Deodorantti 12-vuotiaalle?
Käyttääkö teidän 12-vuotiaat deodoranttia? Huomasin tuossa että meidän 12 v tyttö haisi hielle!!!
Jotenkin tuntuu oudolle alkaa ostamaan hänelle deodoranttia mutta ehkä pelkkä hyvä pesu ei enää riitä. Mutta mitä, en haluaisi näitä voimakkaasti hajustettuja ostaa vaan mahdollisimman hajutonta ja terveydelle vaaratonta.
Antakaapa vinkkejä.
Kommentit (20)
Väitti että hiki on alkanut haista, niinpä ostin deodoranttia. Eipä siinä sen kummempaa, se kuuluu murrosikään. Eikä deodorantti nyt mitään myrkkyä ole, eihän sitä syödä vaan pannaan kainaloon. Jos tyttäresi on tosi herkkäihoinen niin osta jotain hajutonta, herkän ihon tuotetta.
Jotain ainetta piti välttää, olisiko ollut fooli, forfori...? En muista, enkä muista nyt merkkiä missä sitä ei ole
kukaan mikä aine se oli vaarallista dödöissä? Ja missä merkissä sitä ei olisi?
kun rupesin käyttämään dödöä - ihan perus-Fiitä :D
Ehkä joku Nivea olisi hyvä?
Olikos se joku kristalli tai kivi?
Mietoja ja hajuustettomia löytää marketeista pilvin pimein. Apteekista myös.
Itse olen käyttänyt deororanttia 10-vuotiaasta ja hyvästä syystä.
Jos tyttösi haisee hielle, käske käyttää myös kunnollista pesuainetta suihkussa ja vaihtaa vaatteet päivittäin.
hajusteeton, hellävarainen, todella tehokas.
Ostin Erisania, siitä löytyy hajuton, alumiiniton vaihtoehto.
tai Erisanin alumiinitonta uutuutta
voisi ostaa aluksi lapselle mieluummin deodoranttia kuin antiperspiranttia, varmuuden vuoksi.
Osta ihmeessä dödöä tytölle. Itse aloin myös joskus 10v käyttämäämn dödöä kun tarve tuli ja ihan normaaleja kaupan dödöjä. Todennäköisesti tyttökin haluaa jonkun tuoksuvan kuitenkin jossain vaiheessa.
dödöä käytän itse :)
Löysin keväällä ihanan Dermosil Deostick E:n - ihanan mieto tuoksu, eikä siinä ole ns. pahoja kemikaaleja. Suosittelen kaikille!
Omista teiniajoista muistan sen, että jossakin vaiheessa hajusteita piti olla ja reilusti! Siksipä ostaisin tyttärelle ehkä kuitekin miedosti hajustetun dödön.
Itse käytän Erisanin hajusteetonta, myös herkkäihoisille sopivaa antiperspiranttia ja lisäksi sitten eau de toilettea.
Tai ehkä mieluiten:
Antaisin tyttärelle dödörahaa ja antaisin hänen itse ostaa mieleisensä tuotteen! Myös hienhajusta ja pesuista yrittäisin puhua mahdollisimman hienotunteisesti. murkut on näille asioille hyvin herkkiä. Itselleni jäi trauma, kun menkkojen alettua äiti toi minulle kotiin paketillisen jotain tosi paksuja terveyssiteitä, joita oli itse käyttänyt- ja huomautti vielä, että laittaisin ne sitten roskikseen hyvin käärittynä, kun isä oli huomauttanut verisistä siteistä roskiksessa! Aikuisesta pikkujuttu, murkusta ei. Samoin olisi voinut käydä, jos äiti olisi kiikuttanut kotiin jonkun apteekin hypoallergiadödön...
mineraalideodoranttikivi on todella hyvä vaihtoehto ja mielestäni sitä voi käyttää jo nuoremmillekin lapsille. kivi ei ehkäise hikoilua, mutta estää hienhajun syntymisen. itsekin käytän aina kainaloiden ajelemisen jälkeen kiveä, sillä se ei ärsytä ihoa.
muistaakseni fleurs de hollande oli eka :))
käytämme ihan tavallisia deodorantteja. En ole ajatellut tuota(kaan) elämää suurempana juttuna. Lapsi voisi halutessaan tullaa kauppaan mukaan valitsemaan. Mieluummin mieto dödö(rollon) ja sitten hajuvesi halutessa lisäksi.
tuon ikäisenä dödöni, en olisi tykännyt äidin valitsemista. 11-vuotiaana aloin käyttämään ja hyvin on sujunut siitä asti :P
Ehkä kannattaa sen verran opastaa että osaa ostaa alkoholitonta, joissakin on vielä alkoholia ja se vasta ihoa kuivattaakin
Sehän on aivan normaali murkkuikä... Meillä tyttö alkoi käyttää dödöä satunnaisesti muistaakseni 9-10-vuotiaanan, silloin ostin jotain Erisanin herkän ihon juttua. Mutta nykyään 12-v käyttää Rexona girliä ja 10-v velipoika joskus miesten Niveaa.
apteekin dödöt?