Miksi naiset ovat niin ilkeitä "iskijöille"?
Ymmärrän, että röyhkeät yritykset ovat ärsyttäviä tai se jos mies ei tajua mitä ei tarkoittaa. Itse olen kuitenkin tämän kaiken vastakohta, ujonpuoleinen kaveri js lähestyn naisia sellaisissa paikoissa, joissa lähestyminen kai on sopivaa (bileet, baarit jne.) enkä missään kaupan jonoissa. Olen myös aina erittäin kohtelias ja uskon jos sanotaan ei.
Ehkä teen silti jotain väärin kun niin usein saan niin karut pakit. Välillä huudetaan, että mee pois ja välillä ilmeillään. Tekee aika pahaa ujon kaverin itsetunnolle, kun pitää kerätä rohkeutta muutenkin aika kauan, että uskaltaa lähestyä. Ihan tavallisen näköinen ja omasta hygieeniastani huolehtiva ihminen kuitenkin olen, joten ei mun lähestymistä tarvitsisi sentään henkilökohtaisena loukkauksena ottaa...
Kommentit (667)
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:33"]Silloin harvoin, kun pääsen baariin niin haluan viettää hauskaa omien ystävieni kanssa enkä horista joutavia tuntemattomien miesten kanssa, kun se ei kuitenkaan johda mihinkään; kotona on jo perhe.
[/quote]
Miksi ihmeessä sitten menet baariin ystäviesi kanssa itseäsi kiusaamaan? Musiikkia voi kuunnella kai kotonakin. Ero baariin on se että siellä tapaa muita tuntemattomia ihmisiäkin.
[/quote]
Minua vituttaa miehet,jotka ei tajua naisenkin olevan baarissa vetämässä känniä. Ei se aina kotona onnistu.
Palailen vielä omaan ketjuuni. Ensinnäkin kiitos siitä sympaattisesta ja positiivisesta palautteesta mitä todella moni eilen minulle antoi. Olen ehkä saanut rajuja pakkeja tosielämässä, mutta oli mukava nähdä, että niin moni kirjoitti minulle niin ystävällisesti, vaikka internetissä onkin helppo haukkua ja nauraa toisille.
Otinpa sitten hyväntuulenpuuskassani neuvoistanne vaarin ja kokeilin paikkana jotain muuta kuin baaria/klubia ja etsiydyin kirjastoon, jonne siis olin muutenkin matkalla tänään. Näin siellä erään todella kivannäköisen naisihmisen ottavan hyllystä Camun sivullista ja kehuin valintaa ja kyselin onko lukenut muuta samalta kirjailijalta. Noh, ajattelin ettei tämä tilanne kirjastossa tämän paremmaksi muutu ja päätin sitten kysäistä olisiko hänellä kiinnostusta lähteä joskus kahville tarkistamaan olisiko meillä muutakin yhteistä kuin kirjailijamaku.
Jäin edellisten kokemusteni perusteella odottamaan täystyrmäystä, oltiinkaan sentään kirjastossa eikä missään treffi/iskupaikassa, mutta nainen ei ollut ollenkaan vihainen vaan suoraan sanottuna todella hämmästyneen näköinen. Hän totesi, että kotoa löytyy puoliso ja lapsi, mutta, että oli todella otettu kun tällainen nuori mies tuli juttelemaan ja kaiken lisäksi halasi vielä minua. En ole aivan varma mitä hän tuolla nuorella miehellä tarkoitti, sillä arvioisin naisen korkeintaan 3 vuotta minua vanhemmaks. Toisaalta olen aika huono arvioimaan toisten ihmisten ikää ja näyn varmaan hieman ikäistäni nuoremmalta. Mutta tämä ei ole tärkeää, vaan tärkeää on se, että koko kokemus ja se miten kyseinen nainen asian hoiti oli suoraan sanottuna aivan mahtava. Ei suoraan sanottuna harmita yhtään vaikkei kömpelö Camu-dialogini johtanutkaan päiväkahveihin. Maailmassa on siis vielä ihania ja hyväkäytöksisiä naisia, jotka osaavat saada miehen tuntemaan itsensä mieheksi kieltäytymisen jälkeenkin. Voin rehellisesti tunnustaa pitäneeni noita ehdotuksia baarista kauppajonoihin ja arkisiin paikkoihin siirtymisestä epärealistisena ja kliseisiä, mutta en pidä enää. Ehkä olen idiootti, kun olen aiemmin hakenut lähinnä seuraa siiderin tahmaamilta lattioilta, joilla astelee niin paljon ylimielisiä ja alkoholia liikaa nauttineita ihmisiä. Muistelen tuon naisen lämmintä halausta vielä pitkään.
AP
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 22:14"]
Palailen vielä omaan ketjuuni. Ensinnäkin kiitos siitä sympaattisesta ja positiivisesta palautteesta mitä todella moni eilen minulle antoi. Olen ehkä saanut rajuja pakkeja tosielämässä, mutta oli mukava nähdä, että niin moni kirjoitti minulle niin ystävällisesti, vaikka internetissä onkin helppo haukkua ja nauraa toisille. Otinpa sitten hyväntuulenpuuskassani neuvoistanne vaarin ja kokeilin paikkana jotain muuta kuin baaria/klubia ja etsiydyin kirjastoon, jonne siis olin muutenkin matkalla tänään. Näin siellä erään todella kivannäköisen naisihmisen ottavan hyllystä Camun sivullista ja kehuin valintaa ja kyselin onko lukenut muuta samalta kirjailijalta. Noh, ajattelin ettei tämä tilanne kirjastossa tämän paremmaksi muutu ja päätin sitten kysäistä olisiko hänellä kiinnostusta lähteä joskus kahville tarkistamaan olisiko meillä muutakin yhteistä kuin kirjailijamaku. Jäin edellisten kokemusteni perusteella odottamaan täystyrmäystä, oltiinkaan sentään kirjastossa eikä missään treffi/iskupaikassa, mutta nainen ei ollut ollenkaan vihainen vaan suoraan sanottuna todella hämmästyneen näköinen. Hän totesi, että kotoa löytyy puoliso ja lapsi, mutta, että oli todella otettu kun tällainen nuori mies tuli juttelemaan ja kaiken lisäksi halasi vielä minua. En ole aivan varma mitä hän tuolla nuorella miehellä tarkoitti, sillä arvioisin naisen korkeintaan 3 vuotta minua vanhemmaks. Toisaalta olen aika huono arvioimaan toisten ihmisten ikää ja näyn varmaan hieman ikäistäni nuoremmalta. Mutta tämä ei ole tärkeää, vaan tärkeää on se, että koko kokemus ja se miten kyseinen nainen asian hoiti oli suoraan sanottuna aivan mahtava. Ei suoraan sanottuna harmita yhtään vaikkei kömpelö Camu-dialogini johtanutkaan päiväkahveihin. Maailmassa on siis vielä ihania ja hyväkäytöksisiä naisia, jotka osaavat saada miehen tuntemaan itsensä mieheksi kieltäytymisen jälkeenkin. Voin rehellisesti tunnustaa pitäneeni noita ehdotuksia baarista kauppajonoihin ja arkisiin paikkoihin siirtymisestä epärealistisena ja kliseisiä, mutta en pidä enää. Ehkä olen idiootti, kun olen aiemmin hakenut lähinnä seuraa siiderin tahmaamilta lattioilta, joilla astelee niin paljon ylimielisiä ja alkoholia liikaa nauttineita ihmisiä. Muistelen tuon naisen lämmintä halausta vielä pitkään. AP
[/quote]
Tämä piristi minuakin!
-toinen mies
Mä ihmettelin tätä myös, joku hemmo tuli iskemään, kehui kauniiksi ja otti olkapäästä kevyesti kiinni. Kohteliaasti hetken juttelin ja toivottelin hyvät illanjatkot.
Mitäpä mun pari ystävääni tuumaa? "Mä mietin jo, pitäiskö tulla vetämään turpaan" "Joo, ihme hiihtäjä, käy iholle, onneks pääsit eroon"
Mitä vittua?
Minä rakastuin tai no siinä vaiheessa ihastuin mieheeni nimenomaan upeiden käytöstapojen takia. Ja ei, kyseessä ei ollut mikään kalliiden drinkkien tarjoaminen vaan kohteliaisuus baaritiskillä henkilökuntaa kohtaan, nimeni muistaminen ihan muusta yhteydestä ja älykäs naljailu. Vastasin samalla mitalla ja yhdessä ollaan oltu lähes 10 vuotta.
Tuohon alkuperäiseen ongelmaasi; itse olen aina kohtelias kunhan ei käydä kiinni tai jäädä roikkumaan puoleksi tunniksi ilman muuta asiaa kuin tissit ja pillu. Kaverini taas toivottaa kaikki iskijät alimpaan helvettiin, eikä mulle ole vielä näin 15 vuoden kaveruuden jälkeen selvinnyt miksi. Muuten on oikein älykäs ja mukava nainen.
Tuommoisia ongelmia ei ole, kun vaihtaa taktiikkaa.
Antaa naisten juosta ja vongata ympäri baaria. Sitä voi sitten miehenä katsella päältä tuota naisten touhua. Ne jotka tulee juttelemaan on todennäköisemmin kiinnostuneempia sinusta, kuin ne naiset joita sinä lähestyt vain saadaksesi pakit.
20+ v. kokemuksella näin.
m41
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 01:00"]
Tylynä ja lapsellisena myöhäisteininä etsin nimenomaan sellaiseen käytökseen ymmärtävästi suhtautuvaa miestä, koska kerran olin sellainen piikkisika kuin olin. En olisi halunnut loukata ketään ryhtymällä hieromaan tuttavuutta niin hauraan miehen kanssa, että olisin jo kättelyssä tiennyt ettei hän minua tule käsittämään.
[/quote]
Tuota mä en kyllä osaa käsittää. Ei mullekaan ihan joka juntti oo varteenotettava kumppani mutta se henkinen kapasiteetti jota mun huonojen puolien sietäminen vaatii ei kyllä selviä millään kiukuttelulla ja tylyttämisellä. Tietynlaisissa tutustumistilanteissa epävarmat miehet voi olla toisaalta hyvinkin henkisesti vahvoja.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 08:19"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:27"]
Yrität liikaa tasosi yläpuolella olevia naisia?
[/quote]
Yksikään nainen ei ole edes normimiehen tasolla.
[/quote] mee nyt muualle persuilemaan
Ihana viesti AP:ltä (144). Mulle tuli ihan tippa linssiin.
Ap: hyvähyvä! :>
Minulla on aika yksinkertainen periaate: jos haluan mukavan illan, on mukavampi olla mukava kuin epämukava. Ilkeilystä tulee vain toisille ja myös itselle kurja ilta.
Ja minä olen kyllä avoin uusille tuttavuuksille, vaikka varattu olenkin. :) Tietenkin teen mahdollisimman pian ja tahdikkaasti selväksi, etten ole vapailla markkinoilla, niin saa puheille tullut sitten vielä jatkaa iltaa etsien vapaata daamia, mutta mukavat keskustelunaiheethan eivät ole keneltäkään pois.
Harvoin on pitänyt olla tyly, ja silloin kun on pitänyt, kyse on ollut siitä, että toinen on käynyt iholle, tai on jäänyt vaanimaan. Mutta silloinkin pyrin hoitamaan homman asiallisesti, mutta jämäkästi. Jos pitää tuosta vielä nostaa isompi show, parempi hakea vartija paikalle.
Mutta onhan näitä tosi mukaviakin kohtaamisia: esim. se, että sain spontaanisti hyvään kappaleeseen tanssittajan, joka oli täysin iloisin mielin meiningissä mukana, ilman esim. tarkoitushakuista lähentelyä tanssin ohessa (mitä jotkut harrastavat). Ja homma luonnollisesti jäikin tälle tasolle, molemmilla oli tosi iloinen ja imarreltu mieli sitten jälkikäteen. :)
Minusta ainakin olisi mukavaa, jos mies tulisi aluksi ihan vain rennosti juttelemaan. Siis small talkia, ja jos tuntuu, että ollaan samanhenkisiä, voisi sopia uuden tapaamisen vaikka parin päivän päästä jossain kivassa kahvilassa. En pidä henkisesti tai fyysisesti päällekäyvästä lähestymisestä tai siitä, että yritetään iskeä jonkun sillä hetkellä muodissaolevan kaavan mukaan; olen yksilö. Ikävintä on, jos mies jää luokseni maanittelemaan, vaikka olen kieltäytynyt kohteliaasti tuttavuudesta, tai jos mies alkaa melkein heti puhua alatyylisesti. Kieltäytymistä ei kannata mukavan miehen ottaa henkilökohtaisesti. Naisen mielentila saattaa vain olla sellainen, että haluaa mieluummin olla rauhassa.
Suomessa rumallakin huoralla on varaa valita. Siitä tulee tuo vääristymä että voidaan käyttäytyä miten vaan.
Olen 25-v nainen, ja kun joitain vuosia sitten kävin viihteellä, ihmettelin aina miksi ystäväni olivat hirveitä asiallisille miehille. Tai ekana saattoivat lirkutella ja suoraan kysyä "ostatsä meille juomat?"ja heti kun oli juomat maksettu, heistä tuli juuri ap:n kuvaamia ämmiä. En voi vieläkään ymmärtää.
Aloittaja vaikuttaa poikkeuksellisen älykkäältä, pohtivaiselta ja syvälliseltä. Juuri sellaiselta, jota etsin, kun olin sinkku. Minä löysin jo oman rakkaan, mutta sinullekin varmasti löytyy ap! Todella hyvin kirjoitat, joten niitä aivoja ainakin löytyy! Aivot ovat naisen tärkein sukupuolielin. Älykkäät ja hyvin artikuloivat miehet viehättävät naisia ja jos kirjoitat noin hyvin, kykenisit varmasti myös mielenkiintoisiin keskusteluihin. Tarvitset vain lisää itseluottamusta alkaa puhua siitä, mikä sinua kiinnostaa.
Fiksuja ja pohtivaisia naisia ei löydy helposti baareista. He eivät kestä niiden pinnallista meininkiä. Heitä tapaa esimerkiksi yliopistoissa tai työpaikoilla, kirjastoissa jne.
Se että alat pohtia nukkumaan mennessäsi asioita, kuten pakkeja, osoittaa tunne-elämän kehittyneisyyttä, syvällisyyttä ja herkkyyttä. Sekä jonkinlaista tervettä, "ei mulle saa sanoa noin" -asennetta, eli et ole nössö vaan tajuat, että naiset ne siinä teki väärin etkä sinä. Silti muiden sanat jää vaivaamaan, etenkin jos ne olivat tilanteeseen nähden poikkeksellisen tylyjä. Se on ihan ymmärrettävää. Tuntuu pahalta, jos olen itse sanonut joskus liian tylysti jollekulle kivalle miehelle...
Jos mietin itseäni niin olen ollut joskus hieman töykeä, lähinnä humalaisille. Etoo todella paljon, jos joku miltei kaatuu päälleni, kun ei itse pysy pystyssä. Onneksi et ole sortunut naisten iskemiseen, kun olet pahasti humalassa. Se ei onnistu!
On varmasti raskasta pistää itsensä likoon, kun yrittää iskeä jotakuta, mutta mitä jos et ajattelisi sitä iskemisenä. Sinä vain jutustelet naiselle kiinnostavista asioista, kuin kaverile juttelisit... Itse luultavasti alkaisin keskustella itseäni kiinnostavista asioista -ei siis mitään tavallista iskuyrityskuraa. Jos naisella on samat kiinnostuksenkohteet, hän luultavasti haluaa ainakin jatkaa keskustelua. Jos häntä ei yhtään kiinnosta samat jutut, niin tuskin häneen kannattaa aikaa tuhlata muutenkaan. Ellet sitten etsi yhdenyönjuttuja. Niissä en osaa auttaa, koska en ole koskaan harrastanut yhdenyönjuttuja enkä ole ikinä baarista lähtenyt kenenkään matkaan.
Vinkki: älä lähesty kovin humalaisia naisia, jos pelkäät kuulla mitä sylki suuhun tuo.
Humalassa tulee sanotuksi asioita, mitä ei tarkoita ja toimittua hetken mielijohteesta. Etenkin jos naisella on porukka ympärillä niin voi olla, että hän on tullut sinne juhlimaan kavereiden kanssa eikä osaa suhtautua iskuyrityksiin, kun mielessä jotain aivan muuta. Omaan töykeyteeni yleisin syy on se, että olen niin keskittynyt johonkin muuhun, että kun joku koputtaa olkaani jo valmiiksi anteeksipyydellen niin tokaisen nopeasti jotain ja jatkan sitä, mitä olin tekemässä. Esimerkiksi jos joku kaverini kertoo tarinaa ja samaan aikaan mies tulee iskemään niin voi olla vaikea jakaa keskittymiskykyään, varsinkin humalaisena. Yritä naisia, kun nämä ovat selviä, niin saat kohteliaampia vastauksia. Kaikkein paras tapa on esimerkiksi sinua kiinnostavan luennon jälkeen keskustella sen sisällöstä. Toki voit yrittää iskea naisia myös kadulla, mutta menestys on luultavasti paljon huonompaa, koska nainen on luultavasti vähän ihmeissään huomiosta, koska suomessa ei kaduilla helposti puhuta tuntemattomille :( Täällä tuntemattomille puhutaan vain asiaankuuluvissa yhteyksissä eli esimerkiksi koulussa, työpaikalla tai baarissa. Baarissa molemmat osapuolet saattavat olla humalassa, mikä saattaa johtaa paitsi asiattomaan käytökseen myös väärinymmärryksiin.
Netissäkin voi koittaa onneaan -etenkin keskustelupalstoilla, missä ap:n kirjallinen taituruus näkyy!
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:27"]
Naiset halveksii epävarmoja miehiä. Siinä mielessä se on aika eläimellistä menoa, että naiset kunnioittaa valtaa, eli käytännössä siis itsevarmoja miehiä, jotka on vähän naisen yläpuolella. Naisille tulee siitä sellainen ihana pikkutyttömäinen olo, alkaa silmät kiilua ja kummasti kikatuttaa sanoi se itsevarma mies sitten ihan mitä tahansa hölmöä. Epävarma mies on naisen mielestä aina vähintään säälittävä tai joku runkkaripervo.
[/quote]
No jaa, yleensä ne itsevarmat tyypit on aika itseään täynnä eikä sellaiset vetoa minuun ainakaan, ne on yleensä aika pelimiehiä ja tulee vähän sellaisen maailmanomistajan elkein tai silleen "mä otan sut" asenteella että änkeävät lähelle vaikka nojaten kädellä pöytään silleen kumartuneena lähelle, vaikka mies olisi vieressä=D Sen sijaan tavalliset tyypit vetoavat, ehkä juuri ne joilla ei ole sana täydellisesti hallussa jne. ja näyttää etteivät tee vastaavaa jokaisen naisen kohdalla. Tai voivat tehdäkin, mutta saa sellaisen kuvan etteivät pokaa ihan jokaista sentään kuten jotkut. Ujous ja kohteliaisuus, kiva käytös on vaan plussaa. Erityisesti ekstraa jos heittää jotain hauskaa läppää. Ikävää että aloittaja saanut kokea epäkohteliasta käytöstä, jotkut sitten osaa olla vaan idiootteja joilla ei ole tapoja. Eipä tuollaisista kannattaisi kyllä masentua, pitää muistaa että jos joku käyttäytyy huonosti niin se on idiootti ja se on sen häpeä, ei sen toisen joka huonon käytöksen kohteeksi joutuu.
Itse ainakin sinkkuna viehätyin enemmän taiteellisemmista vähän nörteistä, tai rokkareista tai ihan vaan jostain raksamiehestä tms, ei tällaisilla ollut väliä mutta nyt kun muistelee... Toki jotkut miehet nyt on ihan jees jotka vähän korkeasti koulutettuja ja sanavalmiita ja hyvällä asenteella, mutta tuntuu että moni ei ole ihan niin fiksu mitä luulisi taustojen perusteella olevan. Persoona on se mikä ratkaisee, ei ulkonäkö jos nyt normaalille näyttää.
Ei ole kyllä kivaa että ollaan ilkeitä kellekään. Ymmärrän että se hämmentää AP:ta. Kannattaa kuitenkin muistaa että on hieman eri asia lähteä naisena ulos, niitä seksinvonkaajia ja hulluja ehdotteluja kun on voinut olla monen monta ennen kuin asiallinen, ymmärtävä "iskijä" sattuu paikalle. Jokainen mies ei ole hullu roikkuja, mutta jokainen nainen on kokenut sellaista baarissa.
Jos lähestyt asiallisesti ja sinulle vastataan asiattomasti niin mieti haluaisitko edes olla sellaisen naisen seurassa. Lähesty muita sitten asiallisesti sen sijaan että itket itsesi uneen. Jotenkin kuulostaa siltä että rima on hirmu alhaalla ja naisseuran tarve suuri. Siitä ei seuraa mitään hyvää. Itse haistan heti jos joku on pillua vailla eikä oikeasti seurastani kiinnostunut. Sellainen on vähäisimmillään rasittavaa, pahimmillaan vaarallista.
Muistetaan se kolikon toinen puoli ja ollaan ihmisiä toisillemme, eiks jea?
Rupee sompuks ni voit ottaa kenet haluut ja jos huonosti käy voit saada 20€ sakkoja.
Harmi kun olet joutunut ikävää käytöstä kohtaamaan... :(
Itse olen AINA kohtelias kun minua lähestytään ja joudun torjumaan iskuyrityksen. Olen naimisissa ja sen teen selväksi kohteliaasti.
Välillä on tullut näitäkin jotka vain tuijottavat koko illan (baarissa) ja sitten ohimennessä pilkun jälkeen antavat numeronsa. Heillekin olen aina lähettänyt viestin perään, tyyliin: "kohteliaisuudesta ajattelin ilmoittaa olevani varattu, ettet odottele turhaan soittoa, mutta kiitos kiinnostuksesta :)".
Toivottavasti jatkossa törmäisit mukaviin naisiin ja ehkäpä sellaiseen joka ei sinua torjuisi ♡
Up