Mitkä ovat laadukkaita lastenvaatteita?
Mitä sanotte seuraavista merkeistä?
Polarn o pyret?
Benetton?
Dodipetto?
Metoo?
Me&i?
Kommentit (98)
Mielestäni Marimekon raitapaidat, Tutta trikoot ja KappAhlin trikoopaidat ovat olleet ainuita vaatteita joita olen voinut antaa kierrätykseen. Enkä käytä trikoovaatteiden kuivatuksessa kuivausrumpua. Vatteet saa pestä 60 asteessa ja se on yksi merkki hyvälaatuisesta trikoosta. Mainituista merkeistä lähes kaikkia olen lapsellani käyttänyt ja eivät poikkea toisistaa laadussa. Vasta ostin me&i paidan ja samanlain kulahti kahden pesun jälkeen kuun muutkin vaattet elikkä ei ole kierrätykseen annettavaksi.
Itse kuivaan kaikki lastenvaatteet kuivausrummussa, eikä ne mene miksikään, paitsi sukkahousut merkistä riippumatta kutistuu.
Itse pidän Euroopassa tehdystä lastenvaatteista. Ja tietysti mistä materiaalista ne on tehty. minun mielestä ainakin toi uus verkkokauppa www.youngestfashion.fi on tutustumisen arvoinen. sieltä just saa Kashmirista ja villasta tehtyjä vaatteita.
Itse ostin pipon ja huivin.
- Boden
- Next
- Mayoral
- Zalekua
- Kinderit
- Dodipetto
- Me Too
- Zara
- Maxx
- H&M
Off topic, mutta muistaako joku mikä on se uusi (tanskalainen?) vaatemerkki, joka on tullut kotikutsumyyntiin? Joku lyhyt nii, oisko alkanut B:llä tai D:llä?
näistä:
Metsola
Kinderit
Zalekua
Mayoral
Tutan luomupuuvillamallisto
Marakattimarssi
Aarrekid
pettymyksiä leikki-ikäisten vaatteissa
Duns, Lindex, kummankin legginseistä polvet puhki muutamalla käyttökerralla, vaikka lapsi ei mitenkään erityisesti konttaile. Vauvanvaatteet näiltäkin kestäneet hyvin.
Kiitos tästä ketjusta! :) Vinkit on poimittu muistiin... Itselläkään kun ei ole paljon kokemusta noista lastenvaatemerkeistä. Pienellä vauvalla ei väliäkään, jos ei ole tarkoitus myydä tai kierrättää vaatetta. Isompien kohdalla taas vaatteet menevät pidempään niiin toki paras mahdollinen hintalaatusuhde on tärkeä ainakin suurimmassa osassa vaatteita.
T. 4kk esikoisen äiti
Niin ja omia suosikkeja ei vielä ole... Paitsi esim. zara ja henkkamaukka ovat vaikuttaneet hyviltä. Suurin osa kun on hankittu käytettynä, niin merkit vaihtelee. Ja pelkän merkin perusteella en lähtis ostamaan mitään... Sen on tääkin ketju jo osoittanut.
Off topic, mutta muistaako joku mikä on se uusi (tanskalainen?) vaatemerkki, joka on tullut kotikutsumyyntiin? Joku lyhyt nii, oisko alkanut B:llä tai D:llä?
Tarkoitatko POMPdeLUXia?
että Po.p:in vaatteet ovat hyviä hinta-laatusuhteeltaan.. ap
Po.p on ehdottomasti laadukkain näistä merkeistä. Ne ketävät useammallakin lapsella.
t. kaksi lasta jo vuosia vaatettanut äiti
on pärjännyt ihan Tutalla, Cirafilla, Lassi&lotalla yms. nämä vuodet.
Oululainen Jasmin Lasten- ja äitiysasut myy kauniita, laadukkaita ja kestäviä lastenvaatteita kansainvälisiltä laatumerkeiltä kuten Tommy Hilfiger, Timberland, Guess, Gant, Claire, Marc O´Polo, Mayoral, Lego wear, Molo Kids, Catimini, Kenzo, DKNY... Tervetuloa tutustumaan valikoimaamme Stockmannin 4. kerroksen myymälään sekä verkkokauppaamme osoitteessa www.jasmin.fi
kolmikuisen vauvan äiti hurjalla kokemuksellaan, nämä olen tähän mennessä todennut hyviksi
- Polarn o pyret
- Tutta
- H&M
Name itistä sen verran, että yksi body oli meillä hyvä ja ihanan pehmeä. Sain jotain Name ittejä käytettyinä, olivat ihan muotonsa menettäneitä ja korppuja, vaikka olivat käsittääkseni olleet käytössä vain yhdellä lapsella. Samoin pari yöpukua ovat olleet ihmeellisen kovaa materiaalia.
Me&I:ta en ole kokeillut enkä aiokaan, rumia ja kalliita vaatteita.
Benettonin yksi oloasu meillä oli, jota käytettiin n. 2 kuukauden ajan ehkä yhteensä 10 kertaa. Velour meni kovaksi, värit haalistuivat ja kaikki mahdollinen pesunukka tuntui tarttuvan. PoPin vaatteet taas ovat edelleen kuin uusia (vaikka olen ostanut ne käytettyinä).
ottaa huomioon, että tämä ketju on aloitettu 2009. Reilussa kolmessa vuodessa on myös lastenvaatteiden laatu huonontunut miltei kauttaaltaan joka merkillä.
Esim. vielä 2007 ostetut H&M vaatteet eivät ole menneet miksikään kolmella eri lapsella kierrätettyinä, mutta nyt 2012 ostetut H&M vaatteet kestää max 6 kk, sitten ovat roskiskamaa (eli reikäisiä, nukkaisia, virttyneitä ja kulahtaneita)
voi elämän kevät! Gapin vielä ymmärrän, ja Oililytkin on joskus ihan kivoja mutta CP on jenkkien pahin halpismerkki, ja laatu sen mukainen... ihan kamalia retkuja, printit kauhtuu välittömästi ja trikoiden reunat repsottaa...
Hyviä merkkejä ovat mielestäni Marimekko, P&P, monet tanskalaiset (Racoon, Ticket, ver de terre yms yms) PompdeLux (taitaa sekin olla tanskalainen?) Cosin lastenvaatteet ovat aivan ihania ja laadukkaita, samoin esim. Timberlandin, Bossin ja Hillfigerin. Ja ylläri -- meillä myös H&M on kestänyt pesusta toiseen toisin kuin muut halvat ruotsalaiset...
Meillä ollut joka koossa niitä yksivärisiä kimallelogopaitoja, koska ovat pysyneet todella hyvänä ja malli on hyvä. Ollaan muutakin vaatetta sieltä ostettu (liike tossa ihan vieressä), mutta niitä ei ole käytetty niin paljon kuin noita paitoja, joten en osaa niin sanoa sitten, että miten kestäisivät kovassa käytössä. On joitain kuvallisiakin paitoja, ihan hyvinä nekin pysyneet, mutta jotenkin noi peruspaidat parhaina kuitenkin.
Tuo 40 pesu muuten saattaa johtua jostain koristeesta, kimalteesta taikka ihan värjäystekniikasta. Mä en muutenkaan tajua, miksi vaatteet pitäisi pestä kuudessa kympissä, ei kovin ekologista!
Gymboreella tosiaan epätasalaatuista vaatetta. Paidat usein levenevät ikävästi, jolloin ovat hankalia käytössä. Benettonin peruspaidat eivät meillä ole samaa tehneet, vaan ovat säilyttäneet muotonsa. Gymboreen leggarit on pysyneet hyvinä, samoin mekot (paitsi nää trikoiset, tekevät samaa kuin paidatkin).
Gapia meillä ei ole paljon, mutta ne ovat pysyneet hyvinä. Nextistä tykkään, ainakin meidän kappaleet pysyneet kaikki hyvinä ja ovat usein kivannäköisiä.
Me&I merkkiä en osta, ovat mielestäni ylihintaisia, eivätkä edes niin hienoja. Pop ei myös iske ulkonäöllisesti.
H&M:llä on muuten viime aikoina ollut mallistossa tosi kivoja vaatteita, jotkut sellaisia, että tulee Gymboree mieleen! Täällä vaihteleva laatu, niin kuin joku todennutkin. Vauvakokojen perus-paidat (puolet ekopuuvillaa) pysyneet hyvinä, mutta ovat leveähköä mallia. Ne bodyt taas olivat hyvän mallisiakin, eivätkä menneet miksikään, mutta lapseni ei ole enää bodyiässä. Housut vauvapuolella ylileveitä, mutta isompien tyttöjen puolella löytyy hoikalla (kuitenkin normaalipainoisella) jalassakin pysyviä malleja, jos käy hyvä säkä.
Mitäs muuta... Hmm, Tintusta oon tykännyt. Hyvänä on pysynyt fleece kovasta käytöstä huolimatta. Sisävaatteet eivät vielä ole olleet juuri käytössä, kun koot isoja, mutta päässevät pian testiin nekin.
Riippuu muuten paljon siitäkin, miten vaatteita huoltaa. Annan lapseni vaatteita eteenpäinkin ja saan niitä sitten takaisin, niin yhdestä paikasta tulee järjestäen aika kamalassa kunnossa. En tiedä, mitä lie tekevät vaatteille. En ole sitten viitsinyt enää niitä parhaita edes antaa.
Mulla löytyy jopa omia vanhoja vaatteitani hyväkuntoisina, äitini niitä on mulle säästänyt. Kun on hyvin säilytettyinäkin, niin olen jopa kunnollisen pesemisen jälkeen omallakin käyttänyt :D En siis ole kammottavalta 70-luvulta, ne olis jo olleet niin rumia, etten olis varmasti omalleni laittanut.
Kappahlista ja Lindexistäkin ostan joskus, mutta aika vaihtelevaa on näissäkin laatu, ymmärrettävästi. Lindexiltä ostan paljon perusleggareita kyllä. Välillä vain ovat lyhyitä kokoonsa nähden, välillä taas oikeankokoisia. Toi koko-ongelma on kyllä ikävä, kun ei niihin voi luottaa edes paremmilla merkeillä. Esim. Gymboreelta on saman kokoisia vaatteita 2T ja 3T, Benettonilta paidat yleensä vastaavat kokoaan, mutta housut ja mekot saattavat olla isompia. H&M on ihan hirveä sekamelska kokojen suhteen (kuten ehkä muutkin nää ruotsalaiset ketjuliikkeet), koskaan ei tiedä, mitä saa. Joskus joutuu palauttamaan koko nipun, kun ovat niin leveitä, mutta toisinaan saa ihan hyvänkokoista. Pitäs vaan aina pitää lapsi mukana ostoksilla. Onhan sitä jo hieman oppinut katsomaan, eikä virheostoksia tule enää niin paljon, kuin vauvaaikana :D
Ulkovaatteissa testataan tulevana talvena Ticket sekä Lenne.
Kenkiä muuten ostelen ihan Prismasta, Cirafilta ostettu monta hyvää paria, jopa ensiaskelkenkiä. Toki muualtakin, mutta ihan yhtä hyvin on toimineet noikin kengät ja täyttäneet tarkasteluissa kriteerit. Viime talvena löysin muuten näteimmät tec-kengät ihan cittarista :D Ei nekään nyt kovin nätit olleet, mutta siedettävät kuitenkin.
Meillä on ollut käytössä Phister & Philinaa sekä Mini Rodinia. Jälkimmäistä ostan Tukholmassa käydessä. Myös Åhlensin oma merkki Varför Därför on ollut laadukasta ja värit raikkaat. Kestosuosikki on Po.P.
Marimekkoon ja Tuttaan olen ollut todella pettynyt. Marimekon mitoutukset ovat aivan ihmeellisiä. Paidat ja bodyt ovat leveitä (+ kirjekuorikaulus) ja hihat lyhyitä/kapeita. Tutta on tippunut suunnittelun ja laadun osalta täysin kelkasta.
Perustrikoota ostan Lindexilta ja H&M:ltä. Kun näistä valitsee ne merkit, jotka kestävät 60-asteisen pesun, niin saa kestäviä vaatteita. Varsinkin vauvojen mallisto on laadukas. Parivuotiaasta eteenpäin ainakin tyttöjen mallistossa on paljon ns. rytkyjä eli ohutta puuvillaa, joka on kulahtanutta jo ostaessa.
Benettonin takit, neuleet ja villakangashameet sekä slipoverit ovat olleet kestäviä.
tai hyvänä pidettyjä merkkejä kuin Me Too ja P o. P. Ota nyt vähän selvää, mitkä lastenvaatemerkit nyt ovat pinnalla ja laadukkaina pidettyjä! Ei ainakaa joku Dodipetto (anteeksi mikä?) tai Me&I.
Juu ota itse, dodipetto on italialainen, vastaava kuin benetton, en pidä erityisen laadukkaana mutten huononakaan.
Erityisen laadukkaina pitäisin ulkovaatteissa T2H ja Molo seä Polarn O Pyret, sisävaatteissa mm. Burberry, Molo, Catimini, Pomp de Lux, Me Too, Oilily, Mayoral, Gant, Elle, McBaby, Mini A Ture, Småfolk, Kinderit, Wheat, H.J.O.R.T, Phister & Philina...
Huonohkoja hintaansa nähden on olleet Me&I, Name It, Ciraf, Napero, Gymboree, Tutta, Girandola, Exit, Reima, Marimekko, Katvig, Ida T, Maxmorra...
Kivoja ja hintalaatusuhteelta hyviä ovat Boden, Next, Monsoon, Mayoral, H&M, paksummat benettonin vaatteet (ohuet trikoot huonoja)...
T: Monen lapsen äiree
tästä kaupasta löytyy kaikki hyvät ja itselleni mieleiset merkit.
www.ratkiriemu.fi, saa vielä ilman toimituskuluja suoraan kotiin.
mielestäni ylihintainen; POP muuten hyvä, mutta ulkohousuis/ta kuminauhat menee helposti rikki.