HUHTIKUUN HANIT elokuussa =)
Kommentit (150)
täällä olis pikkukakkosen odottaja, Laskettuaika näillä näkymin 19.4 ellei muutu tuosta. Ollut suht oireetonta mut nälkä on vähä väliä :)ja nyt tullut väsymystä hieman. yritettiin ja toivottiin tätä kakkosta kun aloitettiin viime keväänä yritys. mut nyt vasta sit tapahtui jotain :)
JOten alkutaivalta ja toivotaan että sujuu hyvin loppuun asti.
rv 5+3
Tervetuloa joukkoon plussanneet. =) Ei voi muuta sanoa kuin, että melkeinen vauvapotti kolahtaa huhtikuussa maailmaan. Koska tottakai meillä kaikilla menee tämä jännittävä aika hyvin ja turvallisesti! =)
Ajattelin hyötyä tästä palstasta ihan fyysisesti, joten:
Nyt kehiin kaikki pahoinvointia lievittäneet kikat!
Itsellä auttaa syöminen, mutta kun ei aina tiedä, mitä söis. Kaapin kun aukaisee, niin edellisen ällötyksen apu nostaa karvat pystyyn ja pönttöä meinaa tulla kiire halaamaan. Mikä olisi nopeasti oloa helpottava syötävä?
Tänään pesasin hampaat suihkussa käydessä...No, mulla on hieman "raju" hampaiden pesu tyyli eli syleksin kaiken mahdollisen tahnan pois ja vielä purskuttelen kunnolla. Tää on osottautunu ongelmalliseksi, koska oksensin sitten kylppärin lattialle. Nice. En vaan kestä jos kurkussa on yhtään tahnaa...Älytöntä touhua. Onneks laitoin kylppärin ikkunan kii ennen suihkuun menoa. Naapuri olis lasten kanssa pihalla varmaan kuunnellut, että kuolen, kun laattasin ja konttasin lattialla. Jee, jee.
-Orkidea, 7+0-
Tervetuloa uudet, hyvin mahtuu mukaan =) Saadaan oikein ennätyspino huhtikuulle tätä vauhtia, hyvä hyvä!! Se on kato lomat tehnyt tehtävänsä ja ollut aikaa heilutella peittoja ;D
Mimosa10, täällä aika monella on nyt alussa ollut vuotoja.. Turhauttavaa, ihan kun ei muutenkin olisi huolissaan :/ Zemppiä siis sullekin :)
Aurinko77, ONNEA SYKKEESTÄ - upeeta ja mahtavaa!! Kyllähän se maha voi olla turvonnut ilman lihomistakin, kun siä sisällä tapahtuu jotain niin tottakai voi turvottaa.. Mutta se ei tarkoita tietenkään että paino on paljon noussut ;D! Esim. tässä mun vaiheessa raskaudesta on tullut n. puoli kiloa painoa, yhteensä niistä kaikista (istukka, ruskuaispussi, alkio ym..) sekä veren lisääntymisestä..
Mä tunnen tosi hyvin vartaloni, koska oon kattonut syömisiäni teinistä lähtien (ikilaihduttaja, käyn joka päivä vaa-alla ;)! Lihon tosi helposti ja pystyn syömään päivässä vaan vähän (olen lyhyt, siksi ehkä).. Jos laihdutan, voin syödä n.1200 kaloria päivässä jotta laihdun ees vähän (teen vielä aika fyysistä työtä).. Nyt kun tulin raskaaksi, laihduin heti 2 kiloa - mikä on todella ihmeellistä minulle, kun en tod. laihdu helposti.. Vasta nyt olen saman painoinen kun ennen raskautta, mutta silti jos syön entiseen tapaan, laihdun heti vähän.. Voin siis syödä enemmän kuin normaalisti - JEE! Eli kyllä se sikiö/alkio ihan alussakin jotain energiaa näköjään vie..
LillaMyy ja Poikavalta, ONNEA SYKKEISTÄ myös - niin ihanaa!!! =))
Orkidea, Mullakin tää pahoinvointi on kyllä inhottavaa, mutta ei voi valittaa - niin kauan kun se on näin voimakasta vois olettaa että kaikki hyvin.. Paras apu mulla on nukkuminen ;) - sitä mä oon voinut nyt tehdä kun oon lomalla.. Syöminen auttaa vähän, mutta usein heti kohta syömisen jälkeen tulee uudelleen pahaolo.. Eikä voi koko ajan syödä :/.. Parhaiten kumminkin syömisistä mulla auttaa leipä, voisin syödä vaan sitä koko ajan.. Joku ihana kauraleipä paahdettuna, mmm :p! Makeaa ei tee yhtään mieli :O - onneksi!
Pomppu, toi olikin hyvä juttu hahhaa ;D - ei muuta kun sitä ajatellessa pönttöä halailee :D
matilda-aleksandra, tosi hyvä että kaikki on hyvin =)! Huoli kuuluu tähän raskauteen, äidinvaistoa - pitää vaan yrittää ajatella positiivisesti, eikä stressata.. Nimimerkillä paraskin puhuja täällä ;D
Ja taas tuli metriselitys ;D
fantasy rv8+1 = WOW!!!!
Voi onnea, ultrassa näkyi kolmesenttinen kaveri joka heilutteli jalkojaan ja käsiään! Käsittämätön tunne. Nyt vasta oikeasti kolahtaa tämä tieto että vauva tulossa!!!! JEEE!!!
Myös ihan positiivista oli, että raskaus on jo hieman oletettua pidemmällä, eli LA siirtyi maaliskuun 23. päivään... Ei ihan niin pitkään odotusta enää ;).
Mullakin oli alussa vuotoja, ja kuukautistenkin kaltaiset, joten en osannut arvata missä oltiin menossa. Se osasi huolestuttaa, totta kai. Tsemppiä kaikille jotka tuskailee. Kannattaa soittaa neuvolaan ja pyytää varhaista ultraa jos vain suinkin sais.
Auringolle myös onnea sykkeestä!!! Ihana tunne. Sitten sitä leijailee loppupäivän vaikka joskus etookin. Ja kyllähän masu turpoaa hormoneista, tietäähän sen menkoistakin. Hassusti sanoi lääkäri sulle.
Orkidealle pahoinvoinnista: mulla auttaa noi akupunktiorannekkeet. Tietenkin on myös pakko syödä vähän väliä, otan useimmin hedelmän ja vaihtelen niitä. Tän hetken suosikkeja nektariinit (ihanan makeita) ja tuore ananas, banaanit menee aina, sekä hyvät mandariinit. Jos on enemmän aikaa, sotken bamixilla maustamatonta jugurttia ja marjoja (pakasteesta mustikkaa, mansikkaa...). Se auttaa AINA pahoinvointiin itselläni!
Makrobioottisesti ajatellen myös säilötyt asiat auttavat. Esimerkiksi siis suolakurkku ja kaprikset. Kannattaa kokeilla! Ja joo, joskus on PAKKO saada keitetty kananmuna. Mutta eikun vaan tsemppiä, sitä elinvoimaisempi raskaus, mitä pahoinvoivampi äiti, sanoi mun neuvolahenkilö!
Fantasy, syöminenhän on ihanaa, ja tosiaan nyt saa olla muutaman kuukauden vähän rennommin ;). Itsekin teen fyysistä työtä ja ruokahalu on valtaisa! Ei merkkejä painonlaskusta täälläpäin...
Olen niin pöllämystynyt tästä etten oikein tiedä mitä tekisin, käyn jääkaapin ovella tarkistamassa ultrasta saatua kuvaa ja hymy on korvissa! Iloa ja onnellisuutta kaikille muille myös!
Berenike 10+1
(siirtyy maaliskuisten puolelle, heihei!)
Ei se pahoinvointi sano, että onko masussa oleva vauvanalku elinvoimaisempi tai jotenkin parempi. Mulla ei ensimmäisessä raskaudessa ollut laisinkaan pahoinvointia ja poikani (nyt 2,5 vuotta) on ollut alusta saakka mitä tervein (ei yhtään tulehdusta tms. koko elinikänä, ainoastaan muutama nuha) ja toisen poikani raskaudessa kärsin ainoastaan kuvotuksesta noin 5-6 viikkoa, mutten edes oksentanut kertaakaan ja sama juttu: poika ollut alusta saakka mitä tervein ja virkein kaveri :). Myös raskaudet menneet ilman minkäänlaisia ongelmia, jote elinvoimaiset raskaudet olleet :D. Eri ihmiset vain reagoivat erilailla istukkahormoniin :). Itselläni oireet ovat enempi tuota iholuokkaa eli naama ja muutkin paikat kukkivat inhasti :S. Yöks.
Mutta siis lohdutuksen sana kaikille niille odottajille, jotka eivät voi kauhean pahoin: ei se tarkoita, että olisi yhtään sen huonompi vauvanalku siellä tulossa :D.
Mammaliini 6+1
Mammaliini, olet ihan oikeassa! Varmaan munkin neuvolalääkäri tarkoitti lohduttaa mua, kun epäilin km:a verenvuotojen takia. Että pahoinvointi ainakin osoittaisi toiseen suuntaan. Tartuin siihen kuin hukkuva oljenkorteen.
Beren
Johan on nätti lauantaina päivä taasen. Hiljaiseloa olen tässä pidellyt nyt muutaman päivän. Pikkuhiljaa alan uskoa, että olen raskaana ja vuodossa ei sitten ollutkaan kyse keskenmenosta. Tein vielä keskiviikkona raskaustestin, joka oli selvästi positiivinen ja vuoto kuitenkin loppui siihen, että sunnuntaina ei tulölut juuri ollenkaan ja maanantina vain vähän tiputteli ja sen jälkeen ei mitään. Keskiviikkona kuitenkin kävin labrassa antamassa verinäytteen, jotta saan tietooni tuon hcg arvon, tuloksen saaminen kuitenkin kestää,joten aikaisintaan maanantaina voin sitä kysellä ja viimeistään keskiviikkona on valmis. Maanantaina käyn myöskin antamassa uuden verinäytteen, jotta varmistetaan vielä mihin suuntaan arvo on menossa. Ihmettelen kyllä itse suuresti, jos ei ole nousussa, koska etova oloa ilmestyy aina välähdyksittäin ja väsymys on jotain aivan kamalaa. En siis muista edellisissä raskauksissä tällaista olleen, nukahdan illalla yhdeksän aikaan ja nukun noin.9 tuntia ja silti ei seuraavana päivänä meinaaa silmät pysyä auki….Pelkään, että kohta arvaavat töissä, kun en juo enää kahvia ja väsymys on niin selkeää, että yksi työkaveri jopa kysyi että olenk tulossa kiepäksi kun näytän niin väsyneeltä.
No tulipahan taas omaa napaa aikasen paljon. Nimimerkeejä opettelen edelleen ja koitan kommentoida juttujanne. Juuri nyt ei pää pelaa ja äkkiä täältä töistä tätä viesti lähettelen. Mutta yhteisesti mainittakoon, että paljon onnea niille joilta sykkeet on löytynyt ja muistelen että tuota tiputteluvuotoa oli esiintynyt muillakin, eli tsemppiä sen suhteen.
Nyt ihanaa aurinkoista viikonloppua kaikille.
