Päänahan kutina?
Minulla on inhottava vaiva; päänahka kutisee ja koko ajan tuntuu siltä kuin päässä olisi ötököitä. Ei, minulla ei ole täitä! Olen kammannut pääni tiheällä kammmalla viimeksi tänään ja lisäksi tutkituttanut hiukseni useaan otteeseen muilla, viimeksi tänään. Mitään elukoita/munia ei ole löytynyt. Ei myöskään muilta perheenjäseniltä. Sen sijaan hilsettä on, voiko se selittää kutinan? Itse mietin, voisiko tämä olla vain joku "vainoharha", koska tuttavaperheessä on täitä ja siitä lähtien, kun siitä kuulin, tuntuu kuin minua kutittaisi joka paikasta koko ajan!
Mitä muita päänahan kutinan syitä voisi olla?
Kommentit (49)
Kuinka kuumalla vedellä peset hiukset? Kannattaa käyttää haaleaa/viileää vettä.
ketokonazolia sisältävää shampoota apteekista. hiivasieni kukkii iholla ja päänahassa. kevät varsinkin aiheuttaa yleensä nii kamalan hilseen et päänahka alkaa ihan märkiä. onneksi toi shampoo auttaa.
Vanha ketju kehiin... Onko uusia vinkkejä kellään?
Bio+ balance moisturizer! Huippuhyvä tuote. Kosteuttaa, rauhoittaa ja viilentää päänahkaa, eikä saa hiuksia tai hiuspohjaa rasvaisen tuntuiseksi :)
Löydät tuotteen kampaamosta.
www.cutrin.fi/tuotteet/hiustenhoito/bio/bio-balance-moisturizer
Jotkut ihmettelee sitä, että miksi pitäisi käyttää kosteuttavaa shampoota tai hoitoainetta jos on kuiva päänahka, mutta shampoon tarkoitus on pestä päänahka eikä hiukset. Silloin kun pesen hiuksia, minä hieron shampoon joka puolelle päähän missä vain on hiuksia, mutta en laita sitä latvoihin, vaan pelkästään päänahkaan. Kannattaa kokeilla, koska myös hiukset kiittää!
Voisikos toinen syy olla hilse?minulla on ollut parisen vuotta hilseily ja kutina ja on vieläkin.parturi suositteli lääkäriin menoa.
Teillä on sisäilmaongelma ilmeisesti. Terveessä sisäilmassa ei rupee hilsettä tulemaan. Jos on ilmassa sieni-itiöitä tai home-itiöitä, alkaa kertyä hilsekakkuja päänahkaan, kutisee ja punoittaa.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2009 klo 22:26"]Oletteko kokeilleet Acon hoitavaa geeliä?
[/quote]
Toimii! Tosi nopeasti vaikuttaa eikä tahmaa tukkaa. Pesen hiukset noin neljän päivän välein ja lisäilen tuota geeliä aina tarvittaessa :)