Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko päiväkoteihin vaan mennä tutustumaan?

Vierailija
09.10.2024 |

Lapsen nykyinen päiväkoti on kamala paikka. Hirveää jättää lapsi sinne aamuisin. Kokemusta on myös hyvästä päiväkodista, mutta muuton takia jouduimme vaihtamaan. Nykyisessä paikassa siis jatkuvasti vakihenkilöt poissa ja paljon eritystä tukea tarvitsevia ja kielitaidottomia lapsia... Mun rauhallinen lapsi on muuttunut itkuiseksi tämän syksyn myötä tuolla päiväkodissa. Joten, voimmeko mennä tutustumaan useampaan päiväkotiin "muuten vaan" jos niistä tulisi parempi fiilis? Mielellään kuskaisin lasta vaikka 10 km keskustan ulkopuolelle hoitoon jos siellä vaan olisi mukavampi paikka. Ja emme asu pk-seudulla, täällä on ollut helpommin varaa valita hoitopaikka. 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voisi? Ota yhteyttä ja kysy, jossei ole yhteystietoja käy paikan päällä. Kyllä ne kieltäytyä osaa jossei sovi.

Vierailija
2/11 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti on julkinen tila eli sinne on vapaa pääsy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä olen yksityisiä päiväkoteja katsonut, niin kyllä niihin pääsee ainakin tutustumaan.

Vierailija
4/11 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua tutustua. Minulla lapset 40v ja 44v Miksi minun pitäisi tutustua? Kasvatin lapset kotona ei päiväkodissa olleet koskaan. Aina mukana mihin meninkin. Kuitenkin työtä oli, navetta, pellot ja metsäkin välillä. Nyt vanha ja kuitenkin suht koht terve muori.

Vierailija
5/11 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niissä onneksi on ovet lukossa. Lapset eivät ole julkisia kenen tahansa tulla "tutustumaan."

Vierailija
6/11 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin

M50

Vierailija
7/11 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti voi vain kävellä sisään ja ilmoittaa että tuli tutustumaan. Soita päiväkodin johtajalle ja kysy milloin sopisi tulla niin varmasti järjestyy.

Vierailija
8/11 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla julkinen tila? Perustele. 

Vierailija
9/11 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua tutustua. Minulla lapset 40v ja 44v Miksi minun pitäisi tutustua? Kasvatin lapset kotona ei päiväkodissa olleet koskaan. Aina mukana mihin meninkin. Kuitenkin työtä oli, navetta, pellot ja metsäkin välillä. Nyt vanha ja kuitenkin suht koht terve muori.

40-vuotiaat lapset onkin parempi kasvattaa kotona.

Vierailija
10/11 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle

Hoitohenkilökunta on jo nyt niin uupuneita ja kiireisiä. Luuletko ettei tuo sitten vaikeuttaisi lisää heidän toimintaa, jos jokaiselle perheelle pitäisi erikseen vielä näyttää tiloja/toimintaa kesken päivän?

Toisekseen ei niitä paikkoja nyt itse noin vaan valita ja mennä ns. toisten ohi. Pääsääntöisesti hoitopaikkahan tehdään ensin sinne mikä on kotoa lähin. Jos se ei ole mahdollista niin sitten mennään sinne missä on tilaa ja siirrytään lähemmäs kotia kun se on taas mahdollista. Toki vanhempien toiveita kuunnellaan ja akuutteihin tilanteisiin puututaan. Mutta luuletko, että tämä on akuutti tilanne tai lapsesi kärsii hätää? 

Eli jonon perään vaan ja nyt vähän niitä valoja päälle. Mutko minä ensin ja sitten muut?

Päiväkodissa tilanteet elää, henkilökunta ja lapset vaihtuu jatkuvasti. Ensi vuonna tilanne voi olla ihan toinen, mihin lapsesi vietkin.

Vierailija
11/11 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole. Päiväkotien porteissa on jo usein kyltit, että oleskelu muilta kielletty päiväkodin aukioloaikoina. Lasten turvallisuus on hyväksytty periaate rajoittaa julkistenkin tilojen käyttöä. Soittamalla ja asiasta sopimalla tiettynä ajankohtana voi onnistua, jos päiväkodissa kapasiteettiä ottaa uusia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän