Nyt on asiat kurjasti :(
Mä olen raskaana. Neljättä odotan n,rv.5+
Mies on aivan raivona, yllärinä kun tuli. mutta, mulla on ollut jo pitkään vauvakuume ja mieskin tietää sen, mutta en ole painostanut häntä vaan ajatellut vaan "eetä ehkä sitten joskus vielä". Kumminkin, JOKA KERTA kun olemme rakastelleet mies on vedellyt pitkään paljaalleen ja vetäytynyt ulos viimetingassa ja sitten vasta laittanyt kumin ja jatkanut loppuun. En ole sanonut asiasta koska, mun mielestäni se joka ei halua lapsia käyttää ehkäisyä.
Lopputulos on nyt sitten nähtävissä. Ei mullakaa ole kyllä yhtään hyvä fiilis raskaudesta, kooska mies on JÄRKYTTYNYT ja VIHAINEN. Syyttä mua koko asiasta. Ja vaatii aborttia. Minä taas annoin vastaukseksi että valitsee joko minut ja kaikki 4 lasta tai sitten otetaan ero, aborttiin en suostu. Luulisi nyt aikuisen miehen tajunneen että mikä voi olla seuraus.
Nyt meillä sitten on vietetty mykkäkoulua koko viikonloppu ja vältelty toisiamme, mies nukkuu jopa meidän kodinhoitohuoneessa..
Mitä mä teen?? Olen nyt jotenkin aivan sekaisin asioiden kanssa ja liian väsynyt tekemään ratkaisuja. Mutta huomenna ajattelin ottaa selville saisimmeko edes lasten kanssa kaupungilta asuntoa.. Kiitos avusta.
kirjoitus voi olla hieman sekavaa, mutta niin on mun ajatuksetkin.
Kommentit (64)
No kylläpäs mun tilanne on herättänyt tunteita.
Ja heti edelliseen viitataten MÄ EN HALUA ABORTTIA enkä sitä tee. ellei oma henki ole vaarassa.
Mä ole kyllä valmis olemaan 4lapsen yh ennemmin kuin se abortin tehnyt nainen. On kait sitä nyt rankempiakin aikoja koettu. Lapsi se on viimeinen kenen syy tämä soppa on..
Mä hain tänään sairauslomaa työterveyshuollosta, stressin takia. lääkäri oli ihana ja kuunteli mua oikeesti. Menen nyt ens viikolla uudelleen juttelemaan. hän ehdotti perheneuvolaa meille ja se kyllä kuulostaaa ihan hyvältä ajatukselta. Miehellekin sanoin tästä hänen tullessaan kotiin. Ja eipä tuo nyt ainakaan kieltäytynyt menenmästä.
Ehkä tämä on vain alun järkytystä, toivottavasti.
ap
aikuisen miehen ei tarvi ottaa mitään vastuuta tekemisistään :0 Mitä tuokin tarkoittaa että "miehet kyllä panevat kun saavat mutta" naisen pitäisi kuitenkin kantaa se vastuu ja tajuta kieltäytyä??? Ihan käsittämätöntä. Kyllä ap:n tapauksessa miehellä on ollut täysin faktat tiedossa ja ihan itse on valinnut miten toimii.
Ap: anna miehellesi aikaa. Hän on nyt järkyttynyt mutta kyllä se varmaan tuosta sokista toipuu. Ja jos on aikuinen ihminen niin tajuaa senkin että oma moka. Joka todennäköisesti muuttuu vielä iloksi :)
Ei se riitä, että molemmat tietävät että paljaalla vetämisestä voi seurata raskaus. Pitää puhua, keskustella, miettiä mitä teette, miksi ja mitä siitä seuraa. Säästyy isolta kasalta ongelmia, kun avaa suunsa ja varmistaa, että "mitä sitten tapahtuu jos tästä seuraa se, mitä on odotettavissa". Jos liittonne kommunikaatio perustuu arvailuihin, mykkäkouluihin ja pettymyksiin, on ihme, ettette ole jo eronneet. :O
Miehellesi on shokki koko tämä raskaus, kyllä hän siihen muutamassa viikossa sopeutuu!
Teillä on jo 3 lasta, ei yksi ole enää maailmanloppu, miehesikin sen pian ymmärtää, usko pois.
Onnea raskaudesta, uusi elämä on aina ihana asia! Ymmärrän, ettet voi täysillä nauttia (ja olla onnellinen) tällä hetkellä tästä raskaudesta, mutta senkin aika vielä tulee
naimisissa olevalle ei ihan tosta vaan edes myönnetä aborttia? pitää olla hyvät perustelut ja äidin pitää myös haluta aborttia. ensin pitää mennä sossuntädin kanssa juttelemaan ja jos hän ei myönnä aborttia(kuten ei tee koska äiti haluaa lapsen) pitää saada kahden eri lääkärin puolto abortille.
mulla oli sama tilanne keväällä ja kun kävin terveyskeskuksessa hakemassa lähetteen tuonne sossuntädille niin lääkärikin sanoi että erittäin harva lääkäri suostuu sen puollon kirjoittamaan jos äiti haluaa sen lapsen. nyt rv 32. :)
Ja aika samalla tavalla tulin raskaaksi kuin sinäkin. Miehelläsi ei ole kuule paljon sanottavaa enää tähän asiaan. Hän on aikuinen ja tietää että jos ei halua lasta niin käyttää ehkäisyä. piste. yritä nyt nauttia raskaudestasi, kyllä se mies siitä tokenee. Meilläkin mies odottaa vauvaa innolla jo. :)
En tiedä missä maassa sinä asut muttet ainakaan Suomessa. Suomessa saa aborttia ilmoittamalla, että haluaa abortin viikko 12 saakka
tilanne juuri. Mäkin odotan neljättä 8.viikolla. Kuopus täyttää kohta 3v ja esikot on jo isompia koululaisia.
Vuosi sitten ehkäisy jätettin mun toiveestani ja mies siihen suostui todella pitkän taivuttelun jälkeen. Tärppi kävi vasta nyt ja kun kerroin miehelle, hän järkyttyi ja kysi, mitäs nyt tehdään. Hän oli unohtanut, ettei ole ehkäisyä ja oli luullut että minä käytän pillereitä tai jotain muuta. Mun oli ihan pakko nauraa, että hei, eikö tuohon ikään mennessä tiedä, miten lapsi saa alkunsa, ja hänen olisi pitänyt itse huolehtia ehkäisystä..Aika kurjat oli minunkin fiilikset..
Muutaman päivän hän mietti, asiasta ei puhuttu mitään, vaan annoin olla itsekseen. Viikko sitten hän yllättäen alkoi miettiä nimeä tulokkaalle! Olin aivan yllättynyt ja samalla tosi iloinen. Nyt uskallan vasta iloita tästä odotuksesta, eikä tarvi yksinään miettiä.
Toivottavasti sinunkin miehesi vain tarvii aikaa sulatteluun!! Tsemppiä!!
meilläkin 4. sai alkunsa totaalisen vahingossa, emme kumpikaan olisi enää lapsia halunneet. mutta mies jätti tietoisesti silloin kortsun laittamatta ja aamulla vielä kysyin pitäiskö hakea katumuspilleri, mies ei halunnut sitä.
Kun raskaus vahvistui mies oli tosi järkyttynyt! muutaman viikon vihjaili abortista ja kummasteli miten se sai alkunsa noin vaan. (olimme tasan yhden kerra nilman ehkäisyä..) :)
PArissa viikossa mies kyllä leppyi ja nyt tuo poika on isin oma pikku-murunen.
Mulle kyllä tehtiin sitten sterilisaatio, itse tahdoin näin, en enää halua yhtään yllätystä, niin ihania kuin ne ovatkin!
Voimia!
mulla oli aiemmin hormonikierukka, kun alkoi tulemaan vauvakuume. mies sanoi alkuun, että hänelle riittää kyllä yksikin lapsi, mutta suostui kuitenkin keskustelemaan asiasta mun kanssani. itse en kokenut enkä ainakaan pyrkinyt häntä mitenkään painostamaan lapsen "tekemiseen", kerroin vain oman näkökantani - että tahtoisin myös sisaruksen tytöllemme, ja tahtoisin tehdä lapseni nyt, kun olen vielä nuori, ja vielä kun se on mahdollista. mies kun voi vielä 20-30 vuoden päästä, luultavasti vielä 40 vuodenkin päästä, päättää, että nyt olis hyvä aika tehdä vauva - mutta joutuu kyllä silloin etsimään uuden äidin vauvallensa, koska multa on erittäin todennäköisesti mennyt se aika ohi jo silloin.
lopulta mies sitten suostui siihen, että poistetaan kierukka, ja katsotaan - tulee jos on tullakseen. melkein vuoden verran siinä kesti, ja mies varmaankin jo ehti unohtaa ehkäisyn puuttumisen ja raskauden riskin... hän kyllä huomasi raskausoireet ennen mua, ja ensimmäinen reaktio uutisen kuultuaan oli se, että mies pomppasi sohvalle, minusta näytti onnelliselta, ja hihkui että "sä oot raskaana!". sitten mies kieltäytyikin puhumasta koko asiasta parin viikon ajan, ja kun oltiin ultraan menossa, valitin miehelle siitä, että tästä olisi oikeasti puhuttava, vaikka onkin vielä aikaa. se vain menee niin nopeasti. mies totesi, että hänestä tuntuu kuin mä olisin huijannut häntä tämän vauvan kanssa - ja mähän olin oikeasti tosi järkyttynyt, tietysti, kun mies ei ollut tämmöistä ennen sanonut eikä edes vihjannut. myöhemmin, ultran jälkeen siis, kun sitten puhuttiin asiasta enemmän, mies sanoi itsekin, että kyllähän hän sen tiesi, että ilman ehkäisyä voi tulla raskaaksi, ja kyllähän hän sen tietää, miten minä tätä vauvaa halusin, ja että eihän tämä nyt mikään maailmanloppu ole, vaikka olisikin se yksi riittänyt hyvin.
toivotaan, että ap:lläkin mies vain on alkushokissa, ja tokenee siitä. kyllä se pitää aikuisen miehen osata ehkäisyä käyttää jos ei kerran lapsia enää halua, ihan turhaa on syyllistää ap:tä, vaikka hän miten onkin se vauvakuumeinen.
normaali, eikä mikään työtön narkki tai väkivaltainen hullu.
Kolmen lapsen isä varmasti kasvaa raskausaikana neljän lapsen isäksi. Älkää puhuko asiasta pariin viikkoon, vaan anna miehen sulatella asiaa rauhassa.
Onnea ap! :)
sanoa samat sanat sun ukollesi, mitä mun ukkoni sanoi uutisesta järkyttyneelle veljelleen: "Tiesit varmaan sen että jos kerrankaan huvittelee lisääntymisikäisen naisen kanssa ilman kumia, voi käydä niin että isänpäivänä sulle lauletaan ja saat räkäisen pikku pusun. Kasva isoksi poika"
Miehesi on harvinaisen idiootti, jos kuvittelee keskeytetyn yhdynnän olevan ehkäisyä. Oma vika, oma moka. Lueta tämä keskustelu sille. Miehen pitää sitten nielaista homma ja kantaa vastuunsa tekosistaan.
No kylläpäs mun tilanne on herättänyt tunteita.
Ja heti edelliseen viitataten MÄ EN HALUA ABORTTIA enkä sitä tee. ellei oma henki ole vaarassa.
Mä ole kyllä valmis olemaan 4lapsen yh ennemmin kuin se abortin tehnyt nainen. On kait sitä nyt rankempiakin aikoja koettu. Lapsi se on viimeinen kenen syy tämä soppa on..
Mä hain tänään sairauslomaa työterveyshuollosta, stressin takia. lääkäri oli ihana ja kuunteli mua oikeesti. Menen nyt ens viikolla uudelleen juttelemaan. hän ehdotti perheneuvolaa meille ja se kyllä kuulostaaa ihan hyvältä ajatukselta. Miehellekin sanoin tästä hänen tullessaan kotiin. Ja eipä tuo nyt ainakaan kieltäytynyt menenmästä.
Ehkä tämä on vain alun järkytystä, toivottavasti.
ap
Ja sun miehesi voisi vähän miettiä omaa käytöstään. Ei alkujärkytyksessäkään tartte aivan mitä tahansa sanoa.
Mies aivan lapsellinen eikä vaimo yhtään viisaampi ja varmaan vauva joutuu kärsimään teidän tyhmyydestä jos abortoit sen..
Ethän suostu aborttiin, kyllä se mies varmasti rauhoittuu pian ja voitte iloita tulevasta vauvasta!
Tuohan on aivan ihana uutinen!!!
Olen vähän kade, meilläkään mies ei haluaa neljättä ja minä taas haluaisin vielä parikin lisää..
onko miehet todella noin yksinkertaisia ja tietämättömiä biologiasta??? Uskomatonta! Ilmeisesti järki ja muna tosiaan seisovat yhtäaikaa...
Kun raskaus vahvistui mies oli tosi järkyttynyt! muutaman viikon vihjaili abortista ja kummasteli miten se sai alkunsa noin vaan. (olimme tasan yhden kerra nilman ehkäisyä..) :)
PArissa viikossa mies kyllä leppyi ja nyt tuo poika on isin oma pikku-murunen.
Mulle kyllä tehtiin sitten sterilisaatio, itse tahdoin näin, en enää halua yhtään yllätystä, niin ihania kuin ne ovatkin!
Voimia!
[/quote]
Itse on riskin ottanut, kantakoon siitä nyt vastuun. Turha siitä sulle on vihoitella. Älä sinä missään tapauksessa suostu aborttiin, kun kerran itse haluat lapsen pitää!! Jaksamista sulle!
Oon tosi pahoillani että ootte ajautunu noin surkeeseen tilanteeseen. Toivon että mies tulee järkiinsä, ymmärtää tekojensa seuraukset ja kantaa vastuunsa. Kaikkea hyvää teille.
vaikka ei lapsia halua niin saa syyttää itseään. Yllätysraskaus se ei silloin ole.
Älä tee aborttia, katuisit sitä jos teet sen miehen painostuksesta, syyttäisit miestä ja lopputulos voi olla se että eroaisitte kuitenkin.
Kauanko tästä on kun saitte tietää? Ehkä on parasta antaa ajan vähän kulua ja tunteiden viilentyä.
naimisissa oleva ei saa aborttia! Sehän on todella paskaa! Joka ikinen, joka sanoo, ettei jaksa, mies ei halua, ei itse halua, ei ole rahaa... saa abortin!
Jos sinä ap tiesit, että mies ei halua lapsia enää, otat myös itse riskin jäädä yksinhuoltajaksi! Miestä ei välttämättä huvita enää todellakaan ja voi lähteä kävelemään. Miehelle perheensä jättäminen tunnetusti on helpompaa kuin naiselle.