En kestä jos joku sanoo menevänsä kakkalle. Se on kakalle!.
Kommentit (28)
En tiedä ketään, joka sanois kakkalle! Kuulostaa ihan dorkalta.
teidän pepusta kakaa? Meillä kaikilla tulee kakkaa ja käydään kakkalla. :DD
Eikö riitä että sanoo menevänsä eriöön.
Suomen kielen kieliopin mukaan sanat taipuvat!
kukka-kukalle
kakka-kakalle
tyttö-tytölle
eihän sanota, että menen naapurin tyttölle!!!! vaan tytölle
Kakalle kuulostaa vaan niin naurettavalle ettei sitä käytä erkkikään.
Sitäpaitti mä matkustan myös Thaimaaseen!
teidän pepusta kakaa? Meillä kaikilla tulee kakkaa ja käydään kakkalla. :DD
Puetko myös jalkaan sukkat tms?
mutta kun aikuinen mies sanoo menevänsä kakille, ni hyi h*lv*tti sanon mä! Tekee mieli kiljua!
mutta kun aikuinen mies sanoo menevänsä kakille, ni hyi h*lv*tti sanon mä! Tekee mieli kiljua!
onneksi en tunne ketään, voisi olla naurussa pitelemistä, jos joku sanoisi noin
Meillä sanotaan myös esim. menen pappan luo.
Mutta voihan sitä murteille ja slangille yms. nauraa, jos kestää myös että itsellekin nauretaan mikäli ei noudata orjallisesti kirjakieltä.
Se ny vaa o sillai. Jos mää sanosi et mää mene kakalle, ni se kuulostas kyl aikamoiselt hianostelult. Jokku helsinkiläiset hianopiarut semmost kiält puhhuu. Me ollaa täälpäin vaatimattomii ihmisii. Ei tääl sovi hianostel.
Poikansa nimi on Seppo. Anoppi aina sanoo jotenkin näin: "Anna tämä Seppolle. Tämä tavara on Seppon".
Aika outoa minun mielestäni.
jos paremmalt kuulostaa T: se juntti
Muuten se tosiaankin kuulostaa jotenkin tosi urpolta, paitsi tossa yhdessä viestissä jossa se sopii muutenkin murteeseen.
Muutoinkin tuntuu, että sanan keskellä olevia konsonantteja tuplataan. Kuulostaa hassulta :)
Onko toi oikeasti joku murrejuttu??
Minä oon luullut että noin puhuvat ihmiset ovat niin tyhmiä ettei osaa taivuttaa sanoja :D
sanan alussa, siis että plussa on lussa ja trikoot on rikoot. Ja kaikista pahin on normi normaali-sanan asemasta, yök.
Astevaihtelu koskee vain klusiileja (k, t, p).
Kuka aikuinen ihminen edes ilmoittaisi normaali oloissa, että on menossa kakalle?? Ehkä noi kakkalla kävijä on show-mielessä liikenteessä :)
Että voikin mokoma ärsyttää!!