Onnistuuko perennapenkki siemenistä? Tulis halvemmaksi kun taimet.
Kommentit (6)
että osaa keväällä erottaa perennojen alut rikkaruohoista
että osaa keväällä erottaa perennojen alut rikkaruohoista
Esikasvatus sisällä auttaa.
mutta teoriassa kyllä. käytännössä se on hidasta ja aika riskialtista. Enkä tiedä saako kaikkia kasveja siemenenä ollankaan, osahan kasvatetaan pistokkaista yms.
Tunnetko ketään, jolla olisi omaa pihaa? Voisitko saada joltain perennanalkuja/juurakkoa tms, nyt syksyllähän monet karsivat perennapenkkiään ja jakavat kasvejaan. Laita vaikka ilmoitus kaupan ilmoitustaululle halukkuudestasi vastaanottaa perennoja yms.
Suurin osa omista perennoistani on tullut tutuilta, tutuntutuilta tai puolitutuilta, samalla asuinalueella asuvilta ihmisiltä. Nyt kun itsellänikin on jo vaikka mitä, olen antanut hyvän kiertää ja lahjoittanut itse kasveja niitä tarvitseville.
sieltä voit ottaa pienen alun itsellesi. Ainakin täällä Helsingissä (joitakin) perennoja kasvaa villiintyneinä ulkoilualueilla yms. paikoilla.
Mä olen kasvattanut siemenistä mm. harjaneilikoita, lupiinia, kissanminttua, joitain kellokukkia yms. Kokeilut ei välttämättä ole niin hirveän halvaksi tulleet kumminkaan kun olen laittanut tohon penkkiin sellaisiakin muka perennnan siemeniä mitkä ei ole enää seuraavana kesänä nousseet uudestaan.
Kunnon taimet maksaa itsensä takaisin.