Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Monelta 3-4-vuotiaanne menevät illalla nukkumaan jos nukkuvat päikkärit?

Vierailija
20.08.2009 |

Tarkoitan kotihoidossa olevia joiden ei tarvitse herätä aamu kuudelta tms.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee nukkumaan 21.3-22.30 ja herää 7-8, Nukkuu satunnaisesti päikkäreitä ja ne ei yleensä vaikuta yöuniin. Joku ihmetteli ettei jää omaa aikaa, jos lapsi menee nukkumaan vasta klo 22. Mitäs sillä omalla ajalla sitten tekisi, jos lapset olisi nukkumassa jo 20.00, eipä kai muuta kuin tv:tä katsoisi ja sitä voi kyllä katsoa sillonkin kun lapset ovat hereillä. Mitään kotitöitä ei voi silloin tehdä kun lapset nukkuvat, kun asutaan yksikerroksisessa talossa jossa äänet kuuluvat helposti. Mä valvon yleensä puoleenyöhön ja katson telkkaria, se on sitä mun omaa aikaa.

Vierailija
2/26 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heräsi noin 8.30, nukkui noin tunnin ja illalla noin 21-21.30 mennessä petiin. Nyt tarhassa herää klo 7, nukkuu tunnin, ja nukkuu 20-20.30.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten kahdeksan maissa ja nukkuu melkein kellon ympäri =)

Vierailija
4/26 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ihmetteli ettei jää omaa aikaa, jos lapsi menee nukkumaan vasta klo 22. Mitäs sillä omalla ajalla sitten tekisi, jos lapset olisi nukkumassa jo 20.00, eipä kai muuta kuin tv:tä katsoisi ja sitä voi kyllä katsoa sillonkin kun lapset ovat hereillä.

Minusta edes Salkkareita ei tarvitse katsella nuorempien kuin yläkouluikäisten kanssa. Saati sitten jotain amerikkalaisia rikos- tai sairaalasarjoja.

Vierailija
5/26 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkuu yöt klo 20.30-8 ja lisäksi päivähoidossa tunnin klo 13-14.

Vierailija
6/26 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ton ikäset on sängyssä kahdeksalta nukkumassa, olen kotona tai töissä!

Ennen lapsia olin aamu-uninen mutta hei: niin se vaan menee että oma itsekkyys jää lapsien tarpeitten alle!

On todella hämmentävää ettei teillä joillain ole ihan perustajua että lapsi tarttee laittaa aikasin nukkumaan, miten te perustelette että NYT tarttee mennä isompana lapsena aikasemmin nukkumaan kun tarttee mennä aamulla virkeenä eskariin, kouluun jne.

Vai onko se ihan se ja sama millasia koululaisia teijän lapsista tulee?

Vierailija
7/26 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lapsia olin aamu-uninen mutta hei: niin se vaan menee että oma itsekkyys jää lapsien tarpeitten alle!

On todella hämmentävää ettei teillä joillain ole ihan perustajua että lapsi tarttee laittaa aikasin nukkumaan, miten te perustelette että NYT tarttee mennä isompana lapsena aikasemmin nukkumaan kun tarttee mennä aamulla virkeenä eskariin, kouluun jne.

Etenkin kun päiväkodissa nukutaan päiväunet, niin ei meillä ainakaan olisi onnistunut, uni tuli vasta aikaisintaan kymmenen maissa. Loma-aikoina oli helpompaa kun ei laitettu päikkäreille, silloin meni kahdeksalta nukkumaan ja nukkui kello0n ympäri.

Eli tavallaan päiväkoti on se, joka "opettaa" lapset iltakukkujiksi. Ainakin ne vähäunisemmat lapset, jotka eivät enää tarvitsisi kolmevuotiaana päikkäreitä.

Vierailija
8/26 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee nukkumaan 21.3-22.30 ja herää 7-8, Nukkuu satunnaisesti päikkäreitä ja ne ei yleensä vaikuta yöuniin. Joku ihmetteli ettei jää omaa aikaa, jos lapsi menee nukkumaan vasta klo 22. Mitäs sillä omalla ajalla sitten tekisi, jos lapset olisi nukkumassa jo 20.00, eipä kai muuta kuin tv:tä katsoisi ja sitä voi kyllä katsoa sillonkin kun lapset ovat hereillä. Mitään kotitöitä ei voi silloin tehdä kun lapset nukkuvat, kun asutaan yksikerroksisessa talossa jossa äänet kuuluvat helposti. Mä valvon yleensä puoleenyöhön ja katson telkkaria, se on sitä mun omaa aikaa.

yleensä ovan sängyissään 20. Itse en katso tv-sarjoja lasten valvoessa, tykkään katsoa esim. Lost:ia ja C.S.I.:tä, ei mielestäni lapsille sopivaa ohjelmaa. Meillä yksi kerroksinen talo ja pystyn tiskaamaan yms. kun lapset nukkuvat. Ja onhan se mukva kun on sitä omaa aikaa miehen kanssa ajoissa eikä aina vasta kymmenen jälkeen illalla kun ei enää jaksa tehdä mitään. Mutta jos ei ole seksielämää iltaisin niin kai se on sama koska ne lapset menee nukkumaan.

Vierailija
9/26 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole nukkunut päikkäreitä päiväkodissa menee illalla nukkumaan 19-20 välillä ja jos on nukkunut päiväkodissa päikkärit menee 20-21 välillä yö unille. ja joutuu herämään aamulla 6.30 klo 07.00 ollaan päiväkodissa

Vierailija
10/26 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee kotona nukkumaan ilman päiväunia klo 20-21, päiväunet n. tunnin nukuttuaan päivällä menee iltaisin nukkumaan 21.30-22 aikaan. Menen itse nukkumaan samaan aikaan. Lapsi herää n. klo 8 aamulla.

Vierailija
11/26 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/26 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun päiväkodissa tädit haluavat pitää taukonsa siihen aikaan joka päivä ja pakottavat kaikki päiväunille? Sitten illalla menevät nukkumaan klo 21-22 ja nukkuvat kahdeksaan. Ovat vielä inhimillisiä nukkumaanmenoaikoja, miksi pitäisi klo 20 olla nukkumassa ja herätä klo 6?

Vierailija
13/26 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

( lähinnä autoon ) niin valvoo 23-24, siksi ei nuku enää päikkäreitä. Nukkuu ilman päikkäreitä n 21.30-8.30

Vierailija
14/26 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ton ikäset on sängyssä kahdeksalta nukkumassa, olen kotona tai töissä! Ennen lapsia olin aamu-uninen mutta hei: niin se vaan menee että oma itsekkyys jää lapsien tarpeitten alle! On todella hämmentävää ettei teillä joillain ole ihan perustajua että lapsi tarttee laittaa aikasin nukkumaan, miten te perustelette että NYT tarttee mennä isompana lapsena aikasemmin nukkumaan kun tarttee mennä aamulla virkeenä eskariin, kouluun jne. Vai onko se ihan se ja sama millasia koululaisia teijän lapsista tulee?

No ihan sillä tullaan perustellaan että huomenna on päiväkoti, pitää mennä nukkumaan aiemmin kun pitää aamulla nousta. Ei se sen vaikeampaa ole.

Vierailija
15/26 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin iltanukkumaanmeno siirtyy tuonne klo 22-23 paikkeille. Talvella en laita paikkareille, niin nukkumaanmenoaika on sitten jopa jo seitsemalta :) Muutenkaan meilla ei ole minuuttiaikatauluja, paivat saattavat olla erilaisia riippuen menoista.

Vierailija
16/26 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee 3 vuotias klo 21 nukkumaan. Ähveltää vielä hyvinkin puolituntia. 4,5v menee klo 22 nukkumaan.

Aamulla heräävät ihan vapaaehtoisesti viimeistään 6.30. Kahdeksaksi menevät hoitopaikkaan ja nukkuvat 1,5-2h päikkärit.

Onko joku sääntö että kotona hoidettavat lapset nukkuvat pitempään? Valitettavasti vaikka olin hoitovapaalla meidän muksut herättivät jopa 5 aamulla.

Vierailija
17/26 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin millä te nukutatte lapsenne väkisin?

Meillä jos laittaa liian aikaisin nukkumaan niin siellä ne äheltää ja mekastaa vaikka pilkkopimeässä kunnes uni tulee. Jos taas ei nuku päikkäreitä niin sammuvat aikaisin illalla ja kyllä ovat sitten aamulla hereilläkin 4 tai 5 aikaan aamulla.

Meillä on nukkumaanmenoaika lapsen mukaan. Kyllä lapsesta näkee koska alkaa olla väsy oli kyseessä sitten aamu tai ilta. Maalaisjärjen käyttö sallittu. Jos yöuni ei näytä riittävän niin sitten aikaisemmin nukkumaan jne. Mitä tv;n katseluun tulee niin meillä muksut leikkii keskenään eikä heitä kiinosta telkkari yhtään jollei sieltä tule lastenohjelmaa. Yleensä jää pikkukakkonenkin kesken kun on muuta mielenkiintoisempaa touhua.

Vierailija
18/26 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta herään ihan itse 5.30-6.00 aamuisin(pienestä asti näin).

Vierailija
19/26 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
20/26 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkuu joka yö 22-08

silloin tällöin nukkuu lisäksi päikkärit, mutta yöunirytmi pysyy samananukkui tai ei.