Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LOKAMAHOJEN TORSTAIPUHINAT

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta pitäisi neuvolaan lähteä, saas nähdä saanko mitään selvyyttä asioihin vai meneekö taas samalla kaavalla että perusjutut tehdään ja sitten kiitos ja hei.

Nyt aamupalalle, tulen sitten kertomaan miten meni.

Mukavaa päivää!

Terkuin,

Camelot tasan 35

Vierailija
2/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä täällä vaihteeksi silmät ihan ristis.

Pitäisi kauppaan lähteä meillä on jääkaappi aivan tyhjää täys :(

Esikoisellä tänään taas kerho pitää neidille sinne eväät käydä ostamas.

(SRK:n kerho)

Siivotakin pitäis tuntuu et lattioilla olis n.5cm kerros hiekkaa!! mutta mistäs taas sais energiaa...

Vauva yritti varmaan eilen tulla mun nahan läpi! sattui niin pirusti ku tuonne sivuille murjoi. Mies oli ihan onnestaan et wau tuntuu näin hyvin jo liikkeet. (johan se viimeksi liikkeitä kokeillu joskus rv20)

SEKSI: Meillä ei tuo seksi nyt suju! Mun mieli vois tehdä, mutta sit into lopahtaa ku vihdoin illalla saa muksut nukkumaan :( tiedän että mies haluisi mut ei raukka ole nyt edes pariin viikkoon yrittänyt :(

Nyt aamu pala :)

hexu ja poju rv 37+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

camelotille hyvät neuvolareissut!

eilen tulisitten leittua pakkaseen pullaa ,huh että otti jo taikinan vaivaaminen koville..

masuun ei kummempia,on kyllä jo ihan täynnä vauvaa koko masu,tuntuu että ei enää ole yhtään ylimäär' äistä tilaa masussa,eli olo aikas pinkeä...

eilen kyllä alkoi saunominenkin jo tuntua siltä että taitaa pikkuhiljaa jäädä sekin tältä erää..synnytyksen jälkeen sitten taas:)

kantoliinoista oli eilen puhetta... meillä ollut esikolla tuo hug-a-bub ja olen ollut siihen tosi tyytyväinen! sitominen tietty vaatii aina vähän aikaa mutta ei se vaikeaa ole kun ekrran opettelee sidonnat, nyt oon aatellut myös sellaista kenguru pussukkaa,olisi helppo ja nopea sitten sujauttaa vauva kyytiin kotonakin kun touhuaa tuon pojan kanssa...

mutta suosittelen kyllä tuota trikoo-liinaa, on tosi mukava ja hyvä ja vauvakin saa olla ihan vierellä.

pieni kiukkuinen rimpula tässä sylissä niin ei meinaa tulla kirjoittamisesta mitään kun yhdellö kädellä yrittää..

iloiset torstait kaikille!

fiikuna ja mytty rv36+1

Vierailija
4/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti alkuun ARTille : jäi hämäämään kun luin eilen pinosta sinun sisäpiiritiedosta....mistä tiedät minut, pitäiskö minun tietää sut ? ;)

tai mistä tiedät että minulla ei vielä nyyttiä?

tottahan se on että eivät vielä käynnistäneet. pääsin nyt kotio, vaikka sappihapot oli taas vähän noussut. ma 11 ja eilen 18. pe labraan ja ens ti kuuleen tuloksia ja sit aletaan käynnisteleen kun viikkoja sitten jo 37+3. ja aina parempi jos lähtiskin aikasemmin itestään. supistellut on aika lailla, mut eivät ole mitään kovin napakoita tai kivuliaita. eli nyt vaan odotellaan ja ihmetellään ja TOIVOTAAN...

nyt on viikonloppu aika laittaa kotona kaikki kuntoon ja tehä oikein suursiivous. josko kaveri sit innostuis vaikka tuleen, hi !

VAUVAN KOTIINTULOVAATTEISTA: olen pakannut bodyn (50cm), onkohan liian pieni !?, puolipotkarit 50cm, puuvillatumput, ruskovillan silkkimyssyn, toisen lakin, sukat ja plyyssipuvun eli housut ja takin mis huppu. kai noilla tarkenee, autoonhan sitä sairaalan ovelta suoraan mennään. otan vielä sellasen plyyssi/puuvilla peiton jonka saa vaikka sit kaukaloon vauvan päälle jos tuntuu kylmältä.

kassissa on myös parit harsoliinat, tutti, vaippoja ja puhdistuspyyhkeitä.

nyt aamupalalle !!

Hanna+masuasukki 36+5

Vierailija
5/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan taas rikkonainen yö, hiki valui ja vessassa piti ravata. Lisäks on kamala hammassärky ja joudunkin tänään mennä särkypäivystykseen. Vähän kauhistuttaa tän masun kans mennä siihen tuoliin, kun siinä on normaalitilassakin jo niin vaikee olla. Mut jospa ne äkkiä sais laitettua väliaikaisen paikan.

Vähän jäi mietityttämään eilinen neuvolalääkäri. Luulin tosiaan, että kun tässä kummiskin neljäs synnytys on jo tulossa, että paikat oisivat edes hieman kypsyneet tähän mennessä. Mutta ei, sama tilanne kuin alkuraskaudessa. Tietysti aina parempi mitä pitempään vauva viihtyy masussa. Sais varmaanki rueta tulemaan pikkusen napakoimpia suppareita.

Hitsi, että mulla tuottaa vaikeuksia neuvolaan mennessä pidättää pissaa. Oon pyrkinyt siihen, et pariin tuntiin en kävis mut olipahan eilenkin aikamoista tuskaa ja sitten saa suorastaan juosta sinne vessaan ekana.

Jokohan Aleksanterilla on vauva kainalossa??

Mutta mukavaa torstai-päivää. On muutes nykysin ihanan pitkät pinot=)

myttynen 36+6

Vierailija
6/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi että, ihana kuulla, että jotku on saaneet jo vauvansa onnellisesti maailmaan. ONNEA tuoreille tulokkaille ja heidän perheilleen. menis nuo viikot äkkiä, että sais jo omanki nyytin kainaloon =)

ja oi! ihana aamu! pitkästä aikaan nukuin hyvin, vaikka mieskin oli yön töissä. jannu ei heränny, ku yhen kerran ja junnuki nukkui kiltisti eikä mesunnut. sai äiti oikeen ruhtinaalliset kymppitunnin yöunet, ihanaa!

meillä ois jannun kans suunnitelmissa lähteä vähän kylläileen. mun yks kaveri oottaa kans toista lastaan ja sillä on 1v6kk vanha tytsy, niin siitä kyläpaikasta löytyy molemmille kivat kaverit. aika kuluu siellä kuin siivillä, ku juttua riittää niin paljon. aateltiin sen mun kaverin kans olla oikein reippaita ja viiä lapset semmoseen iiiiisoon leikkipuistoon laskemaan mäkeä. =)

(.) mulla oli eilen neuvola kaikki muuten ok, mutta Hb oli laskenut 127 - 115, elikkä rautatablettipurkin löi kouraan. yäk! en oo koskaa ennen joutunu syömään ja nyt mua pelottaa, et menee massu sekasi.

painoo tullu +884/vko

RR 113/60

kohdunpohjankorkeus 30 (kuulemma ounastelee kans pientä vauvaa)

vauva rt ja sykkeet 140

kahden viikon päästä ois sitten se kontrolliultra (vauvan kasvua tarkastellaan, kun on meinannut pari kertaa jo pyrkiä pois) ja siitä eteen päin kuulemma neuvolat kerran viikossa. kiva! mulla on aivan ihana neuvolatäti. sen kanssa kyllä on helppo jakaa ilot ja surut ja aina on hyvin kannustava. koskaa ei oo pahaa sanaa sanonut, ja aina selittää asiat juurta jaksain.

jepsis, vaan mun pitää lähtä syömään jotain aamupalaa. masussa alkaa käyä semmonen möyke ja murina, että jos ei kohta saa jotain syötävää, niin alkaa heikottaa. ja jannullaki on vissii jo kiire kaverin luo, ku tepastelee ympäri kämppää kumpparit jalas ja kopsuttelee ovia.

oikein aurinkoista päivää kaikille ja jaksamisia.

-rual (jannu) ja junnu rv 35tasan

Vierailija
7/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hyvin nukuttu yö takana. Tytöt ei herättäny kuin kerran yöllä ja vauvakaan ei pahempia muljutuksia tehnyt.

Vauvan kiinnittymisestä oli eilen puhetta. Meijän kumpikaan tyttönen ei kiinnitynyt ennen synnytystä. Enkä usko että tämä vaavikaan niin tekee... Semmoista olen tosin kuullut, että jos kiinnityy ajoissa, saattaisi kypsytellä noita paikkoja paremmin. En kyllä tiedä onko tämä tosi...

Kantoliinasta: Mulla myös tuo Huggis liina ja oon ollut super tyyytyväinen. Kun sen sidonnan kerran oppii, niin helposti se siitä sitten menee.

Taas eilen tuntui että vauva yritti tulla vasemmasta kyljestä läpi pyllynsä kanssa. Samalla puski als niin kovaa että sai aikaseksi oikein kunnon supistelujen aallon. Onneksi pikkuinen poika kuitenkin päätti rauhoittua ennen sänkyyn menoa.

Nyt aamusiivouksen pariin. Toivottavasti päivästä tulisi viileä. Täällä nimittäin hiki lentää :)

Mamseli rv 35+4

Vierailija
8/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas tosissaan kylmän tuntuista ulkona ennen kahdeksaa, kun hain lehden laatikosta. Hrr.. kyllä nyt on jo ihan oikee syksy. Ensyönä pitäs säätiedotusten mukaan olla täällä ekaa kertaa pakkasta. Ja Etelä-Suomessa on kuulemma vielä aivan kesäistä.

Eilen tosiaan käytin vanhempaa tyttöä yksityisellä lastenlääkärillä ja onneksi ei ollut mitään vakavampaa, kerkesin jo miettiä kaikkea reuman ja syövän väliltä :) Sille ilmaantui viikonloppuna kauhea patti peukalon juureen ja jäi siihen. On kuulemma kuitenkin ihan vaaraton, hyvälaatuinen juttu, mutta pitää se leikata pois. Nyt ootellaan Oysiin lastenkirurgiselle kutsua. Se lastenlääkäri oli sama, joka käy täällä synnärillä tarkastamassa vastasyntyneitä. Kysyi, että millon mulla on räjähtämisaika. Sanoin, että reilu 5 viikkoa vielä, niin se vastas, että " no et kyllä enää 5 viikon päästä oo kokonaisena" . Heh, toivottavasti se jotain tiesi, en pistäs yhtään pahakseni vaikka syntys viikkoa-paria ennen ;)

Ilta meni miten meni. En oikein tiedä, että mitä tekis tämän parisuhteen, miehen ja itseni kanssa. Jotenkin oon ihan hukassa, välillä masentaa tosi pahasti ja välillä tuntuu, että kaikki on hyvin. Osittain se paha olo johtuu minustaki itsestänikin, toisaalta tarvisin mieheltä paljon enemmän tukea kuin nyt saan. Ja eniten kai me tarvittas sitä yhteistä, kahdenkeskistä aikaa ilman lapsia, mutta se nyt vaan on mahdotonta. Täytyy vaan yrittää ajatella, että tämä nyt on tätä ja sitten taas koittaa erilainen elämänvaihe. Jospa se tästä..

(.) Aamulla oli hirveitä repimiskipuja tuolla alamahalla. Auts. Ja pari napakkaa supistustakin oli tuossa aiemmin. Mulla tänään neuvolalääkäri klo 11. Jotenki ei innostas mennä, kun ei oo oma th ottamassa vastaan ja väsyttää, mutta toisaalta kivahan se on kuulla missä mennään.

Rinnoista on alkanu eilen ja tänään tihkumaan jotain.

Olikohan jotain kysymyksiä.. en muista.

Hannalla tsemppiä niiden maksa- ja sappiarvojen kans. Ihan kohta sullakin on jo nyytti kainalossa :D

Mianni 34+5

Vierailija
9/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5v tuossa sovittelee itseään potalle. Sanoin että " jos on kakkahätä niin hae potta ja yritä tehdä kakka sinne" . Katsotaan... :D Haki potan ja vaippa otettiin pois ja väitti että ois hätä, mutta nyt hän kyllä seisoo potan sisällä... Koskaan ei ole kakkaa tehnyt pottaan.

KOTIUTUMISVAATTEISTA: Pakkaa Hanna varmuuden vuoksi toinen 50 cm! Vaatteiden koossa on ihan hirveesti heittoa minun mielestä merkistä riippuen. Meillä oli mukana esikoista haettaessa 56 cm vaatteet ja ne oli aivan kamalan isot, mutta joku toinen taas sanoi että 50 cm oli vauvalle ihan pienet.

Update: nyt sanoi että " pissa tuli" ja nousi ylös, mutta ei sinne kyllä mitään tullut... :)

MATKOISTA: Vieläkö teillä etenkin loppukuisilla oli mielessä jotain reissuja pois kotipaikkakunnalta? Me on sovittu rv 37/38 vaihteeseen treffit reilun 100 km päähän yhden kaverin kanssa. Oon nyt vähän miettinyt että pitäisköhän kuitenkin siirtää niitä, paha vaan siirtää eteenpäin kun ei pienen vauvan kanssa mihinkään viiti lähteä... :/ No ehkä ajattelen asiaa uudelleen ensi viikon neuvolalääkärin jälkeen, jos siellä on jotain edistystä.

Muistanko muuten väärin vai valitteliko joku jatkuvaa ISOMMAN HÄDÄN TUNNETTA? Huomasin eilen että sitähän se oli mitä ihmettelin, kävinkin varmaan kolme kertaa eilisen aikana pienellä isommalla hädällä. Luulen, että vauva on laskeutunut/kääntynyt nyt jotenkin niin, että pää painaa sinne.

PÄÄNSÄRKY myös jatkuu, mutta se on pientä ja johtunee hartioiden jumituksesta, eikö sen pitäisi olla aika massiivista jotta voisi olla oire raskausmyrkytyksestä?

