Tänään se taas alkaa,
sorsanmetsästys! Sinne se mies taas lähti haulikko selässä. Hellyttävää oli katsella kun poikamme lähti mukaan ensimmäistä kertaa ja oli niin tohkeissaan että äidillä melkein silmäkulmat kostui :D. Toivottavasti toisivat kotiin monta herkullista sorsaa niin pääsen paistin tekoon.
Kommentit (71)
e-pillereitä hirville? Oikeesti? Sillä tavallahan se lisääntyminen saataisiin pysymään kurissa, eikä tarvitsisi tappaa. Kyllä ihminen joka metsästää tappaa ihan vaan siitä tappamisen halusta, siitä että haluaa hengen pois joltain toiselta, elävältä olennolta. Ihan turha selittää mitään muuta. Ja jos otat lapsen mukaan metsästämään niin opetat lapsellekin että tappaminen on ok.
jotta muut eläimet osaavat olla syömättä niitä?
kyllähän tätä keinoa jossain muissa maissa käytetäänkin, kun halutaan hillitä eläinten lisääntymistä. Suomessakin jotain rokotteita käytetään näin eläimille, miksi ei siis ehkäistä lisääntymistä? Niinpä, sen takia, että sitten ei enää voisi metsästää...
pohjimmainen motiivi näille metsästäjille on aivan varmasti juuri tuo tappaminen ja aseitten kanssa pelaaminen.
Ihan vissi, etteivät siellä mitkään älykkäät humanisti-tutkijat juokse. Metsissä samoavat miehet poikineen ovat näitä intin käyneitä ja urheilua seuraavia ihmisiä, jotka eivät koskaan lue mitään muuta kuin lehtiä tai dekkareita.
Siinä eläimet saavat lajityypillisen elämän.
Itse kannustaisin useampia ihmisiä riistalihan syöntiin. "Terveempää" se on kuin tuotettu liha.
Itse tosin en ihan pientä lasta laskisi metsälle. Se voi kuitenkin olla traumaattista. Mutta ehkä jo yli kymmen vuotiaan. Riippuu lapsesta.
Oletko aikuisen oikeasti tosissasi?? Maksaa kuule maltaita eikä 100% varmasti toimi, vai meinasitko käydä syöttämässä ne jokaiselle sarvipäälleerikseen?
pohjimmainen motiivi näille metsästäjille on aivan varmasti juuri tuo tappaminen ja aseitten kanssa pelaaminen.
Ihan vissi, etteivät siellä mitkään älykkäät humanisti-tutkijat juokse. Metsissä samoavat miehet poikineen ovat näitä intin käyneitä ja urheilua seuraavia ihmisiä, jotka eivät koskaan lue mitään muuta kuin lehtiä tai dekkareita.
juristi ja lääkäri..aika hassua, vai mitä? :)
juristi ja lääkäri..aika hassua, vai mitä? :)
jostain selvittänyt. Huoh
taas ja heti aamupäivästä. Kyllä normaaliin luonnon kiertokulkuun kuuluu se, että ihmiset tappavat eläimiä ravinnokseen. Ei me täällä oltaisi, jos kautta aikojen eläimiä ei olisi käytetty ravinnoksi. Jo luolamiesten aikaan miehet lähti metsälle ja äidit opetti luolissa "kuvataiteita" lapsille ja teki luolamaalauksia. Toisaalta saipahan tästäkin taas hyvät naurut.
Hyvää metsästysonnea kaikille, jotka metsästämään lähtivät/lähtevät!
Oletko aikuisen oikeasti tosissasi?? Maksaa kuule maltaita eikä 100% varmasti toimi, vai meinasitko käydä syöttämässä ne jokaiselle sarvipäälleerikseen?
eli en tarkoita nimenomaan juuri niitä, vaan jotain sellaista muuta kuin metsästystä, mikä hillitsisi lisääntymistä. Ei tietenkään toimi 100%:sesti, mutta ei sen tarvitsekaan toimia, kunhan joihinkin toimii. Ei sitä tarvitse syöttämään mennä, riittää että heittelee ruoan sekaan missä tietää paljon ko. eläimiä olevan.
taas ja heti aamupäivästä. Kyllä normaaliin luonnon kiertokulkuun kuuluu se, että ihmiset tappavat eläimiä ravinnokseen. Ei me täällä oltaisi, jos kautta aikojen eläimiä ei olisi käytetty ravinnoksi. Jo luolamiesten aikaan miehet lähti metsälle ja äidit opetti luolissa "kuvataiteita" lapsille ja teki luolamaalauksia. Toisaalta saipahan tästäkin taas hyvät naurut.
Hyvää metsästysonnea kaikille, jotka metsästämään lähtivät/lähtevät!
Keskiajalla lapset olivat pikkuaikuisia, tekivät työtä ja naitettiin Euroopassakin alle kymmenvuotiaina. Aijai, kun saisi nuo vanhat hyvät ajat takaisin..
metsästystä. Onneksi mä en ole noin tyhmä...
Pitäisköhän mennä noita Kaivopuiston hanhia metsästämään vaikka nuijalla, niin saisi korviketta... :) Namnam!
noin ahdasmielisiä kuin maalaiset.
noin ahdasmielisiä kuin maalaiset.
idealisti. Ei ne ehäisyt kuule eläimille mene. Luonnonvarainen eläin osaa varoa kaikkea mikä ei kuulu normaaliin ravintoon, varsinkin muut kun petoeläimet. Jos hirviä ei metsästetä, niin susi ja karhukannat kasvaa kun riistaa yllin kyllin. Pedot lisääntyvät myös taajamien lähellä / taajamissa ja sitten taas itketään kun pedot tulee pihaan ja on niin vaarallista lapsille. Hirvestys on luonnonsuojelullinen teko myös taimikoille puhumattakaan hirvikolareista, jotka lisääntyvat jos kanta tästä kasvaa.
Lisäksi hirven ym riistan liha on hyvää.
Onnea kaikille metsästäjille!
sitä uskomattomammalta alkavat jutut kuulostaa. Onko nämä e-pilleri tyypit totaalisesti vieraantuneita todellisuudesta? Ja mikä on tämä kiihkeä mielipide, että " hullut tappajat" kulkevat metsissä?
Itse olen kotoisin Lapista ja siellä metsästyskortti on ihan yhtä yleinen kuin ajokorttikin. Itselläni on (olen maisteri), äidilläni on (kasvatustieteiden tohtori), isälläni on (kultaseppä) ja miehelläni on (merkonomi). Kukaan meistä ei ole mikään verenhimoinen hullu. Ne verenhimoiset hullut harrastavat enemmänkin salametsästystä, koska eivät halua nähdä itse jahdin vaivaa (siis ts. sitä kymmenien kilometrien kävelyä). Onneksi niitä tyyppejä on vähemmistö, vaikka lieveilmiö onkin harmittava.
Metsästys toimii meillä samoin kuin kalastuskin: mukava harrastus ja saalis kannetaan kotiin syötäväksi. Usein siellä metsällä voidaan liikkua koko viikonloppu eikä saalista tule lainkaan. Tiedän myös pari metsämiestä, jotka kulkevat aseet selässä kyllä mutta eivät ole koskaan ampuneet laukaustakaan. Tiedän yhden sellaisenkin, joka laukaisee aseensa mutta toivoo samalla, ettei osu.
En nyt oikein enää tiedä mikä juttuni pointti oli. Ehkäpä se, että metsästys on vanhaa ja hyvää perinnettä ja lihatiskeillä notkuvat kaupunkilaiset tuppaavat unohtamaan kuinka liha sinne tiskille päätyy. Riistaliha on kuitenkin ekologista, puhdasta hormoneista eikä todellakaan ole geenimuunneltua paskaa. Minulla on siis tarkka tieto siitä mitä suuhuni laitan. Se on tänä päivänä aika arvokasta sekin.
Eräällä maatilalla kasvatettiin kalkkunoita ja ne siellä itse myös teurastettiin. Ja lapsienhan piti myös operaatioon osallistua. Talon emäntä myös ampui villikissan lasten nähden. Näistä voitte päätellä perheen henkisestä hyvinvoinnista aika paljon... Kyllä maalla on mukavaa! =D
Metsästetty eläin saa sentään elää vapaana, lajilleen tyypillistä elämää, toisin kuin tehotuotannossa olevat (jotka päätyvät kaupan kylmäaltaaseen valmiiksi marinoituina). Ja metsästyksellä pidetään kannat kurissa.
voi elämä..