Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 6-vuotiaan jättää yksin kotiin?

Vierailija
17.08.2009 |

Illalla noin klo 17.30-21? Lapsi on omatoiminen ja osaa soittaa apua kännykällään, jos sitä tarvitsee.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet?

Vierailija
22/46 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan mielellään lapsen yökylään jos kaverilla on hätätilanne -ja vaikka ei oliskaan. Sit vaan aamulla herätään vähän aikasemmin, että kaikki hoituu. As simple as that.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on 7 v. poika. Voisit sitten joskus tehdä saman vastapalveluksen =)

Vierailija
24/46 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jättäisin reippaan ja omatoimisen 6-vuotiaan yksin, jos hän ei itse olisi epäileväinen pärjäämisestään. Suomessa kouluikäiset kuitenkin ovat usein yksin iltapäivät ja 6-vuotias voi hyvin olla jo koulussa, tai ainakin melkein koulussa...

Meillä 10 v on usein vastuussa 4v siskostaan montakin tuntia ihan yksin ;)

Yksi mahdollisuus olisi tietysti ottaa lapsi mukaan töihin. Onko se ihan poissuljettu?

Vierailija
25/46 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kunnassa 24h päiväkotia, josta voisi ostaa yksittäisen illan hoidon? Missään ystäväperheessä teini-ikäisiä, jotka voisivat tulla lapsenlikaksi?

Vierailija
26/46 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopii se istumaan sinne takariviin tai johonkin viereiseen huoneeseen , otat jotain tekemistä mukaan.

Vierailija
27/46 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sit kun ne pienemmät siellä nukkuu eli 19-21?

ei tuokaan kyllä kuulosta hyvältä vaihtoehdolta, että otat töihin isoon kolkkoon rakennukseen missä joutuu olemaan yksin..

jostain hoitopaikasta ajeleminen sen sijaan ei varmaan lasta liikaa rasita, kun kyse on kuitenkin ns. kertaluontoinen juttu. ja luultavasti lapsi nukahtaa autoon..

jos tutulle lastenhoitajalle ei käy tuo ilta hoitaa niin soita heille uudelleen ja selitä tilanne ja kysy oisko heillä ketään tuttua joka vois tulla teille!

Vierailija
28/46 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa!

Vierailija
29/46 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pph :)

Vierailija
30/46 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Muualla euroopassa EI SAA jättää alle 12v yksin. Niin yksinkertaista se on.

Mutta täällä... me suomalaiset ollaan NIIIIIN itsenäisiä jo heti synnyttyä, että kyllä ME pärjätään!

Ja joo... sehän sit näkyykin katukuvassa...

Vierailija
31/46 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset ei ilmeisesti käy kokopäivätyössä? Täällä tarvitaan kahden ihmisen täysipäiväiset tulot elääkseen.

:(

Muualla euroopassa EI SAA jättää alle 12v yksin. Niin yksinkertaista se on.

Mutta täällä... me suomalaiset ollaan NIIIIIN itsenäisiä jo heti synnyttyä, että kyllä ME pärjätään!

Ja joo... sehän sit näkyykin katukuvassa...

Vierailija
32/46 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset ei ilmeisesti käy kokopäivätyössä? Täällä tarvitaan kahden ihmisen täysipäiväiset tulot elääkseen.

Mulla on 4 lasta ja käyn töissä, mutta IKINÄ en ole lapsia jättänyt yksin, ennen kun ovat siihen itse valmiita!

Mutta sinä ilmeisesti kuulut siihen porukkaan, jonka mukaan lasten kanssa oleminen on turhaa holhoamista!

Vierailija
33/46 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollanen on rankkaa, puhumattakaan puolet nuoremmasta!

Aikuinenkin saattaa mennä paniikkiin jos tulee joku onnettomuus, eikä osaa soittaa apua. Miten ihmeessä oletat että lapsi osaa käyttäytyä paniikissa oikein? Leikkaa leipäveittellä sormen, veri lentää ja silloin kylmän rauhallisena soittaa äidille että mitäs nyt?

Tai jos naapuristossa palaa asunto, käytävä on täynnä savua. paloauto kurvaa pihaan. Ovia ei saisi avata, ei lähteä käytävään.

Kyllä toi on niin lastensuojeluasia jos joku!

Hanki hyvä ihminen toinen työpaikka, muuttakaa jos on satojen kilsojen matkaa tms. Mutta ei lasta voi jättää yksinkään: lisäksi tietty tylsyys ja yksinäisyys. Pitäisi mennä nukkumaan ettei kuku liikaa!

Mää soittaisin lastensuojeluun jos naapurissa olisi 6- vuotias yksin.

Vierailija
34/46 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 03 alueelta, olen kolmen lapsen yh ja ihan mielelläni katson lastasi sen aikaa. Enkä moralisoi sinua mitenkään.

Tiedän todella itse mitä on kun on yksin lasten kanssa.

Tosin et taida olla mistään etelästä koska sulla satoja kilometrejä välimatkat.

Vierailija
35/46 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmista peruu työtehtävänsä! 6 vuotias ei kerta kaikkiaan voi olla yksin kotona illalla noin pitkää aikaa. Ja ei muuten pienen koululaisenkaan pitäisi olla.

Lapsen olisi voinut viedä hoitoo sukulaisen luo vaikka vähän kauemmaskin ja olisi ollut seuraavan päivän pois hoitopaikasta. Sekin parenpi vaihtoehto.

Niin ja 6 vuotiaan ei todellakaan TARVITSE olla vielä omatoiminen ja kännykän varassa. 6 vuotias tarvitsee vanhenpiaan, hoitoa ja turvallisuutta.

Aivan kamalaa luettavaa!

Vierailija
36/46 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä mielellään hoitajalle veisin, kun vaan löytäisin vapaan. Raha ei todellakaan ole tässä esteenä.

ap

Raha ei ole esteenä... no jos se ei ole este, niin jäät itse lapsesi kanssa kotiin! Sairastut vaikka sopivasti tuona iltana!

En vain tajua sinua! AINA on aikaa sille, mikä on oikeasti tärkeää. Sääli vaan, että sinulle se ykkösjuttu on työ.

Vierailija
37/46 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan hyvi asiat on. Mä kun yh ja oli 3-vuorotyö, niin mun 2 lasta oli kaksin yövuorojoen ja iltavuorojen aikaan, kun mulla ei ollut ketään kuka olisi hoitanut, eikä todella rahaa palkata mistään mll:sta lastenhoitajaa!!!

KYSYIN ASIAA SOS.VIRANOMAISILTA ja he sanoivat, etä ainoa vaihtoehto on sitten että lapset ovat kahdestaan!!! (Olivat 13 ja 9v).

Älkääkä yhtään sanoko että olisi hoitaja löytynyt, kun EI löytynyt.

Kysyin naapureilta ja kavereilta ja heille EI käynyt.

Vierailija
38/46 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on yhdestä illasta, niin tottakai reippaan lapsen voi jättää yksin. On vaan sitten puhelimen päässä jos tulee hätä.

Kyllä 6 v. pärjää tuon ajan ihan itsekseen.

Mutta toki asia on toinen, jos kyse on jatkuvasta tarpeesta.

Vierailija
39/46 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapselle tulee hätä, niin silloin pitäisi olla heti paikalla, ei auta että on puhelimen päässä. Ja jos tilaisuus niin tärkeä kuin ap antaa ymmärtää, niin onnistuuko jatkuva puhelimen vahtiminen?

Vierailija
40/46 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile paikallisesta Mll lastenhoitajavälityksestä. Sieltä tulee tyttö 8,20 € tuntipalkalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä