Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko siivoojalla vaitiolovelvollisuus?

Vierailija
27.08.2009 |

Siis jos sama siivooja siivoaa minun ja tuttavani tiloja, pitääkö hänen olla hiljaa, jos kyseeessä on vaikka minun lähtöni reissuun? En halua, että kukaan muu kuin minä itse puhuu minun asioistani yhtään mitään kellekään. Tuttuni utelee aivan varmasti minusta jotakin.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sosiaaliviranomaiset käyttävät näitä siivouspalveluita tietojen urkkimiseen. meidän tapauksessa lapsemme huostaanotettiin koska meillä oli siivoajien mukaan lutikoita viemäriputkissa. Ja näitä lutikoita ei sitten ollutkaan kun myöhemmin katselimme ja tuholaistorjujalta kyseltiin neuvoa, lapsi on nyt edelleen huostassa...

Vierailija
2/27 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sosiaaliviranomaiset käyttävät näitä siivouspalveluita tietojen urkkimiseen. meidän tapauksessa lapsemme huostaanotettiin koska meillä oli siivoajien mukaan lutikoita viemäriputkissa. Ja näitä lutikoita ei sitten ollutkaan kun myöhemmin katselimme ja tuholaistorjujalta kyseltiin neuvoa, lapsi on nyt edelleen huostassa...

varmasti tämä oli ainoa syy huostaanottoon. NOT!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajuavan, että ei kannata juoruilla asiakkaista. Voi pian muuten asiakkaat loppua.

Vierailija
4/27 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten ei. Toki on hyvien tapojen mukaista olla puhumatta toisten yksityisistä asioista.

Vierailija
5/27 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosta jotenkin hämärälle. Mitä ihmettä jonkun kodissa tai elämäsäs nyt on semmosta salattavaa, että siivoojankin pitäisi pysyä hiljaa?

Tosin mitä niin kiinnostavaa jonkun kodissa edes olisi, että siitä viitsisi juoruta?

Mutta joka tapauksessa, työntekijänä pitäisin tuollaista epäilyttävänä.

Sairaanhoitajien vaitiolovelvollisuus on ihan eri asia kuitenkin.

miksikö siivojan pitäisi pysyä hiljaa? Ihanko oikeasti kysyt tätä? Ei kyse ole siitä, että olisi salattavaa vaan siitä, ettei ole fiksua ja soveliasta juoruilla toisten asioista, ei varsinkaan silloin jos ne eivät itseään koske.

Vastauksesi jotenkin vahvistaa kuvaani siivojasta kouluttamattomana, hieman yksinkertaisena ihmisenä.

Vierailija
6/27 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikan siivoojilla on kaikilla vaitiolovelvollisuus ja meillä on oikeus tehdä turvallisuusselvitys kaikista siivoojista, ihan samoin kuin kaikista työntekijöistäkin.

Kun palkkasin omaan kotiini siivoojan, niin totta kai hän kirjoitti myös vaitolosopimuksen. Minun perheeni asiat eivät kuulu kenellekään muulle.

Vierailija
7/27 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mulla on vaitiolovelvollisuus. Tosin en yksityistalouksissa siivoa vaan yrityksissä mutta en saa tietooni tulleita asioita puhua kenellekkään.

Vierailija
8/27 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuommoinen perustu mihinkään lakiin. Toki siivousfirma voi mainostaa palvelujaan vaitiololla asiakkaan asioista, mutta ei heitä silti mikään velvoita olemaan juoruamatta, eikä rangaistuksia ole tiedossa.

Vierailija
9/27 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta normaaliin moraaliinhan se tietysti kuuluu. Ehkä sun kannattaa keskustella siivoojan kanssa, että et halua hänen kertovan asioistasi mitään, vaikka tuntuisi että tuttava jo tietäisikin.

Vierailija
10/27 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista moraalista, en laissa määrättyä. -ap-

Vierailija
11/27 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan allekirjoitin paperin vaitiolovelvollisuudesta.

Vierailija
12/27 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on lainkin mukaan. -ap-

Vierailija
13/27 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen vaitiolovelvollinen. Samoin luki aiemmassa työsopimuksessa edellisessä firmassa.

Vierailija
14/27 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se vaitiolosioutumus kannattaa kirjoittaa siihen sopimukseen minkä tekee siivoojan kanssa. Isoilla siivousfirmoillahan tuo on ihan normaalikäytäntö. Voihan siihen iskeä jonkun sopimussakkkomenettelynkin.

Vierailija
15/27 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivoojaa olemaan hiljaa, ja jos ei ole, se on hei hei.

Vierailija
16/27 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vaitiolovelvollinen.

Vierailija
17/27 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosta jotenkin hämärälle. Mitä ihmettä jonkun kodissa tai elämäsäs nyt on semmosta salattavaa, että siivoojankin pitäisi pysyä hiljaa?

Tosin mitä niin kiinnostavaa jonkun kodissa edes olisi, että siitä viitsisi juoruta?

Mutta joka tapauksessa, työntekijänä pitäisin tuollaista epäilyttävänä.

Sairaanhoitajien vaitiolovelvollisuus on ihan eri asia kuitenkin.

Vierailija
18/27 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaitiolovelvollisuutta kuten vaikkapa terveydenhuollossa, niin ei varmasti ole.

Ei kuitenkaan kukaan fiksu siivooja, joka haluaa bisneksen pyörivän vielä vuoden tai kahden päästä, juoruile ihmisten asioista, kyllä sillä tavalla asiakkaat loppuu.

Vierailija
19/27 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosta jotenkin hämärälle. Mitä ihmettä jonkun kodissa tai elämäsäs nyt on semmosta salattavaa, että siivoojankin pitäisi pysyä hiljaa? Tosin mitä niin kiinnostavaa jonkun kodissa edes olisi, että siitä viitsisi juoruta? Mutta joka tapauksessa, työntekijänä pitäisin tuollaista epäilyttävänä. Sairaanhoitajien vaitiolovelvollisuus on ihan eri asia kuitenkin.

voihan siellä olla esim tiliotteita, lääkärintodistuksia, lääkereseptejä, lapsien koulutodistuksia, puhelinnumeroita tms muistiinpanoja, valokuvia, laskuja jne joista itse en ainakaan haluaisi vieraan ihmisen kertovan tuttavilleen. Saati sitten tyhjiä viinapulloja, sipsipusseja, hömppäkirjoja tai -videoita, rankispusseja ja nakkipaketteja, hui (av-mamman kauhistus)!

Vierailija
20/27 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kirjallisena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän