HUHTIKUUN HANIT elokuussa =)
Kommentit (150)
Fantasylle halaukset sykkeen johdosta
Hei kaikki pitkästä aikaa!
Ihania uutisia kuulunut ja kovasti tarrasukkia menossa mukanaa..ihanata!
Itsellä varhaisultra keskiviikkona...jännittää..Aluksi ajattelin että mitä turhaa varaan sellaisen, mutta kummiski jokin sai ylivallan ja soitin ja varasin ajan :)
Täällä pahaa oloa aaltoilevasti ja aamuisin..jos päästää masun liian tyhjäksi niin tuntuu että pyörtyy minä hetkenä hyvänsä. Ja maha täälläkin turvottaa huolella ainakin aina illasta
Uutena oireena tulleet mielialan vaihtelut..voi hitsi oikeesti, en kovin herkästi itke tirauta, mutta vloppu kyllä oli tunnemyllerystä suhde rintamalla...ja tietty ihan turhista ja pienistä asioista.. :)
Vaikuttaa toki sekin kun mies pääsi opiskelemaan yllätäen toiselle puolelle suomea, ja olen viikot yksin kotona ja näämme vain vloppuisin..no aikansa kutakin..
Vähän kyllä huolettaa ensi kevät ja se että "pitääkö" minunkin muuttaa sinne miehen opiskelupaikkakunnalle...vai pystyiskö olemaan vauvan kanssa pari kuukautta kahestaan...kamalaa sekin kaikille, niin miehelle, vauvalle kuin itellekkin...
..huh tulipa taas tekstiä..
Kaikille halaukset ja voimia ! :D
Onpas täällä tapahtunut ja uusia tullut mukavasti mukaan! Onnea kaikille plussanneille.
Onpas täällä tapahtunut ja uusiakin tullut mukaan. Onnea plussanneille!
Ja hienoa, että kovia kokeneetkin ovat saaneet vähän varmuutta tähän hommaan. Eiköhän tämä tästä meillä kaikilla.=)
ON: Perun puheeni kateellisuudesta muiden raskausoireita kohtaan! Oksensin sunnuntai-aamuna ja koko päivän olo oli kuin vatsataudissa. Illalla tuli kuumeinen olo ja palelsi, eikä ollut edes lämpöä. No, tänä aamuna lensi laatta myös. Onneks olo sitten hieman koheni, kun oli työvuorokin.=/ Huh, odotan kauhulla huomisaamua. Pakko on syödä jotain jo ennen koiran lenkitystä, mutta uskon, että viimeistään aamupalaa laittaessa tulee ylös...Näin täällä. Mutta itsepä tätä kerjäsin.=D
Onneksi mies on aivan ihana. Eilen kävi hakemassa 10 kilsan päästä hampurilaisaterian, kun tuntu, etten halua mitään muuta. Nam, mikä palvelu.=) Joo, ei parasta vauvan rakennusainetta, mutta kyllä ton päivän päätteks teki gutaa.
Näin täällä. Ekaa neuvolaa odotan malttamattomana...Mahtaako ne yrittää sydänääniä kuunnella siellä?? Viikot sillon 8+5.
T.Orkidea, 6+4
Tuohon alkuun: synnäri mulla Pohjois-Karjalan keskussairaala ja paikkakunta Kontiolahti.
Näyttää siltä, että moni on jo käynyt tai varannut ajan varhaisultraan. Milloin sellaisen voi varata? Mulla on eka neuvola-aika 31.8. (rv7+pv5), mutta siellä ilmeisesti vain keskustellaan raskaudesta ja sen sellaista. Kovasti kuumottaisi käydä katsomassa onko siellä oikeasti joku, vai onko tyhjä.... Missä vaiheessa siis pussukassa näkyy jotain? Ja ihanko neuvolaan voi mennä varhaisultraan, vai yksityiselle? Ja jos menee, niin pitääkö olla jokin syy epäillä kohdun ulkopuolista?
Siirrynpä kuumeilioista tänne odottajiin minäkin :) Moi vaan kaikille.
Saturnin, minulle tehdään joka raskaudessa tuo varhaisultra viikolla 7+. Yksi raskaus kun päättyi siihen että pikkuinen oli kauan kuolleena masussa ennenkuin aloin vuotaa. Jättänyt traumat ja tietty nämä eka viikot menee aivan paniikissa. Neuvolasta saan lähetteen terveyskeskukseen.
Muru -joka lähtee tarkistamaan viikot ja lasketunajan.
JEE Fantasy, Ihanaa!!! Onnea sykkeestä!!
JEE Fantasy, Ihanaa!!! Onnea sykkeestä!!
Vähään aikaan en tänne ole jaksanut kirjoitella, paha ja etova olo jatkuvat.. masu on turviksissa ja rinnat on kasvanut.
Ekaa neuvolaa odotellaan edelleen, se on viikon päästä =) En tiedä onko tämä vain oman pääkopan tuotos, mutta luulen olevani pidemmällä kuin 7+3. No, se selvinnee ekassa ultrassa...
Töissä iltavuorot on pahimpia, silloin on eniten tuota "aamupahoinvointia" no onneksi iltavuoroja ei kovin montaa ole tehtävänä.
ÄitijaEdwina 1,5v ja Torres 7+3
kiitos onnitteluista taas =))
Aurinko77, sulla tosiaan myös jännät paikat ja tuut sitten heti kertomaan miten meni ;D Monelta sulla on se ultra huomenna?
Pampa, niin sä varmaan vaihdoit sen ultran aikaa, milloin sulla nyt on se? Onko vielä vuodellut?
Orkidea, ainakaan täällä Helsingissä ei kuunnella sydänääniä ekassa neuvolassa.. On liian aikaista, kun yleensä ne kuuluu vasta pitkälti yli rv10:llä neuvolan laitteilla tai jopa vasta rv13:sta..
Riippuu paljolti laitteistakin =)
Saturdin, jos ei ole vuotoja tai kipuja - ei pääse ultraan muuta kuin yksityiselle.. Ainakaan täällä.. Mulla maksoi 93€ toi eilinen ultra =).. Suositellaan, että varhaisultraan mennään vasta kun on yli rv7 niin tällöin syke näkyy ainakin varmasti.. Mä kävin rv7+4 ja syke näkyi, mutta ei paljon muuta..
Maalismuru, tervetuloa ja onnittelut!! Sullahan on käynyt hyvä tuuri, kun pääset varhaisultraan tuollein.. Missä päin asut? Mä en ees ajatellut, että oisinkohan päässyt samasta ikävästä syystä.. Tuskinpa..
ON: Sain muuten huutia kovasti neuvolasta, kun en ollut soittanut sinne ennen tuota eilistä ultraa.. Pitäisi soittaa ajoissa ja bla bla bla.. Mutta sain ajan onneksi toisella tädille, jotta ne saa paperit etiä päin ja kerkeen sitten saada ajan seuraavaan ultraan.. Uupsiis!
Olotilasta tällähetkellä: pahoinvointi jatkuu normaalina 1-2 krt oksennan päivässä, muutama päivä oli tuossa välissä ettei ollut pahaa oloa ollenkaan - pelästyin tietenkin! Mutta jatkuu siis, enempi keskittyy nyt iltapäivään ja iltaan.. Ärsyttävää, mutta aamut on ihan ok (mutta ei varmaan enää ensvkolla kun alkaa työt)! Sitten maha on tosiaan jo turvoksissa, että mitenköhän sitä pystyy pitää piilossa :O.. Mulla varmaan se ed. raskaus ehti venyttää kohtua sen verran, että nyt venyy nopeammin uudelleen.. Mä oon myös tosi lyhyt niin eipä maha voi sulautua mihkään selkänyövereihinkään ;D.. Sitten vielä kun on noi ikuiset muutamat mahamakkarat, jotka ei pääse nyt piiloutumaan niin näytän nyt koko ajan erittäin hyvin syöneeltä.. Hyvä selitellä töissä sitten, että on tässä lomalla vähän herkuteltu.. Ei taida mennä läpi, kun kaikki tietää et oon tälläi ikuinen laihduttaja :D! Muitakin tuntemuksia mahassa on, sellasta epämääräistä vihlomista? ja poreilua? - jotain kummaa tunnetta..
Nyt päikkäreille, kun esikoinen koulussa ;)
fantasy rv7+5 = ei voi uskoa vieläkään, että se jatkuu =)))
Uskaltauduin nyt sitten tännekkin, vaikka ekaksí olin ajatellut, etten uskaltaudu, kun viime kertainen raskaus hemikuussa, päättyi 11 viikolla 5 päivän tiputukseen sairaalassa.
Pelottaa vaan hirveesti että tääkin menee kesken. Tää kun on jo viides raskaus mulle, mutta kolme mennyt kesken.
Viime viikolla olin jo ekaa kertaa neuvolassa ja naistentautien klinikalle pääsen seurantaan, ja eka ultra olis ens viikon maanantaina. Jännittää että näkyykö siellä sydän äänet... Ja auttaako se pelkoihin, jos näänkin ne. Kun viime kerralla sikiö oli elossa viimeiseen asti, mutta rankan kohtutulehduksen takia tosiaan meni kesken. Oli rankka kokemus kun pari tuntia ennen kun tuli ulos, oli vielä elossa, ja liikkui ja heilutteli käsiään terhakasti siinä ruudulla.
Mutta toivon mukaan parempi onni nyt matkassa =)
Ja tietty onnea kanssa teille kaikille jotka täällä jännitettä =)
16.4.
Ani 82
TYKS
Turku
Pampalle ja Fantasylle: Onnittelut sykkeistä! Ihanaa!!
Fantasy myös kyselit, että mistä lasken nuo raskausviikot, kun meillä on sama la. Lasken ne viimesistä menkoista, ja neuvolaan soittaessa sanoivat myös samat viikot. Luulen kyllä et oikeesti niitä on vähempi, koska mulla on pitempi kierto kun se 28 pvä. Mutta miinustelen sitten kun ultrassa tarkentuu:)
Onnea myös uusille mukaan tulleille!:)
Me ollaan raskaudesta kerrottu minun vanhemmille, siskoille ja miehen yhdelle siskolle. Lisäksi kerroin parhaalle ystävälleni(, joka odottaa myös :))
Mulla olisi ensi keskiviikkona se ultra. Ei jaksaisi odottaa. Edelleen olo sen verran oireeton, että epäilen välillä koko juttua.. Onpa tuo ällötysolo kyllä välillä vaivannut, mutta ihmeen vähän.
Hyviä vointeja ja mukavaa viikkoa kaikille!
Vilkku
Täällä on yksi loppukuun odottaja. Plussasin eilen vahvan viivan, vaikka oli vasta viikot 3+5. Laskettu aika olisi nettilaskurien mukaan 27.4.2009. Välillä vähän epäuskoinen olo:) Vatsassa on painontunnetta ja välillä tuntuu menkkakipumaista juilintaa. Rinnatkin on pinkeät ja turvoksissa ja nännit pikkasen arat.
Raskaus tuli aika yllätyksenä vaikka tätä "yritettiinkin" eli siis päätettiin jättää ehkäisy pois ja antaa vauvan tulla jos on tullakseen, mutta ei stressattu enkä kytännyt ovulaatiota. Heti ekasta kierrosta siis raskaana:) Olin henkisesti valmistautunut siihen, että siihen saattaa mennä pitkäkin aika ja pelkäsin että mitä jos en tule ollenkaan. Johtuu varmaan siitä, että nykyisin puhutaan niin paljon lapsettomuudesta. Onneksi huoli oli turha ja toivottavasti kaikki vain menisi hyvin.
Kiitos vastauksista :) Täytyy nyt harkita jaksanko odottaa siihen neuvolan ultraan vai menenkö jo yksityiselle vilkaisemaan...
toimiskohan tää tällä kertaa.
fantasy, onpas kyllä tosi ihanaa että sunkin masussa sykkii :)!! Toivotaan nyt, että menee tällä kertaa loppuun asti hyvin! Mulle gyne silloin viimeksi sanoi, että nyt on 98% todennäköisyys sille, että kaikki menee ok loppuun asti. Iso on prosentti, mutta vielä ei lohduta kun on kuitenkin jo kertaalleen siihen 2%:iin osunut. Koitetaan ajatella kuitenkin positiivisesti :)
Ani82, tervetuloa sullekin ja onnea! Voi kuinka ikävästi sulle on viimeksi käynyt ;(. Pahoittelut. Ihan hyvä, että pääset nyt seurantaan, tuo se varmaan edes hetkellistä helpotusta jos kaikki kontrolleissa hyvin. Tsemppiä!
Onnea muillekin plussanneille!!
Ai niin, siirsin sen alkuraskauden ultran ensi tiistaille. Ollaan lähdössä 2 viikon kuluttua ulkomaille ja haluan sitä ennen saada varmistuksen että onko kaikki vielä ok. Vuodellut/tuhrutellut on vielä säännöllisen epäsäännöllisesti.
Tänään oli eka neuvola. Ihan mukava käynti oli. Lasketuks ajaks tosin neuvolan koneen mukaan tuli 3.4, eli pv myöhemmin kuin muilla laskureilla. Toisaalta, jos ensi vuosi on karkausvuosi (onko?) niin ero voi johtua siitä, koska nlan laskuri ei tunnista kuulemma sitä. Jees, mut vois ton alkuperäisen la:n vielä pitää tossa ja muutetaan vaikka sit np-ultran jälkeen se 'oikeaksi' :).
Jotain muutakin piti vielä kirjottaa mut en muista mitä. Toivottavasti tämä nyt ei häviä bittiavaruuteen.
Hyviä vointeja kaikille!
Pampa rv 7+4
Jänskättää jo, kuinkahan saan yöllä unta..? =)
Fantasy: Mulla ultra huomenna 14.30, tosin menen tohon viereiselle paikkakunnalle ja tapaan siellä kavereita joten pääsen tänne vasta illalla kirjoittelemaan kuulumiset.. Toivottavasti kaikki on ok!! Mites siellä ekaluokkalaisen koulu lähti käyntiin? =) Täälläpäin koulut alkoi jo viikko sitten ja meilläkin esikoinen aloitti koulun niin reippaana. Ekana päivänä piti saattaa ja nyt ei sitten kuulema enää saa saattaa eli on kulkenut mennen tullen yksin. Matka on tosin turvallinen, vain oman pihan edessä tien ylitys ja matkaa koululle alle 1 km. =) Yks aamu satoi vettä kaatamalla niin nauroin kun sateenvarjo oli isompi kuin koko mies.. =) Mutta ihanaa olla kuopuksen kaa kotona ja onneks pienemmällä pojalla on hyvät unenlahjat joten saan jatkaa unia ainakin tunniksi kahdeksan jälkeen!!
Pampallekin onnea, en muistanut aiemmin onnitella ja varmasti nyt kaikki menee hyvin!! =)
Ja onnea taas kaikille uusille mukaan tulleille!!
Huomista odotellen Aurinko 7+1
Hei,
Mulla oli eilen pikkuisen verensekaista vuotoa, ja menin siitä ihan hysteeriseksi. On ollut niin huolestunut olo muutenkin, ja tuntuu että mä koko ajan tarkkailen oireita ja huolestun lähes kaikesta. No, se tiputteluvuotu katosi, tänään päivällä oli ehkä muutama tippa lisää. Mieheni yritti rauhoitella, ja katsottiin moneen kertaan netistä, että tiputteluvuoto on alkuraskaudessa ihan normaalia. Soitin sitten vielä neuvolaankin, ja samaa sanottiin sieltä. Ja silti huolestuttaa! Tuntuu, että eilen tajusin miten rikki olisin jos tämä raskaus menisi kesken, ja se oli todella pelottavaa...
Nyt ajattelen että se on ollut ihan vaan limakalvoärsytystä tai jotain, muutenkin ollut sellaista oiretta kuin olisi emättimen bakteeritasapaino pielessä. Tarkistin gynekologilta, että maitohappobakteerivalmisteita voi käyttää raskauden aikana, jospa alapään tilanne niillä rauhottuisi.
Mutta se saa riittä mun huolenaiheistani.
Fantasy: onnea sykkeestä!
Toivottavasti muut eivät kärsi niin kovasta huolehtimisesta...
Emilia82
Fantasylle halaukset sykkeen johdosta