Mitä saitte lahjaksi omilta vanhemmiltanne?
Kommentit (83)
Ja näin on ollut nyt 20 vuotta äitini toivomuksesta ettei lahjoja vaihdettaisi. Mielelläni itse ostaisin jotain äidille ja isälle kun tiedän heidän kaikkea tarvitsevan eivätkä koskaan itse mitään osta. Mutta jos jotain ostaisin niin äiti vain motkottaisi "että miksi piti ostaa".
Kateellinen olen teille kaikille jotka saitte jotain kivaa tavaraa omilta vanhemmiltani. Kaikki minun pitää itse omilla käsilläni tienata/hankkia ennen kuin mitään saan! Voi kun saisikin jotkut petivaatteet, pussilakanan tai kylpytakin lahjaksi!! Ei tarviis aina itse miettiä jokaista senttiä mihin sen laittaa kun saisi jotain joskus ilmaiseksikin...
Nytkin pitäis hankkia lamppuja, laseja, lautasia, kahvikuppeja, petivaatteita, vaatteita yms. eikä oikein ole varaa mihinkään.
Onko Suomessa tosiaan näin paljon hyvävaraisia ja -hyväntahtoisia isovanhempia???
Heillä on velaton talo, auto, maata vuokralla, metsää ja hyvät eläkkeet. He laittavat rahaa myös hyväntekeväisyyteen ja myös tekevät vapaaehtoistyötä. Meillä on oikein läheiset ja lämpimät välit keskenämme ja he ovat aina hoitaneet lastenlapsiaan tosi paljon, omasta halustaan.
He ostavat meidän lapsille myös paljon vaatteita sekä esim. urheiluvälineitä, käyttävät uimassa, sirkuksessa, eläinpuistossa, pienillä lomareissuilla. Pitäisikö meidän kieltäytyä noista tavaroistakin? Käymme töissä ja maksamme talolainaa. Pärjäämme, mutta yhtään ylimääräistä ei jää. Isäni on sanonut, että jos hän tarjoaa rahaa, siitä ei saa koskaan kieltäytyä tai hän loukkaantuu. Olemme heille tosi kiitollisia kaikesta avusta, myös rahalahjoista!
Isäni on sanonut, että jos hän tarjoaa rahaa, siitä ei saa koskaan kieltäytyä tai hän loukkaantuu. Olemme heille tosi kiitollisia kaikesta avusta, myös rahalahjoista!
Vanhempani ovat aina sanoneet, että heidän lahjoilleen ei saa sanoa ei. :o) Heillä on kaksi lasta, minä ja veljeni, meillä yksi lapsi (heidän lapsenlapsi) ja veljellä puolisonsa, minulla puolisoni. Tämä on heidän ydinperhe, se porukka, jota he eniten maailmassa rakastavat. Isä aina sanoo, ettei heillä parempaa rahanreikää maailmassa ole kuin rakkaansa ja se oikeus heille suotakoon, että he saavat rakkailleen antaa mitä haluavat. Olkoonkin sitten, että heidän rakkansa ovat jo kasvaneet aikuisiksi...
En ymmärrä tätä "moraaliton" puhetta. Mihin ihmeeseen vanhempieni tosiaan pitäisi rahansa laittaa, jos lapsilleen eivät saa moraalisista syistä antaa? Polttaa takassa? Sitä rahaa kun tosiaan on siihen malliin, että itselle riittää yllin kyllin, vaikka riittää lapsillekin. Nytkin ovat kaukoidässä matkalla kolme viikkoa...
Anopin puolelta tuli molemmille 100e ja suklaata.
Olemme asuneet jo usean vuoden anopin ja appiukon omistamassa asunnossa. Joululahja tuli täytenä yllätyksenä. A4 kokoinen litteä joululahjapaketti jossa oli luovutussopimus. Lahjavero jäi meille maksettavaksi, mutta se on pieni kuluerä verrattuna siihen, että olisi koko asunnon ostanut oikeaan markkinahintaan.
ja 200 euroa rahaa toisilta, mutta nämä oli tarkoitettu lasten lahjojen ostamiseen.
500 euroa rahaa, korun, kirjoja, Arabian KoKo-lautasia, Iittalan kaksi morttelia
toivomani kattilan, suklaata, kaleterin.
anopilta kaksi eri arpaa. Lapset sai kyllä anopilta paljonkin. Kyllä voin näin anonyymisti myöntää, että olin kyllä hiukan pettynyt kun omaksi lahjasaldoksi jäi nuo kaksi lahjaa ja niiden lisäksi yksi suklaarasia sekä yksi Tiimarilyhty.
Ensi vuonna ei kyllä itsekään enää panosteta anoppiin, eikä pahemmin vanhempiinikaan.
Vanhempani ovat hyvätuloisia, työssäkäyviä ihmisiä, eikä minulla ole muita sisaruksia. Tietävät myös, että olen yksinhuoltajana taloudellisesti tiukilla.
En tiennytkään, että jotkut voivat saada omilta vanhemmiltaan noin hienoja lahjoja!
Ymmärrän, että lapsille (siis alaikäisille) ostetaan kohtuullisesti lahjoja, mutta että aikuisille perheellisille kaikenmaailman tavaraa ripsiväreistä kattiloihin ja siltä väliltä. Jonkun listalla oli kymmenkunta tavaraa. Nämä sitten ostavat omille lapsilleen 25 pakettia ja ihmettelevät, kun ilmasto vain lämpenee ja arvot kovenevat. Miksi sitä tavaraa pitää hankkia niin kamalasti? Mikä se joulun sanoma olikaan? Jos ei ole kristitty, niin eikö pakanalliset valon juhlat ym. korosta myöskin yhteisöllisyyttä ja muita pehmeämpiä arvoja? Ajaako ateismi materiakeskeiseen elämään?
- Lapsille paljon leluja, mm. Stigan jääkiekkopeli, ajettava auto, legoja, kirjoja
- Lapsille vaatteita
- Minä sain rannekellon, rannekorun, kaulakorun, korvakorut, kaulaliinan (äiti itse kutonut), Ratian yöpaidan, Italialaisten salaattien kirjan ja jotain muutakin
- Mies sai heiltä rannekellon, toivomansa musiikkikirjan ja jotain muuta (en katsonut mitä sai)
saimme toivomamme tuplapeiton ja uudet tyynyt anopilta ja lisäks oli vielä ostanut sitä varten pussilakanasetin, äidiltäni saimme myös pussilakanasetin kun emme tienneet että anoppi sen ostaa myös.. =)
Snö of Sweden-kaulakorun
Nanson pyjaman
Keittiökamaa
Mies ja lapset saivat vielä lahjoja lisäksi.
Eikä siinä mitään, kiva teille=)
Minä sain mun vanhemmilta sukat ja yöhousut. Mies tais saada myös sukat ja suklaata. Yhteiseksi piparminttuviinaa tai jotain sellasta.
Miehen vanhemmilta mies sai Reinot ja minä pyjaman.
Miehen äidiltä kirkasvalolampun ja lahjakortin kylpylään.
työkalu pakkauksen, jota toivoin ja cannabis-hajuvettä.