Olen 1,5kk ikäisen vauvan äiti ja tein hetki sitten raskaustestin
Siihen pärähti heti selvä +++.
Minä en ymmärrä, ei edes itkua tule, en tajua.
Seksiä ollut tasan 1x synnytyksen jälk, kumi oli käytössä ja imetän n 2h välein sekä päivällä että yöllä.
Tulisko näille edes 10kk ikäeroa??
Mies ei vielä tiedä, tulee harrastuksensa parista 1h kuluttua.
Kommentit (65)
Lääkärille heti mars niin asia selviää!
Googlaa istukkasyöpä jos haluat lisää tietoa.
koska mua on kuvottanut nyt viikon ajan joka päivä jonkun verran.
Ei todellakaan tullut mieleen että se edes voisi plussaa näyttää mutta tossa tuo tikku on nenäni edessä eikä sen tuloksesta voi erehtyä.
Ikinä en ole kuullut että raskaushormonia olisi kehossa enää sen jälk kun raskaus"aines" on elimistöstä poistunut?!
Ap
ei se edellinen raskaus enää voi näkyä, vaan kyllä ne hormonit ovat sieltä kaikonneet istukan poistumisen myötä sukkelaan.
Eli ihan oikeasti olet raskaana. Varmasti melkoinen yllätys! Tsemppiä ja rohkeutta sinulle.
Olen hätäinen ja stressaava luonne, soitin ja sain ajan 18.30. Äitini tule vauvan tykö koska mies ei ihan taida ehtiä kotiin, on siinäkin mahtaa säikähtää kun tulee eikä vaimo ole kotona vaan anoppi joka kertoo asian:(( mutta en voi odottaa huomiseen saati pidempään, en varmana nukkuis yöllä silmäystäkään.
Nyt pitää käydä pesulla, imettää pikkuinen ja pukeutua ja lähteä. Kamla kun on vaikea kirjottaa kun kädet tärisee.
Ap
laitahan viestiä kun tiedät enemmän. Onnea matkaan!
Toivottavasti nyt olis "vaan" se raskaus, eikä esim. istukkasyöpä mistä muut puhuneet!!
Kovasti tsemppiä ja jaksamisia!
Ja jos jaksat ja viitit niin tuuhan kertomaan miten kävi, ainakin minua kiinnostaisi :)
Töppöstä toisen eteen. Aikaahan on vain 40min. Onneksi asut lähellä gyneasemaa...
Minä en ehtisi edes puoleenväliin vaikka aika lähellä keskustaa asun pk-seudulla. No taksilla ehkä ehtisi jos heti lähtisi...
Mukavaa kun lapset ovat pienellä ikäerolla niin heistä on toisilleen seuraa, puhun kokemuksesta.
Töppöstä toisen eteen. Aikaahan on vain 40min. Onneksi asut lähellä gyneasemaa...
Minä en ehtisi edes puoleenväliin vaikka aika lähellä keskustaa asun pk-seudulla. No taksilla ehkä ehtisi jos heti lähtisi...
Kyllä tuo ois ollut ihan mahdollista mullekin vielä vähän aikaa sitten, lääkäriasemalle oli n. 5:n minsan matka, ja oma äitini vartin päässä, käytännössä aina valmiina tulemaan luokseni. Ja jos ei äitini, niin samasta talosta pari naapuria, yksi kaveri nl 10 minsan matkan päästä jne.
Meidän lapsillamme ikäeroa on 1 v 4 kk, mikä on ollut oikein mainio ikäero (meidän tapauksessamme, varmasti tästä on erilaisiakin kokemuksia)
täällä jännitetään sun puolesta. toivottavasti kaikki on hyvin. voimia!
minulla edelleen pientä jälkivuotoa, synnytyksestä 5 ja puol viikkoa.. ensimmäinen seksi kerta oli noin kolme viikkoa synnytyksen jälkeen..
oon myös ihmetelly että eikö ihmiset huomaa ku kortsu menee/ on menny rikki? vai voiko kortsu pettää muullakin tapaa kuin rikki menemällä? :)
keskenmenonkin jälkeen pari kuukautta, lopulta jopa tarkastettiin, ettei vaan olisi kohdun ulkopuolinen raskaus, onneksi ei ollut.
Tai sitten mulla tosi pitkään. Aina 6 viikkoa ja sen loppumisen jälkeen kahden viikon päästä alkaneet säännölliset kuukautiset.
Tasan ei käy onnen lahjat. Kaikkia kolmea lastani olen imettänyt yli vuoden ja ekat kuukaudet täysimettänyt...
Sairaanhoitaja sanoi että lähes 2kk synnytyksen jälkeen elimistössä ei enää raskaustestiin vaikuttavaa hormonia ole, ei varsinkaan siinä määrin että se antaisi testiin selvän plussan.
Ap*itkua niellen*