3-vuotiaan kaverisynttärit - osallistuuko vanhemmat myös?
Onko 3-vuotiaat jo riittävän isoja osallistumaan yksin kaverin syntymäpäiville vai jääkö vanhemmat vielä mukaan?
Kommentit (29)
Ja kyllä oli edelleen kaikkien vanhemmat mukana, vieraiden ikä 2-5v.
Meillä esikoinen meni 4-vuotiaana ekan kerran kaverisynttäreille ja silloinkin kyllä oli himpun verran pieni mielestäni. En kyllä itse järjestä 3-vuotiaalleni kaverisynttäreitä, ihan hullu ajatus!
Miten niin? Meillä on kaikilla kolmella ollut kaverisynttärit alkaen 1-vuotisjuhlista. Meillä ei ole sukua täällä ja kummitkin asuvat kaukana. Ei meillä olisi synttärikutsuja ollenkaan ilman kaverisynttäreitä.
Meillä on ollut mahtavia 1-vuotiskaverisynttäreitäkin, kun parhaat kestit on olleet pöydän alla :)
3-vuotias osaa jo ilman muuta nauttia kaverisyntäreistä ja alkaa olla ensimmäistä kertaa valmis tosiaan jo menemään yksin tutummille kavereile. Itse olen ollut mukana esim. päiväkotikavereiden synttäreillä.
siis kutsuttu on 4 vierasta ja jos heidän mukana tulee äiti niin teidän kutsut on pilalla? Osta kuule lisää litra vaniljajäätelöä ja leipo 4 lisäpullaa niin eiköhän ne vanhempien tarjoilut siinä samlla hoidu?!
Ei tulisi mieleenkään jättää omaa 3v. yksin jonnekin synttäreille.
Pointti oli siinä, että mietin varautuisinko aikuisten osallistumiseen varaamalla jotain aikuisille maistuvaa herkkua. Lapsille olen laittamassa muffineja, keksejä, jätskiä yms. lastenherkkuja, mutta jos vanhempia on jäämässä, tarjoaisin mieluusti heille jotain muuta.
Kiitos asiallisista vastauksista! Oli mukava kuulla, ettei kaikkien mielestä 3-vuotiaan kaverisynttärit ole ihan älytön idea.
ap
siis kutsuttu on 4 vierasta ja jos heidän mukana tulee äiti niin teidän kutsut on pilalla? Osta kuule lisää litra vaniljajäätelöä ja leipo 4 lisäpullaa niin eiköhän ne vanhempien tarjoilut siinä samlla hoidu?! Ei tulisi mieleenkään jättää omaa 3v. yksin jonnekin synttäreille.
eikö suurin osa aikuisistakin pidä jäätelöstä, muffinsseista, kekseistä...
Ehkä voit kahvia ja teetä keittää( tai siis ulkoistat tämän keiton jollekulle vanhemmista)
mukana, mutta toisaalta olemmekin alusta asti halunneet tutustua näihin perheisiinkin.
Ja meidän lapsi on ollut melko arka. 5-vee juhlat aiomme järjestää pelkästään kavereille
Mutta en pidä pahana sinun ajatustasi. Osaat varmasti paremmin hahmottaa, mitä sinulta vaaditaan kolmevuotiaiden kanssa, koska itselläsi on jo vanhempikin lapsi.
Meillä oli joukosta poikkeava 3-vuotias, enkä oikein tiennyt, miten pärjäisin vieraiden kolmevuotiaiden kanssa
mutta kun lasten herkut on tehty tytön "prinsessateeman" mukaan, niin varmasti aikuisille maistuis joku muu kuin vaaleanpunaiset keksit jne.... Ehkä tää onkin nyt vaan mun oma ongelmani :).
Ja siis minulle ei tietenkään ole mikään ongelma, vaikka aikuiset jäisivät. On mukava tutustua jne. Toisaalta kutsuimme siksi noin vähän lapsia, että varmasti pärjäisimme, vaikka he jäisivätkin yksin. Itse ainakin osaan toimia luontevammin vieraiden lasten kanssa, jos heidän omat vanhempansa eivät ole siinä mukana. Siis tarkoitan, että silloin on helpompi tutustua itse lapseen.
ap
eikö suurin osa aikuisistakin pidä jäätelöstä, muffinsseista, kekseistä... Ehkä voit kahvia ja teetä keittää( tai siis ulkoistat tämän keiton jollekulle vanhemmista)
Mutta vanhemmat olivat kakkosroolissa. Lapset söivät ensin yksikseen pöydässä. Vanhemmat jälkeenpäin maistoivat kakkua, mutta edes kahvia eivät juoneet vaan mehua, vaikka tarjouduin keittämään. Lapsille oli myös höyrytettyjä nakkeja ja porkkanoita (3v:n oma valitsema menu) sekä lasten keksejä.
Lapsia oli vajaa 10. Suurin osa 3 v.
Laitoin kutsuun, että olet tervetullut itseksesi tai voit ottaa mielihyvin mukaan äidin ja/tai isän. Kutsuimme vain 4 kaveria. Kaksi tuli itsekseen - ovat myös muute paljon perheemme kanssa tekemisissä ja kahdella päiväkotikaverilla oli äiti mukana.
Oli oikein kivaa!