Ja vielä G: Kuinka usein vielä käytte NEUVOLASSA?

Mulla oli edellinen 2 vko sitten ja seuraava viikon päästä tuon neuvolalääkärin yhteydessä, eli kolme viikkoa tulee väliä. Mulla on ollut koko raskauden ajan pitkät välit neuvolakäynneissä, tuntuu että te muut koko ajan ramppaatte siellä :) Toivottavasti mä en tuon ensi viikon käynnin jälkeen ehtisi käymäänkään kovin montaa kertaa enää, väli varmaan kutistuu kahteen viikkoon.

Update II: Nyt se pitelee peppua ja sanoo " kakkahätä" , mutta pottaan laittoi istumaan nuken. Kiva, tuleekohan lattialle...

Me taidetaan nyt siirtyä syömään aamupuurot. Tyttö on syönyt kauheen huonosti pari päivää, viime yönä heräsi selvästi nälissään viiden maissa pyytämään maitoa (ja sen jälkeen ei ole halunnut syödä).

Hyvää torstaita kaikille, hitaasti menee mutta varmasti!

Coe rv 34+3

P.S. MIANNI, mitkä fiilikset?

Vierailija
10/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelin niin pitkään etten huomannut...

Coe

Vierailija
11/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

COE: vertailin henkka&maukan ja tutan 50 cm bodejaja tutan selvästi isompi. taidan ottaa siis molemmat mukaan sairaalaan. kiitos vinkistä !

MIANNI: Kiitos tsempeistä. nytkin taas koko aamun kutittanut. ei tää varmaan lopu ikinä. sais jo nyytin, josko nää sit helpottaa !

EHKÄSYSTÄ oli kans jossain vaiheessa puhetta. enpä mä mitään hormonaalista voi käyttää kun taipumusta tähän maksajuttuun. tai lääkäri ei suositellut. et ei hirveemmin jää vaihtoehtoja :) ilman vaan !!!!

Vierailija
12/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä niin kauhia flunssa päällä, ettei saa nukutuksi, saatika muutenkaan nukkuminen olisi enää pitkään aikaan ollu mitään luksusta..

Galluppia: Monellako supistelee tai on muita outoja tuntemuksia? Onko supistukset kipeitä vai kivuttomia?

Olen itse nyt herännyt muutamana yönä vihlovaan alapää kipuun, mikä siis tuntuu emättimessä, outoa! Supistelee kivuttomasti, mutta menkkamainen jomotus alamahalla melkeen päivittäin. Esikoisen aikana tunsin ekat supistukset synnärillä (syntyi rv37, käynnistettiin kalvojen puhkaisulla r-myrkytyksen vuoksi) ja olin 3cm auki sinne mennessäni, enkä ollut tuntenut mitään. Nyt tosiaan ollu vaivaa kuin vaivaa vko 23->. Saas nähdä mitä lääkärineuvolassa(ensi viikolla), toivottavasti olisi jotain tapahtunutkin.

Tukala olo on varmasti jo muillakin jotka loppuviikkoja hipovat. Mutta koitetaan nyt nauttia vielä näistä masuista, kohta niitä tulee ikävä:)

RV 36+2

Vierailija
13/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen aamupäivällä oli vielä niin lämmin, että caprifarkuissa ja t-paidassa tarkeni. Iltapäivällä vähän viileni kun mereltä nousi kummaa kosteaa sumua. Saa nähdä miten tänään käyn, lähemmäs 20 astetta ovat lupailleet loppuviikoksi(kin).

Mua vähän kiinostais se [b]hug-a bub-liina[/b], mistäköhän niitä sais tilattua? Tai kannattaiskohan yrittää löytää käytettynä esim. huutonetistä?

(.) Aamulla kun olin vielä sängyssä ja makasin aika kippurassa kyljelläni, niin vauva potki taas vaihteeksi kylkiluihin ja meinas vissiin jalka jäädä pahemman kerran jumiin, kun ihan tosissaan pieni joutui räpiköimään itsensä itrti ja pienen pieni " naps" kuului kun pääsi pinteestä=) Onneksi ei sentään (vielä) käy kylkiluita katkomaan;)

Pitää palata paremmalla ajalla, nyt täytyy lähteä ulos.

L36

Vierailija
14/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se alkuviikko taas pyörähti lasten kanssa keskenään ja isäntä sitten eilen palautui reissuiktaan lähteäkseen taas huomenna uudelleen! Sitten onkin apua saatavilla vasta torstaina seuraavan kerran! Mulla vähän samat aatoksen Miannin kanssa, että välillä keittää niin maan vietävästi koko miekkonen ja parisuhde, kun itse saapi kaiken kuitenkin touhuta, mutta mutta välillä sitten taas on niin auvoista! Kahdenkeskinen aika meilläkin liian vähissä, mutta sama ongelma, että mistähän välistä sitäkin sitten repisi? Yleensä ollaan käyty kerran/pari vuodessa kahdestaan parinpäivän reisussa, mutta tänä vuonna sekin jäänyt. Ehkä taas joskus...

Sasku se oli saanut ison pojan, ihanaa!!!! Olisipa oma nyyttikin jo sylissä, jotenkin tuntuu, että tämä oma mieli/olotilakin helpottaisi, kun saisi vauvan syliin. Tiedä sitten!

G:neuvolassa käynnistä, niin meillä ainakin toistaiseksi kahden viikon välein käydään.

Täytynee tänään leipoa kotiinkin, kun aamulla nousin puoli seitsemän aikaan leipomaan omenapiirakkaa miekkoselle matkaan töihin, kun on jäämässä lomalle ja niillä tapana viedä aina " lomapullaa" . Sanoihan tuo, että ei tartte heräillä leipomaan aamulal, mutta onhan se tuore piirakka parempaa kuineeilinen ja puolituntia sinne tai tänne, niin väsyttää ihan yhtä paljon.

Ihana auringonpaiste täällä, täytyy lähteä viemään pyykit pihalle kuivumaan, kun kuulosti kone lopettelevan pesuaan.

Oikein mukavaa torstai-päivää masusille!

Neljäs 34+5

Vierailija
15/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas eilen oikein jättipino! Kiva kun monet on taas intoutuneet aktiivisemmin palstailemaan :) Ja tervetuloa uusille, edellisessä pinossa taisi olla pari ihan uutta kirjoittajaa.

KANTOLIINASTA: Mulla on kaksi trikoista liinaa, isohali (ohut) ja pikkuruu (paksu ja muutenkin parempi). Semmoinen rengasliina olisi ihana, mutta en raaski nyt vähistä rahoista tuhlata sellaiseen. Uskon, että tätä kakkosta tulee kannettua aika paljon liinassa, etenkin sisällä.

LILLIS: Olipas hurjan kuuloista tuo vauvan ja kylkiluitten kohtaaminen! Ei varmaan tuntunut hyvälle... " Kiva" muuten kuulla, että muillakin löytyy näitä viiltäjävauvoja. On todella kivuliasta välillä, muta onneksi tuota kipua ei ole koko ajan. Mulla nuo " puukonväännöt" ei oikein voi liittyä vauvan laskeutumiseenkaan, koska ylhäällä on edelleen ja viiltoja on tullut jo muutaman viikon.

Ei hitsi, mitähän ne gallupit oli... Ai niin, suppareista ainakin.

G: Supistelee päivittäin, välillä enemmän, välillä vähemmän. Säännöllisiä ja kivuliaita supistuksia tuli viimeksi sunnuntaina useamman tunnin ajan, mutta sen jälkeen on taas ollut rauhallisempaa supparirintamalla.

Toista galluppia en enää muista. Palaan asiaan kohta...

S-I ja pikkuinen 37+2

Vierailija
16/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tosi syksyinen ilma tänään. Vettä on satanut yöllä ja kovasti näyttää siltä samalta nytkin. Kaupassa pitäisi varmaan kohta yrittää jaksaa lähteä käymään. On vaan taas niin löysä olo ja helposti tahtoo pyörryttääkin, kun välillä menee verenpaineet niin alas.

Galluppia oli nlakäynneistä. Minä olen jo pitkään käynyt viikoittain nlassa. Viime viikolla kävin ihan kaksi kertaa. Tosin mulla pitää sitä pissiä seurata sen mahdollisesti tulossa olevan toksemian takia. Ei varmaan muuten tartteis käydä kuin kahden viikon välein. Ensi viikolle onkin siunaantunut näitä käyntejä joka toiselle päivälle. Maanantaina nlaan, keskiviikkona toksemiaverikokeet ja perjantaina lääkärille KYS:n. Perjantai sitten vierähtääkin taas hyvin siellä kaupungissa...

Miannilla oli myös alkanut tulla jotain rinnoista. Eilen järkytyin kun katoin illalla telkkaa ja yöpuku alkoi tuntua oudon kostealta. Täälläkin siis on jotain alkanut tihkua... Poika tosin eilen kylvyn jälkeen jotenkin vahingossa raapaisi juuri siitä rinnasta josta alkoi illalla sitten tihkua. Mies oli ihan paineessa, että ei kai se vaan synnytystä enteile. No ei se varmaan ihan sitä ole. Esikoiselta meni tosi pitkään, että maito alkoi nousta, josko siis tällä kertaa nousisi nopeammin kun kerran nyt jo enteilee jotain elämää? Onko muilla kokemusta tästä?

" Kiva" huomata, että muillakin riittää ristiriitaisia tunteita miehensä ja parisuhteensa kanssa. Ei siis kivaa se tilanne vaan se, että ei tarte olla yksin. Tosin nyt on meillä mennyt ihmeen hyvin ja ukko on oikeesti vähän näyttänyt jotain ymmärtävän, mutta kaikki tämä voi olla vaan tilapäistä. Ja tilanteethan muuttuu tosi nopeestikin... Meillä kuitenkin on jo/vasta 6 vuotta yhteistä eloa takana, että johtuneeko siitä osittain. Ja osan ongelmista laitan miehen iän piikkiin. On vasta 27 ja siis kaksi vuotta minua nuorempi... Tästä tulikin mieleeni, että katsoitteko sen nelosen dokumentin nuoremmasta miehestä ja vanhemmasta naisesta? Itseäni vähän " järkytti" osan niitten parien ikäero... Sitten vasta muistin itse olevani vanhempi meilläkin, mutta jotenkin tuntuu, että jos nyt olisin esim. 19 vuotiaan tai nuoremman miehen/pojan kanssa, niin tulisiko siitä mitään? Tosin kaikki parit vaikuttivat erittäin onnellisilta siinä dokumentissa. Varsinkin se jossa oli jo ihan oikeesti mummoikäinen se nainen...

Mutta nyt sitä kauppareissua suunnittelemaan!

tikru ja Agentti 33+5

Vierailija
17/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa taas...

Reseptin sain vain tähän flunssaan, oli hieman huolissaan tuosta astman pahenemisesta :/ Mutta se pitäis ilmeisesti saada kuntoon ennen synnytystä.

Mutta ennen kaikkea mikä kovasti ihmetytti niin kohdunsuuntilanne on aivan ennallaan :O Ei ole MITÄÄN tapahtunut näiden kovien supistusten myötä. Masentaa ihan pirusti ja olenkin ihan varma että tämän vauvan saan mahasta tuossa joskus ennen joulua...Taitaa taas olla mahassa viihtyvää sorttia ;/

Painoa ei ollut tullut yhtään.

Verenpaineet oli koholla, nyt sainkin tikkuja joilla tutkia protskuja pissasta kotona..

Sitten kysyin lääkäriltä siitä vauvan koosta, niin sanoi vaan ettei millään usko että vois hirveän paljon isompi vauva olla. On kuulema saman kokoinen kuin esikoinen tai vähän pienempi =O

Mutta nuokin on aikamoista arvailua, mutta pakko vähän omaa mieltä helpottaa ;)

Mä täällä yritän pähkäillä että millä verukkeella voitais olla sisällä tää aamupäivä, kun ei YHTÄÄN huvita lähteä ulos. Herättiin jo 6 aikaan ja nyt onkin ihan väsy olo. Kelikin on ihan harmaa.

Jos vaikka alkais askartelemaan jotakin...:)

Hanna: Meillä oli esikoisella sairaalassa mukana 50cm h&M:n body ja oli ihan soppari silloin, vaikka meidän muksu olikin pitkä, 53,5cm. Mutta mukavaa oli kun oli ihan sopiva ja nyt laitoinkin sen bodyn esikoisen muistolaatikkoon :) Täytyy tälle Touhulle ostaa oma kotiutusbody :) Meinas itku tulla kun laitoin sen tuohon esikoisen etee, miten NIIN pieni vaate on joskus voinut olla sopiva...=o)

Toivottavasti Mianni saat jonkun mielenrauhan tilanteeseenne. Mutta niinhän se on, että vaikea sitä toista on muuttaa. Jos toisen kanssa haluaa olla niin se on omaa " vaatimustasoa" laskettava...Näin siis meillä...Mutta tokihan miehesi niin kuin kaikkien miesten on tajuttava että miten rankkaa lasten hoito yksin on...Mutta eikös olekin turhauttavaa AINA jankuttaa samoista asioista kun kuitenkin tietää ettei ne asiat koskaan muutu. Tässä puran omia tunteitani jotka kuitenkin olen pikku hiljaa alkanut hyväksymään. Toista ei voi muuttaa, mutta pientä hienosäätöä voi tapahtua ;)

Sekavaa sepostusta, mutta siis toivon että saat oman mielesi selväksi siitä mitä haluat. Jaksamista ja voimia!

Pakko kai tässä on jotain muutakin keksittävä kuin netissä pyöriminen ;o)

Päivän jatkoja!

C ja viikot 35 vai 53 (jälkimmäiseltä ainakin oma olo tuntuu :/)

Vierailija
18/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus mikä yö taas takana...=(( Oishan se ollutkin liikaa vaadittu, että vielä kolmaskin yö olis menny hyvin*huoh*

Tunnin välein heräsin 00-06 välillä..ensin pissihätään, sitten maha oli ihan ruikulilla ja sitten SATTUI sormia viiltävästi. Hemmetti soikoon!!!! Kuudelta sitten istuin taas täällä alhaalla itkua vääntäen, kun niin sattui sormia. Ei kertakaikkiaan VOINUT maata. Väsytti kamalasti kuitenkin. Päätin sitte mennä sohvalle pötkölleni ja sain nukuttua pätkissä ysiin saakka.

En tiiä onko nyt sitte jotain mahataudin poikasta vaiko mitä....? Masua muljaa (tai se oikein murisee oudosti) ja sitten P***A lentää. Nyt aamulla kävin ensitöikseni istunnolla.

Kerran muutoin heräsin masukipuunkin...sattui aika kovastikin tuolta oikeelta sivulta alamasusta ja aattelin, että oiskohan jotain supparin tynkää, mutta en sitte tiiä. Ei se mikään hirvittävän iso kipu ollut, mutta ei liikkumaan oikein mielellään siinä kohtaa ruvennut. Voipi olla, että oli tuota mahan väännettäkin, kun sen jälkeen piti juosta vessaan isommalle asialle.

Hei, OLIN EILEN LENKILLÄ!!!!!!!!!!!!! =)) Jee, sain itseni liikkeelle ekaa kertaa...heh =) Päätin kävellä sellasen noin 2.5 km (kaupalle ja takas) ja otin molemmat koiruudet mukaani. Vauhti on toisella kaveruksella niin kova aina alusta, ettei meinannut mamma pysyä mukana ja alkoi masussa tuntua ilkeeltä jo alkumatkasta, mutta periks en antanut vaan koko lenkin kävelin. Täytyy kyllä tunnustaa, että yhtään pidempää en ois pystynyt, kun masua sattui =/ Yhtään ei hiki tullut enkä hengästynyt, että kunto ei ihan rapistunut ole, mutta masu ei tykännyt. No, itse asiassa sen takii mä lähdinkin, että jos vaikka sais pikkuhiljaa jotain suppareitakin aikaan.

Ja lisäks aattelin, josko se auttais tähän turvotukseenkin. Jalat olivat kyllä koko päivän/illan tosi turvonneet ja ihan kuin ois pikkasen helpannu lenkin jälkeen. Saunan jälkeen kyllä oli taas sitte turvotusta varsinkin varpaissa=(

Kävin eilen ostamassa KAALISOPPA-ainekset ja rupian sitä nyt vetelemään, kun sen pitäis kans nestettä poistaa eikä oo lihottavaakaan=) Ja onhan tuo terveellistäkin, kun laitoin siihen kaalia, paprikaa, sipulia, tomaattia, porkkanaa ja persilijaa. Mausteeksi kanaliemikuution ja basilikaa. Syön tuota nyt lämpimän aterian tilalla muutaman päivän.

En siis tosiaan ole nyt LAIHDUTTAMASSA vaan hillitsemässä nesteen kertymistä ja sitä myöten painonnousua=) Totta kai muutakin syön!!!! Äiti oli heti ihan että " ET SÄÄ NYT VOI!!!!!" =D Ymmärsi vähän väärin mun tarkotukseni.

Ruokavalio koostuu lisäks aineksista mitä muutoinkin olen syönyt eli: ruisleipää, raejuustoa, rasvattomia maitotuotteita (jugurttia, piimää, maitoa), Kellogs K Special täysjuvähiutaleita, pilttisoseita,ananasta,banaania, maitorahkaa, kurkkua, tomaattia ym, kasviksia...Jos lihaa laitan niin vähärasvaista paistijauhelihaa taikka broileria. Kala ei oo koskaan kuulunut mun ruokavaliooni-en voi sietää, vaikka terveellistä olisikin =) Niin ja kahvia tulee juotua 1-3 kuppia päivässä myöskin.

Ruisleipä ja raejuusto on sellanen yhdistelmä mitä mä voisin vedellä ihan mielin määrin! En oo vuosikausiin laittanut leivän päälle mitään muuta kuin raejuustoa ja tuoretta kurkkua, nam=P Ai niin ja jos joku miettii, että mistä mä rasvaa sitten saan niin ruuanvalmistuksessa käytän öljyä ja joskus satunnaisesti voin laittaa levitettä esim. näkkärin päälle, siihen se sopii=)

Jaahans, mä meen klo 11.15 neuvolaan----tosin mulla itselläni ei ole aikaa vaan siskolla on lääkäriaika eikä voi ottaa sinne huoneeseen lapsia mukaan, kun tehdään sisätutkimus (tai ei halua). Meen heidän kanssa sitten siks ajaks siihen odotustilaan=) Siskolla nyt menossa rv 29+ ja suppareita on ollut jo jostain rv 15 saakka (tosin on ollut myös kahdesta edellisestä ja molemmat on mennyt 1-2 vkoa LA:n yli). Nyt hän maanantaina kävi labrassa kokeissa ja tänään saa streptokokkituloksen, muut olivat miinusta.

Eilen kyseltiin siitä synnytystapa-arviosta niin mulle se tehtiin rv 36+ ja mitään muuta siinä ei katottu kuin että nyrkki mahtuu istumaluitten väliin=( Painoarviota vauvasta ei ole tehty sitten rv 24 4D ultrassa eli mitään käsitystä pikkuisen koosta ei ole!!! Harmittaa kyllä, kun lääkäriltäkin sai niin ympäripyöreän vastauksen:" Nooo ei mikään liian pieni eikä liian suurikaan että keskikokoinen..:" JUST, selvensi hitosti=D

Nyt annan toisillekin tilaa!!!!

Palailen varmasti vielä päivän mittaan areenalle!!!

Halauksin: Je_Ni & " Pikku-Isäntä" 37+4

Vierailija
19/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan vielä tuohon toiseen galluppiin eli...

NEUVOLAKÄYNTEJÄ on mulla nykyään kerran viikossa. Liian usein, ei jaksaisi ravata siellä. Tosin siinä tulee hyvä kävelylenkki, kun olen yleensä mennyt sinne kävellen. Matkaan menee noin 40 minsaa, en tiedä matkan pituutta.

JENI: Tulikin tuosta neuvolassa käymisestä vielä mieleen sun eilinen " purkaus" neuvolan terkasta. Tosi harmi, että sulla vaihtui ihana täti tuollaiseen onnettomaan terkkaan! Mulla on kanssa se tilanne, että mun oma terkka on kanssa tosi kiva, käynnit kestää aina jotain 40 minsaa. Mutta nyt taas mulla on kaksi kertaa peräkkäin sijaiselle, jonka luona sitten olen sen 10 minuuttia. Arvot katotaan ja se on sitten siinä. Tosi tympeetä kun ei kemiat oikein kohtaa. Toivottavasti taas ensi kerran jälkeen pääse omalle terkalle, joka on siis vaan liian kiireinen.

Laitetaas vielä galluppia niille, joilta löytyy taapertaja jo kotoa. G: OSTATKO ESIKOISELLE JONKUN LAHJAN " VAUVALTA" JA JOS OSTAT, NIIN MITÄ? Mä ajattelin jotain ihan pientä ostaa ja pakata mukaan sairaalakassiin, niin saisi sitten antaa neidille jonkun pikku lahjan kun tulee mua ja vauvaa katsomaan sairaalaan. Ehkä sellaisen pussukan eläimiä, jos tiedätte.

Nyt gradun pariin ja sitten pitäisi vielä raahautua kauppaan ruokaostoksille. Hyvää loppupäivää kaikille!

S-I

Vierailija
20/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö puistossa ja mulla vähän aikaa huoahtaa:)

G: neuvolakäyntejä

periaatteessa

ollut kahden viikon välein, mutta käytännössä kyllä menee pidemmäksi välit, kun on ollut muutama sovittu ä-polikäynti välissä. Luulisin, että ensi viikon neuvolan jälkeen alkaa viikottaiset käynnit, aletaanhan tässä kuitenkin olla jo [u]ihan oikeasti[/u] loppusuoralla:O Vaikka välillä mustakin tuntuu kuten CAMELOTista, että viikkoja on ennemminkin 63 kuin 36...

G2: supistelee kivuttomasti ja usein. Muita outoja tuntemuksiakin on päivittäin, milloin kiristää vatsaa (ja selkää), milloin viiltelee alapäätä jne. Samoja oireita kuin JENIllä on ollut mullakin jo muutaman viikon ajan; vatsa on enemmän tai vähemmän kuralla, murisee ja kuplii oudosti ja tämä aiheuttaa välillä kipuakin:( No, ainakin vatsa toimii:p

G3: En ole ajatellut mitään lahjaa esikoiselle, mutta ei välttämättä hullumpi idea. Tosin meidän tyttö on vielä niin pieni, ettei oikein osaa itse mitään " toivoa" tai haluta, vaan ihan äidin ja isin päätöksiä ovat kaikki lelujen yms. ostamiset. Toki mä ainakin luulen tietäväni aika hyvin mistä tyttö pitää, mutta toisaalta kun noita leluja on jo aika paljon ennestäänkin...Sen sijaan toivon, että aikanaan kun vauvaa tullaan katsomaan -sairaalaan tai meille kotiin- niin esikoista muistettaisiin ja huomioitaisiin jollakin tapaa. Ei tartte tuoda mitään tavaraa, mutta vauvahan ei vielä mistään huomiosta mitään ymmärrä, sen sijaan isosiskon asema suvun ainoana pikkulapsena on vaarallisesti uhattuna:/ Voi mun vauvaa, kohta onkin kovan paikan edessä:´( Onneksi siitä selvitään, välillä vaan ihan säälittää pieni ihana tyttöni...Oi tätä ihanaa äitiyttä ja sen mukanaan tuomia mielen liikkeitä=)

-L-