Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksois-G: 1) Oletko uskovainen? 2) Vastustatko aborttia? Vastaa kyllä tai ei.

Vierailija
15.08.2009 |

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2) Vastustan huonoista syistä tehtyä aborttia, mutta en ole pätevä arvioimaan toisten ihmisten syitä.

Vierailija
2/28 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. kyllä (muslimi)

2. kyllä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niin "hyvä" en ole että voisin muita siitä tuomita.

Vierailija
4/28 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2)En

Vierailija
5/28 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin mulla, mutta teen sen silti.

a. en

b. ei

Vierailija
6/28 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka näitä jaksaa lukea? Jonkinmoista kommenttia please?

Vierailija
7/28 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pakko perustella, vaikka ap sitä inhoaakin. Kuolema on mielestäni parempi välillä kuin elämä. Ja näen tämän asian tiimoilta liikaa kärsimystä työssäni. (lasten, nuorten, aikuisten kärsimystä). Siis jo syntyneiden, ei-toivottujen ihmisten kärsimystä.

Vierailija
8/28 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaarinhousut tai kirkkoveneet eivät kelpaa vastaukseksi.

Vierailija
9/28 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaarinhousut tai kirkkoveneet eivät kelpaa vastaukseksi.

ihan rehellisesti ap en tajua mitä sitten haet. Suurimmalle osalle varsinkaan kysymys 2 ei todellakaan ole kyllä/ei -asia. Eikä sen tule ollakaan. Mun mielestä. "Vaadit" vastauksen kyllä/ei periaatteella, mutta "et inhoa perusteluja". Jos mä perustelen mun vastauksen niin myös vastaan oman mieleni mukaan. En voi perustella ap:n antamaa vastausta. Enkä halua. Nih. ;-)

Vierailija
10/28 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kyllä

2. En

Vierailija
11/28 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalle osalle varsinkaan kysymys 2 ei todellakaan ole kyllä/ei -asia.

Tuossahan tiedustellaan, hyväksytkö abortin, ei hyväksytkö kaikki abortit. Jos on tilanteita, joissa abortti on hyväksyttävä, vastaus on kyllä, jos ei niin ei.

Perustelut tietysti avaavat asiaa, pelkän kyllän tai ein informaatioarvo on lähellä nollaa varsinkin tapauksessa kyllä, jossa on runsaasti aste-eroja, mutta jos on ylipäätään kanta asiaan, silloihan se nimenomaan on kyllä tai ei.

Vierailija
12/28 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalle osalle varsinkaan kysymys 2 ei todellakaan ole kyllä/ei -asia.

Tuossahan tiedustellaan, hyväksytkö abortin, ei hyväksytkö kaikki abortit. Jos on tilanteita, joissa abortti on hyväksyttävä, vastaus on kyllä, jos ei niin ei.

Perustelut tietysti avaavat asiaa, pelkän kyllän tai ein informaatioarvo on lähellä nollaa varsinkin tapauksessa kyllä, jossa on runsaasti aste-eroja, mutta jos on ylipäätään kanta asiaan, silloihan se nimenomaan on kyllä tai ei.

kaivaa lisää rautalankaa. Etkö oikeasti ymmärrä? En ole tavannut ihmistä joka osaisi sanoa b kysymykseen miettimättä kyllä tai ei. Sinäkin vastasit kyllä JA ei. Yritä ajatella. On tyhmää olla joko kyllä TAI ei absoluuttisesti.

Vierailija
13/28 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lähtökohtaisesti halveksin kaikkia jotka vastaavat tähän kyllä.

Vierailija
14/28 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) en koe olevani uskovainen, mutta uskon jumalaan

b) en vastusta. Vastustaa on muuten mielestäni hölmö sana. Pitäisikö mennä johonkin toimenpidehuoneeseen ennen aborttia huutamaan, että vastustan vastustan. Minä en koe, että minulla olisi edes oikeutta hyväksyä tai olla hyväksymättä kenenkään päätöstä.

Toki toivoisin, ettei siihen ratkaisuun kovin moni joutuisi. Ja olen myös joskus ratkaisun tehneen kanssa eri mieltä siitä, oliko abortti tai lapsen pitäminen jossain tilanteessa hyvä vai huono ratkaisu, mutta kenellekään en ajatuksiani ääneen sano. Lähinnä muutaman tosi nuoren sos-asiakkaan olisin ajatellut, että kannattaisi se tehdä ja joltain perheelliseltä se olisi ehkä voinut jäädä tekemättä.

Vierailija
15/28 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) olen kristitty

2) en vastusta jos se tehdään lain mukaan (ajat ym.); jokainen syy lienee siinä mielessä riittävä, että jokaisen lapsen pitäisi saada syntyä toivottuna.

Vierailija
16/28 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 2. kohtaan ei tosin voi vastata vain kyllä tai ei.

Vastustan aborttia pääsääntöisesti, mutta jos raskaus uhkaa äidin henkeä, niin silloin täytyy pelastaa äiti, vaikka se vaatisi abortin.

Raiskauksen uhrin mahdollinen raskaus on moraalisesti tosi vaikea paikka. Ymmärtäisin aborttiin päätymisen.

Vierailija
17/28 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2) EI mutta omalla kohdallani vastustan, muille sallin

Vierailija
18/28 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän kyselyn tarkoitushan on nimittäin vain vahvistaa ap:n henkilökohtaisia ennakkoluuloja.

Ja omat vastaukseni:

a) Uskon Jumalaan ja Jeesukseen, mutta en ole identiteetiltäni "uskovainen", vaan ihan tavallinen ihminen, joka ajattelee omilla aivoillaan

b) Hyväksyn abortin ääritapauksissa, mutta minusta useimmat sosiaalisista syistä tehdyt abortit ovat turhaa seurausta ihmisten huolimattomuudesta.

Vierailija
19/28 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muiden puolesta en halua tehdä ratkaisuja enkä tuomita ketään ettei minua tuomittaisi, jokainen on itse vastuussa (Jumalalle) omista valinnoistaan

Vierailija
20/28 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aborteista on ns. mukavuusabortteja ja näitä vastustan!!!

Ymmärrän jos lapsella ei ole aivoja tai muu todella vakava kehitysongelma tai äiti on fyysisen tai psyykkisen sairauskohtauksen partaalla (joka siis raskauden edetessä olisi väistämätön), mutta en kertakaikkiaan voi sietää näitä "nyt just ei ollut ihan sopiva hetki" -abortteja!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi