Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytätkö kotona käsidesiä?

Vierailija
19.08.2009 |

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä mitään muitakaan antibakteerisia aineita. Työpaikallani läträän kyllä aineen kanssa (olen sh), mutta eipä tulisi mieleenikään ostaa sitä kotiin. Ainut kerta jolloin olen käsidesiä itselleni ostanut, oli kun reissattiin Thaimaahan. Siellä liikkuessa käytettiin käsidesiä ennen sormiruuan syöntiä... No eipä auttanut, mahatauti saatiin silti :) Ja sille joka sanoi ettei käsidesistä ole hyötyä ilman huolellista saippuapesua - olet väärässä. Saippuapesu tarvitaan ainoastaan näkyvän lian poistamiseen, muuten käsidesi on täysin riittävä puhdistuskeino. (mutta siis tosiaan vain siellä missä on tarpeen, eli sairaalassa ym. paikoissa)

Käsidesi yksin ei tapa esim clostridium difficile -itiöitä!

Vierailija
22/27 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos käyt siellä mökin huussissa pissillä ja käytät sen jälkeen sitä käsidesiä, niin ihan kyllin puhtaat ne sun sormet on. Hitot mistään clostridiumeista! :)

Enkä mitään muitakaan antibakteerisia aineita. Työpaikallani läträän kyllä aineen kanssa (olen sh), mutta eipä tulisi mieleenikään ostaa sitä kotiin. Ainut kerta jolloin olen käsidesiä itselleni ostanut, oli kun reissattiin Thaimaahan. Siellä liikkuessa käytettiin käsidesiä ennen sormiruuan syöntiä... No eipä auttanut, mahatauti saatiin silti :) Ja sille joka sanoi ettei käsidesistä ole hyötyä ilman huolellista saippuapesua - olet väärässä. Saippuapesu tarvitaan ainoastaan näkyvän lian poistamiseen, muuten käsidesi on täysin riittävä puhdistuskeino. (mutta siis tosiaan vain siellä missä on tarpeen, eli sairaalassa ym. paikoissa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt on tullut ostettua. Mielestäni pieni vaiva siihen nähden että saisi sikainfluenssan koko perhe. Siis pieni vaiva käyttää näin varmuuden vuoksi. Tuskin harmittaa, vaikka käyttäisin turhaankin nyt. Mutta varmaan pahimman tautiaallon mentyä ohi lopetan taas...

Vierailija
24/27 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos käyt siellä mökin huussissa pissillä ja käytät sen jälkeen sitä käsidesiä, niin ihan kyllin puhtaat ne sun sormet on. Hitot mistään clostridiumeista! :)

nimimerkki CD:n kantaja...

Vierailija
25/27 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytetään satunnaisesti.Pikkupulloa yleensä pidän laukussa.Se on ihan kätevä lasten kanssa menossa,kun esim.käy välillä syömässä.Saa lasten kädet puhtaaksi,ne kun aina lääppii kaikkia mahdollisia pintoja ja sitten syövät sormin.

Kauppojen,neuvoloiden,lääkäreiden,kirjastojen ym. leikkipaikat ovat usein järkyttäviä.Ei ole mielestäni liioittelua sen jälkeen putsata.Bussilla kun mennään niin usein myös kotiin tullessa desinfioidaan.Kerhon jälkeen käsidesi myös käytössä.En ole mitenkään hysteerinen,mutta mielestäni tyhmäkään ei tartte olla.Lapset pesevät meillä kadet itse,välillä se touhu on sellaista hutilointia että.Tilanteen mukaan!!!!!!!!!!Ei meillä turhaan desinfioida kotosalla.

Vierailija
26/27 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiötyö opettanut ettei saa desinfioida liikaa.

Tappaa hyvätkin pöpöt ja sitten ollaan kusessa.

Kotona saisi desinfiointiaineita käyttää ehkä kerran vuodessa -jos pakko!

Mutta mieluummin käyttää hapanta ja sitten emäksistä.

Saippuavesi saa riittää hygieniaan. Tartuntataudit on saatu hyvin pitkälle kuriin pelkällä saippuapesullakin.

Jos ei ole etsivä Munk niin ei ympäristöä tartte ylihygienisoida.

Vierailija
27/27 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sinä sitten kuuraat itseäsi sillä käsidesillä ihan rauhassa, mutta emmehän tuputa sitä turhaan muille - emmehän? Siihen ei ole nimittäin mitään tarvetta.

Sh

nimimerkki CD:n kantaja...