Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä johtuu kieroutunut suhtautuminen maanviljelyyn?

Vierailija
21.08.2009 |

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Siis mitä, tuleeko maito lehmästä?

Vierailija
2/79 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain perverssiä fetissiäkö? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskansa ilman EUsta tulevia lakeja ja jatkuvaa kitinää.

Vierailija
4/79 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin itselleni tökkää maatalouden saastuttaminen, joka kuitataan olankohautuksella ja kielletään mökkirannoissa mattojen pesu. Luovun siitä ihan mielihyvin, mutta toivoisin todelliselta syylliseltä myös muuta kuin mutku, mutku asennetta.

Samoin EU-tuet ökyrikkaille viljelijöille on ihan peestä. tarkoitan siis esim. Herlinin "maanviljelijäperhettä".

Muutoin arvostan maanviljelijöiden työtä ja ymmärrän sen rankkuuden. Myös tuet suon ihan mielelläni. Toivoisin vaan ihan raakoja otteita mm. Itämeren suojelun nimissä.

Vierailija
5/79 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohtia, mutta ympäristön kunnossa pitäminen pitäisi olla ehtona yhdenkään tuen saamiselle.

Vierailija
6/79 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lannoittaa että tulee kunnon sato. Ravintoaineettomasta viljasta kun ei kukaan maksa mitään. Ja jos se sinua huolttaa niin täytyy lopettaa syöminen niin ei vesistöt saastu. Me viljelijätkään kun emme voi ihmeitä tehdä.

Sinä voisit tulla esimerkkiviljelijäksi tilallemme ja näyttää että puhdistuvatko vesistöt sinun toimenpiteilläsi. Veikkaanpa että tulisit huomaamaan ettet voisi tehdä asioita yhtään sen paremmin kun mekään.

Pääakupungin asukkaat tuottavat paskaa yli 100 000kg päivässä. Eikö se näy muka missään? Ilmaanko se haihtuu? Jännä että peltojen paska ilman muuta saastuttaa mutta kaupunkilaisten paska ei valukaan viheralueilta esim. itämereen?

Vierailija
7/79 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääakupungin asukkaat tuottavat paskaa yli 100 000kg päivässä. Eikö se näy muka missään? Ilmaanko se haihtuu? Jännä että peltojen paska ilman muuta saastuttaa mutta kaupunkilaisten paska ei valukaan viheralueilta esim. itämereen?

Propagandavyörytyksesi oli kylläkin nokkelaa muttei edistänyt tarkoitusperiään, koska se tässä totaalisesti tyrmätään.

Multaa ja sähköä siitä pääkaupungin "100 000 kilosta" tulee.

http://www.tippana.fi/ylaaste/vedenkierto/jatevedenpuhdistus.htm

Vierailija
8/79 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieroutunut suhde työhönsä? Aina ollaan vinkumassa, tuli satoa tai ei, vaikka saavat katokorvausta. Nykyisin maanviljely on lähes täysin koneistettua, joten ei se nyt sen raskaampaa ole, kuin muukaan työ. Lisäksi Suomessa ei viljellä, kuin osan aikaa vuodesta. Huvittavinta on maanviljelijöiden puheet siitä, kuinka kaiken pitää olla niin kotimaista(ulkolaiseen kuolee=)) ja samaan aikaan monet käyttävät ulkolaisia työntekijöitä pilkkahintaan.

Maanviljelijät ovat myöskin suurimpia suomalaisten vesistöjen saastuttajia.

Vierailija
9/79 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen maanviljelijä.

Kuitenkin minä haluan jättää lapsilleni puhtaan luonnon ja Itämeren, en halua että ilmastonmuutos tulee, jne.

Minä kovasti haluaisin kuulla näiltä syyttäjiltä, että mitä minun konkreettisesti pitäisi tehdä, jotta en saastuttaisi luontoa. Sillä minä teen kaikki toimenpiteet mitä minulta vaaditaan. Toteutan ne toimenpiteet mitä ympäristötukiin vaaditaan. Seuraan muutenkin vaatimuksia ja suosituksia. En luonnollisestikaan ylilannoita, sillä sellainen on hyvin kallista.

Mutta silti minä olen jonkun mielestä saastuttajan nro 1. Mitä minä sitten teen väärin?

Vierailija
10/79 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalilla yrittäjällä on yrittäjän riskit, mutta maanviljely on Suomessa Kepun ansiosta erityissuojeluksessa. Tulot eivät kärsi, oli sitten ylituotantoa tai katovuosi, ja ruoka maksaa kauheasti.

Vierailija
11/79 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinähän se perusongelma on, ja kun suurten yhdyskuntien päästöt aletaan saada jätevedenpuhdistamoilla kuriin, maanvieljelyksen päästöt ovat entistä enemmän se, mikä likaa.

koska olen maanviljelijä.

Kuitenkin minä haluan jättää lapsilleni puhtaan luonnon ja Itämeren, en halua että ilmastonmuutos tulee, jne.

Minä kovasti haluaisin kuulla näiltä syyttäjiltä, että mitä minun konkreettisesti pitäisi tehdä, jotta en saastuttaisi luontoa. Sillä minä teen kaikki toimenpiteet mitä minulta vaaditaan. Toteutan ne toimenpiteet mitä ympäristötukiin vaaditaan. Seuraan muutenkin vaatimuksia ja suosituksia. En luonnollisestikaan ylilannoita, sillä sellainen on hyvin kallista.

Mutta silti minä olen jonkun mielestä saastuttajan nro 1. Mitä minä sitten teen väärin?

Vierailija
12/79 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Navetat ovat turhia, eikä lypsylehmiä tarvita koska maitoa saa meijeristäkin!

Tämä on siis oikeasti tapahtunut yokirjoituksissa... :D

Vierailija
13/79 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista. ko elinkeino pidetään erilaisilla tuilla hengissä eli me veronmaksajat ylläpidämme maanviljelijöiden yritystä. Normaalisti jos yritystoiminta ei kannata, on edessä velkasaneeraus tai konkurssi mutta ei maanviljelyssä.

Maanviljelijän työ on viljellä peltoa mutta jos hä pistää pellot pakettiin tai kesannolle, niin siitä maksetaan eli kun jättää työnsä tekemättä palkitaan!!!!

Kaikkien yritysten pitäisi olla samalla lähtöviivalla eli yrityksen on tuotoillaan pystyttävä kattamaan kulunsa ja jos siihen ei pysty, niin sitten se on moro.

Vierailija
14/79 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minä käytän ojien varressa ja vesistöjen reunoilla vaadittavia suojavyöhykkeitä. Ja kuten jo sanoin, en ylilannoita, joten kaiken minulla olevan tiedon mukaan meiltä ei pitäisi valua lannoitteita vesistöihin.

Syytätkö silti minua vesien saastumisesta? Millä perusteella?

Vierailija
15/79 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalle viivalle "normaalin" yrittämisen kanssa, niin sitten nostan hattua jokaiselle maanviljelijälle. Huonot ajat on ykstyisyrittäjilläkin, mutta tukea ei tipu mistään suunasta.

Joo, pakko on syödä (onneksi ei aina kotimaista, kun halvemmalla saa muualta).

Vierailija
16/79 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin arvostan sitä että saan kotimaista ruokaa ja ruokaa yleensäkin. Minua ei niinkään hetkauta jos joku tietokonefirma ei voikaan valmistaa minulle uutta tietokonetta.

Vierailija
17/79 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minä käytän ojien varressa ja vesistöjen reunoilla vaadittavia suojavyöhykkeitä. Ja kuten jo sanoin, en ylilannoita, joten kaiken minulla olevan tiedon mukaan meiltä ei pitäisi valua lannoitteita vesistöihin. Syytätkö silti minua vesien saastumisesta? Millä perusteella?

Kyllä maanviljelys vaan rehevöittää yhä edelleen hemmetisti vesistöjä (ja saastuttaa muttenkin). Jos olet todella vastuuntuntoinen viljelijä niin et kai todella usko, että esim. suojavyöhykkeet tilanetta parantaisi? Se on vaan pikku sievistelyä. Karu tosiasia on, että muualla maailmassa on vaan paremmat olosuhteet viljelyyn kun täällä kylmässä pohjolassa (satokauden pituus versus lanoitteet versus nopea kasvu jne.). Hohhoijjaa, olet varmaan hyvä ihminen ja haluat jättää hienon perinnön lapsille, mutta tosiasiat kannatta kuitenkin huomioida.

Vierailija
18/79 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä teillä on kuvitelma, ettei maatila voi mennä konkurssiin? Totta kai voi ja meneekin, jos ei pysty maksamaan velkojaan.

Vierailija
19/79 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin arvostan sitä että saan kotimaista ruokaa ja ruokaa yleensäkin. Minua ei niinkään hetkauta jos joku tietokonefirma ei voikaan valmistaa minulle uutta tietokonetta.

Tietokoneesta voi kyllä luopua... Vai voiko nykyaikainen viljelijä?

Vierailija
20/79 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupaksi ja ihmiset ovat valmiit maksamaan niistä niin, että viljely kannattaa.

Toki luomutuotanto yleistyy koko ajan, mutta monilla tuotteilla on luomuna vielä suuria menekkivaikeuksia. Huomatkaa siis, että kuluttajien on tehtävä oikeanlaisia valintoja.