Te, joilla varmuudella tilava lantio sisämitoiltaan,
millaiset ovat pituus ja paino mittanne? Tiedän, että painolla ei ol merkitystä asiaan, mutta kysyn silti. Entä onko lantiosi leveä ulospäin? Minkä kokoisia housuja käytät tuumakooltaan?
Kommentit (43)
ja painoa n. 50kg, pituutta n. 160cm. Housujen tuumakoko 25` ja vaatekoko 34. Vyötärö n. 62cm, lantio (perseen kohdalta) jotain 90cm.
Pituuteni on alle 160 ja painoindeksi alle 20 eli olen tosi hoikka. Lantioni on kuitenkin leveä eli iso perse mullakin. Synnytysten (3) jälkeen tuntuu että se on vain leventynyt. Vaatteiden yläosassa kokoni on 34, housut saa lantion vuoksi olla 38 (lahkeet tietenki sikapitkät).
Pienen kokoni vuoksi(?) lantioni on ekan synn. yhteydessä kuvattu ja todettu, että reilusti mahtuu. Kaikki synnytykset ovatkin olleet vaivattomia ja melko nopeita. Mutta kyllähän tuo iso perse vähän harmittaa. :)
Mä olen ulospäin varmaan täydellisen synnyttäjän näköinen. Mulla on leveä lantio, housujen koko 40 - 42 (pituutta 171, painoa 66 kg). Vaan enpä pystynyt synnyttämään perätilavauvoja. Lääkäri ei antanut lupaa yrittääkään, vaan totesi, että leikkaus on mulla ainut vaihtoehto ahtaan lantion takia. Muut lapset kyllä synnytin ihan normaalisti, yli 4-kiloisetkin.
Lantio kapea ulospäin. Yli 4 kg synnytin.
minulla on suht tilava lantio sisämitoiltaan? kun on 4,5kg vauva mahtunut tulemaan... Olen 163 cm ja 54kg. Lantioni on aika kapea ulospäin ja housukoko 36 yleensä. Tuumakokoa en osaa sanoa.
162cm, p 58kg, tuuma 28/29, ja esikoinen 4,7kg. No problemo!
Jos 5kg on 56cm pitkä, on eri asia synnyttää se alakautta kuin 47cm 4kg... Ne suhteet, ne suhteet...
168cm ja 57kg. Lantio on 90cm, ei kai mikään ihan kamalan leveä, mutta ei tosi sirokaan ;)
Housujen tuumakoko on 27 ehkä (tosin nää kahdet tuumakokoiset on vähän löysät), muuten 34-kokoa käytän alaosassa.
Jos 5kg on 56cm pitkä, on eri asia synnyttää se alakautta kuin 47cm 4kg... Ne suhteet, ne suhteet...
Oon 173 cm ja 60 kg eli hoikka. Housut 27 ” / S / 36. Olin lantion röntgenissä tokan raskauden aikana, jolloin oikein ihmeteltiin sitä, miten tilava lantio minulla onkaan. Itse lantioni on aina ollut aika normaali tai ehkä jopa kapeahko. Sisältä kuulemma todella tilava ja helpot synnytykset olikin.
174cm/65kg. Ei ole ulospäin leveältä näyttävä lantio, mutta lääkäreiden mukaan on tilava. Yhden ison vauvan olen synnyttänyt ilman ongelmia.
Olen 150x150 ja muutama 7 kiloinen tullut ulos.
Yksi reilusti yi 4kg vauva ja ulospäin lantioni näyttää kapealta ja perse on pieni. Tilava on sisältä kumminkin nähtävästi. Pituus 165cm ja tuumakoko 30, mut johtuu siitä että masua löytyy. 😂
Pituus 160, paino 60, lantion ympärys 95 cm eli on leveä uloskin päin. Ja vielä sellainen ruma laatikkolantio, jossa leveät suoliluut töröttää ”töyssynä” heti vyötärön alla ja siitå alaspäin lantio jatkuu suorana alaspäin.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi nelikiloista synnytetty, lääkärin arvion mukaan mahtuisi viisikiloinenkin. Olen 172 cm ja 74 kg, lantion ympärys toista metriä. Perse on leveä kuin leivinuuni, tuumakoko varmaan 32.
Olen kuullut, että isoluinen lantio ulospäin on usein isoluinen myös sisältäpäin, nimenomaan luiden osalta, eli suomeksi sanottuna ahdas. Eli perisuomalaisella, leveäahterisella päärynävartalolla on monesti ahdas lantio sisältä, eikä suinkaan tilava, kuten voisi ajatella.
Itselläni tilava lantio, pituutta 165 ja painoa 50 kg. Olen siro, kapeahkolanteinen (tällä hetkellä ympärys 90 cm ja noin 36:n housuja käytän).
Pystyykö tätä mitenkään selvittämään ennen raskautumista? Oon 32 ja en ole synnyttänyt.
Mulla vartalonmalli on lähempänä tiimalasia kuin päärynää, ylipainoisenakin oli. Yläasteella kun tehtiin farkut muiden tyttöjen kanssa, häpesin hirveästi koska mun lantionympärys oli selvästi suurempi kuin muiden kun mitattiin. Toki monet muut oli usein hoikkia ja minä normaalipainossa, mutta oli siinä selkeä ero.
Housuissa en oo koskaan päässyt pieniin kokoihin, esim. vaikka laihduin 20kg niin housukoko tippui 2 kokoa vain. 61 kiloisena olen kokoa 38 (166-167cm).
Lantioluut näkyy ja tuntuu selvästi vaikken ole mitenkään laiha.
Haluaisin uskoa ettei olis ainakaan ahdas lantio synnyttäjäksi, mutta pelottaa kyllä ett mitä jos onkin. :/
Mielestäni olen suht hoikka. Ennen lapsia olin vuosikausia 167/52, nykyään viiden lapsen jälkeen 167/58. Käytän harvemmin tuumakokoisia housuja, mutta 27-28 on ok, muuten housut kokoa xs-s mallista riippuen. Minulla on aavistuksen isompi alakroppa kuin yläkroppa, koska olen pienirintainen ja aika siroharteinen. Kuitenkin edestä päin katsottuna olkapäät ja lantio melko samassa linjassa. Vyötärö on aina ollut kapea, ympärys nykyään n. 71 cm.
Kovasti ovat kätilöt ja lääkärit aina kehuneet, että kroppani on hyvä synnyttämiseen. Jokainen lapsi syntynyt alateitse ongelmitta, kooltaan olleet 3,6-4,2 kg. Ja iso pää on suvussa kaikilla, py ollut lapsilla syntyessään 37-37,5 cm.
88cm on lantion mitta hoikkana. Synnytetty 3 yli neljäkiloista lasta.
Minulla myös kapea pojan lantio, olen 164 ja paksuluinen. Housut 26-27 tuumaa (pylly ei kasva vaikka lihoisin). Kuulemma "mikä vaan mahtuu" kun on tutkittu raskausdiabeteksen yhteydessä. Ja tosiaan kaksi yli 4kg isopäistä lasta tullut käsi poskella. Mutta minulla myös kroppa reagoi todella voimakkaasti löysyyttäen kaikki kudokset lantion alueelta ja ne palautuvat normaaliksi varmaan vasta vuoden päästä synnytyksestä.
Ei näistä oikeasti voi yhtään tietää ulospäin.
Olen lyhyt.