Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi että ihanaa kalakeittoa - resepti olkaa hyvät!

Vierailija
22.08.2009 |

5 porkkanaa siivutettuna

4 isoa perunaa reiluina palasina

2 dl pakastekukkakaalia

1/2 sipulia silputtuna

1 valkosipulin kynsi hienonnettuna

1 kasvisliemikuutio

1 paketti pakasteseikuutioita

suolaa

pippuria

reilu nokare voita

1 dl ruokakermaa

vettä

Kiehauta vesi ja lisää joukkoon porkkanat. Keitä hetki ja lisää mukaan perunat, sipuli ja kasvisliemikuutio. Anna kiehua rauhassa kunnes perunat ovat hieman pehmenneet. Lisää joukkoon pakastesei ja kukkakaalit, sekä valkosipuli. Keitä hiljalleen n.10 min, ja lisää lopuksi ruokakerma, suolaa maun mukaan, pippuria, ja voi. Anna ruoan lämmetä. Valmista tuli.

Suosittelen, kolmas lautanen menossa, en voi lopettaa :) Ja hintaa tulee annokselle todella vähän.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käytä voita missään. Kukkakaalin korvaan sellerillä ja palsternakalla. Kasvisliemen tilalle kalalientä. En keksi muuta selitystä ylistykselle kuin tuon voin.

Vierailija
22/41 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tuo oikeasti olla jonkun mielestä aivan erityisen ihana resepti? Veikkaan että provoilee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä palsta on tehnyt teistä vainoharhaisia. Olen ap ja vilpittömästi pidin keitosta niin että halusin jakaa reseptin. Älkää vaivautuko kehittelemään sen enempää provo-teorioita.

Vierailija
24/41 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen käyttänyt erilaisia liemikuutioita ja laittanut ruokaa myös ilman liemikuutioita. Fakta on, että jos käytän kuutiota, joka sisältää natriumglutamaattia eli arominvahvennetta, mikä tahansa ruoka maistuu superhyvältä ja sitä tekee mieli lisää ja lisää ja lisää.. Se on juuri se syy, miksi eineksissä ja mausteseoksissa sitä natriumglutamaattia on!

Toki itse maustamalla ja luomuliemikuutioilla saa myös hyvää, mutta kyllä noissa arominvahventeisissa liemikuutioissa se tietty taika on..

Vierailija
25/41 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä ap välitä, täällä on viimepäivinä ollut harvinaisen paljon noita mammoja joila on nuttura hiukan liian tiukalla!

Vierailija
26/41 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjolohta, perunaa, porkkanaa, purjosipulia, tilliä, suolaa, aavistus valkopippuria, kermaa, voita, hmmm

Vierailija
27/41 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi välittömästi alatte mollauksen???

Olkoon vaan perusohje, niitäkin tarvitaan. Esimerkiksi minä en ole keittänyt koskaan minkäänlaista kalakeittoa, mutta tuolla on varmaan helppo ensi viikolla aloittaa.

Kaikki eivät ole täydellisiä perheenäitejä, kuten jotkut täällä näyttävät olevan.

Vierailija
28/41 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalakeitot ovat niin hyviä, juuri kermaiset:) meillä perheen kestosuosikkina juuri kalakeittojen teko. Suureen kattilalliseen laitan purkin kermaa ja tästä syödäänkin sitten pari päivää. Testaanpa smetanaa seuraavalla kerralla.

Vierailija
29/41 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mikään ei kyllä voita kalakeittoa, jossa liemi keitetty itse kalanperkeistä. (vink vink, niitä saattaa hyvinkin saada kalatiskiltä ilmaiseksi). Perkeiden kanssa suolaa, pippuria, porkkanaa, sipulia, laakerinlehti. Ei ollenkaan niin työlästä kuin mitä voisi ajatella, liemi kiehuu alle puolen tunnin ja sitten vaan siivilöidään, perunat liemeen kiehumaan, loppuvaiheessa kala, kermaa, ihan lopuksi tilliä ja reilusti voilla voideltu pala hyvää ruisleipää. Mökin pikkuahvenista meillä keitetään jopa keittoa ilman kalaa, eli ahvenista liemi ja siihen potut, tilli, kerma ja leipä.

Vierailija
30/41 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIIN perusohje kuin vaan olla voi ;D

Ajattelin että ohjeessa olisi jokin uusi idea, mutta eipä ollut. Ihan hyvää, mutta todellista peruskamaa arjeksi.

Vierailija
31/41 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että täällä olis ollut ohje johonkin erikoiseen keittoon mutta tuota mä oon tehny jo vuosia.

Vierailija
32/41 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos alkuperäiselle vinkistä. Mulle tuo kukkakaali kalakeitossa on uutta, pitää kokeilla tänään.

Itse rakastan kalaseljankaa.

Vierailija
33/41 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vaikuttaa siltä, ettei ole ennen kalakeittoa tehny. Löysi sitten perusreseptin ja tuli jakamaan sen kaikkien kanssa.

Vierailija
34/41 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikkien perusreseptissä tosiaankin kukkakaalia?

Miksi pitää alkuperäistä mollata?

Vierailija
35/41 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkosipulia ei soppaan laiteta (ei tykätä).

Eiköhän se kaikista tavallisin ja helpoin ja arkisin soppa juuri sisällä pakastevihannespussin, jossa on sitä porkkanaa ja kukkakaalia (ja herneitä ja papuja). Useimmiten tulee kuitenkin itse laitettua nimenomaan porkkanaa ja kukkakaalia (ei pakasteina).

Onhan se vähän hassua hehkuttaa perussoppaa ihan kuin uutena keksintönä. Se taas ei olisi millään tavalla naurettavaa jos ap kertoisi havainneensa että se peruskalasoppa on tosi hyvää. Siihen voisi vain myötäillä että niinpä on.

Vierailija
36/41 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkosipulia ei soppaan laiteta (ei tykätä).

Eiköhän se kaikista tavallisin ja helpoin ja arkisin soppa juuri sisällä pakastevihannespussin, jossa on sitä porkkanaa ja kukkakaalia (ja herneitä ja papuja). Useimmiten tulee kuitenkin itse laitettua nimenomaan porkkanaa ja kukkakaalia (ei pakasteina).

Onhan se vähän hassua hehkuttaa perussoppaa ihan kuin uutena keksintönä. Se taas ei olisi millään tavalla naurettavaa jos ap kertoisi havainneensa että se peruskalasoppa on tosi hyvää. Siihen voisi vain myötäillä että niinpä on.

Vierailija
37/41 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että täällä olis ollut ohje johonkin erikoiseen keittoon mutta tuota mä oon tehny jo vuosia.

Vierailija
38/41 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
39/41 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä sitten tosiaan erottaa mun ja muiden ohjeet, sillä ei meillä keittoihin käytetä pakastevihannespusseja.

Omassa maailmassa esim. lohisoppaan ei tule kyllä edes porkkanaakaan.

Vierailija
40/41 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä sitten tosiaan erottaa mun ja muiden ohjeet, sillä ei meillä keittoihin käytetä pakastevihannespusseja.

Sitä paitsi ap:n sopassa oli erityisesti mainittu PAKASTEkukkakaali.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä