Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SUURPERHEODOTTAJAT, huhuu!!

19.08.2009 |

Huhuilen että josko jokin muukin ryhtyisi aktiivisesti kirjoittelemaan....Toki aina silloin tällöin joulukuisiin kirjoittelen, mutta koska viidettä odotan oisi mukavaa joskus kuulostella muidenkin "isojen" perheiden äitien / odottajien tunnelmia.

Minulla siis la joulukuussa, 15.pvä. Edessä sektio, viides sellainen, ja siitä johtuen sektion yhteydessä tehdään sterilisaatio. Viisi lasta on kuitenkin oman mittapuuni mukaan jo melko iso perhe. Lähituttavapiirissä ei muita ole. Muut lapset ovat poika -98,tyttö-01, poika -03 ja poika -08.

Asutellaan etelä-Savossa.

Kirjoitelkaahan kuulumisia muutkin......

Tanni+masuasukki

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tätä elämän ihmettä... Täysin suunnittelematon mutta nyt jo rakas ajatus

Vierailija
62/71 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kurkkaamaan mitä odottajille kuuluu. En jaksanut yksin tuolla kuumeilupuolella pitää pinoa pystyssä, joten haahuilen sitten siellä täällä.

Meille ei edelleenkään ole sitä vitosta tulossa ja olenkin jo hyväksynyt ajatuksen, että minä sitä en tule raskaaksi kuin niin, että la osuu tammi-helmikuulle. Eli mennään nyt ihan rauhassa ensi kevääseen... Jos sitten silloin tärppäisi.

Niin ja edelleen kuumeilen niitä hiskipiskejä tuohon pihalle ennen seuraavaa ipanaa (ja se kuume on sitten päällä oikein kybällä)

Ihanaa odotusta teille kaikille! Tannihan saa jo kohta nyyttinsä syliin. Ihmeellistä tämä aika, toisaalta tuntuu matavan, mutta sitten sen huomaakin oikeasti todella lentävän!

Katjalah + neljän terroristin poppoo + haave viidennestä + huskyhaaveet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka toki olisin toivonut että oisit jo oikeasti pystynyt liittymään joukkoomme!! Välillä oon käynyt kuumeilupuolella kurkkaamassa mutta eipä siellä tosiaan taida suurperheelliset kuumeilijat jaksaa kirjoitella. Tääkin pino on suhteellisen stabiili mutta välillä aina joku kirjoittaa....

Minulla tosiaan alkaa olla viimiset viikot pian. Huomenna rv:t 36 tasan ja miehen kanssa kauhisteltiin että kolmen viikon päästä meillä voi jo olla nyytti jos sektio tehdään niin kuin aiemmin, 38 ja risat. Ja olis niin paljon hommia ennen sitä. Plääh.

1-vuotias sairasti vauvarokon ja tänään on eka kuumeeton päivä, eilen kun kuume alkoi laskea nousivat näpyt. Ehdittiin jo epäillä sikaa ja kaikkea. No onneksi näin.

Torstaina mulla äitipoli jolloin katsovat tuon kohdunsuun tilanteen, tekevät lienee painoarviotakin ja päättävät sektiopäivän. Että alkaa olla jännät paikat.

Mutta nyt on mentävä, pienin kutsuu....

tanni

Vierailija
64/71 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa 7pv kävin täällä ilmottelemassa että kasassa ollaan..

No, saimme isäinpäivänä pikkusen pojan, reilut 3,5kg ja 52cm oli meidän pikkumiehen mitat :) Synnytys oli kamala mutta tulos siitä ihana! Ihan on pikkunen jo paikkansa perheessä ottanut. Isommat sisarukset ja vanhemmat on kaikki aika myytyjä :D Nyt vaan opetellaan arkea 6 pikkulapsen ehdoilla.. ;)

Mukavaa loppuodotusta teille kaikille! Ja pianhan se Tannikin jo oman nyyttinsä syliin saa :) Ei voi ku ihmetellä et miten nuo vauvat aina onkin vaan niin ihania :D

