemmiltaan, on hyvä, että opettaja on suoraan vanhemman kanssa tekemisissä.

Vierailija
39/79 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöinen palvelu kannattaa ottaa siihen

Vierailija
40/79 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhumattakaan, että osaisit lukea (tai jos olit tuon ekan viestin kirjoittaja, kirjoittaa). Itsehän sanoit, että viesti pitää olla sellaisessa muodossa, etttä oppilas ei itse pääse siihen käsiksi. Miksi ihmeessä? Ja miten niin se ei muka ole pimittämistä, jos tarkoituksella tehdään niin, että oppilas ei pääse siihen käsiksi?

opettaja jos huomaa, että oppilalla on ongelmia, niin hän voi asiasta laittaa viestin, että voisiko tavat vanhemman. En haluaisi että opettaja sanoo lapselle, että sulla on ongelmia, pyydätkö vanhempasi tänne/antaa lapun, josta lapsi sen itse lukee. Taidat olla vähän yksinkertainen...Kenenkään selän takan ei puhuta mitään.

Kyllä sen opettajan on tosiaan syytä puhua ensin sen oppilaan kanssa. Ei toki niin, että "sulla on ongelmia pyydätkö vanhempasi tänne" vaan niin että "Kuule, olen huomannut että sinä et oikein saa seurattua opetusta. Mistähän luulet että se johtuu?" Vai oletko sä sitä mieltä, että sulta itseltäsi sei vastaavassa tilanteessa pidä kysyä ensin. Esim jos myöhästelet töistä, siitä ei kysytä sulta ensin, vaan mennään heti pomon puheille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi