kirppiksistä
miksi jotkut käyttää lapsillaan kirppis vaatteita?eihän vauvojen vaatteet maksa uusinakaan juuri mitään?eikö inhota pukea oma vauva jonkun toisen puklaamiin vaatteisiin?
Kommentit (35)
se saa tuntemaan oloani paremmaksi.mutta ei kyllä huonommaksikaan toisin kun luultavasti silloin jos joutuisin ostamaan kirppikseltä vaatteet itselleni ja lapselleni ap
Monia hyviä löytöjä olen tehnyt!
en ap.n tavoin ymmärrä tätä.Enkä kyllä ole ikinä ymmärtänyt tuota Huuto.Netistä ostamistakaan...eihän sitä ikinä tiedä mitä sieltä saa.
merkkivaatetta joita kirppiksiltä saa halvalla. niistä saa myös myydessä moninkertaisesti takaisin rahat. tavalliset vauvan vaatteet maksaa esim. 0,20 e kipale. vastaavat on kaupassa kuitenkin esim. 7 e joten aika moninkertaisesti kalliimpaa on kuitenkin kaupoissa.
vaatteet on kyllä pääosin rumia mutta ennen kaikkea laaduttomia. mut ei näitä ymmärrä äiti joka ei ole koskaan käyttänyt oikeita laatuvaatteita lapsillaan. (joista saa myydessä aina omansa pois jolloin eivät käytännössä maksa mitään).
sanotko kuitenkin kaikille ostaneesi ne uutena?
merkkivaatetta joita kirppiksiltä saa halvalla. niistä saa myös myydessä moninkertaisesti takaisin rahat. tavalliset vauvan vaatteet maksaa esim. 0,20 e kipale. vastaavat on kaupassa kuitenkin esim. 7 e joten aika moninkertaisesti kalliimpaa on kuitenkin kaupoissa.
siinä on oma jännityksensä, kun aina ei löydä mitään, joskus taas tosi hyviä löytöjä ja lapset tykkää, kun voin yllättää "uusilla" vaatteilla. Onhan se ekologisempaakin pitää ehjä vaate käytössä eikä hakea aina uutta ja uutta. Meillä olis varaa ostaa vaikka kaikki uutena, mutta musta se on turhaa. Kuluu ne kaikki vaatteet kuitenkin käytössä, aika nopeasti samaan kuntoon kuin mitä kirppiksellä ovat.
lapset teillä suostuu käyttämään kirppis tai huuto.net vaatteita?Meillä tyttö täytti juuri 9 eikä suostunut käyttämään kenkiä ja takkia jotka ostin.
Eikö ole aika ristiriitaista käyttää merkkivaatteita jotka kuitenkin on ostettu kirpparilta? sanotko kuitenkin kaikille ostaneesi ne uutena?
Mikähän tässä nyt on ristiriitaista? Vai pitääkö sieltä kirppikseltä ostaa vain romua ja rikkinäistä?
Itsekin teen sekä itselle että lapselle todella hyviä löytöjä kirppikseltä, ostan toki uutenakin, mutta kirppiksien kiertelyssä on se oma viehätyksensä.
sanotko kuitenkin kaikille ostaneesi ne uutena?
jotain sanoa? nyt en ymmärtänyt. merkkivaatetta ostan koska on laadukasta ja jälleenmyynti arvo on ihan mieletön. joskus jos joku kysyy et mistä ostanut niin ylpeänä vastaan että kirppikseltä, mitä halvemmalla, sen ylpeämpänä. myydessäni kerron vaattesta kunnon mukaan, en ostopaikan mukaan.
vauvoillekin "merkki" vaatteita?
Meillä kyl vielä 11- ja 9- vuotiaat suostuu käyttämään kirppisvaatteita kunhan onnistun ostamaan heidän makunsa mukaisia. Yritän ostaa miltei uudenveroisia ja muodikkaita ja jos eivät kerta kaikkiaan kelpaa, laitan eteenpäin. Mutta mäkin käytän paljon kirppisvaatteita, että ehkä se on meillä luonnollista. Ostan kyllä uutenakin mutta perin harvoin normaalihinnalla, ehkä jotain perusfarkkuja ja ulkoiluvaatteita yms. pakollisia vaatteita ostan pääosin uusina.
JOS vielä saisin vauvan en ostaisi kaupsta juuri mitään.
Kirppiksiltä saa aivan kihania ja todella hyväkuntoisia vaatteita.
Kun meidän laps oli pieni ei tää kirppitouhu ollut aivan vielä avautunut mulle eikä valikoimakaan ollut niissä sen tasoista kuin nyt.
Minulla oli kuitenkin onni ssda ystäväni vauvan vaatteita lainaksi. Ostin toki omiakin,mutta nuo lainavaatteet oli todella suuri apu pulauttelevan vauvan kanssa.
Osta sinä ap vaatteet vauvallesi uutena. Sen parempi muille,onpahan sitten jotain ostettavaa kirppikseltä.
tavaraa, sieltä voi jokainen ostaa sitä mihin rahat riittävät ja minkälaista nyt haluaa ostaa, eikä sinne tarvitse mennä, jos haluaa ostaa tavaroita uutena.
Ei minua haittaa jonkun puklut, jos ne on pesty pois ja vaate on siisti. Ja jonkunhan ne vaatteet on ostettava sieltä kaupastakin, jotta niitä saadaan kierrätykseen. Minulle tärkeitän on, että vaate on kivan näköinen, toimiva, riittävän laadukas ja että sille löytyy edes jonkin verran käyttöä, joskus sellainen vaate löytyy kirpputorilta, joskus kaupasta.
Sillähän sitä kirppurillakin piisaa myytävää ja minulla ostettavaa!
Minulla on yli 500 päivää työttömänä takana ja rahat alkaa olla vähenevään päin. Se että meillä pojilla on niinkin laatuvaatetta, johtuu ihan siitä, että joillakin on varaa niitä ostaa ja myyvät sitten kirppareilla meille sopivaan hintaan. Toisaalta myös itse myyn ko vaatteet eteenpäin ja koska ovat laadukkaita, saan niistä vielä itsekkin jotain. Nyt työttömänä on onneksi aikaa kiertää kirppareita ja tehdä löytöjä!