Te, joilla on Facebookissa jotain tyyliin 258 kaveria:
Mistä nämä kaverit oikein tulevat? Tunnetko kaikki pers koht, vai onko siellä sellaisia joiden pyynnön vaan hyväksyt, vaikka et tiedä keitä ne on?
Mulla on siellä vaan kavereita tyyliin entiset koulukaverit, yksi työkaveri jne. Esim työni puitteissa tapaan paljon ihmisiä, mutta ei tulisi mieleenkään pyytää kaveriksi tällaista ihmistä.
Eli joku jolla on vaikkapa jotain 250 kaveria, niin millaisiin ryhmiin nämä kaverit voi jakaa? Kuinka monen tunnet oikeasti?
Mulla on siis vaan jotain 30 kaveria, ja menee niin, että ehkä 6 niistä on oikeaa ystävää, sitten on entisiä koulukavereita kymmenkunta ja sitten joitain muita tuttuja loput. Mutta joka ikisen tunnen oikeasti.
Kommentit (27)
mun kaverit ja omista sekä miehen sukulaisista ne joiden kanssa olen tekemisissä muutenkin kuin että nähdään kerran viidessä vuodessa mummon synttäreillä... ja miehen kaverit ei ole mun kavereita, niinkuin ei mun kaverit oo miehen kaverilistalla... tietty on joitain yhteisiä kavereita. Mä en oo hyväksyny kaveripyyntöjä vanhoilta luokkakavereilta, jotka oon nähny viimeks 15 vuotta sitten, eikä oltu missään yhteyksissä, sellainen ei ole ihminen jonka kanssa tahdon jakaa tietoja elämästäni...
ja oikeassa elämässä ei oikeastaan yhtään. Tai on yksi, mutta siitäkään ei kuulu mitään juuri koskaan.
mutta miehellä on yli 300. Miehellä on FB-frendeinä
-lapsuudenkavereita
-koulukavereita
-opiskelukavereita
-harrastuskavereita 2 eri harrastuksesta
-sukulaisia
-mun sukulaisia
-työkavereita 5 työpaikasta
-opiskelijoita (on opettanut useamman vuoden yliopistolla, eli paljon porukkaa joka suunnilleen saman ikäistä)
nyt ehkä kahdesta asiasta. Toiset ovat fb:ssa jakamassa arkeaan, tekemisiään ja lastensa kuvia yms. sukulaisten ja läheisten ystävien kesken. Toiset taas ovat fb:ssa verkostoitumassa mm. työnsaannin helpottamiseksi tulevaisuudessa ja muutenkin avun saamiseksi työelämässä. Itse teen kumpaakin. Noin 200 kaveristani osa on puhtaasti ammatillisia kontakteja. Heidät olen rajannut pois läheisten ystävieni joukosta, jonka kanssa jaan arkeni. Eli he eivät näe kuvia ja statuspäivityksiä. Facebookin hyötykäyttö on helppoa, kun sen osaa :)
Siis pidätkö heihin fb:n välityksellä muuten yhteyttä? Miksi siis fb:n välityksellä eikä esim.sähköpostilla tms. Jos siis eivät näe statustasi eivätkä muutakaan?
Ihan siis uteliaisuudesta kysyn. Mua välillä ärsyttää kun on esim.oma pomo fb-kaverina ja vielä on tosi aktiivinen siellä.
ala-asteen luokkakavereista Facebookissa 5. Yläasteella oli ihan surkea luokkahenki, koulukiusaamista yms - ei tulis mieleenkään käydä niitä edes etsimään. Työpaikallani on 11 ihmistä, heistä 1 on Facebookissa. Sukulaisissa mulla on siellä yksi serkku, muut eivät edes ole siellä. Opiskelukavereita siellä ei ole oikeastaan yhtään, koska en ole opiskellut mitään. Harrastuksia ei ole ollut sellaisia missä olisi jotain tyyliin kuorokavereita 15 kpl.
Miehen kavereita ei ole facebookissa, miehellä on peräti 3 kaveria. Omat parhaat kaverini eivät ole FB:ssa. Miehen sisarukset 3kpl eivät kukaan ole Facebookissa vaikka ovat 20-25vuotiaita.
Ja mitä olen joillekin puolitutuille laittanut kutsuja, tyyliin oli yläasteella samassa saksanryhmässä, niin eivät ole kutsua hyväksyneet. Kyllä mulla olis ihan täysi työ saada sinne vaikkapa 50 kaveria.
Nyt on siis jotain 30 ja uskon, että ei siitä kasva. Kaikki kaveripyynnöt olen tehnyt itse, yksikään pyyntö ei ole tullut minulle. Reilun vuoden olen ollut FBssa.
ap
jos ei oo opiskellut, ei oo sukulaisia, ei oo takana useita työpaikkoja ja nekin pieniä paikkoja, olet joku alle 30 v, et harrasta mitään missä on porukkaa, niin älä silti ihmettele jos muilla on...
ala-asteen luokkakavereista Facebookissa 5. Yläasteella oli ihan surkea luokkahenki, koulukiusaamista yms - ei tulis mieleenkään käydä niitä edes etsimään. Työpaikallani on 11 ihmistä, heistä 1 on Facebookissa. Sukulaisissa mulla on siellä yksi serkku, muut eivät edes ole siellä. Opiskelukavereita siellä ei ole oikeastaan yhtään, koska en ole opiskellut mitään. Harrastuksia ei ole ollut sellaisia missä olisi jotain tyyliin kuorokavereita 15 kpl.
Miehen kavereita ei ole facebookissa, miehellä on peräti 3 kaveria. Omat parhaat kaverini eivät ole FB:ssa. Miehen sisarukset 3kpl eivät kukaan ole Facebookissa vaikka ovat 20-25vuotiaita.
Ja mitä olen joillekin puolitutuille laittanut kutsuja, tyyliin oli yläasteella samassa saksanryhmässä, niin eivät ole kutsua hyväksyneet. Kyllä mulla olis ihan täysi työ saada sinne vaikkapa 50 kaveria.
Nyt on siis jotain 30 ja uskon, että ei siitä kasva. Kaikki kaveripyynnöt olen tehnyt itse, yksikään pyyntö ei ole tullut minulle. Reilun vuoden olen ollut FBssa.ap