Mummo leikkasi lapsen hiukset ilman lupaa!! Miten reagoisit?
Halvatun ämmä. Oon yh, mies kivisti raskausaikana kun ei ollu "valmis" isäks, isän äiti taas aina ollu tunkemas elämäämme ja liiankin oma-aloitteinen. nyt sit kun viimeisemmän kerran tyttö oli siel hoidos, akka oli leikannu tytölle (3v) polkkatukan että hiukset vahvistuis! ite en ollu aiemmin leikannu yhtään, tykkäsin hänen hiuksista just niin. Vittu että vituttaaa!!!!
Kommentit (61)
Anopit on joskus hulluja.
Entäs sitten tällanen tapaus:
http://www.vauva.fi/keskustelu/1567220/ketju/mita_tuumaisit_jos_anoppisi_lyhentaisi
No ap:n lapsen hiukset ovat tässä välissä jo ehtineet kasvaa takaisin. Hiuksia on todennäköisesti saksinut jo joku muukin kuin se "prkleen" anoppi.
Muuten ihmettyttää nämä voimakkaan kaksoissidoksisessa riippuvuussuhteessa omiin vanhempiin ja appivanhempiin olevat teiniäitsykät (ainakin henkisesti teini-ikäiset) täällä. Lapsia kipataan sinne isovanhemmille tuon tuosta hoitoon, kun pitää päästä viipottamaan yöelämään ym.
Jälkeenpäin sitten itketään av-palstalla , että voi voi kun mummi kaatoi vauvan ja voi voi kun se anoppi antoi suklaata jne. Hoitakaa itse pentunne, jos ei apu kelpaa.
Suuttuisin. Mutta tiedän ettei leikkaisi, vaikka muuten tyrkky onkin.
Mikäli olisi ollut asiasta joskus puhetta ja mummo tietäisi mielipiteeni asiasta ja siitä huolimatta leikkaisi niin silloin hän ei ikinä enää jäisi kahden kesken lapseni kanssa.
Mikäli hän on vain hetken mielijohteesta päättänyt siistiä lapsen hiuksia hyvää hyvyyttään niin silloin v*tuttaisi, mutta yrittäisin niellä harmini. Tekisin jotenkin kyllä selväksi, että enää ei moista mene tekemään.
Menkää mummolle yökylään ja yllytä lapsi leikkaamaan mummon tukan, kun tämä on sikeässä unessa?
Ajelisin itse anopin kaljuksi. Tuuhentaa ja parantaa laatua.
Jos kyseessä 3-vuotias niin ei mitään väliä.
Ihan niin kuin mummo olisi poistanut umpilisäkkeen. Yritättekö jotenkin parantaa omaa kuvaanne muiden silmissä lasten hiuksilla? Tulee
mieleen lapsimissiäidit...
Turha väittää vastaan. Mummoilla ei vaan yksinkertaisesti ole oikeutta leikata lapsen hiuksia ilman lupaa. Piste.
Ja mummolla vielä tuo ikiaikainen luulo, että hiukset vahvistuu, kun ne leikataan. Ennen pojat ajeltiin kesäksi millin koneella ja peruste oli sama, hiukset vahvistuu. Ravinto ja elintavat vaikuttavat hiusten vahvuuteen, ei sakset.
"Luultavasti tekisin rikosilmoituksen, koska toisen tukanleikkaus vasten tahtoa luokitellaan pahoinpittelyksi."
Ei kai kukaan OIKEASTI voi olla tätä mieltä? Ajattelematon mummo kieltämättä oli, mutta tämänkaltainen ajatusmalli on kyllä huolestuttava. Vai eleleekö ihmiset niin pumpulissa nykyään, että sydänkohtaus tulee kun "äidin ainutkertainen oikeus kultamussukan ihkuekaan parturointiin" näin raa'alla tavalla riistetään. Miksi näistä törkeistä pahoinpitelyistä ei puhutua julkisuudessa??? Missä on lastensuojelu??? (missä terve järki ja mittasuhteet......)
Ja minulla ei ole lapsenlapsia, enkä henk koht ole koskaan ollut kiinnostunut yhdenkään lapsen hiuksista.
No voit kertoa lyhyesti, että jatkossa sinä leikaat. Ei tarvitse välejä katkaista tai muuta dramatisointia asiasta. Sitten elämä jatkuu ja tukka kasvaa. siis jos mummo ei tehnyt tätä ilkeyttään, vaan ajattelemattomuuttaan. Ei kaikki ajattele kuin sinä, saatoi vain hyväntahtoisuuttaan leikata.
Vetäisin aikamoiset koripallot nenääni jos meidän anoppi päättäis leikata mun tytön peppuun ylettyvät kultakutrit polkkatukaksi! Kai sillä tytöllä olisi jo polkkatukka jos sellaista haluaisitte hänelle! Oikein suututtaa ajatuskin!
Mä muistan kun me oltiin siskon kanssa pieniä ja vietettiin kesät maalla mummolassa niin joka kerta meidän mummi leikkas meille väkisin polkkatukat koska "on helppohoitoisemmat" tms ja joka kerta otti pannuun ihan vietävästi kun ei ollut sanavaltaa asiaan ja meidän äiti sano siitä aina ettei se toivois että anoppi leikkais tukkaa lyhkäsemmäks, kun koko vuos taas kasvatettu ja silti se sen teki! Hrr mitä muistoja! Pyytäkää äideiltä luvat ennenkun lähdette toisten lasten tukkaa leikkaamaan!
Vetäisin aikamoiset koripallot nenääni jos meidän anoppi päättäis leikata mun tytön peppuun ylettyvät kultakutrit polkkatukaksi! Kai sillä tytöllä olisi jo polkkatukka jos sellaista haluaisitte hänelle! Oikein suututtaa ajatuskin!
Mä muistan kun me oltiin siskon kanssa pieniä ja vietettiin kesät maalla mummolassa niin joka kerta meidän mummi leikkas meille väkisin polkkatukat koska "on helppohoitoisemmat" tms ja joka kerta otti pannuun ihan vietävästi kun ei ollut sanavaltaa asiaan ja meidän äiti sano siitä aina ettei se toivois että anoppi leikkais tukkaa lyhkäsemmäks, kun koko vuos taas kasvatettu ja silti se sen teki! Hrr mitä muistoja! Pyytäkää äideiltä luvat ennenkun lähdette toisten lasten tukkaa leikkaamaan!
Meillä oma äitini on leikannut lupaa kysymättä poikani tukkaa, kun hän oli ehkä 4- tai 5-vuotias. Suutuin kyllä ja ilmoitin, ettei moista enää saa tapahtua ja että me vanhemmat päätämme, milloin ja millä tavalla tukka leikataan. Kyse ei siis ollut kovin pitkästä tukasta edes, vaan yleensä käytämme poikaa parturissa säännöllisesti. Mutta mitenkäs kävi taas viime kesänä, leikkasi taas ilman lupaa 6-vuotiaaksi ehtineen pojan tukkaa. Äitini on todella itsepäinen eikä hänen muihin tampauksiinsa suhteutettuna tuo ollut mitenkään tavatonta. Usein hän änkeää meille väkisin, vaikka sanon, ettei olisi tervetullut. Nyt ollaan otettu etäisyyttä, mutta en menisi luottamaan, ettei enää sama toistu koskaan. Vaikea tulla toimeen ihmisen kanssa, joka tekee ihan mitä häntä itseään huvittaa.
Mä tiedän tunteen. Vaikka hiukset kasvaa takaisin, se vituttaa ihan hulluna kun joku toinen päättää ne leikata.
Mun ex-anoppini leikkasi mun tyttären hiukset itse. Ei minkään valtakunnan tietoa miten se tapahtuu ja oli sitten nyrhinyt tylsillä keittiö-Fiskarseilla pitkät hiukset "polkkatukaksi", ei todellakaan tasaisesti koska tytöllä on luonnonkiharat hiukset.
Suutuin ihan helvetisti. Mä en itse tasaa edes otsahiuksia lapsiltani koska en luota siihen, että osaisin oikein, saati sitten puolisokea anoppi. Laitoin anopin maksamaan tytön kampaajalla käynnin, että siitä polkkatukasta saatiin edes vähän nätti.
Tiedän tunteen!! Oma poika joutui tätinsä(miehen puolelta) käsittelyyn.
Itku tuli..
[quote author="Vierailija" time="21.08.2009 klo 17:05"]
Vanhempi päättää lasta koskevista asioista, myös hiustenleikkusta.
[/quote] No ei todellakaan päätä vanhempi hiustenleikkuusta, vaan lapsi itse.
Mummo saisi kuulla kunniansa, ja laittaisin lupaamaan, ettei toista kertaa mene moista tekemään. Sitten asia olisi käsitelty ja jatkettaisiin elämää.
Olen kampaaja ja jos olisi joku muu kajonnut lasteni tukkaan niin suuttuisin todella. Luultavasti tekisin rikosilmoituksen, koska toisen tukanleikkaus vasten tahtoa luokitellaan pahoinpittelyksi.