Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko debiiliä "kouluttaa"?

25.08.2009 |

Oppiiko debiili esim. laskemaan vessan renkaan? Miten opitaan pois jogurttipurkin nuolemisesta?

Meneekö sillä mikään perille?!

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanaa debiili, kuten myös esim idiootti ja imbesilli käytettiin aikoinaan eikä edes hirveän kauan sitten ihan virallisina termeinä kehitysvammahuollossa. Monen tällä hetkellä elävän kehitysvammaisen papereista vielä löytyy tuo ilmaisu. Puhut vammaisista ihmisistä kuin eläimistä. Osaisitkohan hävetä.

2/31 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimetön vierailija #3 ulisi:

Sanaa debiili, kuten myös esim idiootti ja imbesilli käytettiin aikoinaan eikä edes hirveän kauan sitten ihan virallisina termeinä kehitysvammahuollossa. Monen tällä hetkellä elävän kehitysvammaisen papereista vielä löytyy tuo ilmaisu. Puhut vammaisista ihmisistä kuin eläimistä. Osaisitkohan hävetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/31 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nimettömänä käyt aukomaan.

Vierailija
4/31 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä minä huomautan jokaiselle, jonka kuulen puhuvan noin tyhmästi vammaisista.

Vierailija
5/31 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. yli 140: Neron äly – ehdoton ominaisuus luovassa toiminnassa, antaa muille oppimisen suuntaa (0,2 %).

2. 140 tai alle: Poikkeuksellisen korkea älykkyys – erinomaiset kyvyt luovaan toimintaan, erinomaisia johtajia ja asiantuntijoita (2,8 %).

3. 130 tai alle: huomattavasti yli keskimääräinen älykkyys, voi saavuttaa erinomaisia tuloksia luovassa asemassa tai johtotehtävissä (6 %))

4. 120 tai alle: Yli keskitason sijoittuva älykkyys – henkilö voi suorittaa yliopistotutkinnon, hyvällä työetiikalla hän voi saavuttaa erittäin hyvän ammatin (12 %)

5. 110 tai alle: Korkea keskimääräinen älykkyys – henkilö suorittaa yliopisto-opinnot loppuun, mutta ne vaativat ponnistuksia. Sinnikkyydellä ja kovalla työllä tällä tasolla oleva henkilö voi saavuttaa edellisen tason sosiaalisen tason (25 %)

6. 100 tai alle: Keskitasoinen älykkyys – henkilö voi suorittaa ylioppilastutkinnon, voi toimia keskitason työtehtävissä (25 %)

7. 90 tai alle: Hieman keskitason alle sijoittuva älykkyys – henkilö voi suorittaa peruskoulutuksen ja työskennellä menestyksekkäästi käytännön suorittavissa ammateissa (10 %)

8. 80 tai alle: Rajatason älykkyys - suorittaa peruskoulutuksen, mutta se vaatii ponnisteluja, menestyy hyvin erikoiskouluissa (10 %)

9. 70 tai alle: Debiili, matala älykkyystaso – jos henkilö on hyvässä ohjauksessa, hän voi suorittaa erikoiskoulun (6,8 %)

10. 50 tai alle: Imbesilli, alemman älykkyystason keskiväli – ei voi kouluttaa, mutta oppii suoriutumaan itse (2%)

11. 20 tai alle: Idiootti, vakava alempi älykkyys – ei voi opettaa tai harjaannuttaa (0,2 %)

Eikä kukaan missään edellämainituissa ryhmissä oleva ole oikeutettu puhumaan toisista alentuvasti.

Vierailija
6/31 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonoa huumoria.

Debiili on väärä sanavalinta. Osoittaa tietämättömyyttä tai mauttomuutta.

7/31 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö teiltä (tai mistä minä tiedän montako nimetöntä narisijaa täällä on..) kysyä lupa myös "idiootin" käyttöön?

Vierailija
8/31 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtävä ihminen tietää miten käyttäydytään. Ja kyllä, idiootti on myös ollut vielä jokunen aika sitten virallisesti käytössä ja edelleenkin lukee joidenkin ihmisten epikriiseissä. Olisiko sinusta Borgå kiva, jos joku tulis kaupassa sanomaan kehitysvammaiselle lapsellesi: Osaakos tuo sinun idioottisi puhua.

9/31 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaamaan: "Osaan, mutta kukas se sinä olet?".

...Osaakos tuo sinun idioottisi puhua.

Vierailija
10/31 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta epäilen kyllä, että av-debiilit eivät opi huumorintajuttomuudesta johtuen.

Kautta aikojen on vitsiä väännetty vaikka mistä ja sillä ei kyllä mun mielstä ole mitään tekemistä ihmisen "älyllisyyden" kanssa.

Älä Borgå lannistu, sanoilla leikkiminen on kivaa. Tuntuu vaan nyt olevan vähän tiukkadebiiliä mammaa liikenteessä.

Ps. käsikakan ovat jotkut ainakin opppineet ja nauhan tekemisen siihen liittyen:)

Vierailija
11/31 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vammaisten kustannuksella. Kiva leikkiä sanoilla, joilla loukataan toisia.

Vierailija
12/31 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vammaisten kustannuksella. Kiva leikkiä sanoilla, joilla loukataan toisia.

13/31 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vitsi joka ei 100% varmasti loukkaa ketään:

K: Mikä on laidallinen ja sanoo "Mull mull"?

V: Tiikeli!

Eiku helkkari, nyt ärrävikaiset hyppii nimettöminä pitkin internettiä :(

Vierailija
14/31 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vitsi joka ei 100% varmasti loukkaa ketään: K: Mikä on laidallinen ja sanoo "Mull mull"? V: Tiikeli! Eiku helkkari, nyt ärrävikaiset hyppii nimettöminä pitkin internettiä :(

"Mitä yhteistä on hiilellä ja lotalla?"

"Ne on molemmat jylsijöitä"

Vierailija
15/31 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumori on ihana asia. T. kahden vammaisen äiti (aika rela sellanen).

Lisää vaan vitsejä kehiin, jos joku tampio ei osaa erottaa huumoria todellisuudesta niin jo on elämä vaikeeta. Esim. kenen vammaisen lapsi tästä nyt loukkantui? Huh!

Vierailija
16/31 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vanhempien mielestäkin se on vain hauskaa huumoria.

Vierailija
17/31 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää toisen mollaamista ja vammaisuuden tekemistä naurunalaiseksi se on. Hävetä saisitte aikuiset ihmiset. Lapset ottavat teistä mallia.

Vierailija
18/31 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette sitten vitsaile varmaan hulluistakaan?

Minä loukkaantuisin. Minun sairaudelleni on naurettu jopa elokuvassa Elämä on ihanaa, sekä sarjassa Monk. Ne pitää ehdottomasti kieltää!

Itse vitsailin kerran, että ajan pääni kaljuksi (mieli on monesti tehnytkin, ja muutaman millin sänki ollut) Koko seurue oli vaikean näköinen. Silloin vasta tajusin, että eräs naisista joutui käyttämään peruukkia, koska oli menettänyt kaikki hiuksensa pälvikaljun vuoksi. Voi mikä idiootti mä olen..

Vierailija
19/31 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ollut edes tyhmä. Eihän mistään voi tosiaan vitsailla, kun ei tiedä mitä seurueesta pinnan alta, tai lähipiiristä paljastuu. Blondeja, basisteja, turkulaisia.. Puujalkavitsikin jo sinällään loukkaa vammaisia.

20/31 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Puujalkavitsikin jo sinällään loukkaa vammaisia.