Vierailija
65/71 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli äitipoli eilen, jolloin viikkoja 36+2, painoarvio 2700g eli ihan normaalissa (minulle kun painoa tullut jo kohta liki 20kg, josta tosin varmaan tällä hetkellä 5kg turvotusta, ja kolmonen oli sokerivauva) niin epäilevät aina isoa vauvaa. Sf-mitta keskikäyrän yläpuolella muttei ylärajoilla. Kaikki ok, vaikka onkin nyt vähän supistellut niin mitään ei kohdunsuulle oo aiheuttanut. Toisaalta se on minulla hyvä, kun takana jo 4 sektiota ja kohdussa molemmin päin viillot, niin olisi tosi iso riski että repeisi jos rupeisi alakautta syntymään. Sektiopäiväksi sovittiin 8.12. joten nuorimmalle ja toiseksi nuorimmalle tulee ikäeroa vuosi, 2kk ja päivä.Ohjeeksi sain että kaikesta ei-normaalista näytille äitipolille ja yöllä synnärille (pitkittyneet supparit, outo vuoto, lapsivesi, jne.)Sterilisaatiopaprut kirjoitin, onhan tuo lopullista, mutta 5 lasta -5 sektiota saa riittää.

Paljon oisi vielä kotona tehtävää ennen vauvan tuloa ja päivisin en saa oikein mitään tehtyä kun tuo vuoden ikäinen tehopakkaus pitää siitä huolen.... Tokaluokkalaisen tytön kanssa askarreltiin eilen joulukortit, vauvan vaatteet pitäisi kaivaa esille, nuorin siirtää ylös isompien lasten kanssa nukkumaan ja tehdään vaatekaappien siivous/muutto-operaatio....lisäksi on miehen valmistumisjuhlat viikon päästä, leipomiset oon miltei kaikki delegoinut kyllä muille, mutta onhan tuossa 25 ihmisen emännöimisessäkin oma hommansa.

Tämmösiä tänne.

Tanni ja öttis

Vierailija
66/71 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on tulossa seitsämäs, ei oo mitenkään suunniteltu, olen syöny minipillereitä ja viimekuussa olin aika rajussa mahataudissa ja vielä pitkään sen jälkeenkin aina välillä mahaa väänsi ja tuli kiire vessaan. La olisi tällä hetkellä 23.7, ensimmäinen neuvola on 14.12. Ens viikolla käy kuitenkin ottamassa neuvolassa sikapiikin kun pistävät siellä.

Terv Lakka rv 6+1

Vierailija
67/71 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppuspurttia rv 30 nyt ja vatsa kasvaa vauhdilla ! Tuntuu, että yhtäkkiä se vatsa tuohon nyt sitten tuli. Hyvin on sujunut tähän asti eikä kilojakaan ole tullut ennen nyt näitä kiriviikkoja. Ensi viikolla nla ja totuus niistäkin selviää. Odotettiin miehen kanssa koska lapset rupeavat ihmettelemään äidin kasvavaa vatsaa, ei ole kukaan kummastellut. Niimpä ilouutisen saivat sitten kuulla hekin. Yllättävän onnellisesti ottivat, kun vähän jo pelkäsin, että mitä tuumivat. Pitäisi ostella vaatteita, mutta ostaakko ennen joulua vai jälkeen olisko alessa hyviä vauvanvaatteita ? Synnytys minua jännittää, miten se sujuu ja kuinka kivuliaasti. Kai olen vähän kipuherkkä mutta, vauvaa odotan päivä päivältä enemmän ja enemmän, ihanaa !!

Vierailija
68/71 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Enpä ole muistanut tänne kirjoitella, vaikka vauvasivuja joka päivä tutkailenkin :) Meillehän oli viides tulossa ja l.a on 5.5 2010.

Vauvan potkut on tuntuneet jo 15+2 lähtien, mikä on aikaisemmin kuin aikaisemmilla raskauksilla.

Pahoinvointi jatkuu ja välillä tuntuu, että paheneekin vaan :( Olen käynyt akupunktiossa, ja nyt pistelen sitten itse. Tuntuu, että siitäkään ei ole mitään apua. Pari päivää pistoksien jälkeen on tosi pahat, sitten "ehkä" hieman helpompaa?!?

Kahden viikon päästä on neuvola ja siitä pari päivää niin pääsen rakenne ultraan, ja näen vihdoin kumpi meille tulee:) luultavasti haen sairaslomaa tuon pahoinvoinnin vuoksi, koska töissä on tosi hankala olla -vaikkakin teen lyhennettyä työviikkoa tällä hetkellä. Lisäksi nostelen ja kävelen paljon, ja nyt selkä on alkanut vaivaamaan (minulla on muutenkin kulumia).

Lenkillä käyn päivättäin, viikossa tulee kilometrejä noin 50 :) Sillä saan helpotettua pahoinvointia, ja mieli virkistyy. Minullakun kaikki kaverit on töissä, joten olen kotona kahden lapsen kanssa, enkä näe ollenkaan "aikuisia ihmisiä".

Vieläkään kaikki sisaruksemme eivät tiedä raskaudesta, mutta he ovat sellaisia, etteivät välitäkkään. Anoppini oli mennyt aivan valkoiseksi, kun mieheni oli kertonut. Minua hän ei ole edes onnitellut :( Olemme päättäneet, että sanallakaan emme puhu raskaudesta ja JOS (mitä suuresti epäilen) hän jotain kysyy, niin vaihdamme mieheni kanssa yhteistuumin puheenaihetta. Anoppi ei ole koskaan hoitanut lapsiamme, joten mielestäni hönellä ei ole oikeutta arvostella lastemme lukumäärääkään!

No jaa, se siitä anopista. Onneksi äitini osaa iloita puolestamme:) Ja pääasia, että me olemme onnessamme!!

Vierailija
69/71 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kohta viimisiä viedään, sektiohan on sovittu 8.12. joten viikon kuluttua minulla on jo pikku nyytti kainalossa =))No, jo on aikakin. olo alkaa olla jo sen mukainen.

Ella -72, älä välitä anopista. Toisilta ihmisiltä kuulee joskus niin arvaamattomia ja omituisia kommentteja, mutta ne kannattaa jättää ihan omaan arvoonsa.

Miehen valmistumiskahveja nautittiin lauantaina ja hyvin meni kekkerit. Väsynyt olin toki illalla kun koko päivän olin ollut jalkojen päällä.

Mutta nyt on mentävä, muksut tappelee olkkarissa....

Tanni 38+0

PS. Sinuvi, mitä kuuluu??

Vierailija
70/71 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tannille tulin toivottamaan onnea leikkaukseen/synntykseen!!!

Ja oikein hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!

Katjalah (edelleen vain neljä terroristia näköpiirissä)

p.s. 8.12 on muuten äitini syntymäpäivä

Vierailija
71/71 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onnea paljon huomiselle päivälle!!!

Voi sitä hurjuutta, miten tämä aika on kiirinyt, ja sinulla pikkukäärö ihan just sylissä!

Onnea miehen valmistumiselle!

Ellalle myös että älä anopista välitä, onneksi sun äitisi osaa olla iloinen puolestanne!

Täällä ei kummempia, kiirettä pitää (lapset, koti, synttäreitä, joulut...)

masu kasvaa, ja vointi on hyvä. Pahoinvointi minulla on onneksi jäänyt vähemmälle, joskus yllättää.. mutta ei enää joka päivä. Sain kyllä viikko sitten vielä käydä tutustumassa vessan posliiniin, kun tuli niin voimallisena se huono olo. Tämä on ollut ihan ennätyksellinen raskaus tuon oksentelun kanssa...mutta nautitaan nyt, viimeistä:)

Minulla on neuvola pitkästä aikaa, tällä viikolla. Mutta eipä siellä liene mitään uutta. No noita verikokeiden tuloksia saa vähän jännätä, kun olen rh-negatiivinen.

Nyt kuuluu kummaa pauketta tuolta kauempaa..poikien luota, täytyy mennä.

tsemppia vielä tanni, ja tule kertomaan heti kun jaksat kuulumisia.

t sinuvi rv 16 huomenna!