Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaatteko tuntemattomiin puheluihin?

Vierailija
11.08.2009 |

Kokemukseni mukaan niistä soittavat vain hullut tai muuten vain epämiellyttävät tyypit.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

useinkin soittaa väärään paikkaan, kun pikavalinnalla otat sieltä kaverisi numeron? Suosittelen puhelimen huoltoon viemistä, tai jopa kokonaan uuden ostoa.

En jätä koskaan sellaiseen viestiä, eihän sitä tiedä vaikka menee ihan väärään paikkaan. Yleensä nämä samat tyypit ei myöskään vastaa puhelimeen. Eikä soita takaisin. Ja valittaa sitten netin keskustelupalstoilla kun kukaan ei pidä yhteyttä.

Oli ihan pakko:)

Vierailija
22/45 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilaalla oli erittäin poikkeava laboratoriovastaus. Ei vastannut puhelimeen, koska soitto tulee tuntemattomasta numerosta. Jouduttiin lähettämään kirje vaikka asialla oli kiire. Vastaajaan ei voi jättää viestiä koska viesti voi mennäkin väärän ihmisen vastaajaan (vanha puhelinnumero yhteystiedoissa).

tässä tilanteessa estää jättämästä viestin, että "neiti X tässä täältä terveyskeskuksesta, hei. Ne laboratoriotutkimukset ovat tulleet, joten soitteletko minulle vaikka takaisin päin, niin jutellaan tarkemmin".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai soittaa takaisin jos ei pysty vastaamaan. Yleensähän ongelmia on niiden harvemmin soitettujen kanssa. Tai jos soitat vaikka lapsen kaverin äidille kun tämän lapsen känny on kadonnut. Eikä äiti vastaa kun numero on ihan outo..

Minusta tämä on eri asia kuin olla koko ajan tavoitettavissa. Eli joskus ei vastaa kenenkään soittoihin. En ymmärrä miksi niille lehtimyyjille ei voi vain sanoa kiitos ei ja lopettaa puhelua.

Vierailija
24/45 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä varmasti, mutta voisin kuvitella että monissa luottamuksellisissa asioissa ei jätetä viestiä vastaajaan ellei voida varmistua henkilöllisyydestä esimerkiksi äänestä tunnistamalla. Tai jos ei saada ihmistä ylipäätään henkilökohtaisesti kiiinni, niin ei jätetä viestiä.

Siis jo se, että on tekemisissä ko. lafkan (poliisi,terveyskeskus, pankki, joku virasto tms.) voi olla sellainen asia, että ei haluta levittää.

Vierailija
25/45 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On esimerkiksi perjantai-iltapäivä. Tai olet itse jäämässä lomalle. Yleensä nämä ongelmatapaukset sattuu juuri ongelmalliseen päivään. Tällöin se vastaamattomuus voi aiheuttaa melkoisen paljon ylimääräistä työtä toisessa päässä.

Vierailija
26/45 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On esimerkiksi perjantai-iltapäivä. Tai olet itse jäämässä lomalle. Yleensä nämä ongelmatapaukset sattuu juuri ongelmalliseen päivään. Tällöin se vastaamattomuus voi aiheuttaa melkoisen paljon ylimääräistä työtä toisessa päässä.

tuohan on ihan eri asia. Jättäväthän ihmiset monesta syystä vastaamatta puhelimeen. Minun vastaukseni liittyi siis ainoastaan tuohon kommenttiin, ettei labratuloksia voi kertoa vastaajaan, jos onkin väärä numero. Jos joku todella jättää viestin vastaajaani, otan itse kyllä heti yhteyttä, kun viestin kuulen.

Vierailija
27/45 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mnkäänlaista erillistä puhelinmuistiota, kaikki numerot on kännyssä tallessa tyyliin "Otson äiti" "Paulan äiti" "Villen ope" jne. Eli ei pahemmin tule tehtyä näppäilyvirheitä soitellessa :)

Tai soittaa takaisin jos ei pysty vastaamaan. Yleensähän ongelmia on niiden harvemmin soitettujen kanssa. Tai jos soitat vaikka lapsen kaverin äidille kun tämän lapsen känny on kadonnut. Eikä äiti vastaa kun numero on ihan outo..

Minusta tämä on eri asia kuin olla koko ajan tavoitettavissa. Eli joskus ei vastaa kenenkään soittoihin. En ymmärrä miksi niille lehtimyyjille ei voi vain sanoa kiitos ei ja lopettaa puhelua.

Vierailija
28/45 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilaalla oli erittäin poikkeava laboratoriovastaus. Ei vastannut puhelimeen, koska soitto tulee tuntemattomasta numerosta. Jouduttiin lähettämään kirje vaikka asialla oli kiire. Vastaajaan ei voi jättää viestiä koska viesti voi mennäkin väärän ihmisen vastaajaan (vanha puhelinnumero yhteystiedoissa).

Ikäviä ne vastaajat, joissa on vain automaattiviesti.

Vierailija
29/45 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä useimiten siellä on äitini tai joku muu sukulainen ulkomailta.

Eikä äitini voi laittaa mitään tekstaria, koska ei ole kännykkää (kyllä, ihan oikeesti on olemassa ihmisiä joilla ei ole kännykkää).

Eikä minulle soittele lehtimyyjät koska numeroni on salainen. Eli itse olen antanut numeroni niille jotka sitä tarvitsevat tai joiden haluan soittavan.

Mutta mä oonkin vähän omituinen, kun avaan jopa oven jos siellä joku soittaa ovikelloa, VAIKKA en edes odota ketään! :-))

Vierailija
30/45 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni ja anoppini soittavat aina niin ettei numero näy.

Vierailija
31/45 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pieni sosiaalinen piiri taitaa olla niillä, jotka systemaattisesti eivät vastaa tuntemattomiin numeroihin?

No, minun puhelintapojani:

- Työaikana: vastaan aina tuntemattomiin numeroihin, koska todennäköisesti kyseessä asiakas. Poikkeuksena jotkut päivät, jolloin olen koko päivän kiinni vaikka palaverissa ja katson vasta työajan jälkeen puhelinta. Jos siellä on monta vastaamatonta puhelua ja oloni on kovin puhki, en yleensä soittele näille takaisin. Soitan yleensä seuraavana (työ)päivänä kun olo on taas virkeämpi.

- Iltaisin: tuntemattomiin numeroihin en aina vastaa, koska jos silloin on kyseessä asiakassoitto, en jaksaisi alkaa selvittää työasioita. Aika monesti kuitenkin vastaan, ja pyydän joko soittamaan huomenna (jos asiakas) tai lopetan puhelun lyhyeen (jos puhelinmyyjä). Joskus soittaja voi olla vaikka joku ihminen, joka on kiinnostunut nettipalstalle jättämästäni ilmoituksesta, esimerkiksi.

Jos minulle ei vastata puhelimeen, jätän vastaajaan viestin. Jos vastaajaa ei ole ja asiani on tärkeä, lähetän tekstiviestin johon laitan tietenkin oman nimeni mukaan, että vastaanottaja tietää kuka tekstaa.

Omaa vastaajaa minulla ei ole, koska suurin osa vastaajan viesteistä on turhia tyyliin "minä täällä hei, yritin soitella, heippa" ja ärsyttää kuunnella niitä.

Vierailija
32/45 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaamatta tuntemattomiin numeroihin? Kuten itsekin toteat, niin etpä vastaa iltaisin tuntemattomiin numeroihin. Ihan vastaavasti, niin en vastaa päivisin tuntemattomiin numeroihin, koska minulle ei työpuheluita omaan numeroon tule, joten on aika selvää, että jos on vieras, tai tuntematon numero, niin siellä on joku turhuuksien kaupustelija.

Vierailija
33/45 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne tuntemattomat numerot voivat olla ihan hyviäkin kontakteja - kerran esimerkiksi soitettiin ja pyydettiin esiintymään erääseen tilaisuuteen, johon menin oikein mielelläni. :)

Vierailija
34/45 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

0600 13404 ma-pe klo 8.30-18

puhelun hinta 0,39 e/min+pvm

Tieto oli Kuluttaja-lehdessä

Vierailija
35/45 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

outoa olla vastaamatta, epäluuloinen suhtautuminen muihin ihmisiin.? Eihän lankapuhelimessakaan tiennyt, kuka soittaa. Ja on kyllä tosi epäkohteliasta ja junttia vastata haloo. Mitä siinä menettää, jos sanoo fiksusti nimensä.

Jos lehtimyyjät ihan hirveästi soittelevat, sen voi kieltää.

Minulle tuntemattoista numeroista tulee yleensä muita kuin lehtimyyjien soittoja.

Tietenkään puhelimeen ei tarvitse aina vastata, jos ei käy itselle. Mutta hassua, jos syy on se, ettei numero näy.

Vierailija
36/45 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti keskuksen alaisista työpuhelimista soitettaessa vastaajalla näkyy teksti "tuntematon numero". Eli kännykät eivät tunnista alanumeroita.

Ja kuitenkin juuri sellaisista numeroista voi tulla itselle hyvinkin tärkeitä soittoja.

Itsellä ja miehellä (eri työnantajat) esimerkiksi käy juuri noin. Olisi hoopoa, jos en vastaisi, kun mies soittaa vaikkapa jostakin ongelmasta tai iltamenosta...

Lapsia tosin olen neuvonut, etteivät vastaa tuntemattomista numeroista tuleviin soittoihin. Näin siksi, että heille ei tule virallisia soittoja, mutta sen sijaan monet hämäräfirmat soittaa ikäviä markkinointisoittoja nimenomaan alaikäisille.

Vierailija
37/45 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ärsyttääkin, kun soittaa jollekin, jolle ei ennen ole soittanut, esim. työasioissa, ja siellä örähdetään oma etunimi hirveän epäluuloisella, jurolla äänellä. Mikähän siinä puhelimeen vastaamisessa aikuista ihmistä pelottaa. Hyvä sentään, että edes vastaavat. Jotkut tekevät niin, että eivät vastaa ja soittavat heti takaisin kuunneltuaan vastaajan viestin.

Ymmärrän vielä sen, että ei vastata, jos ruudulla välkkyy "tuntematon numero", mutta on kyllä aika arkaa, jos ei uskalla vastata kuin niille, joiden numeron tunnistaa (siis kun soittajan numero näkyy).

Vai tuleeko ihmisille jotain "outoja" puheluita niin paljon, että todellakin siksi epäilyttää vastata.

Vierailija
38/45 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän pakko vastata. Kotihoidosta tai dementiapäiväkodista voidaan soittaa tai sitten naapuri on löytänut mamman rappukäytävästä ilman avaimia.

Vierailija
39/45 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ärsyttääkin, kun soittaa jollekin, jolle ei ennen ole soittanut, esim. työasioissa, ja siellä örähdetään oma etunimi hirveän epäluuloisella, jurolla äänellä. Mikähän siinä puhelimeen vastaamisessa aikuista ihmistä pelottaa. Hyvä sentään, että edes vastaavat. Jotkut tekevät niin, että eivät vastaa ja soittavat heti takaisin kuunneltuaan vastaajan viestin.

Varsinkin jos soittaa jollekin, jonka pitäisi olla tyyliin "toimitusjohtaja" - siis ihminen, joka varmasti työssään kohtaa paljon uusia ihmisiä. Minun johtopäätökseni on, että ei taida bisnekset pyöriä, jos pelkästään vieraan ihmisen soittoon vastaaminen on todella pelottavaa ja kummallista?

Vierailija
40/45 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut tarkoituksena tuo suoramarkkinointikielto hankkia, mutta en vaan koskaan ole saanut aikaiseksi. Nyt kyllä soitan, pääsempähän niistä hiivatin lehtimyyjistä!!!

t. sh joka ei siis vieraisiin eikä "tuntemattomiin" numeroihin vastaa, sillä lehtimyyjät pommittaa viikottain.

Tästä numerosta 3 vuoden puhelinmyyntikielto:

0600 13404 ma-pe klo 8.30-18

puhelun hinta 0,39 e/min+pvm

Tieto oli Kuluttaja-lehdessä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme