Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kotiäidin sairausloma

25.03.2006 |

eli onko mahdollista saada puolisolle sairausloma lappua lääkäriltä, jotta voisi olla kotona ja hoitaa lapset kun oma selkä aivan remontissa, raskausviikkoja n 30? Vai mikä on kotiäidin pelastus? eli voiko isä jäädä ns. sairaslomalle hoitamaan lapsia?

Miten on hommat järjestyneet?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle sairaslomalapusta en tiedä, mutta oletko soittanut oman paikkakuntasi kotipalveluun? Jos sinä itse saisit lääkäriltä sairaslomaa niin luulisin, että kunnallinen kotipalvelu tulisi apuun. Muistelen kyllä, että lapsiperheille olisi tälläisessä tapauksessa annettu kodinhoitaja muutamaksi arkipäiväksi. Mutta kaikkia palveluja on tiukennettu. Kannattaa kuitenkin yrittää. Jaksamista!

2/5 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverin neuvo oli, kun kolmesta lapsesta kaksi oli sairaalakunnossa ja yksi kotona ja äitikin sairaana, että isän hakea sairaslomaa ettei hajoa käsiin koko perhe...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet sairas, mutta miehesi on terve, ei lääkäri voi kirjoittaa miehellesi sairaslomaa. Jos lapset ovat sairaana ja myös äiti, mies voi saada todistuksen lapsen sairaudesta ja jäädä sitten hoitamaan lapsia kotiin siksi ajaksi, mutta siitäkin se 3 päivää taitaa olla useimmilla aloilla palkallista. Tämä on kyllä monesti aikamoinen epäkohta, siis kuinka vaikea on järjestää tilanne, jos kotona lapsia hoitava äiti sairastuu. Kuitenkin kun ajattelee, että omalla kohdalla miehen työnantaja kyllä nimenomaan hyötyy siitä kun olen hoitanut lapsia kotona, ei tule sairaspoissaoloja lasten sairastumisista. Silloin kun olen ollut töissä on ollut helpompi järjestää niin että mies on poissa töistä sairauden takia eli minun työssäoloni on ollut mieheni työnantajalle epäedullisempaa kuin kotona olo.Valitettavasti se taitaa olla niin, että kun kotiäiti on esim. kuumeessa se on vaan jaksettava lapset hoitaa ellei saa jotain sukulaista tai ystävää apua.

Saattaa tosiaan olla, että joissakin kunnissa voisi sinun tilanteessasi olla mahdollista saada kodinhoitajan apua. Jaksamista toivottelen kovasti!!!!

Vierailija
4/5 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin äitiysloman aikana sairaana ja hain lääkärintodistuksen sinniteltyäni vauvan kanssa turhaan muutaman päivän. Mies sai minun lääkärintodistuksellani lomaa, sillä lääkäri kirjoitti, että olen kykenemätön hoitamaan vaivaa sairuden vuoksi. Saikkua toisin en muutamaan päivää pitempään tarvinnut. Sinun tapauksessasi selkä varmaan vihoittelee kauemmin... Kannattasi varmaan miehesi varmistaa työnantajalta, että heillä toimii tuollaien järjestely.

Vierailija
5/5 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan työstä saa olla poissa pakottavista perhesyistä kunnes asian saa järjestettyä muuten: lasten hoitaja (myös ulkopuolinen!) sairaana / lähisukulainen loukkaatunut jne.. Valitettavasti se vain on pääasiassa palkatonta. Tämä selviää miehen työnantajalta.

Suosittelen minäkin kunnan kodinhoitajan kysymistä!