Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain unelmieni opiskelupaikan mutta en saa aikaiseksi mitään

Vierailija
11.03.2025 |

En tajua miksen saa aloitettua yhtäkään tehtävää. Hopsin tein opettajan kanssa, enkä siltikään kykene mihinkään. Olen aloitekyvytön surkimus. Häpeä kasvaa enkä kehtaa ottaa opettajaan yhteyttä. Mikä mua vaivaa! Olen sentään 45-vuotias kolmen lapsen äiti ja ikäni ollut työelämässä. Jo toinen kerta kun käy näin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd? Traumalapsuus? 

Vierailija
2/16 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko opiskeluympäristössä vikaa, jos yrität kotona tehdä etkä saa keskityttyä kun on kaikkea askaretta, pyykkiä, tiskiä ym. Auttaisiko jos menisit vaikka kirjastoon, jossa näitä häiriötekijöitä/tekosyitä ei ole? Usein jo työn alkuun saaminen voi helpottaa sen tekemistä ja jatkamista myöhemmin kotona. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös tota samaa johtuen vanhoista opiskeluun liittyvistä traumoista. En pysty aloittamaan mitään, kun ahdistun jo etukäteen siitä, etten tajua mitään ja vastaan ihan väärin tai liian suppeasti. On jotenkin vaikeaa hahmottaa minkä laajuista vastausta odotetaan ellei ole annettu sanamäärää tms. Vaikein rasti mulle on ollut reflektiot, joihin ei edes ole mitään oikeaa vastausta ja musta tuntuu, että mun kirjoitukset on alakoululaisen tasoa. Hävettää vieläkin ne kerrat, kun olen mielestäni osannut tosi hyvin tentissä ja saanut arvosanaksi 1-, joten nyt häpeän ja panikoin jo etukäteen. Jokaisen tehtävän deadlinen lähestyessä romahdan ihan täysin ja suunnittelen koko koulun lopettamista.

Vierailija
4/16 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko pannut itsesi huonoon kuntoon?

Vierailija
5/16 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itsekuri ei riitä niin ainoa vaihtoehto lienee pyytää miestä valvomaan tehtävien tekoa ja antamaan rankkua jos tehtävät ovat tekemättä.

Vierailija
6/16 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se ei ollutkaan unelmiesi opiskelupaikka? 

Alussahan opiskelun pitäisi olla helppoa, kun on niin paljon pakollista, joka suoritetaan ohjelmaa noudattamalla. Jatkossa sitten opiskelijan odotetaan olevan paljon itsenäisempi ja suorittavan opinnot, päättötyöt ja mahdolliset harjoittelut ilman, että oppilaitos pitelee kädestä. 

Vierailija
7/16 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itsekuri ei riitä niin ainoa vaihtoehto lienee pyytää miestä valvomaan tehtävien tekoa ja antamaan rankkua jos tehtävät ovat tekemättä.

Ei mulla ole miestä. Olen yh. Pitää varmaan siirtyä kirjastoon tai jonnekin. Mulla on kaksi erityislasta joista toinen sijoitettuna mutta käy usein kotona. Arki on levotonta aina. Tämä opiskelu olisi ollut mun unelma.

Ap

Vierailija
8/16 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sinulla vastaavanlaisia ongelmia jo lapsena/teininä kouluaikoina, vai onko tätä vasta nyt aikuisena ehkä siksi jos et ole pitkään aikaan opiskellut?

Vierailija
9/16 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko pannut itsesi huonoon kuntoon?

Mitä oikein yrität sanoa perverssi!??!?!?! En minä ole noin halpa!!!!! 😳

Vierailija
10/16 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko sinulla vastaavanlaisia ongelmia jo lapsena/teininä kouluaikoina, vai onko tätä vasta nyt aikuisena ehkä siksi jos et ole pitkään aikaan opiskellut?

Aina ollut samaa. Haluja ja kykyä olisi, mutta ei aloitekykyä.

Ap

Vierailija
11/16 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina ollut samaa. Haluja ja kykyä olisi, mutta ei aloitekykyä.

Ap

Hae nyt valmennusta asian yli päästäksesi.

Vierailija
12/16 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

VALI VALI VALI VALI ja muutaman kuukauden päästä olet täällä uudelleen VALITTAMASSA että tuet on liian pienet ja kaikki maksaa liikaa ja lapset syö tuhkatkin perässä. Mikä sinua VAIVAA? Että haet opiskelupaikkaa jota sitten et haluakaan? Ja meidän pitäisi nyt auttaa sinua? Ymmärtämään että parhaiten otat NYT itseäsi niskasta kiinni? Vai taputtamaan päähän että voi voi? 

Vierailija
13/16 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Add lääkettä?

Vierailija
14/16 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvosanarima liian korkealla?

Vierailija
15/16 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päättää vaan hammasta purren ees aloittaa ja ajatella, et lopputulos on sit niin hyvä ku sattuu tällä kertaa tulemaan. Eli ehkä asetat itselles liikaa kuvitelmia miten suoriudut. Päätä nyt vaan edes aloittaa. Älä mieti liikaa.

Ja rauhallinen paikka työskennellä on tärkeetä. Itse teidät miten sun on mahdollista sellainen järkätä. Jos ei oo ni sit taitaa vaan yksinkertaisesti opiskelut jäädä.  Ei se opiskelu nyt omaa terveyttä tärkeämpi ole.

Vierailija
16/16 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle psykiatrinen sairaanhoitaja aikoinaan ehdotti tuollaista. Vieläkin tunnen vihaa kun ajattelen sitä.