purkkiruoka pahasta
onko siis huono juttu terveydelle jos antaa alle 1v lapselle melkein pelkästään purkkiruokaa?
Kommentit (6)
alle 1v kasvaa ihan hyvin purkkiruualla, puurolla ja ämmällä/korvikkeella. Mutta rahallisestihan säästää syömällä samaa ruokaa perheen kanssa.
Itse olen "rikkonut" suosituksia ja syöttänyt samaa ruokaa maitoineen ja kermoineen n7kk iästä. Suolaa olen kyllä vältellyt, mutta en kokonaan. Pojalla on kyllä teräsvatsa, siskolle ei olisi voinut antaa samanlailla.
Itse olen ollut purkkiäiti, ja hyvin ovat lapset kasvaneet, ja terveitä olleet. Nyt siis jo kouluikäisiä.
Meillä purkkiruualla melkein pelkästään 3-vuotiaaksi asti kasvanut lapsonen. Edelleen saatan antaa välipalaksi lisähöystettynä ,vaikka on jo 6-vuotias.
Purkkiruoka oli meillä kätevämpi vaihtoehto pieniruokaisen ja nirson lapsosen kanssa.
kuin normaaliruokaa, eli ei ole pahasta. Kalliiksihan ne pelkästään tulevat.
Mutta jos jaksaa, voihan sitä helpolla tehdä itsekin jotain lapselle tuoreista raaka-aineista. Maku ainakin on ihan eri! Jos teet vaikka keittoa, voit ihan hyvin erottaa osan kasviksista vauvan ateriaksi ennen kuin maustat.
kuin muutkin perheessä syövät. ihan vaan sen takia että se on taloudellista.