Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joilla varmuudella tilava lantio sisämitoiltaan,

Vierailija
20.08.2009 |

millaiset ovat pituus ja paino mittanne? Tiedän, että painolla ei ol merkitystä asiaan, mutta kysyn silti. Entä onko lantiosi leveä ulospäin? Minkä kokoisia housuja käytät tuumakooltaan?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tilava, että mahtuu tulemaan vaikka viisikiloinen perätilassa. Näin lääkäri heitti.

Pituutta minulla on 173cm ja painoa 63kg. Housun tuumakoko on 29. Lantio ei leveä ulospäin, ihan normaali naisen lantio.

Lääkäri sanoi kättärillä, että pitkillä on yleensä tilava lantio.

Vierailija
2/43 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta lasta, joista painavin yli 4kg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulla on tilava lantio. Housujen tuumakoko 28/29, eli lantio on leveä myös ulospäin, koska olen hoikka muuten. :)

Vierailija
4/43 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta 3 nelikiloista olen ongelmitta synnyttänyt. Olen 58 kg / 170 cm, tuumakoko 27.

Vierailija
5/43 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

helposti mahtunut syntymään. Olen 171/70, lantio on todella kapea.

Vierailija
6/43 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kättärillä sanoivat että mulla on täydellinen synnyttäjän vartalo.

Vierailija
7/43 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kättärillä sanoivat että mulla on täydellinen synnyttäjän vartalo.

silti pelkään että seuraava ei tule niin helposti.

Vierailija
8/43 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murrosikäisenä mielestäni minulla oli järkyttävän leveä perä, mutta nykyisin se tuntuu ihan normaalilta, jopa kapealta. Kaikinpuolin olen tyytyväinen peräsimeeni. Helposti löytyy istuvia housuja.

Tuumakokoja en tiedä, mutta housut ovat yleensä kokoa S eli 36.

Raskauksien / synnytyksien yhteyksissä lantiotani on sanottu oikein tilavaksi. Helposti tuli ulos yli nelikiloinenkin, isopäinen tyttö käsi naaman päällä.

Vierailija
9/43 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pystyy (ja olen pystynytkin) lääkärin mielestä synnyttämään reilut 4 kg vauvoja.

En itse ennakolta arvannutkaan, että lantioni on hyvä, kun olen aika siro ja pitänyt siksi itseäni muita heikompana. Lantion ympärys oli 88 cm ennen synnytyksiä ja kolmen synnytyksen jälkeen 90 cm.

Paksuluisilla on vaikeampaa.

Vierailija
10/43 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenteeltani olen aika siro, pitkä ja hoikka. Lantio ei ole ulkoisesti leveä vaan enemmänkin "Poikamainen".

Esikoinen painoi syntyessään 4,4kg ja oli vielä aika isopäinen - syntyi kuitenkin lähes syöksynä ja ponnistusvaihe kesti 16 minuuttia.

Kuopus oli 4,7kg ja isopäinen myös ja hyvin mahtui syntymään, synnytyksen kesto 2h10 minuuttia, josta ponnistamista 7 minuuttia.

Olen myöskin kuullut että "missitkroppa" (pitkä ja hoikka) on yleensä hyviä synnyttää.

Vierailija
11/43 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuulemma tulis se 5 kiloinen helposti.

mulla on ulospäin suht leveä lantio, oon niin hoikka et ehkä se erottuu senkin takia..

Vierailija
12/43 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi nelikiloista synnytetty, lääkärin arvion mukaan mahtuisi viisikiloinenkin. Olen 172 cm ja 74 kg, lantion ympärys toista metriä. Perse on leveä kuin leivinuuni, tuumakoko varmaan 32.

Vierailija
13/43 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lantionympärys ulkoa 92 cm.

Synnytykset on olleet helppoja, ponnistaa ei voi kuin varovasti, ettei vauva lennähdä ihan räjähtämällä ulos.

Vierailija
14/43 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus 169, paino 59, tuumakoko 28, lantio on naisellinen. En ole ollut pelvimetriassa mutta synnytykset 5 kpl on edenneet vaikeuksitta.

Vierailija
15/43 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi nelikiloista synnytetty, lääkärin arvion mukaan mahtuisi viisikiloinenkin. Olen 172 cm ja 74 kg, lantion ympärys toista metriä. Perse on leveä kuin leivinuuni, tuumakoko varmaan 32.

