Kyläilystä: olenko vanhanaikainen kun
minusta olisi 'normaalia' (osa vierailusta) että me naiset rupateltaisiin juttujamme omassa rauhassa esim. olkkarissa ja miehet omia juttujaan toisaalla esim. takapihalla. Tai että me naiset menisimme lasten kanssa hetkeksi hiekkalaatikolle, ja miehet jäävät sisään pelaamaan keskenään tms.
Välillä on näitä tapauksia, että joku naisista istuu kuin liimattuna miesporukan seurassa, eikä halua ottaa mitään kontaktia emäntään. Korkeintaan heittää siitä miesten keskeltä jonkun synnytykseen liittyvän kysymyksen, jota en koe tarpeelliseksi alkaa puimaan siinä miesporukan kuullen...
Kommentit (62)
välillä naiset ja miehet erillään; riippuu ihan illasta ja mitä ollaan tekenmässä jne. Ei ole mitään selkeää kaavaa mietn toimitaan. Joskus miehet laittaa sapuskaa ja naiset istuu olkkarissa kälisemässä keskenään, joskus tehdään koko porukalla ruokaa ym.
Että nainen ei päästä miestä miesten seuraan? Öh...?
Meillä ainakin homma toimii niin, että jos äijät haluaa olla keskenään, niin pitävät sitten ihan kunnon poikien illan. Sama pätee naisiin.
Kyläillessä noin muuten ei tosiaan jakauduta sukupuolen perusteella (minusta aika absurdia ylipäätään 2000-luvulla). Jos jakautumista tapahtuu, niin se tapahtuu yleensä aihepiirin perusteella - ja nekään eivät ole siis mitään tyypillisiä mies/nais -aiheita (esim. synnytys/kalastus).
Tuntuu siltä, että nämä jakamisen kannalla olijat on niin eri planeetalta kuin itse olen. Että kaikki miesten ja naisten välinen kanssakäyminen on iskemistä, sen yrittämistä tai sen yrittämisen kuvittelemista!!! :O
Mä olen erittäin naisvaltaisella alalla, eli kotiäiti. ;) Silti usein tuntuu siltä, että jos illanistujaisissa on tällainen mies/naisjako, miesten puolella keskustelu on paljon mielenkiintoisempaa. Kun naisten juttelu keskittyy lapsiin, miehet puhuu politiikkaa tai muuten vaan ajankohtaisista aiheista. Mä olen lasten kanssa kaiket päivät, haluan aikuisten kesken jutella aikuisten asioita! :)
että tykkään hirveästi jutella erilaisista asioista. Pidän urheilusta, retkeilystä, talousjutuista ym, mutta jos aletaan puhua tietokoneista ja formulasta, niin joko vaikenen ihan täysin, tai sitten olisi kiva kyllä mennä vähän sivummalle juttelemaan jotain muuta jos jotain muutakaan ei tippaakaan kiinnosta.
Miehen isovanhemmat aina tekee niin, että minun oletetaan jäävän istumaan "mummin" kanssa, kun miehet lähtee katsomaan tietokonetta. Ja joka kyläilyllä kuulen, minä vuonna meni selkä ja kuinka polvet reistaa ja keuhkoissakin tuntuu siltä ja tältä ja on vaikea nukkuakin. Huoh...kestän tämän hammasta purren, koska se tietokone ei kiinnosta ollenkaan. Ovat niin ystävällisiä ja ihania ihmisiä muuten. Mutta kivintä on kun siellä ollessa ollaan porukalla.
Lainaus:[ Meillä ainakin homma toimii niin, että jos äijät haluaa olla keskenään, niin pitävät sitten ihan kunnon poikien illan. Sama pätee naisiin. Kyläillessä noin muuten ei tosiaan jakauduta sukupuolen perusteella]
Meillä piti just olla miesten ilta, niin eikös paikalle tullut kolmen miehen vaimot pienten lasten kanssa. Kiva siinä varmaan miesten juoda viskiä... Sääliksi kävi miehiä, ei niillä kovin usein noita omia illanviettoja ole.
Toinen asia on se, että ihmettelen millainen äiti haluaa viedä pienen lapsen nukkumaanmenoaikaan tuollaiseen tilaisuuteen, missä aivan varmana alkoholia käytetään!
HArvoin kaikki jutut kiinnistaa kaikkia, joten väkisinkin tulee jossain vaiheessa sellaisia tilanteita että miehet juttelee keskenään ja naiset keskenään. Yleensä kyllä ollaan samassa tilassa, erikseen ollaan vaan lyhyen aikaa (esim. mökillä miehet yleensä grillaa ja vahtii samalla lapsia pihalla, naiset laittaa salaatit, perunat ym. keittiössä ja tulee sitten pihalle). Mutta jos kyläillään ystäväperheen luona niin ollaan kyllä aina kaikki aikuiset samassa tilassa.
Mä olen opiskellut miesvaltaista alaa, joten suurin osa tutuista on sitä kautta miehiä. Kun siis tapaamme nykyisin jo perheidemme kanssa, tunnen miehet vuosien takaa, mutta naiset ovat paljon oudompia.
Toki vuosien mittaan tutustuu myös puolisoihin ja heistäkin tulee kavereita, joskus jopa parempia. Musta olisi kuitenkin ikävää, jos oletettaisiin, että yhtäkkiä en juttelekaan omien kavereideni kanssa, joiden kanssa meillä on usein enemmän työelämään ja taustaan liittyen paljonkin yhteistä. Meillä tosin miehetkin ovat selittäneet niitä synnytysjuttuja ihan koko porukan kuullen.
Olet outo,valitettavasti...jos miehet ja naiset pitää erottaa omiin ryhmiinsä keskustelemaan :D
Tottakai voidaan kaikki rupatella yhdessä myöskin, mutta minäkin koen tarvetta saada jutella aivan rauhassa naispuoleisten ystävien kanssa. Miehen kanssa saa jutella ihan joka päivä, mutta mulla ainakin ystävät harvinaisempaa kivaa.
Oletko katsonut joitain amerikkalaisleffoja liikaa? Miksi ihmeessä miesten ja naisten pitäisi "erottautua". Kyllä he (sekä naiset ja miehet) ainakin meidän piireissä osaa hakea sen oman ajan ja jutun ihan muuten. Vierailulla ollaan yhdessä sekä miehet että naiset ja lapset.
Eli, olet vanhanaikainen ja vähän naiivikin...
ainakaan ole sähköpiiskan kanssa jakamassa vieraita sinne ja tänne. Kyse pelkästä tunteesta, halusta ja joskus tarpeesta. Mahdoton ilmeisesti selittää, ehken yritä;)
Kyllähän suurin osa miehistä nykyään on kuitenkin mukana oman lapsensa syntymässä vaikkeivät synnytäkään.
AP täysin normaalia ja itsekin olen noin tottunut että saadaan rauhassa vääntää jotain F1 juttuja tai golfin maailman listan tuloksista.
Naiset sitten veivaavat keskenään jotain marimekkojuttuja :) ihan normaalia.
miehet omissa porukoissaan ja kanalauma omassaan. Sitten naiset tekee "naisten" juttuja ja ukot jotain miehekästä.
Itse PIRUUTTANI istun aina miesten porukassa. Ärsytän varmaan kaikkia ja hyvä niin.
olin synnytyksessä mukana ja kätilö pakotti leikkaamaan napanuorankin kuulemma lähetää välejä.
Yäk, ei noita juttuja yhtään.... (juu olin mukana kaikissa kolmessa synnytyksessä)
esim. miehen kaverilla vain on niin yksinkertainen puoliso, ettei sen kanssa juttua saa aikaiseksi. Näissä tilanteissa oikein kammoan jos miehet ja naiset erotetaan jostain syystä toisistaan.
miten itse arvioisit Retief Goosenin nyky kunnosta?
nousee/laskee?
osan aikaa erikseen. Minusta on outoa jos joku on aina ja pelkästää toista sukupuolta olevassa porukassa. Meidän suvussa yksi mies on aina naisten porukassa oikein luontevasti mutta hän onkin homo.
Jos vaikka itse menen miehen miespuolisen työkaverin luo kyläilemään isompiin pirskeisiin olen kuitenkin suuren osan ajasta niiden minulle tuttujen miesten kanssa. Jonkin verran tulee kuitenkin hakeuduttua myös kuitenkin niiden minulle oudompien vaimojen ja tyttöystävien seuraan ja sekin on ihan kivaa kun jutellaan tyttöjen juttuja ja naureskellaan miehillemme.
Kyse pelkästä tunteesta, halusta ja joskus tarpeesta.
olin synnytyksessä mukana ja kätilö pakotti leikkaamaan napanuorankin kuulemma lähetää välejä. Yäk, ei noita juttuja yhtään.... (juu olin mukana kaikissa kolmessa synnytyksessä)
Minusta synnytys oli ahdistavin ja ankein kokemus elämässäni. En pitänyt siitä pätkääkään. Vaimo pakotti, toiseen en mennyt. Joo, olen paska ja itsekäs, mutta tiedän myös tunteeni ja tunnen itseni! Ja kylässä tosiaan lähtisin porukasta, joka synnytyksistä vaahtoo... En kyllä pidä formuloistakaan. Yäk.
"Olen DI jätkä ja miehet oikein pyytämällä pyytävät minua seuraansa, eivätkä noita kanoja kun olen niin hyvä jätkä"
Heistä oikein paistaa yritys olla miesten mieleen. Salaa he kuitenkin toivovat, että kaikki miehet himoitsisi häntä ja ihastuisivat häneen. Yhteissaunassa ollaan silmät viattomina ammollaan, että kavereitahan me vain. Silti ollaan aivan täpinöissään jos joku yrittää iskeä ja pöksyt märkinä innosta hehkutaan, että "minut se haluais mieluummin kuin sen kanavaimonsa".
Tunnen tällaisia naisia ihan tarpeeksi ja jo nuoruudessa nämä hyvät jätkät oli hanakoimpia iskemään kavereidensa poikaystäviä. Juttu yleensä alkoi siitä, että "eihän vaimosi ymmärrä sinua ja onhan se vähän sellainen kana ja minä osaan jutella sun kans ihan miesten juttuja". "Hups, me vain lipsahdettiin sänkyyn, minkäs minä sille voin, että se ihastui minuun"