Ero edessä erilaisten seksitarpeiden takia?
Kurjaa mutta ei ylllättävää..... Meillä mies on aina ollut halukkaampi osapuoli; mikään määrä seksiä ei ole riittävästi tai ei ainakaan se määrä, mihin minä olen halukas tai suostuvainen..... Nyt sitten mies mököttää toista viikkoa putkeen ( työmatkan, oman sairastamisen ja lapsen sairastamisen takia on ollut toista viikkoa tosi hiljaista petipuuhissa) ja eilen sai itsestään ulos että hänellä on on kriisi kun on tajunnut ettei seksielämä ikinä tule olemaan tyydyttävää ja tilanne menee aina vain huonommaksi. Mitä siihen voi sanoa? Kun ei seksi kiinnosta, niin ei kiinnosta.
Väsymys on yksi osatekijä; itselläni on vaativa työ, jossa ei ikinä tee tarpeeksi + omasta mielestäni vastaan liian suurelta osin kaikesta kotihommasta. Mies kyllä remontoi harrastuksekseen mutta kaikki kaupassakäynti, ruoanlaitto, pyykkihuolto, siivous ja muut juoksevat asiat ovat minun hoidossani. Mies on lapsille loistava ja osallistuva isä, mutta kotihommien suhteen sekä laiska että meillä ei kriteerit esim. vaadittavan siivoustason osalta mene ollenkaan yhteen. Iltaisin olen yleensä niin rättiväsynyt ja univelkainen ettei seksi tosiaankaan innosta.
Mitä olisi ratkaisuksi?
Erota -iso asuntolaina eikä nyt kannata myydä taloa-
käskeä mies ostoseksiin -kävisi minulle muuten jos ei olisi tautiriskiä-
Antaa vapaus ulkopuoliseen (seksi)suhteeseen -ei tunnu kivalta ajatukselta -
levittää haaroja päivittäin -ei tunnu sekään kivalta kun ei kerta kaikkian huvita-
käskeä mies harrastamaan sooloseksiä - ei ilmeisesti riitä hänelle-
Inhottava umpikuja :(
Kommentit (323)
näin kuten tuolla ylempänä kirjoitin 90% on varmaan muuta kuin yhdyntää.
Voiko seksi oikeasti olla tärkeämpää kuin se että on oma perhe ja puoliso jonka kanssa jakaa elämän hyvät ja huonot puolet? On oltava TODELLA tylsä elämä jos ainut asia jolla saa pidettyä itsensä reilassa on seksi. Elämänkatsomus on mielestäni pahasti pielessä jos ei pysty muuta ajattelemaan kuin toisen pylsimistä...huh huh!
Eihän tuosta ole kysymys. Vaan siitä, että mies on tajunnut, että ei koskaan tule saamaan sellaista seksielämää, jonka haluaisi. EI seksi ole ainoa asia, mutta useimmille olennainen osa parisuhdetta ja (varsinkin monien miesten mielestä) osoitus rakkaudesta. Vaimo ei anna = vaimo ei rakasta ja halua miestään. Samassa tilanteessa ja fiiliksessä moni nainenkin lähtee suhteesta, ei välttämättä siis seksin takia, mutta kylmyyden.
En ihan ymmärrä ap:n miestäkään. Ottaisi osan kotitöistä ja vastuuta muutenkin. Tietääkö mies tilanteen? Ja onko oikeasti kuunnelltu, eikä pannut normaalin nalkutuksen ja marinan piikkiin? Ja miettisitte yhdessä miten naisenkin saa tyydytettyä, ei kai se konsti, joka ei onnistu ole se ainoa mahdollinen?
mitä minun on tehtävä sen eteen jotta saan vaimolta helpotusta/yhdyntää. Sen mukaan sitten laittelen imuroiden tai tiskaten jne. (toki teen noita hommia myös muutenkin ei jokakerta tietysti seksille) Näin se vaan on.
Mä voin ihan suoraan sanoa, etten olisi ikinä pystynyt perustamaan perhettä miehen kanssa, joka haluaa päivittäin. Mä olen parhaimmillanikin sellainen kerran viikossa tyttö, ja stressi ja väsymys aiheuttaa haluttomuutta, kuten useimmilla naisilla. Pari kertaa olen koittanut antaa sääliseksiä, mutta se oli niin kuvottava kokemus, että multa meni halut pidemmäksi aikaa. :(
Tällaistahan ei nykyaikana saisi myöntää, koska jokaisen tulee haluta seksiä mahd paljon ja jos ei sitä tee, on jotenkin säälittävä tapaus. Kuitenkin mä elän täyttä elämää, ja seksi on erinomaista, kokeilunhaluista ja luontevaa. Seksihalut ei nyt vaan yleensä ole mulla listan kärkipäässä, kun mietin, mitä tekisin iltojeni iloksi. :/
Onneksi mulla on mies, jonka seksihalut sopii melko hyvin omiini (joskus jopa kieltäytyy kun minä ehdotan). Lisäksi mies antaa mulle tilaa ja on nähnyt vaivaa opetellakseen lukemaan mun elekielestäni, milloin kannattaa ehdottaa seksiä. Tietää hyvin, mikä toimii ja mikä ei. On loistava rakastaja. On tasavertainen vanhempi ja kodinhoitaja. Kaikki tämä yhdessä on vaikuttanut siihen, että minäkin haluan enemmän! Koen, että minulta ei odoteta jotain kiintiöseksiä, ja että voin sanoa ei ilman syyllisyyttä. Sen takia tekee mieli sanoa kyllä useammin. :)
Mutta meidän seksi- ja yhteiselämän edellytyksenä on loppujen lopuksi se, että olemme niin samalla viivalla, tässäkin asiassa. Olen aiemmin seurustellut tällaisen kerran päivässä miehen kanssa ja eihän siitä mitään tullut. Mies oli hermostunut ja onneton ja niin olin minäkin. Luulen, että mies pettikin mua jossain vaiheessa. Jos seksihalut on PYSYVÄSTI erilaiset, suhde on aika onnettomissa kantimissa. MUTTA jos kyse on vain tilapäisestä lapsiperhe-elämän aiheuttamasta haluttomuudesta, tilannetta voi parantaa!
että mies haluaa seksiä jotta tulee hyvä olo ja nainen haluaa seksiä kun on hyvä olo on ainakin meillä niin totta.
Halut eivät aina kohtaa. Meillä on "kuivat kaudet" ovat sattuneet raskauksien kohdalle (mies ei ole halunnut) ja minulle synnytyksen jälkeen. Miehelle piti vääntää rautalangasta etten kerta kaikkiaan fyysisesti pysty innostumaan seksiin nopeasti. Joten jos seksi on toiveissa ei yömyöhään kannata olla liikkeellä. Hellyys ja ihokontakti sen sijaan innostaa seksiin. Joten hellyyden pihtaaminen kostona seksin pihtaamisesta on aivan väärä linja.
Minä ennustan, että sinun parisuhteesi voi hyvin. :D
kuin solmii avioliiton.
Minä en rehellisesti sanoen ymmärrä miksi ette halua tehdä arkea miehillenne helpommaksi sietää jos se kerran on seksistä kiinni. Mikä siinä on ettette halua olla miehenne lähellä? Tai no, itse en ole haluttomuudesta kärsinyt koskaan, joten siksi on vaikea asettua toisen kenkiin edes mielikuvien tasolla.
Meillä rakastellaan useimmiten päivittäin mutta vähintään neljästi viikossa. Mikäli seksiä olisi harvemmin, nostaisin jo itsekin kulmakarvojani ja miettisin mikä on muuttunut/vialla. Ihan aina en kiehu himosta minäkään mutta rakastelu on silti miellyttävää kun saa olla miehen sylissä ja hellittävänä.
Monet vetoavat tuohon, ettei mies tee kotitöitä. Minä taas pidän sitä ihan bullshittina. Jos oikeasti panettaa niin siinä ei yksi pesemätön pykkikoneellinen paljoa mieltä paina. Minkä takia seksin pitäisi olla jokin miehelle annettava palkinto suoritetuista kotitöistä? Sillähän se seksi tapetaan, tehdään siitä tylsää ja oikea spontaanius katoaa siinä samalla.
Meillä ero edessä, ei riipu pelkästään seksistä.
Kuitenkin meillä se tilanne että mies on vanhempi (n. 10 vuotta) ja kävi näin että alkuun mies oli todella innokas. Kuitenkin kahden vuoden jälkeen minä olin se joka olin puutteessa, jatkuvasti. Mies ei edes suoran ehdotuksen jälkeen ollut halukas seksiin. Myöhemmin väitti ettei mennyt "vihjaus" perille. Kuitenkin....
Tuli se tunne että meillä harrastetaan seksiä vain silloin kun miehellä on tarpeita tyydytettäväksi.
MUTTA EIKÖ SITÄ VAROITELLA ETTÄ VANHEMMAN MIEHEN KANSSA KÄY JUURI NÄIN?! Minua siis ainakin varoiteltiin, mutta en uskonu ennenkuin niin kävi itselle..
Mutta senhän jo tiesitkin.
Minä en rehellisesti sanoen ymmärrä miksi ette halua tehdä arkea miehillenne helpommaksi sietää jos se kerran on seksistä kiinni. Mikä siinä on ettette halua olla miehenne lähellä? Tai no, itse en ole haluttomuudesta kärsinyt koskaan, joten siksi on vaikea asettua toisen kenkiin edes mielikuvien tasolla.Meillä rakastellaan useimmiten päivittäin mutta vähintään neljästi viikossa. Mikäli seksiä olisi harvemmin, nostaisin jo itsekin kulmakarvojani ja miettisin mikä on muuttunut/vialla. Ihan aina en kiehu himosta minäkään mutta rakastelu on silti miellyttävää kun saa olla miehen sylissä ja hellittävänä.
Monet vetoavat tuohon, ettei mies tee kotitöitä. Minä taas pidän sitä ihan bullshittina. Jos oikeasti panettaa niin siinä ei yksi pesemätön pykkikoneellinen paljoa mieltä paina. Minkä takia seksin pitäisi olla jokin miehelle annettava palkinto suoritetuista kotitöistä? Sillähän se seksi tapetaan, tehdään siitä tylsää ja oikea spontaanius katoaa siinä samalla.
Monet vetoavat tuohon, ettei mies tee kotitöitä. Minä taas pidän sitä ihan bullshittina. Jos oikeasti panettaa niin siinä ei yksi pesemätön pykkikoneellinen paljoa mieltä paina.
vihdoin viimein pääset nukkumaan tietäen että herätä pitäisi klo6:30 ja se pyykkikoneellinen on unohtunut nostaa kuivumaan. Nouset ylös, viikkaat kuivat pyykit koreihin ja ripustat uudet kuivumaan ja klo23:20 pääset takaisin sänkyyn. Ei siinä vaiheessa seksi kyllä kiinnosta yhtään vaan kiukuttaa se, ettei mies TAJUA tehdä mitään oma-aloitteisesti!
Ja samalla mietit seuraavan päivän minuuttiaikataulua ja huomaat unohtaneesi sitä tai tätä; seksi ei todellakaan tule mieleen.
On kuitenkin ihan biologinen fakta, että naisen seksuaaliset halut ovat minimissä kun kotona on pikkulapsia.
Oletteko nähneet miten esim. pentujaan hoivaava naaraskissa kohtelee vonkaamaan tullutta kollia? Veikkaanpa ettei se tunnetila naisilla aina kovin erilainen ole.
Olisi kai syytä keskustella tämä seksiasiakin jo ennen kuin solmii avioliiton.
perimmäinen syy haluttomuuteen? jotain nuoruudessa koettua ahdistelua/hyväksikäyttöä vai mikä kaivakaa se esille ja yrittäkää purkaa tuota sitä kautta.
Mikä ihme siinä on kun ne ei tajua tätä?
Eikö ne näe että perheenäidillä on koko ajan aivan muuta mietittävää?!
...Ja samalla mietit seuraavan päivän minuuttiaikataulua ja huomaat unohtaneesi sitä tai tätä; seksi ei todellakaan tule mieleen.
en ole ikinä ymmärtänyt niitä, jotka kärsivät mankuvista miehistä. Meillä ollaan seksiä, kun molemmat tahtovat. Molemmat voivat myös itse hoidella itsensä, jos toinen ei tahdo. Tämä kaikki hoituu hienovaraisesti eikä kumpikaan koe painostusta. Kyllä jo seurusteluaikana käy ilmi, jos seksihalut eivät lainkaan kohtaa. Seksiaddikti on asia erikseen. Hänen on syytä hakeutua hoitoon.
Meillä parisuhdeongelmat, raskaudet, synnytyksistä paranemiset jne. ovat välillä tilapäisesti hiljentäneet seksielämää. Kuitenkin tilapäisten elämäntilanteiden läpi elettyä seksielämäkin palautuu pian siihen tavalliseen (n. 2-4 kertaa viikko/ riippuen molempien haluista).
Seksin on oltava molemmille mukavaa ja tyydyttävää. "Antaminen" syö omat seksihalut ja ei toisen käyttäminen vain omien tarpeiden tyydyttämiseenkään ole nautinnollista. Seksi on kahden ihmisen keskinäinen toiminta. Jos haluaa vain tyydytystä siihen riittää mainiosti omat kädet.
Se on pois nukkumisajasta -krooninen univelka ja väsymys- Lapsia on jo kaksi, joten mihin ihmeeseen sitä seksiä tarvitaan?
helppoa se on piiloutua tuon taakse, olisi hyvä olla myös valmis siihen toiseen naiseen.
mihin minkä ihmeen vuoksi antaisin vaimolle vielä hellyyttä.
Monet vetoavat tuohon, ettei mies tee kotitöitä. Minkä takia seksin pitäisi olla jokin miehelle annettava palkinto suoritetuista kotitöistä? Sillähän se seksi tapetaan, tehdään siitä tylsää ja oikea spontaanius katoaa siinä samalla.
Vaan siitä, että ei ole reilua, että toinen laittaa illalla ruoan, siivoaa jäljet, laittaa lapset nukkumaan ja sitten hoitaa pyykit jne, käytännössä on kiinni rutiinihommissa sinne 21-22. Ja toinen vetää lonkkaa sohvalla tai surffaa netissä. Sitten olisi aikaa seksille...
Jos sitä kotitöiden tekijää panettaa, niin fine, mutta jos seksikin on vähän sellaisella "auta miestä mäessä" -motivaatiolla, niin kyllä ymmärrän, että siihen auttaisi se, että mies olisi osallistunut kotihommiin oma-aloitteisesti ja marisematta. Helposti seksistä tulee yksi kotityö lisää ja se ei ole kenellekään kivaa pitemmän päälle. Tai ainakin miehen pitää olla tosi itsekäs paskiainen, jos nauttii seksistä, vaikka tietää toisen tekevän sitä aina vastentahtoisesti.
Onneksi ei ole noita ongelmia. Meillä miestä autetaan tarvittaessa, koska mieskin on vastuullinen perheenjäsen, ei mikään komennettava lusmuileva teini. EIkä yleensä kyse edes ole mistään säälipillusta.
ajattelen välillä myös golffaamista.