Minkä vuoksi pitää juoda itsensä humalaan?
Tätä en ole ikinä ymmärtänyt. Olen jo yli 40-vuotias. Olen maistanut pari kertaa alkoholia ja todennut että se on pahaa. Humalassa en ole koskaan ollut enkä aio olla. Mitä järkeä on juoda lasillinen tai pullollinen toisensa jälkeen niin kauan kunnes on neliveto päällä, tulee riitaa puolison kanssa tai kaverien kanssa tai loukkaa itsensä kaatuessa tai tukehtuu oksennukseensa tai sanoo jotain jota katuu seuraavanä päivänä tai harrastaa suojaamatonta seksiä harkintakyvyn pettäessä tai muuttuu väkivaltaiseksi. Minulle on ihan turha väittää että alkoholi rentouttaa tai se pieni hilpeä hiprakka on kivaa. Elämä on kivaa ilman aivoja sumentavia aineita.
Kommentit (11)
mikään ei tunnu pahalta, mikään tekemätön työ ei nakuta takaraivossa. Panettaa kuin pientä eläintä ja kaikki miehet ovat komeita. Ei väsytä, ilta on rattoisa ja musa hyvää. Ainoa haittapuoli on se, että jälkikäteen omat tempaukset hävettävät. Mutta oikeassa seurassa kunnon kännit ovat aivan parasta mitä elämässä on!!! (Ja ei, en ole alkoholisti, en ota edes seuraksi muutoin kuin harvoin humaltumistarkoituksessa ja silloin otankin kunnon tumut.)
ap
kuulostaa hirveältä.
Säälin kaikkia työnarkomaaneja, lestadiolaisia, vammaisten äitejä, pienipalkkaisessa työssä raatavia yksinhuoltajia ja niin pois päin. Mutta kai niistäkin osa elämästään tykkää.
Minä vilpittömästi nautin kännäilystä, ja aion nauttia niin pitkälle elämän ehtoopuolelle kuin voin. Saan siitä luultavasti enenemmän kiksejä kuin nuiva ap ikinä. ;-)
Itsensä voi siis juoda pikkuhuppeliin, kunnon humalaan (ilman että tarvitsee edes tekojaan hävetä tai kompuroida) tai sitten tietysti ihan sammuksiin.
Voi sitä vetää kännit kivallakin tavalla, ilman että nolaa itsensä tai joutuu vaikeuksiin tai sänkyyn jonne ei halua. Tai voi ottaa niin, että tulee vaan kiva fiilis, ilman pelkoa krapuloista tai siitä, että ottaisi liikaa. Ei se kaikki juominen aina ole mitään örveltämistä tai kaikilla juominen ei sitä ole.
Itse en näe mitään pahaa ainakaan siinä, että alkoholia juo kohtuullisesti seurajuomana. Silloin yleensä kaikilla on hauskaa!
Nähtävästi et ole ainakaan opiskelijaelämää koskaan viettänyt. Tuskin muutakaan kovin hauskaa elämää. Veikkaisin lisäksi, että olet uskis. Jos toisten alkoholinkäyttö jaksaa noin pahasti kaivaa jonkun persettä, niin kyllä täytyy olla aika perusahdistunut jeesustelijatyyppi.
ja luonteeltasi olet oikea ilopilleri!
Elämä on kivaa ilman aivoja sumentavia aineita.
Jep. Sulle varmaan satelee bilekutsuja ja luonteeltasi olet oikea ilopilleri!
bileissä olen viimeksi ollut joskus neljännesvuosisata sitten.
Miksi pitää hiihtää? Miksi pitää katsella elokuvia? Miksi pitää juoruta ihmissuhteist kaverin kanssa? Miksi pitää kerätä postimerkkejä? Ihmisillä on mitä mielenkiintoisimpia tapoja viettää elämäänsä, eikä ei-tarvelähtöisten, ei-vahingollisten aktiviteettien arvottaminen paremmuusjärjestykseen ole kovin mielekästä toimintaa muualla kuin Pohjois-Koreassa.
Jos postauksen lähtökohta on uteliaisuus, siitä vaan, filosofointi on yksi harraste muiden joukossa.
Mutta aloitusviesti oli kaikessa perustelemattomassa tuomitsevuudessaan aika hämmentävä.
Olen maistanut pari kertaa alkoholia ja todennut että se on pahaa.
Parilla maistamisella ei välttämättä se hyvä alkoholi osu kohdalle. Tuskinpa kukaan sanoo kevytemmentalia ja vuohenjuustoa maistettuaankaan, että KAIKKI juusto on pahaa. Ja vaikka joidenkin mielestä asia olisi maistelunkin jälkeen näin, se ei estä juustoa maistumasta hyvältä muiden suissa.
Musta esimerkiksi shampanja lähes aina, kuiva valkoviini, monet ranskalaiset siiderit ja cantillonin kirsikkaolut ovat herkullista juotavaa, vaikka kolmoskarhu ja golden cap, jotka olivat ensimmäiset alkoholikokemukseni, eivät sykähdyttäneet niin yhtään.
Lasillinen hyvää viiniä ruuan kanssa ei myöskään humaluta, jos sitä ei hulauta ykkösellä tyhjään vatsaan (ja jos on tarpeeksi iso, ei silloinkaan), kuten ei hitaasti nautittu kylmä terassiolutkaan. "Miksi juoda itsensä humalaan" ja "miksi juoda alkoholia ylipäätään" ovat kaksi eri kysymystä, jälkimmäistä kun voi tehdä vaikka koko elämän kokeilematta ensimmäistä kertaakaan.
Ja miten tämä
Mitä järkeä on juoda lasillinen tai pullollinen toisensa jälkeen niin kauan kunnes on neliveto päällä, tulee riitaa puolison kanssa tai kaverien kanssa tai loukkaa itsensä kaatuessa tai tukehtuu oksennukseensa tai sanoo jotain jota katuu seuraavanä päivänä tai harrastaa suojaamatonta seksiä harkintakyvyn pettäessä tai muuttuu väkivaltaiseksi.
liittyy tähän?
Minulle on ihan turha väittää että alkoholi rentouttaa tai se pieni hilpeä hiprakka on kivaa.
Ensimmäisen kappaleen (ja eletyn elämän) perusteella olen samaa mieltä siitä, että totaalilärvit ei ole kivaa kenellekään, varsinkaan niille, joiden juhlailta menee pilalle, koska kaveri on niin naamat, että sitä saa keräillä, eikä itsekontrollin täydellisen pettämisen omaehtoinen aihettaminen ole kovin hyvä ajatus muille kuin täydellisen hyville ihmisille - muilla se kun tuppaa johtamaan jos jonkin sortin tihutöihin.
Rentouttavan tai pikku huppeliin johtavan määrän (joka, ainakin jälkimmäisen suhteen, on enemmän kuin se mainittu viinilasi/olut) nauttiminen ei kuitenkaan johda mihinkään mainituista seurauksista, joten en ymmärrä, miten ne liittyvät asiaan.
Mustakin elämä on kivaa ilman ainoja sumentavia aineita. Mutta se on kivaa myös niiden kanssa - molempi parempi. ;) Ei satunnainen humaltuminen suinkaan viesti siitä, että elämän kohtaamista selvänä tarvitsisi paeta.
juomisesta on enemmän haittaa kuin hyötyä. Kyllähän se rentouttaa, mutta ei mielestäni maksa vaivaa...
Mua joskus säälittää ne, joiden täytyy kännätä joka viikonloppu, kun muuten ei osata rentoutua. Ja kauhistuttaa se, millaisiksi ihmiset muuttuvat. Selvänä oljan silmin ovat kyllä kaikkea muuta kuin hauskoja ja onnellisia. Raukat ottavat kamalia paineita selvinpäin ja kännissä muuttuvat kuin toisiksi ihmisiksi, kun kännissähän saa käyttäytyä miten vaan...
Ja olen kyllä itsekin juonut nuorempana, jopa siihen asti, että muisti meni.
mikään ei tunnu pahalta, mikään tekemätön työ ei nakuta takaraivossa. Panettaa kuin pientä eläintä ja kaikki miehet ovat komeita. Ei väsytä, ilta on rattoisa ja musa hyvää.
Ainoa haittapuoli on se, että jälkikäteen omat tempaukset hävettävät. Mutta oikeassa seurassa kunnon kännit ovat aivan parasta mitä elämässä on!!!
(Ja ei, en ole alkoholisti, en ota edes seuraksi muutoin kuin harvoin humaltumistarkoituksessa ja silloin otankin kunnon tumut.)