Joka vie alle 3 vuotiaan virikehoitoon,pitäis häneltä ottaa lapset pois.
Kommentit (45)
alle kolmevuotiaina (2 v 9 kk) virikehoidossa olleet kaksoset ovat nykyään reippaita, hyvinvoivia ja tasapainoisia koululaisia.
kun olen vauvan kanssa kotona. Lapsilla hoidossa kavereita ja kivat hoitajat. Kotona olisi rättiväsynyt äiti, jolla huutava vauva sylissä. Ruokaa saisivat sitten jos vauva rauhoittuisi siksi aikaa että saa ruuan tehtyä ja tarjoiltua. Toki vauvan voi jättää huutamaankin, mutta kun se huutaa niin hysteerisesti, että unohtaa hengittää välillä... Ulkoilla saisivat keskenään, ikkunasta valvottuna, mutta jos jotain sattuu niin enpä ole kovin nopeasti auttamassa. Lisäksi kun päiväkotipaikat on kortilla, niin saadaan pidettyä paikat ja mahdollisesti saatais sit pieninkin samaan paikkaan hoitoon. Edellisen vauvan kanssa olin kotona lasten kanssa, vauvan syntyessä 4,5-v ja 2,5-v, silloin oli helppo vauva ja kolmen kanssa liikkuminenkin oli paljon helpompaa kuin neljän kanssa. Vanhin on nyt ekalla, ja olen muutaman kerran vauvan kanssa hakenut kävellen koulusta, matkaa vajaa kilometri, viimeistään kotiinpäin tullessa kannan vauvaa sylissä ja lykin tyhjiä vaunuja toisella kädellä. Siinä ei enää pystyisi vahtimaan vilkkaita keskimmäisiä, etteivät juoksisi autotielle tai pyöräilijöiden alle. Täällä ei oli avoimia päiväkoteja, joku srk perhekerho on, mutta ei sielläkään ole mukava olla vaativan vauvan kanssa. Siinä perusteluja virikehoidolle...
Olisi kannattanut odottaa muutama vuosi ennen neljännen lapsen hankintaa. Sitten toinen lapsikin olisi ollut jo vähintään eskarissa ja olisit jaksanut ihan hyvin kahden lapsen kanssa kotona. Lapsia ei ole mikään pakko tehdä parin vuoden tappotahdilla.
kun olen vauvan kanssa kotona. Lapsilla hoidossa kavereita ja kivat hoitajat. Kotona olisi rättiväsynyt äiti, jolla huutava vauva sylissä. Ruokaa saisivat sitten jos vauva rauhoittuisi siksi aikaa että saa ruuan tehtyä ja tarjoiltua. Toki vauvan voi jättää huutamaankin, mutta kun se huutaa niin hysteerisesti, että unohtaa hengittää välillä... Ulkoilla saisivat keskenään, ikkunasta valvottuna, mutta jos jotain sattuu niin enpä ole kovin nopeasti auttamassa. Lisäksi kun päiväkotipaikat on kortilla, niin saadaan pidettyä paikat ja mahdollisesti saatais sit pieninkin samaan paikkaan hoitoon. Edellisen vauvan kanssa olin kotona lasten kanssa, vauvan syntyessä 4,5-v ja 2,5-v, silloin oli helppo vauva ja kolmen kanssa liikkuminenkin oli paljon helpompaa kuin neljän kanssa. Vanhin on nyt ekalla, ja olen muutaman kerran vauvan kanssa hakenut kävellen koulusta, matkaa vajaa kilometri, viimeistään kotiinpäin tullessa kannan vauvaa sylissä ja lykin tyhjiä vaunuja toisella kädellä. Siinä ei enää pystyisi vahtimaan vilkkaita keskimmäisiä, etteivät juoksisi autotielle tai pyöräilijöiden alle. Täällä ei oli avoimia päiväkoteja, joku srk perhekerho on, mutta ei sielläkään ole mukava olla vaativan vauvan kanssa. Siinä perusteluja virikehoidolle...
1. tarkoitan alle 3-vuotiaita ( ja niitä yli 3-vuotiaita, joilla suunnilleen samanikäinen sisarus kotona tai joku kerhomahdollisuus)
2. ymmärrän sen, jos kotona oleva vanhempi on NIIN sairas, ettei voi lasta hoitaa(tmv. syy)
3. lasta EI TARVITSE valmentaa alle 3-vuotiaana koulua ja yhteiskuntaa varten
4. lapsen paras valmennus elämää varten on TURVALLINEN KOTI, RAKASTAVAT VANHEMMAT,JOTKA TÄYTTÄVÄT LAPSENSA FYYSISET,PSYYKKISET JA SOSIAALISET TARPEET
5. alle 3-vuotiaalle tärkeämpiä ovat vanhemmat
kuin kaverit
6. 3-vuotaias ja ylikin ei suuria virikkeitä kaipaa.äitikin voi kerran kahdessa vkossa
-askarrella
-leipoa
-laulaa laululeikkejä
-pelata palloa
-tehdä retken metsäänja rakentaa majan
-ostaa värityskirjoja ja kyniä,muovailuvahaa, palapelejä jne
-lukea satukirjaa
-käyttää hyväkseen yhteiskunnan tarjoamat kerhot, muskarit, satutunnit, puistot ym. kun kotiympyröihin kaipaa vaihtelua
- kyläillä tuttavilla,joilla samnikäisiä lapsia
ja muistaa, että vapaa leikki on KAIKISTA TÄRKEIN LEIKINMUOTO ennen kouluikää
ei syystä tai toisesta kykene lasta hoitamaan. Silloin hoito on tarpeen. Ongelma ovat ne kaksivuotiaiden vanhemmat, jotka väittävät, että lapsella on parempi olla päiväkodissa kuin kotona, kavereiden tai virikkeiden takia. Silloin on kyse siitä, että ei ymmärretä lapsen ikätasoista kehitystä ollenkaan, tai ei kyetä kohtaamaan omia tunteitaan.