Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vie rahat!

Vierailija
29.07.2015 |

Saan rahaa perjantaina ja mies oli näköjään laittanut summan siirtymään automaattisesti hänen omalle tilille! Mitä pystyn tekemään kun ei suostu antamaan minun verkkopankkitunnuksia takaisin?

Kommentit (280)

Vierailija
141/280 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös itse lähteä ja jättää miehesi, mikäli asunto ei ole yksin sinun. Mikäli asunto on sinun, poliisi auttaa myös tässä.

Vierailija
142/280 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta tilisi tyhjäksi aina kun siellä on jotain, eipähän ukko voi rystellä rahaa, jos sitä ei ole..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/280 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä on avainlukukorttisi hallussasi, eikä hän suostu antamaan sitä takaisin, niin kyseessä on varkaus. Ja vaikka olisit antanut hänelle salasanan, niin jos hän käyttää sitä väärin nostamalla rahasi tililtä ilman lupaasi, niin se on vähintäänkin petos tai kavallus. Niin että mars rikosilmoituksen tekoon. Ja jos olisit tehnyt sen rikosilmoituksen eilen, tulostanut sen ja sitten marssinut tulosteen kanssa pankkiin, niin varmasti olisit saanut ainakin verkkopankkitunnukset lukittua ja siirron peruttua! Ja uudet tunnukset tilaukseen heti kun olisit saanut voimassaolevat henkkarit.

Tee nyt ihmeessä se rikosilmoitus, ja sitten sovit vuokranantajan kanssa vuokran maksamisesta myöhemmin. Sekin luultavasti onnistuu, kun sinulla on paperi siitä että rahat on viety.

Vierailija
144/280 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 10:37"]

Voi jestas kun ihmiset eivät usko että on todella vaikea toimia kun ei ole rahaa eikä mitään millä osoittaa henkilöllisyyden oikeaksi! [/quote]

Uskomme kyllä, että on vaikeaa mutta ei suinkaan mahdotonta. Ja kyllä, moni meistä on ollut hyvinkin vaikeassa tilanteessa.

Ethän sinä ole edes yrittänyt soittaa pankkiin. Siellä kyllä olisi voitu peruuttaa rahansiirto kun olisit kertonut, että olet hukannut avainlukulistasi tai mikä se sitten onkaan, jonka olisit tarvinnut. Pankilla on kyllä keinoja selvittää, että olet oikea henkilö.

Sori, mutta tämä nyt vaan on niin paha, että ei tule sympatiaa, ei. Oikeasti edunvalvonta voi olla aivan hyvä ajatus.

Vierailija
145/280 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 10:39"]

Tosta vapaaehtoisesta edunvalvonnasta en edes tiennyt! Miten se käytännössä toimii? Ap

[/quote]

Toimii sitten, että itse otat yhteyttä maistraattiin ja kerrot, että sinulla on vaikeuksia raha-asioiden hallinnassa ja että sinulla on läheisiä, jotka käyttävät tilannetta hyväkseen. Kyllä sinä sieltä saat hyvät neuvot, ja yritä välttää sosiaalitoimiston asiakkuus. Pointtisi on nimenomaan se, että sinun rahojasi käyttää joku muu kuin sinä itse, etkä omin neuvoin voi asialle mitään.

Vierailija
146/280 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne poliisilaitokselle voi myös mennä ilman ajanvarausta mutta joutuu jonottamaan.sitä ei netissä kerrota mutta mee paikanpäälle näin ainakin helsingissä

Vierailija
147/280 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun hakee henkkareita/passia t.83

Vierailija
148/280 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tekosyysi ettet käynyt nostamassa rahoja automaatilta?

Vierailija
149/280 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto on minun nimissäni.
Mies näytti verkkopankista että oli maksanut vuokran, mutta ei siltikään suostunut siirtämään rahoja minun tilille. Loput rahat jäivät sitten hänen tuhlattavaksi.
Ja hei, kävin kyllä eilen sekä pankin kassalla että soitin poliisilaitokselle. Nyt en edes pääse kotonta mihinkään kun rahaa ei ole ja bensa loppuu autosta.
Mies häipyi johonkin.

Ap

Vierailija
150/280 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:17"]Mikä on tekosyysi ettet käynyt nostamassa rahoja automaatilta?
[/quote]

En päässyt millään automaatille. Autosta bensa loppu ja meiltä on pitkä matka lähimmälle automaatille. Asumme pikkukaupungissa.

Ap

Vierailija
151/280 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet jollekkin valtakirjan käyttää tiliäsi ja menette pankkiin? Niin minä sain rahat tililtä kun lompakko hukkui.

Vierailija
152/280 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:51"]

Menisinkin mutta passini on mennyt vanhaksi ja muuta henkkareita ei ole. Ap

[/quote]

Mulla kelpas pankissa vanhentunut passi. 

Vierailija
153/280 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:24"]Teet jollekkin valtakirjan käyttää tiliäsi ja menette pankkiin? Niin minä sain rahat tililtä kun lompakko hukkui.
[/quote]

Onko tämä oikeasti mahdollista? :o Pankistako valtakirjan saa?

Ap

Vierailija
154/280 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni mentiin vaan veljen kanssa pankkiin ja siellä allekirjoitettiin joku paperi. Ei sen vaikeampaa. T. 88

Vierailija
155/280 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:17"]Mikä on tekosyysi ettet käynyt nostamassa rahoja automaatilta?
[/quote]

En päässyt millään automaatille. Autosta bensa loppu ja meiltä on pitkä matka lähimmälle automaatille. Asumme pikkukaupungissa.

Ap
[/quote]

Eikö sulla oo kahta jalkaa tai fillaria?

Vierailija
156/280 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko rikosilmoitus jos järkipuhe ei auta

Vierailija
157/280 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan tiennytkään valtakirjan mahdollisuudesta pankkiasioissa. Näinköhän joku voisi valtakirjalla hakea uudet pankkitunnukset ja listat minulle? :o

Ap

Vierailija
158/280 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisille???

Vierailija
159/280 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se onnistuu. Mutta etpä sinä provona varmaan toimivaa ratkaisua halunnutkaan...

Vierailija
160/280 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:17"]Mikä on tekosyysi ettet käynyt nostamassa rahoja automaatilta?
[/quote]

Ap
[/quote]

Eikö sulla oo kahta jalkaa tai fillaria?
[/quote]

Luuletko ettei mies olisi jotenkin yrittänyt estää lähtöäni jos olisin keskellä yötä ruvennut lähtemään automaatille? Pelko voi joskus olla aika lamaannuttava..

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi