Miksi farmaseutit on usein tosi epäystävällisiä?
Eikö niillä ole ollenkaan asiakaspalvelukoulutusta?
Sen sijaan ne farmanomit (myymälän puolella) on yleensä ihan ystävällisiä, vaikka se tungetteleva myyntitapa joskus ärsyttääkin.
Kommentit (54)
Mulle on oltu aina silloin ystävällisiä jos oon hakenu jälkiehkäisyn. :D Muuten aika neutraaleja.
Enpä ole eläissäni törmännyt epäystävälliseen farmaseuttiin. Nössömäisiä uiveloita ovat kyllä, mutta eivät epäystävällisiä.
Kyllähän se pistää ärsyttään kun työtön hakee tonnilla lääkkeitä ja kävelee maksamatta kassan ohi.
Vierailija kirjoitti:
Koska ovat syntyneet pyllyn kautta. 🤭
Muistelet nyt omia synnyinseutujasi.
No älä aloita sanoilla: *otan kaikkea mitä saan*, jos et esitä samalla henkkareita. Ainakaan.
Koska ovat tekemisissä meidän ah, niin ihanien ja aurinkoisten suomalaisten kanssa. Me emme ota mitään palvelua koskaan itsestäänselvyytenä ja muistamme aina että asiakaspalvelija on ihminen, ei robotti. Kun meitä palvelee vuodesta toiseen, saa homottelua, huorittelua, muita haukkuja ja tiuskintaa niin on kyllä ihme ettei jokainen aspa työtä tekevä ole kuin joku kävelevä naantalinaurinko. Kyllä heillä siis on pakko olla jotain päässä vialla... Kenelläkään asiakkaalla ei toki koskaan ole mitään peiliinkatsomista
Vierailija kirjoitti:
Koska ovat tekemisissä meidän ah, niin ihanien ja aurinkoisten suomalaisten kanssa. Me emme ota mitään palvelua koskaan itsestäänselvyytenä ja muistamme aina että asiakaspalvelija on ihminen, ei robotti. Kun meitä palvelee vuodesta toiseen, saa homottelua, huorittelua, muita haukkuja ja tiuskintaa niin on kyllä ihme ettei jokainen aspa työtä tekevä ole kuin joku kävelevä naantalinaurinko. Kyllä heillä siis on pakko olla jotain päässä vialla... Kenelläkään asiakkaalla ei toki koskaan ole mitään peiliinkatsomista
Just näin.. se on farmaseutin vika kun taas joutuu maksamaan omavastuuosuudet lääkkeistä jne.. asiakkaat ovat välillä ihan täysiä kuspäitä farmaseutteja kohtaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ovat tekemisissä meidän ah, niin ihanien ja aurinkoisten suomalaisten kanssa. Me emme ota mitään palvelua koskaan itsestäänselvyytenä ja muistamme aina että asiakaspalvelija on ihminen, ei robotti. Kun meitä palvelee vuodesta toiseen, saa homottelua, huorittelua, muita haukkuja ja tiuskintaa niin on kyllä ihme ettei jokainen aspa työtä tekevä ole kuin joku kävelevä naantalinaurinko. Kyllä heillä siis on pakko olla jotain päässä vialla... Kenelläkään asiakkaalla ei toki koskaan ole mitään peiliinkatsomista
Just näin.. se on farmaseutin vika kun taas joutuu maksamaan omavastuuosuudet lääkkeistä jne.. asiakkaat ovat välillä ihan täysiä kuspäitä farmaseutteja kohtaan
Samoin tietosuojasta pitäisi joustaa jos asiakas on itse tietämätön sen ehdoista.
Jos sitten hänen tietojaan annettaisiin samannäköiselle ja -ikäiselle väärälle ihmiselle, olisiko sekin vain poikkeus, joka oli ok tehdä sen kerran?
Kyllä olen törmännyt laidasta laitaan. Eräs farmaseutti oli äärimmäisen ylimielinen ja jäi jotenkin mieleen kun kysyin erästä asiaa niin hyvä ettei nauranut apteekista pihalle. Suhtautui äärimmäisen nuivasti. Meinasin tehdä valituksen kyllä hänestä. On ollut myös asiallisia ja asiaan vihkiytyneitä jotka tarjoavat tietoa ja apua. Pääosin asiallista palvelua.
Tekisi mieli joskus sanoa päin naamaa, että älä kuule mulle kiukuttele, kun et osaa näitä tietosuojasääntöjen ehtoja.
Mua kohtaan oltu aina ystävällisiä apteekissa. Ei epäystävällisiä.
Minulta kysyvät joka kerta kun olen masennuslääkkeitä hakemassa, että ovatko ne auttaneet. En tiedä olenko niin kurjan näköinen kun kysyvät.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen törmännyt laidasta laitaan. Eräs farmaseutti oli äärimmäisen ylimielinen ja jäi jotenkin mieleen kun kysyin erästä asiaa niin hyvä ettei nauranut apteekista pihalle. Suhtautui äärimmäisen nuivasti. Meinasin tehdä valituksen kyllä hänestä. On ollut myös asiallisia ja asiaan vihkiytyneitä jotka tarjoavat tietoa ja apua. Pääosin asiallista palvelua.
Mitä mahdoit kysyä? En todellakaan tunnista kenenkään käyttäytyvän noin asiakkaita kohtaan edessäpäin.
Olen itse kohdannut vain ystävällisiä tai vähintään neutraaleja farmaseutteja lääkkeitä hakiessani. Omakohtainen kokemukseni hyvin erilaisista asiakaspalvelua sisältäneistä töistä kuitenkin tukee teoriaa siitä, että asiakaspalvelu on harvemman lempipuuhaa siinäkään duunissa. Jos kohdallesi osuu toistuvasti epäystävällisiä ihmisiä, aloittaisin peilistä.
On osunut nykyään ihan ok farmaseutteja. Mutta tuntuu että sotealan ihmiset ovat olleet välillä kuin demonin riivaamia ja osa ihan haukkui rumasti.
Vierailija kirjoitti:
Minulta kysyvät joka kerta kun olen masennuslääkkeitä hakemassa, että ovatko ne auttaneet. En tiedä olenko niin kurjan näköinen kun kysyvät.
Ei vaan liittyy lääkitysasioihin ja neuvontaan. Jos täytyisi lääkkeen käyttöön (tai tehoon) liittyen olla yhteydessä esim. lääkäriin, apteekkikin voi olla väliportaana siinä.
Lääkäriä ei aina näe lääkityksen aloituksen jälkeen vuoteen.
Olen vain kerran "törmännyt" epäystävälliseen farmaseuttiin. Mutta kai hänellä oli vain huono päivä minulle tuntemattomaksi jääneestä syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ovat tekemisissä meidän ah, niin ihanien ja aurinkoisten suomalaisten kanssa. Me emme ota mitään palvelua koskaan itsestäänselvyytenä ja muistamme aina että asiakaspalvelija on ihminen, ei robotti. Kun meitä palvelee vuodesta toiseen, saa homottelua, huorittelua, muita haukkuja ja tiuskintaa niin on kyllä ihme ettei jokainen aspa työtä tekevä ole kuin joku kävelevä naantalinaurinko. Kyllä heillä siis on pakko olla jotain päässä vialla... Kenelläkään asiakkaalla ei toki koskaan ole mitään peiliinkatsomista
Just näin.. se on farmaseutin vika kun taas joutuu maksamaan omavastuuosuudet lääkkeistä jne.. asiakkaat ovat välillä ihan täysiä kuspäitä farmaseutteja kohtaan
Ja päinvastoin.
Apteekissa asioivat ne kaikki sekopäisimmät ihmiset. En yhtään ihmettele, jos ei hymyilytä, kun on niin raskasta hommaa.
Yliopistokoulutettu myyjä. Kai niitä pännii.