Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Atoopikkojen äideille tiedoksi

Vierailija
20.08.2009 |

Mulla 8 kk ikäinen atoopikkopoika on syönyt nyt reilun kuukauden helokkiöljytippoja ja iho on huomattavasti parantunut. Toki vieläkin punoittaa ja rasvataan, mutta ei enää hilseile ja ole tosi kuiva, niin kuin aiemmin. Itse olen syönyt samaan vaivaan helokkiöljykapseleita kohta kymmenen vuotta ja iho on aloittamisen jälkeen ollut yleisesti hyvässä kunnossa.

Joten hopi-hopi luontaistuotekauppaan ostoksille. Vauvalle syötän 5 tippaa päivittäin, ainakin näin alussa. Elimistön rasvahappotasapaino tulee kuntoon noin kolmessa kuukaudessa, ainakin meillä aikuisilla, joten sen ajan kannattaa ainakin kokeilla ennenkuin luovuttaa. Sen jälkeen kannattaa kyllä varmaan käyttää ylläpitoannosta jatkossakin.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehosi kyllä, mutta sitten alkoi ilmestyä outoja mustelmia.. Mustelmat hävisivät, kun lopetin helokkiöljyn nauttimisen.

Vierailija
2/10 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta a-creme auttoi (ihovoide), sitäkin saa luontaistuotekaupoista.

Verinen ihottuma on historiaa ja lapsen iho on todella hyvänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun veri ei enää hyydy niin nopeasti.

Itsellä (aikuinen atoopikko) on auttanut ihan omega-3-valmisteiden kuuriluonteinen käyttö.

Vierailija
4/10 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako tuota kyseistä ainetta vaan luontaistuote kaupoista ja paljon sellanen maksaa? Onko nestemäistä vai jotain kapseleita?

terv. 24v atooppisen ihon kanssa painiskellut

Vierailija
5/10 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä atooppinen poika 4 vee ja rasvaukset alkaa oleen aika taistelua!! ja eikä ne edes auta kunnolla vaikka ollaan kokeiltu kaikkea,jatkuva kortisonin käyttö olisi ainoa vaihtoehto mutta siihen en suostu! eli suuri kiitos ja tämä äippä huomena lähtee metsästämään sitä öljyä jostain :)

Vierailija
6/10 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa ainakin meillä päin ihan marketeista (esim. Prisma, Cittari, Sokos jne) 100kpl:n annos kapseleita ei maltaita maksa, tarkkaa hintaa en kyllä muista. Mulla auttanut nuo kapselit, kesällä iho hyvässä kunnossa, mutta talvikaudet syön noita helokkikapseleita, eikä juurikaan tartte ihoa rasvailla.

Saako tuota kyseistä ainetta vaan luontaistuote kaupoista ja paljon sellanen maksaa? Onko nestemäistä vai jotain kapseleita? terv. 24v atooppisen ihon kanssa painiskellut

Vierailija
7/10 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuosta öljystä en ole ihan varma. Vauvallehan ei voi noita kapseleita oikein antaa ja on aika isoja niellä muutenkin. Luontaistuotekaupassa pieni pullo öljyä maksoi noin 12 euroa ja kapseleita kolmen kuukauden annos maksoi muistaakseni jotain päälle 30€.

Mulleki tulee muuten mustelmia tosi helposti, mutta enpä ole yhteyttä helokkiöljyyn osannut edes ajatella. Voikohan siitä olla jotain haittaa??

T:Ap

Vierailija
8/10 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen syönyt kalaöljyä ja käytyäni verenluovutuksessa ihmettelin kun pistosreikä vuoti vielä tuntien kuluttua. Sitten muistin että olen nähnyt dokumentinkin aiheesta, siinä mies söi rasvaista kalaa joka päivä ja mittasi veren hyytymisaikaa. Piteni merkittävästi kalakuurilla.

Ei kai siitä muuten ole haittaa, jos ei tule isoja haavoja tms. Ihoon en ole huomannut vaikutusta, ehkä kalaöljyä syödessä ei kuivanut niin paljon. Helokkiöljyä söin yhtenä talvena ison purkin, sillä ei ollut mitään vaikutusta.

aikuinen atoopikko

Vierailija
9/10 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on siitä itselläni jo 15 vuoden kokemus. Muistan, kun 20-vuotiaana aloin käyttää helokkiöljyä (siis opiskeluaikanani) ja sitten se alkoi vaikuttaa noin 3 kk käytön jälkeen, että rasvaaminen väheni merkittävästi ja iho todellakin muuttui paremmaksi. 6 kk jälkeen se oli todella hyvässä kunnossa. Jopa ihon väri muuttui sellasesta harmaasta, läikikkäästä ja punoittavasta normaaliksi. Aloitin kuurini joskus elokuussa. Kun jouluna sitten menin käymään kotipaikkakunnalle, vanhat ystävät kyselivät että "mitä sulle oikein on tapahtunut, kun näytät ihan normaalilta". Muistan sen vieläkin.

Raskaana ollessa en syönyt helokkiöljyä, kun se on kielletty. Sen sijaan söin omega-3:sta ja sekin on toiminut. Nyt imettäessä olen palannut helokkiöljyn käyttäjäksi.

Suosittelen.

Niin. Ei muuten yhden ison purkisen syöminen auta. Puoli vuotta kokeilua kannattaa tehdä, ja jos ei siinä vaiheessa auta, niin jättää sitten vasta pois, Iho uusiutuu kokonaisuudessaan puolessa vuodessa.

Vierailija
10/10 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kuivaa vain silloin kun on pakkasta ja huoneilma kuivaa. Ei siis auta odottaa vaikutusta puolta vuotta. Asiaa on kyllä tutkittukin, ja todettu ettei helokkiöljy auta atopiaan, sen sijaan vihersimpukkaöljy hillitsee ainakin astmaoireita jonkin verran, muistaakseni kalaoljykin.

Kasviperäisiä rasvahappoja (samoja kuin helokissa) useimmat saavat riittävästi ruuasta, jos käyttävät rypsiöljyä tai margariinia. Sen sijaan kalan omega 3 happoja ei saa muuten kuin syömällä rasvaista kalaa tai kalaöljyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan