Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 6-vuotiaan jättää yksin kotiin?

Vierailija
17.08.2009 |

Illalla noin klo 17.30-21? Lapsi on omatoiminen ja osaa soittaa apua kännykällään, jos sitä tarvitsee.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuule sun tapaustas ei voi mitenkään verrata tähän. 6 ja 9 vuotiaat on ihan eri kehitystasolla!

Vierailija
42/46 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

piirustuslehtiön ja DVD-soittimen kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka lapset oli 9 ja 13

Vierailija
44/46 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsi voisi mennä naapuriin ensin ja tulla sitten vaikka klo 19 kotiin kun naapurin lapsen menevät nukkumaan? Tällöin yksinoloa jäisi vain pari tuntia ja se on jo mielestäni ihan ok, jos lapsi itse niin haluaa.

Oletko kysynyt työkavereiltasi, josko heidän teini-ikäisensä haluaisivat tulla lapsenvahdiksi? Tuon ikäisen vahtiminen on ihan helppoa kun ei tarvitse enää varsinaisesti hoitaa, riittäisi että on vaikkapa joku 14-vuotias seurana.

Vierailija
45/46 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 4 lasta ja käyn töissä, mutta IKINÄ en ole lapsia jättänyt yksin, ennen kun ovat siihen itse valmiita!

Mutta sinä ilmeisesti kuulut siihen porukkaan, jonka mukaan lasten kanssa oleminen on turhaa holhoamista!

Eipäs nyt tehdä oletuksia mihin joukkoon kukakin kuuluu tai ei kuulu. Minulla (siis sill, jolle tuolla tavalla vastasit) on se onni, että tukiverkot on kunnossa, ja lapsilla on hyvä hoitopaikka jos joskus iltaisin sellaista tarvitaan - lapset saattaneet olla jopa arkena yökylässä ystäväperheessä. Itse asiassa tälläkin hetkellä teen 4-h työpäivää kotoa käsin kun kuopus aloitti koulunsa, että on lapsella turvallinen koulun aloitus. MUTTA ymmärrän, että kaikilla ei ole asiat näin hyvin, ja voi joskus joutua valitsemaan huonoista ratkaisuista vähiten huonon.

Ap:lle ehdotan edelleen, että kysyisit mll:lta, laitat lappua kaupan seinälle - tai olisiko työnantajasi mahdollista auttaa lastenhoitajan hankkimisessa, kun kerran vaatii epätyypilliseen aikaan töihin?

Vierailija
46/46 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona tunnin klo 8:45-9:45 kun koulu alkoi klo 10. Puhelimen kanssa soiteltiin tunnin aikana 3 kertaa. Enhän minäkään olisi ollut tänään HETI paikalla, jos jotakin olisi sattunut. Mutta 15 minuutin sisään olisin ollut. Onko tämäkin lastensuojeluasia ? Eihän onnettomuus katso kelloa eli oliko aamu vai ilta...Eli kyllä 6 v:n täytyy voida olla joskus ilman että joku on HETI paikalla, eikö ?

Jos lapselle tulee hätä, niin silloin pitäisi olla heti paikalla, ei auta että on puhelimen päässä. Ja jos tilaisuus niin tärkeä kuin ap antaa ymmärtää, niin onnistuuko jatkuva puhelimen vahtiminen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme