Gallup: missä ja mihin aikaan vrk meni vedet?
itse miettinyt ja pohtinut että meneekö vedet aina aamusta? (usealla tutulla vain niin käynyt)
Ja että onko kenelläkään mennyt kaupassa, autossa tms.? ja miten siitä tilanne edennyt?
Itse miettii välillä että mitähän tekisi jos vedet menisi kaupassa tai esikoisen jäkis treeneissä tms....
uteliaisuuttani vaan kyselen...
itsellä esikoisen aikaan kalvot puhkaistiin vasta salissa....
Kommentit (24)
Jokaisessa raskaudessa menneet siis vedet..
1.rv 38+6 Olin ulkoiluttamassa 2 koiraamme ja kävelyn lomassa tuntui että,housut menivät märäks.Kotona vessassa istuessa vettä vain valui niinku hanasta.Klo oli 12 sunnuntai päivällä.Poika syntyi seur aamuna klo 7.30(synn.kesto 7.45)
2. rv 38+3Vedet menivät klo 22.00 sairaalassa,tuntui poksahdus jossain alapäässä ja sen jlk 15 min päästä tulvimalla lattialla.Tyttö syntyi klo 02.(synn.kesto 2.45)
3.Pojan eka kouluaamuna(ma),rv 38+4.suihkun jlk ihmettelin että miten noi jalat on koko ajan märät vaik kui kuivaa.Lorahteli välillä enemmän ja vähemmän.Kaikki talon pikkupyyhkeet kastelin.Nauratti seistä pojan koululla,pyyhe housuissa ja teki mieli huutaa et jeeee,nyt meni vedet!!;)Poika syntyi keskiviikkona.(synn kesto 1.25)Että sellasia....
Itsellä vasta kun kymmenisen senttiä auki. Ja silloinkin kätilö puhkaisi kalvot.
Sen sijaan kolmella ystävälläni meni kaikilla ensimmäisen lapsen synnytyksen kanssa yöllä. Yhdellä nukkumaan mennessä noin klo 23 ja kahdella muulla keskellä yötä, joskus pikkutunneilla. En ole kuullut että kenelläkään olisi mennyt aamulla :-D
Täällä meni niin, että ensimmäinen lorahdus lapsivettä tuli klo 19 aikaan illalla. Kotosalla hieman venyttelin, olin kyykkyasennossa kun se lirahdus tuli ja ensin mietin että tuliko pissat housuun, kun pidätyskyky oli jo vähän heikentynyt... Sitten vähän ajan päästä kuitenkin järkeilin, etten voi koko ajan pissiä housuun ;) Klo 23 tuli isompi tulva ja silloin alkoivat myös kunnon supistukset. Tähtisilmäinen esikoistyttömme syntyi aamulla 6.49 :)
- Metta
Heräsin kun tuli supistus(40+4),oli sen verran kova et arvasin heti et taitaa tulla lähtö.10min päästä tuli toinen yhtä voimakas.nousin sit vessaan,nilkkaan tipahti limaklöntti.hädissäni soitin sairaalaan.siel sanottiin et jatkaa unia.kello oli silloin jotain 01.00.
tuleva isi kuitenkin ehotti sairaalaan lähtöä,matkaa n.90km.sillä aikaa kun isi autoa peruutti tallista meni vedet.kerkesin tajuamaan ja "loikkasin"paljaalle lattialle,säästin maton kastumiselta.koppasin pyyhkeen ja jalalla kuivasin lattian,vettä tuli loraus.autossa lisää.onneks oli muovipussi alla:DD
tyttö syntyi sitten klo16.03.synnytys kesti 12h55min.papereitten mukaan.et näin meillä....