Olen kuullut, että isoluinen lantio ulospäin on usein isoluinen myös sisältäpäin, nimenomaan luiden osalta, eli suomeksi sanottuna ahdas. Eli perisuomalaisella, leveäahterisella päärynävartalolla on monesti ahdas lantio sisältä, eikä suinkaan tilava, kuten voisi ajatella.

Itselläni tilava lantio, pituutta 165 ja painoa 50 kg. Olen siro, kapeahkolanteinen (tällä hetkellä ympärys 90 cm ja noin 36:n housuja käytän).

Vierailija
16/43 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettiä painoa, tuumakokoa ym. Kun tosiasiassa pääasiallisen lantionympäryksen syypäänä on rasvakudos. On hassua, miten itsekin vaikka 55 kiloisena tuntuu, että "ei mun lantioo saa näihin housuihin mahtumaan", mutta alle 50 kiloisena ko. housut vain sujahtaa päälle. Kun on sitä "luustoa" vähän sulanut päältä.

Ehkä enemmän kertovaa olisi kysyä ihmisen vartalotyyppiä, ts. yläkropan ja lantion suhdetta. Itse ainakin näen ihmisestä vasta omin silmin, onko hän leveälanteinen vai kapealanteinen, mm. vertaamalla toisiin ihmisiin.

Vierailija
17/43 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituutta 158, paino n.55. Housujen tuumakoko on vaihdellut 29-31. Leveälanteinen olen verraten muuhun vartaloon.

Ensimmäinen vajaa nelikiloinen mahtui muuten, mitä nyt reitin lopussa iski kireys vastaan. Toinen tulikin salamana ulos.

Vierailija
18/43 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli painaessani 50+ kg ja painoindeksin ollessa alle 20 mulla oli mielestäni leveä takamus. Suhteet ovat samat mutta senttejä (ja kiloja enemmän) nyt, pituutta 165cm.

Lapset olleet 3,6-4,2kg joista pienin ei mahtunut avotarjonnassa, muut ovat syntyneet kohtuullisen helposti, myös suurin. Alle nelikiloinen poika oli hartioista tiukka, isompi tyttövauva siis soljui ulos helposti. Silti kätilö sanoi ettei mun yli 4kg kannattaisi yrittää synnyttää. Onneksi en tiennyt että kuopus oli isompi!

Eli mun ruumiinrakenne on ns. tiimalasi, rintaa ja takamusta on, ja kapea uuma. Mutta sisäinen lantio ei kuitenkaan kovin tilava.

Vierailija
19/43 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi on harhaanjohtavaa, että jotkut vastaajat kirjoittavat synnyttäneensä helposti 3,8 kg:n tai jopa vähän yli 4 kg:n vauvoja. Tuonkokoinen vauva ei ole vielä oikeasti iso!

Vasta yli 4,5 kg:a syntyessään painanut vauva alkaa olla iso. Miksei kukaan noin 5 kg:a painavan vauvan alateitse synnyttänyt vastaa tähän ketjuun?

Itse olen synnyttänyt kaksi yli 4 kg:a painavaa vauvaa ja yhden yli 4,5 kg:a painaneen. Housukoko on M/38 ja pituutta on 165 cm ja paino on 60-64 kg. Ruumiinrakeenteeltani olen tyyppiä H, eli aika tasapaksu.

miettiä painoa, tuumakokoa ym. Kun tosiasiassa pääasiallisen lantionympäryksen syypäänä on rasvakudos. On hassua, miten itsekin vaikka 55 kiloisena tuntuu, että "ei mun lantioo saa näihin housuihin mahtumaan", mutta alle 50 kiloisena ko. housut vain sujahtaa päälle. Kun on sitä "luustoa" vähän sulanut päältä. Ehkä enemmän kertovaa olisi kysyä ihmisen vartalotyyppiä, ts. yläkropan ja lantion suhdetta. Itse ainakin näen ihmisestä vasta omin silmin, onko hän leveälanteinen vai kapealanteinen, mm. vertaamalla toisiin ihmisiin.

Vierailija
20/43 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päältäpäin ei uskoisi, että minusta 3,5kg isompaa ulos mahtuisi, mutta röntgenissä paljastui, että sisämittojen mukaan yli 5 kiloisen pitäisi mahtua vallan mainiosti.

Eka painoi 3,8kg, toka 4,6kg, kolmas 3,9kg, neljäs 4,2kg ja viides 3,5kg. Kaikki helppoja ja nopeita synnytyksiä, 1-6h kestoiltaan.