Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudun lähtemään mieheni kotimaahan juhliin

Vierailija
11.08.2009 |

ja hirveästi jännittää. En haluaisi millään lähteä kun en pidä siellä vierailusta muutenkaan.

Kukaan ei puhu englantia, ne jotka puhuvat puhuvat sitä tosi huonosti. Kaikki kyräilee minua, pitävät minua outona ulkomaalaisena.

Valtakaa minuun uskoa :(

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä paljon kontakteja näihin puoliranskalaisiin perheisiin ja Ranska muutenkin elämässämme läsnä. Voin hyvin kuvitella, kuinka ap:n sukulaiset halveksivat täältä takapajulasta tullutta miniää. Osa ranskalaisista vaan on sellaisia. Englanti taas on sellainen kamala globaali kieli, että se on muuten vaan on kiellettyä.

Oikeesti, asun Ranskassa eikä kukaan minun tuntemistani ystävistä halveksi suomalaisuutta, miksi edes halveksisi?? Eikä tässä ole mitään takapajuisuutta, päin vastoin, perheeni ja ystäväpiirini mielestä Suomi on 10 vuotta edellä Ranskaa melkeimpä kaikessa.

Englanti ei todellakaan ole kamala globaali kieli, vaan ranskalaiset arastelevat puhua sitä kun ovat siinä huonoja. Englanti aloitetaan koulussa vasta 12 vuotiaina, telkkarissa kaikki on dubattu ranskaksi, tunneilla kirjoitetaan englanniksi eikä ikinä puhuta + että enkun opeilla on se sama kamala aksentti kuin kaikilla muillakin ranskalaisilla, joten vaikeaahan sitä on hyvin oppia. Lisäksi englannin ja ranskankieliset sanat kirjoitusasuiltaan ovat hyvin lähellä toisiaan, joten ainakin ranskalaisten on hankala muistaa sanojen englantilaista lausumistapaa.

Vierailija
42/45 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mieheni perhe nyt vaan sattuu olemaan tuollaisia.En halua yleistää koska tiedän että sielläkin on todella fiksuja ihmisiä, miehenikin on sellainen.

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap:n pitäisi opetella ranskaa, jos kerran Suomessa asuvat. Munkin mies on ulkomaalainen ja asumme täällä, ja kyllä se niin on, että se kieli opetellaan, missä maassa asutaan. Jos toinen osaa/oppii vierailumaan kieltä, niin se on vain kivaa plussaa. Mitä ranskalaisiin tulee, niin kaveri erosi ransk. miehestään,kun anoppi ei hyväksynyt häntä j a mies meni mUkaan... Toisaalta tunnen itse kivoja

Vierailija
44/45 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

väitteen, että heidän pitäisi ottaa jommankumman äidinkieli kotikieleksi sitten kun lapsia syntyy? Ei tietenkään pidä, molemmat puhuu omaansa ja keskenään vaikka englantia, kyllä lapset oppii. Se on aivan tavallista. (Vaikka ap:n tapauksessa mies osaakin suomea).

Mutta minusta myös ap:lla on todella vastahankainen asenne, ja ymmärrän jos muutenkin varpaillaan oleva suku ei suomalaisesta murjottajasta innostu. Minkähänlaista naamaa ap mahtaa näyttää, kun kieriskelee itsesäälissään ja huonossa itsetunnossaan noillakin kekkereillä ja tulkitsee eri kulttuurin ihmisten sanoja ja katseita siten, että kaikki inhoaa häntä :D

Varmasti oikein ihana jurottaja.

Vierailija
45/45 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin otat reippaan ja iloisen asenteen. Koeta olla avoin ja ystävällinen. Mikään ei voisi ärsyttää kälyjäsi enempää :) Jos taas murjotat, nin on kuin heittäisit bensaa tuleen: kälyt vaan innostuvat siitä ja vahvistat heidän mielikuviaan jurosta mököttäjästä. Eli mene ja NAUTI!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi