SUURPERHEODOTTAJAT, huhuu!!
Huhuilen että josko jokin muukin ryhtyisi aktiivisesti kirjoittelemaan....Toki aina silloin tällöin joulukuisiin kirjoittelen, mutta koska viidettä odotan oisi mukavaa joskus kuulostella muidenkin "isojen" perheiden äitien / odottajien tunnelmia.
Minulla siis la joulukuussa, 15.pvä. Edessä sektio, viides sellainen, ja siitä johtuen sektion yhteydessä tehdään sterilisaatio. Viisi lasta on kuitenkin oman mittapuuni mukaan jo melko iso perhe. Lähituttavapiirissä ei muita ole. Muut lapset ovat poika -98,tyttö-01, poika -03 ja poika -08.
Asutellaan etelä-Savossa.
Kirjoitelkaahan kuulumisia muutkin......
Tanni+masuasukki
Kommentit (71)
Nyt viikkoja 6+5 ja olo on ihan kauhea. Väsyttää aivan kamalasti ja en muista, että olisin voinut näin pahoin aikaisemmin -tai sitten se vain unohtuu... Kävin aiemmin lenkillä kahdesti päivässä, nyt on hyvä kun jaksan kerran. Siis tuo toinen kerta on ihan vaunujen kanssa kaupunkiin, mutta tulee siinäkin 6 km. Meilläkun ei ole paikallisbusseja. Tuon "oman" rankan lenkin olen joutunut jättämään pois -ei vain jaksa!
Meillä mennään nyt kauhujen viikoilla. Aikaisemmmat keskenmenot ovat olleet juuri näillä paikkeilla. Saan ajan ultraan normaalia aikaisemmin, jotta nähdään, että kaikki on kunnossa. Mullakun on ollut aiemmin kohdunulkopuolinen ja yksi kuoli sisääni vk 13 (loput normaalia km:ja). Nämä kaksi "erikoista" jouduttiin käynnistämään, kun eivät itse tulleet pois :(
En oikein vielä osaa iloita raskaudesta, kaipa se on jonkinlainen puolustusmekanismi. Odotan kuitenkin innolla viikkoa 12, jolloin riski ainakin pienenee. Minulla vain on sen mallinen maha, että jo nyt se pömpöttää ja vanhimmat lapseni ovatkin katselleet siihen malliin... Olen kuitenkin hoikka, joten se näkyy heti. No kaikki menee maidon piikkiin -sanon vain, että olen vahingossa juonut tavallista maitoa :) Olen laktoosi-intolerantikko.
Tsemmpiä ja jaksamisia muille suurperheenodottajille!!
Hei vain Tanni ja kaikki muut uudet tutut!
Niin vain eilen onnellisena bongasin raskaustestistä kaksi viivaa ;) ja kp't vasta 27/32-44 oli eilen.
Onhan tämä pelottavaa että kestääkö tämä, kun on ollut keskenmenoja minullakin. Mutta täytyy uskoa että kestää.
Koskaan ennen en ole plussannut näin varhain, kun vasta noin viikon päästä vois menkkoja odotella, ja tänään alkoi äklötyskin. Miehelle sanoin että näinköhän meille tuplat on tulossa:)
Pitäähän sitä jännitystä elämässä olla.
Niin, ja esittelyn tynkää, neljäkymppiä uhkaavasti lähestyy.. ja neljä lasta on ennestään minulla ja miehelläni. Vuosimallia 96,97,06 ja 08. ja nyt sitten tulee la noin 1.6.2010.
Tällä hetkellä on tasan tytöt ja pojat meidän perheessä, kumpaahan nyt tulee? Kumpikin on tervetullut :)
Kunhan vaan tulee... Mulla tuo ikä tulee vastaan että on ollut paniikki että heti pakko tulla raskaaksi, ja tätä hetipakkoa on ollut jo vuodenvaihteesta, jolloin pienin oli noin 5kk.
tälläistä nyt, toivottavsti saan olla täällä teidän kanssanne odotuspuolella:)
sinuvi rv3+6 ?
Olit kyllä jo plussassi ansainnut! Pakko oli ihan sen takia kirjautua vaikka olis kiire jo ruuanlaittoon, kun on tänä iltana oman luokan vanhempainilta, jota myöskin vähän panikoin, että millaisia kommentteja saan (ja katseita) kun uusi luokka, uudet vanhemmat ja heti maha pystyssä.....
Kuumetautia vietin viime viikolla, nyt jäljellä sitkeä yskä ja lievä kurkkukipu. Toivotaan että joskus hellittäisi...
Pakko nyt mennä, palaan joskus ajan kanssa linjoille!
Tanni rv. 27
ilmoittaudun. Kaksi haaleaa plussaa peräkkäisinä päivinä takana, kuukautiset myöhässä. Pilleritkin jätin pois vasta pari kuukautta sitten :)
Ennestään tytöt 98, 02 ja 03, eronnut ja uusin eri isästä. Jännittää kovasti kun nuo plussat oli kumminkin vaaleahkoja mutta koetan kestää ;)
Hip hurraa! Testi näyttänyt kahta viivaa. Ja kuinka mukavalta tuntuu, kun tietää ettei olekaan ainoa suuren suuri perhe. =) Jos kaikki menee mukavasti syntyy meille kevät/kesällä vauva, joka olisi minulle viides biologinen lapsi. Uusperheeseemme luetaan kuuluvaksi myös mieheni kaksi lasta, jotka aiemmasta liitosta. joten joukko on suuri.
Onnea ja jaksamista muille odotukseen, mä siirryn toistaiseksi taka-alalle.
Tänään lääkäri vahvisti sen minkä jo eilen tiesin eli meidän "uusioperheen" eka yhteinen, mun viides ja miehen kolmas eli seitsemäs veljes tai kenties Venla tippui pois kyydistä. Uudestaan koetetaan toki heti kun mahdollista ja toivotaan että täällä ollaan taaas pian takaisin :)
-coil
Sinutkin muistan tuolta kuumeilijoista :) Tannihan se onki melkein heti raskautunut mun jälkeen että kohta alkaa useempiki sillon keväällä kuumeillut oleen täällä paikalla.
Täällä ootellaan et viikot kieris edes kohtuu vauhtia eteenpäin. Alkaa olo oleen jo sitä luokkaa että tahtos kohta tuosta mahasta eroon. Vielä ku sen 4 viikkoa menis niin sitten sais pieni mun puolesta vaikka syntyä. :) Uudet vaunut on hankittu (ekat peräti ihan uudet ja kyseessä kuitenki jo 6 lapsi) ;) ja parina päivänä oon nyt kamareita järkkäilly et sais taas pienelle oman paikan talouteen järjestettyä. Pikku vaatteitaki hain tänään pestäväksi ja osa on jo hoitopöydän laatikoissaki. Pikkuhiljaa alkaa tuntuun että meillä on kohta 6 lapsi :D
ikukuume ja pikkunen rv tasan 33 :)
..ja coil75.. Toivottavasti pääset taas pian tänne raskautuneiden pariin. Voimia!
Ne haaleat viivat on clearbluella kaksi selkeää viivaa eli kyllä vaan odotan. Minulla tosin tuli vuotoa pari päivää sitten ihan hetken ja siitä hiukan säikähdin ja meinasin jo poistaa tunnuksenkin... mutta onneksi en :)
Hieno juttu kun tällainen pino perustettu! Imoittaudun mukaan, minulla lapset poika 95, poika 00 ja tytär 02 edellisestä liitosta. Odotan minun ja mieheni ensimmäistä (ja tod näk ainoaa) yhteistä, la 27.10. Olen ollut saikulla supistelujen takia monta kktta ja nyt äitiyslomalla. Mielettömän tylsää kun ei oikein mitään voi tehdä, siivoilen kyllä ja semmosta kevyttä, mutta.. Kiva lueskella teidän muiden kuulumisia ja mielipiteitä!
Nyt olis ensimmäinen neuvola käynti. Olo on jotenkin helpottuneempi, mutta odottelen edelleen sitä ultra-aikaa... Jos en saa sitä tällä viikolla, niin soittelen polille.
Minulla on viikoja tänään 7+6, neuvolan mukaan 8+0. Oksettaa aivan hirveesti, öisin en saa nukuttua kun on niin huono olo koko ajan. Sitten selkä on ollut kipeä (minulla on kulumia). Mies herätti yks yö ja kysyi, onko kaikki kunnossa. Olin "valitellut" unissani...
Kun saisi vaan tämän huonon olon ja väsymyksen pois! Hb oli jo nyt matala :( Huomenna menen labraan ottamaan vielä yhden kontrolli HcG:n, ja ensi viikolla jonkun riskiverikokeen (on uusi täälläpäin, joten eivät osanneet oikein nlassa selostaa). Siitä kuitenkin näkee onko kohonneet "Down" tms -arvot.
Kaikesta huolimatta alkaa hymy olla kasvoilla melkein koko ajan:)
Taas on yksi arkiviikko lopuillaan. Koulusta viestejä pukkaa aamuin illoin. On koeviikkoja, vanhempainiltoja, metsäretkiä, muita teemapäiviä, valokuvausta ja urheilukilpailuja. Keittiö tursuaa muistilappuja... Nyt on muutenkin jotenkin hataralla pohjalla tuo muistaminen, niin ihan meinaa naurattaa välillä, kun ei muista olennaisia asioita. Menin eilen ostaa maitoa, meillä on puolet perheestä intolerantikkoja ja molemmat maidot oli aamulla loppu. Kipasin siitä sitten kauppaan ja ostin kaksi kassillista ruokaa ja välipaloja. Ensimmäinen koululainen, kun kotiutui niin jääkaapissa ei ollut tipan tippaa maitoa. En ollut uskoa itseäni, että näin!!
Neuvolassa on tullut käytyä kaksi kertaa, hyvin oli viime viikolla asiat.
Miehen kanssa vietettiin vuosipäivää, tai oikeastaan koko perheen kanssa kakkukahvit. Illalla, juuri kun oli nukahtamaisillani, mies sanoi: Kiitos!
Kysyin, että mistä, niin vastasi, että kaikesta hyvästä mitä olen tuonut hänen elämäänsä. Meinasin alkaa itkemään.
Hyvää siis kuuluu tällä hetkellä. Kaikki ollaan flunssattomia ja nuorimmainen pukkaa solkenaan hampaita, voi sitä kuolan määrää.
Aurinkoista viikonloppua teille kaikille ja jaksamista!
Sinuvi, ihanaa ihanaa ! Supersuuret onnittelut täältä ja kaikille muille plussanneille myös.
Kiva kyllä huomata, ettei suurperhe ole enään niin hurja juttu kuin ennen. Itse en tunne yhtään ihmistä "livenä" jolla olisi enemmän lapsia kuin minulla. Karua oli taas kuulla kun yhdelle kaverille kerroin "voi ei ,miten sinä jaksat!". Kiitti vain omalaatuisesta onnittelusta =(
Aamupalalle suuntaa Muru rv 10+1
Töissä on ollut kamala kiire ja illat on menneet harrastuksiin kuskatessa , vanh.illoissa yms. Väsynyt olen ollut, hb on jo tippunut 115. Sokerirasituksessa kävin , kaikki ok vaikka painoa tullut huimassti. Lääkärineuvolakin oli ja kaikki kunnossa. Kai sitä pitää yrittää jaksaa sinnitellä äippäloman alkuun. No, enää 2 viikkoa ja on viikon syysloma, ollaan lähdössä kylpylään täysihoidolla koko poppoo 5ksi päiväksi. Ihanaa -ei tarvii laittaa ruokaa!! Loman jälkeen onkin enää 2 viikkoa töitä ja sit alkaa mammaloma.
Esiteinin (11v) kanssa on rankasti otettu yhteen ja ens viikolla on palaaveria kuraattorin kanssa. Ihan kuin tässä ei ois tarpeeksi kaikkea ilman sitäkin. MUtta se on vain elämää...välillä tulee vain mieleen tuo sanonta "suutarin lapsella ei oo kenkiä", kun open lapsi on huonosti käyttäytvä hirviö...aina silloin tällöin. Onneksi ei vielä ihan päivittäin.
Meidän nuorin täyttää ens viikolla 1v mutta ihana pojan kummitäti lupasi leipoa kaiken kekkereihin!! (tällaisia juhlia ois mukavaa pitää aina).
Mukavaa lokakuuta kaikille!
Tanni 29+ jotain
Kopsaan tähän kuulumiset tuolta toukokuisista...
täällä myös halaillaan vessan pönttöä välillä, 3vuotias tulee viereen kattoo että mitä sinä äiti teet! No äitillä on vähän maha kipeä.. Ja meetkö kattoo pikkusisaren perään. Ja toinen kiltisti menee. Voi raukkaa, ja voi äitiä. Yök!
Me ollaan ens viikko (syysloma) reissussa, niin kyllä on kurja jos koko viikko menee näin huonon olon vallitessa, vaikk eihän sitä tiedä jos täälläkin se rupeis hellittämään.
Arvatkaas mikä on ihanaa kun vähän väliä käy murusen haukkaamassa, DAJM. Tietenkin siinä on sitä SOKERIA, joka pitää vireessä. Mutta salaatit ja jugurtit, myslit, puuro on IN täälläkin.
Nyt täytyy varmaan tilata muutama kestovaippa, kun on tää kestovaippaviikko ja useimmilla firmoilla saa postikuluttomasti noita vaippajuttuja tilata..
Tanni - jukra noita sun viikkoja, just pamahtaa 30 rikki!! Hienoa!
Nauti siellä kylpylässä täysihoidosta, me lähetään reissuun kanssa, mutt mitään - edes aamiaista ei kuulu.. eli saa kyllä olla tekemässä, tai sitten mennään polleana valmiiseen pöytään..
Morjens ja hyviä vointeja siskot!
sinuvi 6+6
Eli odotan 3. lastani ja uusioperheeseemme kuuluu miehen puolelta 2 lasta, eli perheen 5. lapsi tulossa. Yhteisiä lapsia meillä ei ennestään ole, ja tällä hetkellä meidän perheen nuorimmainen on jo 9v, eli uuttahan tämä meille melkeinpä on. :)
mama78 rv26+3
Ja mukavaa lokakuun alkua! Tai kohtahan ollaan jo puolivälissä. AIka kuluu hurjan nopeaan vaikka toisaalta on odottavan aika pitkäkin. Töissä alkaa olla jo aika rankkaa- jonkin verran on liitoskipuja ja närästää. Ja väsytttää jonka vuoksi olen alkanut iltaisin ja parina aamuna voimaan tosi pahoin -oksentamaankin. Huusholli on jäänyt miehen harteille, ja mieskin on jo aika hermo pinkeenä kun joutuu hoitamaan kaikki lasten harrastuksiin kuskaamiset ym. No, ens viikko vielä ja sit on syysloma, sit enää 2 viikkoa töitä. Vaikka toisaalta ei se loma ala silloinkaan- kun on tuo touhukas 1v kotona joka ehtii joka paikkaan ja pitää hoitaa nuo eskariin kuskaamiset. Hakukin kun on aina pahjasti klo 13 nuorimman päiväuniaikaan....blääh.
Sori tää valitus...lisäksi kun on ollut tuo 11-vuotiaan kaa tosi rankkaa ja kuraattorin juttusilla on olleet poika ja vanhemmat, äiti on saanut kuulla olevans avaikka minkälainen kusipää, niin välillä ei oo jaksanut kuin itkeä...Mutta sellaista tää on äidin elämä. Mieheltä ei sympatiaa saa, vaikkaa onkin ihana isä, niin jos valitan, saan kyllä kuulla että hänelle olisi kolmekin muksua riittänyt. Niinpä en ääneen valita....
Painoa on tullut ihan liikaa mutta onneksi ssokerirasituksessa kaikki arvot alle sallitun.
Mutta nyt täytyy mennä, kirjoitelkaahan toisetkin.
Tanni rv 31
Mä hyppään taas mukaan. Tasan kuukausi tänään keskenmenosta ja testissä taas vahva plussa.
Nyt jos olisi parempi tuuri :))
Mulle siis tulossa viides lapsi ja miehelle kolmas, eli meidän suur-uusio perheessä odotetaan seitsemättä lasta syntyväksi juhannuksen tienoilla.
Jakasmista kaikille odotukseen :)
-coil
Minulle ei oikeastaan mitään uutta. Tulinpahan katsomaan mitä odotus-sivustoille kuuluu. Osa lapsista oli tämän viikon syyslomalla. Tuli vähän siivoiltu ja inventoitua tavaroita. Meillä on ollut varastohuoneena yksi alakerran keskeneräinen makkari ja teinin kaa käytiin kamat läpi, lajiteltii, arkistoitiin ja 4jätesäkillistä laitettiin kaatopaikkakuormaan. Mies pääsee laittamaan huoneen kuopukselle kuntoon:-) Olin kyllä sen päivän iltana ihan poikki!!! Maanantaina mul on neuvola ja vasta marraskuun ekan viikon lopulla rakenneultra!
sagas 6. rv19
kun odottavan aika on pitkä. Kun pääsis sen maagisen 12 viikon yli niin voisi varmaan hiukan huoahtaa. Nyt viikkoja on 9+4, kaks viikkoa sitten ultrassa varmistivat että kaikki on ok. Toivottavasti on yhä :)
Me ollaan harkittu pikkuhiljaa lapsille kertomista. Siinä vaan on se hankaluus että pitäisi olla koko lauma kasassa ja hetki aikaa jutellakin aiheesta. Toisaalta mietityttää että vaikkei yhtään keskenmenoa olekaan takana niin uskaltaako kuitenkaan vielä kertoa. Vaikka kerrottava on ennen ku maha alkaa näkyä ja mun lyhyen selän takia nyt jo on siinä rajalla että näkyykö. Oma silmä erottaa ja varmaan kohta näkee muutkin.
Noin muuten vointi on alkanu olemaan parempi, ei pahoinvointia tai muuta.
Niin ja kun tuolla oli sterilisaatiosta puhetta niin mulle tehtiin st vuosi viimesen synnytyksen jälkeen, eivät suostuneet leikkaamaan synnytyksen yhteydessä kun meinasivat että klipseillä leikkaustulos on silloin epävarmempi kuin jos tehdään st selkeästi synnytyksen ja imetysajan jälkeen. Itse operaatio oli simppeli, kotiin pääsin samalle päivää kunhan oli joku katsomassa perään. Yksi viilto navan kohdalle ja toinen pienempi syrjempään, olikohan kaikkineen kolme vai neljä tikkiä.