-mimmuli- rv 4+5
VOI EI berenike, mahtavaa - sulla kävi sitten joka odottajan unelma, menit kertaheitolla kuukauden eteenpäin =))) Ihanaa ja onnea tosi paljon maaliskuihin.. Tuu nyt välillä kertoo meillekin kuulumiset ;D
Mammaliini, joo ei noita pahoinvointi-juttuja voi tosissaan ottaa :D! Mullakin oli viimeksi todella paljon pahoinvointia (vielä enempi kuin nyt) ja vähän lieveni rv 7 aikaan, mutta silti oksensin monta kertaa päivässä.. Aina viikolle 9 asti, jolloin yksityisellä ultrassa löytyi kuollut sikiö, joka vastasi viikkoja 7+3 :(.. ELI eipä noihin oireisiin aina voi luottaa.. Mulla nimittäin oli myös tissit älyttömän kipeet koko ajan sekä kasvoivat niin, että juuri ennen ultraa kävin ostamassa isompia liivejäkin... Mahakin jatkoi kasvamistaan, koska kohtu jatkoi kasvuaan vaikka alkio oli kuollut.. Raskausoireet vähitellen hävisivät vasta pitkän ajan päästä lääkkeellisestä tyhjennyksestä..
Itse nyt tietenkin kovasti tarkkailen, että pahoinvointini pysyy täsmälleen samana koko ajan ja meinasin jo musertua, kun pari päivää oli helpompaa tuossa ennen ultraa ;D... On tää raakaa peliä, että koko ajan on niin huolissaan ettei pysty raskaudesta yhtään nauttia ja sitten kohta (toivotaan!!!) on vauva sylissä... Sitten mietitään, että mistäs se siihen tupsahti ;D :D
mimmuli2010, joo tää on varmaan nyt viimeisiä kesäpäiviä - pitää yrittää nauttia! Töissä voi hyvin sanoa, että on kipeäksi tulossa - nythän ne kaikki viirukset (muutkin kuin vaan sikainfluenssa) jyllää ;D!
Nooh päivä kerrallaan =)
fantasy rv8+2
Nyt on sit ekassa neuvolassa käyty eilen, mutta viikoista ei varmuutta vieläkään... Pääsen 31pv Naistenklinikalle ultraan niin sit voin minäkin ilmottaa rv:n :) Nyt on kyllä semmonen kutina että huhtikuisissa pysytään, kun viime raskaudessa mulla kävi niin kun ei sillonkaan ollu menkat ehtiny alkaa niin kun menin np ultraan niin olinkin kuukautta pidemmällä :)
Pahoinvointia on melkeenpä aamusta iltaan, mutta pönttöä ei onneks oo tarvinnu halailla. Väsyttää kans aika paljon, mutta nää pikkuset pitää vauhdissa :)
Onnea kaikille joilta jo sykkeetkin pikkuselta löytynyt, on se aina vaan yhtä mahtava kokemus se eka ultra!!!
Tulipas taas vaan omaa napaa, mut tää raskaana olo on vaan niin ihanaa!!!
Viikonloppua kaikille!
Minni kera seitsikon ja rv?
Uskomatonta, että noin on pompittu kuukaudella raskaudessa eteenpäin! Mahtavaa.=) Itse olen jotenkin varma, että mulla siirtyy LA myöhemmäksi. Meillä kun tärppäsi heti pillereiden poisjättämisen jälkeen, niin ei ole juuri havaintoa, millon ovis olisi ollut. LA:n laskin 28 päivän kierrolla, että saa nähdä...
Odotan edelleen ekaa neuvolaa, vaikka siellä ei muiden mukaan mitään erikoista tapahdukaan. Tämä on vaan meidän ensimmäinen lapsi, niin on kaikki niin ihanan ja pelottavan uutta ja jännittävää. =) Mieskin eilen keskusteli massun kanssa "Meillä on kohta eka neuvola". Hyvä, että jaksaa olla innoissaan.=)
Tänään sain pestyä hampaat ilman oksentamista! Jee!! Taktikoin ja pesin hampaat jo ennen aamupalaa. Hyvin varovasti purskuttelin, ettei ala yököttää. Ei oo kiva syödä heti hampaiden pesun jälkeen, mutta kun tiedän, ettei onnistu enää toisinkaan päin.=(
Alkaa mennä vaikeeksi tää raskauden salailu. Tämä väsymys on sitä luokkaa, että oon aika haamu. Yleensä olen iloinen ja energinen, niin vähän ihmiset kattoo kummasti. Lisäksi mussutan koko ajan jotain tai vaihtoehtoisesti en syö jotain tiettyä. Ennen rakastin kanaa, nyt tuntuu, että oksennan ajatuksestakin. Yksi vatsatauti piti jo vanhempien luona käydessä valehdella, kun laatta lensi...=/
Olenpa taas itsekeskeinen. Anteeksi.=)
-Orkidea ja kuutti 7+3-
Hei vaan kaikille!
