Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pillerit ei sovi, uskaltaako vielä kokeilla kierukkaa?

Vierailija
13.09.2009 |

No, siinäpä se kysymys tulikin! Minä olen kokeillutat useampia eri pillereitä, nyt löytyikin muuten oikein mainiot (menkat lyheni, kivut katosi..), mutta mielialaan vaikuttaa nämäkin :( Olen ihan hermoheikko, ja tuntuu että mikään ei ole hyvin. Koko elämä tuntuu ihan tyhmälle, ja ärsyttävälle. Samat oireet tuli muistakin pillereistä.

Tuleekohan kierukasta samat oireet? Onko kenelläkään ollut pillereistä mielialan vaihteluita, mutta kierukan kanssa ei, vai onko se toiveajattelua, että kierukka voisi sopia, jos minulle ei vaan sovi hormonaalinen ehkäisy?

Ei millään jaksaisi kondomien kanssa pelata, sponttaaniuskin kärsii..ja toisaalta, kun lapsiluku on melko varmasti täynnä, niin ei mitään ihan "väliaika" ratkaisuakaan etsitä. Kuitenkin se pieni jos, on olemassa vielä yhden lapsen suhteen, niin sterilisaatio ei ole vaihtoehto.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut kohta "täyden" kauden eli 5vuotta ja ekana vuonna oli runsaat menkat, sen jälkeen tasottui. Helppo, vaivaton, halpa ja hormooniton.

Vierailija
2/2 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilla "vielä" kierukkaa? onko sulla ollu mutta et ollu tyytyväinen?

Mullekaan ei hormonaalinen ehkäisy ole ollut vaihtoehto joten otin kuparikierukan (siis eri kuin hormonikierukka, näitäkin siis kahta lajia) ja ehkäisy tehoon olen ollut tyytyväinen. Alussa tosin täytyi olla pitkämielinen kun vuotoja oli ja tuli vähän miten sattuu mutta sain lyhyen yhden kierron kestävän hormonikuurin jolla kyseinen vaiva asettui. Ja saatoin olla aivan oma itseni ja kiertokin oli "luomu".

joten suosittelen ehdottomasti!

ps. on kierukassakin omat kommervenkkinsä ja ristinsä mutta ne kun tietää niin niihin voi varautua. Eihän ne pilleritkään vaivattomia ole kun joutuu niitä päivittäin popsimaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla