Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin perhekerhossa. 14/17 oli läskejä äitejä!

Vierailija
25.08.2009 |

Pari kyllä oli raskaana, ne löysät ymmärrän, mutta muut? Lapset olivat 1-3 vuotiaita jo!

millä sen olemuksen edes saa pysymään tossa kuosissa?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut ovat hoikkia, osa jopa laihoja. Tutkimuksissa on useaan otteeseen löytynyt korrelaatio ylipainon ja ns. alemman sosiaaliluokan välillä. Yksilötasolla tämä ei tietenkään pidä aina paikkaansa, mutta kyllä sen suppealla otannalla omastakin tuttavapiiristä havaitsee.

Vierailija
22/38 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopa ympärillesi missä tahansa julkisessa paikassa (paitsi kuntosalilla), vaikkapa kaupassa. Suurimmalla osalla ihmisistä on ylimääräistä painoa, jos ei nyt ihan lihava ole, niin vatsa vähän pömpöttää tai kahvat hyllyvät. Ehkä joka viides on ns. normaali (=ylimääräistä ei huomaa vaatteet päällä), muilta sen huomaa. Hoikkia/laihoja on vielä vähemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
24/38 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkittu, että kouluttautuneet eivät ole olleet keskimäärin älyllisesti yhtä lahjakkaita kuin vähemmin kouluttautuneet.

Vierailija
26/38 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sitä mieltä, että kukin kantakoon ylimääräisen taakkansa, eikä ne tosiaan kenellekään muulle kuulu... mutta kyllä minua toisaalta harmittaa, että suuri osa yhteiskunnan varoista - mitkä voitaisiin satsata ennaltaehkäisyyn - menee elintapasairauksien hoitoon ja kontrollointiin. Aika usein näiden taustalla on ylipaino. Samoin uskallan väittää, että ylipainosta johtuvat vaivat saattavat joillakin heikentää työn tehokkuutta, mistä sitten taas kollega kärsii. Kolmanneksi, joissakin ylipainoisten äitien perheissä elintavat edesauttavat myös lasten ylipainon kehittymistä, mikä puolestaan voi aiheuttaa lapsuudessa ja nuoruudessa kiusaamista, myöhemmin terveysongelmia.

Sinänsä tuo termi ´läski´ on kyllä loukkaava, enkä itse sitä halua edes käyttää. Omalta osaltani voin sanoa, että parhaillaan pyrin synnytyksen jälkeen tavanomaiseen painooni ihan oman hyvinvointini vuoksi. Voin huonosti sekä henkisesti että fyysisesti reilun viiden ylikilon vuoksi.

Vierailija
27/38 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko näen läskejä äitejä, ja yhteenvetona voin todeta, että meidän naapurustossa ei ole yhtään läskiä äitiä. En ole nähnyt niitä tuolla leikkipuistossakaan. Kaikki ovat oikein hoikkia.

Vierailija
28/38 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normalipainoinen äiti antaa itsestään ja perheestään paremman ja energisemmän kuvan. Itse laihdutin nopeasti vauvakilot (20 kg molemmissa raskauksissa) ja täytyy myöntää, että kun paino oli taas normaali, itsetunto ja olo koheni.

Vierailija
29/38 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

läskiys on paikkakuntakohtaista. Olisi kiva tietää, missä päin ap asuu.

Minä asioin yleensä Itäkeskuksessa ja olen tottunut näkemään tietyn kokoisia ihmisiä. Kun menen Jumboon, niin heti pistää silmään ihmisten ylipaino. Mistä lie johtuu?

Vierailija
30/38 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ylipainoisten osuus nousee entisestään. :(

Itse olen tällainen normaali persjalkainen kolmen lapsen äiti, bmi 23, ikää 33 ja meidän perhekerhossa on 20 äidistä ehkä kolme mua hoikempaa, kaksi mun lisäksi normaalipainossa, useampi pullukka ja muutamia sairaalloisen ylipainoisia.

Minusta on ihan sama miltä ihminen näyttää, mutta se mitä ylipaino aiheuttaa ihmisen terveydelle ja millaisia kustannuksia se yhteiskunnalle aiheuttaa on sitten toinen juttu.

Vierailija
31/38 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.talouselama.fi/tyoelama/article261006.ece

Mutta, on todellakin paikkakuntakohtaista tämä. Jos asuu esim. arvostetulla alueella pk-seudulla, jossa paljon koulutettuja, niin ei siellä kyllä paljon ylipainoisia näe. Naisia ainakaan.

Vierailija
32/38 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on todettavissa aivan selvästi ero jopa eri asuinalueiden välillä. "Paremmalla" alueella eli alueella, jolla on pääasiassa omakoti- ja omistusrivitaloja, asuu enemmistönä normaalipainoista porukkaa. Sitten taas "huonommalla" alueella, jossa on paljon kaupungin vuokrataloja, asuu lihavampaa sakkia.

Vierailija
33/38 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko näen läskejä äitejä, ja yhteenvetona voin todeta, että meidän naapurustossa ei ole yhtään läskiä äitiä. En ole nähnyt niitä tuolla leikkipuistossakaan. Kaikki ovat oikein hoikkia.

Vierailija
34/38 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ap:n paino-pituus-suhde. Hän kun on alipainoinen ja pitää siis itseään normaalina, eli läski ilmeisesti on, mikäli löytyy muutakin kuin luuta ja nahkaa? Esim rinnat:D Minkäs mallin itse annatte lapsillenne jos ainut mekittävä asia elämässä -kuten tästä ketjusta voinee päätellä- on oma/muiden ulkonäkö? Vai luuletteko, että kun piiskaatte itseänne laihtumaan entisestään, tyttärenne, mahdollisesti myös poikanne, voivat ottaa todesta mitään "olet hyvä juuri tuollaisena" -puheita? Vai kehoitatteko heitäkin aloittamaan painon tarkkailun jo kerhoiässä? Ettei vaan tule sitten aikuisenakaan yhtään liikakiloa... Ymmärtäkää että tuo laihuuden ihannointi on yhtä haitallista terveydelle kuin liikalihavuuskin.

Vierailija
35/38 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka, en laiha. Koskaan en ole ollut millään varsinaisella laihdutuskuurilla. Liikun aika paljon ja pyrin syömään terveellisesti, ajoittaista herkuttelua unohtamatta. Mielestäni minulla on aika mutkaton suhtautuminen ruokaan; kaikkea kohtuudella on minun filosofiani. Tälläisen mallin pyrin siirtämään myös lapsilleni.

Vierailija
36/38 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ihmetellään sitä, että miten niin monet nuoret ihmiset päästää itsensä tuollaiseen kuntoon. Kaikista paras malli lapselle onkin se, että syö terveellisesti ja liikkuu, jotta pysyy siinä normaalipainossa, ei liho eikä laihdu. Jotenkin vaan ihmeellisesti tällä palstalla aina normaalipainoisuus koetaan alipainoisuutena, mitä se ei suinkaan ole. Heti jos ihmettelee ylipainoisia niin ajatellaan että on joku ylilaiha riuku. Ikäänkuin siinä kamalan laihuuden ja lihavuuden välissä ei olisi vaihtoehtoja.

Vierailija
37/38 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kyllä oli raskaana, ne löysät ymmärrän, mutta muut? Lapset olivat 1-3 vuotiaita jo! millä sen olemuksen edes saa pysymään tossa kuosissa?

ja katsella nenänvartta pitkin! Seuraavalla kerralla ota rasvaprosentti mittatikku mukaan ja mittaat vielä kaikkien rasvaprosentit. Sun prosentit saattaa olla matalammat kuin niiden muutaman hoikan paikalla olleen! Sen jälkeen sä oot päiväkerhon kuningatar!!!! You rule!!!!

Vierailija
38/38 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ylipaino ole tervettä! Ei myöskään liika laihuus!!! Mulla on samat mitat ap.n kanssa ja ne vain ovat! En saa juurikaan massaal isää, mitä nyt raskaudessa hetken oli ja niistä olin onnellinen! Ap on ihan normi. jokainen menköön itseensä jos harmittaa tämä ketju ja omat makkarat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä