Käytätkö kotona käsidesiä?
Kommentit (27)
kun tullaan kotiin töistä/koulusta/päiväkodista.
satunnaisesti finnien kuivattamiseen, muutoin en.
Enkä aio vastakaan käyttää. Käsien peseminen saippualla on täysin riittävä.
Hankin jo talvella käsidesin kotiin ja töihinkin kun tuntui, että jengiä kaatui aika tiuhaan.
Nyt käytetään käsidesiä kotiintullessa. Ei pidä mennä liiallisuuksiin senkään kanssa!
Turha käsien desifiointi aiheuttaa vain ärhäkämpiä bakteereja.
Enkä edes saippualla pese koko aikaa, ehkä noin kerran päivässä, muuten huuhtelen vedellä esim. vessassakäynnin jälkeen. Sama koskee koko perhettä ja ollaan todella vähän kipeinä.
Liika desinfiointi saa todella aikaan ärhäkämpiä bakteereja.
Siis jos joku perheenjäsenistä sairastuu ja toiset ei vielä.
en kotona enkä töissä. Turha desinfioiminen, niin käsien kuin pintojenki, altistaa muille taudeille.
Enkä edes saippualla pese koko aikaa, ehkä noin kerran päivässä, muuten huuhtelen vedellä esim. vessassakäynnin jälkeen. Sama koskee koko perhettä ja ollaan todella vähän kipeinä. Liika desinfiointi saa todella aikaan ärhäkämpiä bakteereja.
meilläkin.
Meillä on anoppi ihan vauhkona ton sikainfluenssan kans ja oli mulle ostanu ison pullon käsidesiä. Mä en oo kyllä sitä kokenut tarpeelliseksi, kun on neste saippuaa ja lämmintä vettä tulee hanasta. Mökillä kyllä tulee käytettyä huussikäynnin yhteydessä, kun ei juoksevaa vettä ole.
Kaikki jotka ulko-ovesta tulee laittaa käsidesiä ensimmäisenä.
normaalin saippua-vesipesun lisäksi. Joku tuossa aiemmin virheellisesti kirjoitti että tulee ärhäkämpiä tauteja jos käyttää käsidesiä, mutta se ei suinkaan pidä paikkaansa. Suomessa joko kaikki tai suurin osa käsideseistä on alkoholi pohjaisia, eli niihin ei synny resistenssiä. Muualla maailmassa on kyllä ei-alkoholipohjaisiakin käsidesejä markkinoilla, niihin voi kehittyä resistenssi, mutta kuten sanottu alkoholipohjaisiin ei viirukset tai bakteerit voi resistenssiä kehittää.
Mökillä kyllä tulee käytettyä huussikäynnin yhteydessä, kun ei juoksevaa vettä ole.
Se käsidesihän on kuulemma enemmän haitaksi kuin hyödyksi, jos ei ensin pese kunnolla vedellä ja saippualla. Eli yksinään sitä ei pitäisi käyttää. Joten mielestäni täysin turhaa.
että desinfioin nyt tautiaikana lasten kädet päiväkodista tullessa. Muuten en käytä desinfioivia pesuaineita tms.
Enkä mitään muitakaan antibakteerisia aineita. Työpaikallani läträän kyllä aineen kanssa (olen sh), mutta eipä tulisi mieleenikään ostaa sitä kotiin.
Ainut kerta jolloin olen käsidesiä itselleni ostanut, oli kun reissattiin Thaimaahan. Siellä liikkuessa käytettiin käsidesiä ennen sormiruuan syöntiä... No eipä auttanut, mahatauti saatiin silti :)
Ja sille joka sanoi ettei käsidesistä ole hyötyä ilman huolellista saippuapesua - olet väärässä. Saippuapesu tarvitaan ainoastaan näkyvän lian poistamiseen, muuten käsidesi on täysin riittävä puhdistuskeino. (mutta siis tosiaan vain siellä missä on tarpeen, eli sairaalassa ym. paikoissa)
Käsidesiä, keltaista jaffaa ja kaksi rusinaa tikkuun -loistava alkudrinkki!
mutta enemmän töissä kuitenkin