Viikonloppu on sujahtanut huilatessa ja tuleva työviikko ei kiinnosta yhtään... Alunperin oli sovittu 3 keikkapäivää, mutta pari tuntia sitten soitettiin ja menen sitten huomennakin töihin... Huaaah... Väsyttää ja paha olo... Akurannekkeet on kädessä ja ehkä ne tyssää sitä kaikkein hirveintä olo, mutta syödä pitää 1-2 tunnin välein. Mielenkiintoista yrittää pitää painoa samoissa lukemissa tällä syömisellä...
Neuvolaan en ole edelleenkään soitellut, ehkä ensi viikon lopussa... Olen ajatellut, jos ajan saisi syyskuun alkuun -silloin olisi rv9... Ja siitä varmaan viikko eteenpäin niin olisi eka lääkärineuvola, jolloin näkee, onko masussa ketään... ellei tietysti mene kesken sitä ennen... :(
Mua kanssa kana ällöttää todella paljon... Parasta on kiivit, luumut, banaani, spagetti (saarioisen mikrospagetti uppoaa jostain syystä todella hyvin :D )ja vaalea leipä tomaatin kera. Aplarimehua laimennettuna vedellä. Niillä pärjää. :)
Velmutar 6+6
Parin tunnin välein täälläkin syödään ja joskus ahmien. Kävimme äsken miehen kanssa uimassa, kun oli miehen vanhemmat lastenvahteina ja ah ihanaa rauhaa lillua altaissa. Sitten käytiin syömässä - minä halusin kanasalaatin ja ahmin sen valkosipulikastikkeen kera (hullu yhdistelmä..).
Ruisleipä salaatilla, juustolla ja makkaralla kera kaakaon on meikäläisen perushuikopala, jolla saa huonon olon pysymään pidempään loitolla. Omenaa en pysty syömään kuin muutaman palan, mutta karviaisia voisin ahmia enemmänkin. Niin ja perjantaina hain pitsat töiden jälkeen. Oli ihan sairas nälkä, halusin molempiin aurajuustoa ja ahmin kuin possu molemmista perhepitsoista. Nyt valmistaudun jo huomiseen työpäivään ja ostin kunnon eväät. Työpäivän positiiviset asiat ovat tätä nykyä ruoka- ja kahvitauko. Kahvia en ole koskaan juonut, mutta syödä kyllä osaan. :)
Pahoinvointia täälläkin, pidemmän kaavan mukaan mutta pöntölle asti ei tarvitse mennä. Tänään soitan neuvolaan ajan, en ole varma lasketusta ajasta. Viikkoja on kuiten jotain 6+ nyt.
Hauskaa kun neptunus kertoi että ruoka maistuu liiankin kanssa, minulle taas ei =( tuntuu etten oiekin mitään voi syödä, jäätelö on ainoa joka ei tee pahaa.
Minä olen kertonut raskaudesta vain muutamalle läheiselle ja muille ei edes kerrota ennenkuin itse huomaavat että odotetaan =D. Minun äiti on yleensä hyvä arvaamaan milloin odotan, saa nähdä miten kauan menee nyt kun kuiten joka viikko nähdään.
Ja nyt hommiin. mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
Muru rv6
Huomenta,
Jotenkin ajattelin, että kun eilen en oksentanut hampaita pestessä, että se olis jo ohi. No, tänään pesin hampaat taas ennen aamupalaa ja lähes samantien, kun harjan suuhuni laitoin, pitikin jo pönttöä halata. Viikon saldo siis vain yksi yrjötön päivä.
Mies vain seisoskeli oven raossa pyytämäni vesipullon kanssa ja totesi, että ei se oo sullekaan helppoa tuo lapsen saanti. Mä tietty tartuin tuohon sulleKAAN ja kysyin, että mikä vaihe tässä on hälle ollut vaikeeta.=D Vastaus oli jotain, että itsehän sinä lasta halusit. Ei siis mitenkään riitahengessä käyty tuota keskustelua, mutta huvitti pää siinä pöntössä ollessa, että mahtaa olla miehellä vaikeeta joo...=)
Näillä tänään. Nyt taidan hieman nukkua.
-Orkidea ja kuutti 7+4-
mikä ensimmäinen työpäivä loman jälkeen mulla oli:
Ensin tietenkin aamulla heti oksensin, vaikka yleensä mulle on tullut pahaolo vasta päivällä ja kestänyt siitä iltaan.. Niin nyt kun joutu herää NIIN aikaisin ni heti johan lensi..
Nooh sitten ajattelin, että kyllä lasillinen aplarimehua riittää, kun en millään jaksanut syödä vielä mitään.. Juu ei, töihin pääsin ja hetken kerkesin töitä tehdäkin kun iski hirvee pahaolo.. Juoksujalkaa vessaan (joka ei ihan lähellä muuten ole) oksentamaan, huhhuh just kerkesin ennen kun tuli seuraava töihin.. En siis jäänyt kiinni!!
Hetken oli hyvä olo ja sitten kävinkin jo syömässä aamupalan.. Tunti sen jälkeen tuli taas huono olo ja jotenkin sain pidäteltyä ettei tullut yrjöä taas..
Puolen päivän aikaan (jolloin en yleensä käy vielä syömässä) iski ihan tajuttoman järkyttävän pohjaton nälkä, että hyvä että kerkesi syömään ennen pökertymistä.. Vapisin ihan!
Ja se kauhea väsymys oli koko päivän, meinasi ihan seisaalleen nukahtaa :/ Että huhhuh!
Kotiin päästyäni oli taas ihan kauhea nälkä, onneksi miehellä oli vapaa päivä ja oli tehnyt ruokaa! Ei ees nälkä lähtenyt :O piti odottaa hetki ruuan jälkeen ennen kun tuli vähän ees täysi olo..
Sellainen "kiva" paluu arkeen oli meikäläisellä ;D
On se kumma, että oikeesti elimistö huutaa ravintoa ja voin syödä (ja näköjään on pakko) niin paljon enemmän kuin ennen.. Enkä vieläkään ole lihonnut yhtään..
IHANAA VIIKKOA KAIKILLE, ehkä tää munkin tästä =)
fantasy rv8+4 = voisi näistä "oireista" päätellä, että pikkuinen vielä elossa ja vie kaik mun ruuat ;D
Mukava lukea teidän syke-kokemuksia. IHANAA!!!
Ensi viikolla mäkin pääsen ultraan. Ette usko kuinka paljon jännitänkään.awww. Iltapäivä-pahoinvointi ja väsymys jatkuu. Töissä ollut kyl välillä vaikeaa olla. Aina kun ei pääse heti haukkaamaan välipalaa, kun rupee heikottamaan. Lisäksi olen saanut hormoninäppylöitä otsaan :D Mutta kivaa seurata mitä kaikkea tuo raskaus saa kehossa aikaan. Kuitenkin tuntuu, että raskaus etenee hyvin. Leipä maistuu todella hyvälle sekä jogurtit ja maidot on ykköslistalla. Niin synnäri on Seiks ja paikkakunta E-P.
Fantasy: Voi kurjuus, että alkoi kivasti työt.. :( Toivotaan, että olo raskauden mukana helpottuu!!
Mä oon onneks ihan "lomalainen". Irtisanoin itseni vasta 4 vuotta kestäneestä työsuhteesta jossa tein kirjaimellisesti töitä LIIKAA ja reissasin LIIKAA ja uuvuin. :( Nyt olen siis iloinen, että saan olla vaan kotona ja voida pahoin vain täällä!! ;) Paitsi, että minullahan ei se oksentamiseksi asti ole kertaakaan mennyt kuten ei aiemmissakaan raskauksissa, onneks. Etoo vaan.
Postissa tuli varhaisultran kuvat.. =) Tyyppi oli mittakuvassa 0,97cm!! Voi pikkuista. Siinä se ruskuaispussin kanssa oleili!! =) Anoppi käski appiukkoa katsomaan myös kuvaa suvun uusimmasta tulokkaasta niin appiukko tokaisi, että selvät kivekset!! =) =) Sanoin vaan, että vaikkei ne tuossa vielä näykään niin sehän on meidän suvussa sanomattakin selvää.. ;)
Mä oon lenkkeillyt joka päivä niin innokkaasti, että oon ollut ihan entistä enemmän puhki, mutta aah, se raitis ilma, ihanaa!! Tuoremehut, marjat, omenat, banaanit ja leipä maistuu vaan niin hyvälle. Elämä hymyilee.
Tervetuloa mukaan kaikille uusille ja ihanaa viikkoa!!
Aurinko 8+0
kauhean pitkä keskustelu meillä jo. voisiko ensi kuulle tehdä vaikka kahden viikon välein uuden otsikon että ei tule näin pitkää?
TÄällä odotellaan ultraa joka on 21.syyskuuta, luultuja tuntemuksia on joten epäilyttää että voisiko pikku kakkonen olla vanhempi kuin on. mutta ne on vain ilmakuplia...
nuhassa ollaan esikoisen kanssa. hän on jo hiukan parantunu mutta mulla on kurkku kipeä ja nuhaa pukkaa.
kauppaa pitäisi mennä ja tehdö kaikkea mutta ei jaksaisi...tänään varmaan uskaltautuu jo ulos ku esikoinen on terveempi :)
mutta päivän jatkoja :)
Pikkuruinen toukka 7+4
Flunssa alkaa pikkuhiljaa mennä ohi, mutta pahoinvointi tuntuu tulevan tilalle. Olen tässä koettanut siivota hevosaitausta, vaan ei siitä oikein tullut mitään ku piti tulla heti välipalalle :) Syödyt määrät ei ole sinänsä kasvanu vaan syön vähän ja usein, tuntuu ettei mahaan mahdu paljoa ruokaa kerralla.
Jännittääki ihan älyttömästi, mulla on torstaina se alkuraskauden ultra ja että mä toivon että kaikki ois kunnossa. Tarkennan sitten lasketun ajan ja synnytyssairaalan jos kaikki on kohdussa kunnossa.
Ilmoittaudunpa minäkin mukaan. Laskettuaika nyt 18.4. Kovin on vielä varovainen olo, vuotoa ollut koko alkuodotuksen, mutta niin on ollut kahdella aiemmallakin kerralla. Nyt siis kolmosta odotellaan (tuntuu uskomattomalta kirjoittaa noin :´) )
Meille tämä on kovasti yritetty ja toivottu yllätys raskaus :) Vanhempia lapsiamme olemme yrittäneet noin vuoden molempia, on aloitettu lapsettomuustutkimuksia yms. Nyt tärppäsi toisesta kierrosta! Täällä nyt pyöritään ja ihmetellään, että miten tässä näin kävi. Ei todellakaan mahduta tähän asuntoon kolmen lapsen kanssa!!!!
Mutta onnesta ollaan soikeina! Tekisi mieli kertoa kaikille odotuksesta, mutta yritän olla hiljaa. Esikoiselle olisi kauheaa kertoa, jos tulisi keskenmeno.
Pientä ällötystä on. Mahaa viiltelee niin että välillä tekisi mieli huutaa ja jonkin verran on vuotoa. Katsellaan...
T: Mimosa10 5+4