Mitkä ovat laadukkaita lastenvaatteita?
Mitä sanotte seuraavista merkeistä?
Polarn o pyret?
Benetton?
Dodipetto?
Metoo?
Me&i?
Kommentit (98)
vielä 2005-2006 oli hyvä, ehkä vielä 2007:kin, mutta ainakin viime talvena laatu oli surkea, paita kulahti eka pesussa kauhean näköiseksi. Ja luin täältä että muillakin oli samaa ongelmaa.
Yhtään ainutta merkkiä en tiedä, jolla olisi kaikki vaatteet huonoja tai kaikki vaatteet hyviä. Meillä PALJON lastenvaatteita ja en ole mitenkään merkkiuskollinen ja kaikilta merkeiltä on löytynyt niin hyviä kuin huonoja vaatteita. Käsin kokeilemalla kyllä tuntee paljon. Esimerkiksi fleecevaatteissa (joita meillä käytetään talvisin paljon) on laadullisia eroja huimasti), mutta kun vaan opettelee sormin tuntemaan, että mikä on laadukasta ja mikä ei, niin ei ostaminen ole ollenkaan vaikeaa. Itse ostan siis paljon näppituntumalta ja sitten sitä mikä miellyttää silmää (esim. nettikaupoista kun ei voi tilata näppituntuman kanssa). Meidän suosikkimerkkejä on MeToo, Esprit, Benetton, Minymo, PoP ja ihan Seppälä, H&M, KappAhl ja Lindexkin löytyy kivoja ja laadukkaita etenkin housupuolelta.
Mun mielestä hyviä on sekä halpiksissa että merkkivaatteissa.
Meillä on esim. Ticketin legginsit tyttärellä ja ihan samaa laatua kuin halpikset. Molempia ostettiin yhtä aikaa, enkä mä kyllä huomaa mitään eroa nyt monen pesunkaan jälkeen. Ainut ero on hinta - ja tietty se Ticketin läpykkä sivusaumassa. Yksien Ticketin legginsien hinnalla saa 5-8 halpikset! Piti ostaa nuo Ticketit, kun satuttiin tarvitsemaan lilat ja muita liloja en löytänyt.
- paita kulahti eka pesussa kauhean näköiseksi. Ja luin täältä että muillakin oli samaa ongelmaa. -
Tutallakin taitaa vähän laatu vaihdella. Värit lähtivät pallokuvioisesta yöpukuhaalarista, mutta shortsiasu on säilynyt ihan hyvänä ainakin pari pesua.. ap
Name Itin /Exitin ja Legon vaatteita. Pidän niitä hyvänä, tosin Name It/Exit on aika pientä kokoa ja oon ostanut ehkä yhden tai 2 pitkähihaista trikoopaitaa, mutta ovat olleet ok. T-paitoja on pari, kolme, helposti kitsahtaneeet.
Liivimekkoja on ollut useampi, niistäkin pitää ottaa ainakin numeroa isompi (esim. meillä viime vuonna oli kerhokuvassa hoikalla tytöllä joka oli 98 kokoa muuten, 110 cm exitin mekko eikä ollut yhtään suuren näköinen).
Legosta ei oo vielä löytynyt huonoa kappaletta. Pitävät muotonsa, raikkaat värit.
päivän käytön jälkeen. Siis ennen pesua oli jo ihan nyhrääntyneen näköinen. Eli ei voi vääriä pesumenetelmiäkään syyttää. Harmitti kun se lahjaksi saatu autobody oli niin kiva.
Tutta oli ennen hyvä vielä 2005-2006 oli hyvä, ehkä vielä 2007:kin, mutta ainakin viime talvena laatu oli surkea, paita kulahti eka pesussa kauhean näköiseksi.
ostetut bodyt, collegehousut ja -paidat, trikoo-paidat olivat hyvät ja kiertäneet nyt jo kuopuksella. Ja edelleen hyvät.
Nyt ostetut surkeita, laatu huonontunut tosi paljon.
- paita kulahti eka pesussa kauhean näköiseksi. Ja luin täältä että muillakin oli samaa ongelmaa. -
Tutallakin taitaa vähän laatu vaihdella. Värit lähtivät pallokuvioisesta yöpukuhaalarista, mutta shortsiasu on säilynyt ihan hyvänä ainakin pari pesua.. ap
mainostaa täällä!! ;)
Mutta tietojaan eivät kai saa laittaa tänne, et kuka on myyjänä siellä ja täällä.
Monista eri merkeistä.
Itse olen ostanut Sokkarilta tai Prismasta, niitä edullisia lastenvaatteita ja hyvin on kestäneet !!
En näe syytä laittaa suuria summia merkkeihin, jotka on kalliita ja niitä käyttää vain noin vuoden.
Ei ole pelkästään tuotemerkistä kiinni mikä vaate kestää ja mikä ei, vaan on siinä tekemistä myös kuluttajallakin!
Jos tietää, että lapsi on menevä ja touhukas niin eihän siinä kauaan pysykään ulkoilupuku kunnossa!
Joten miksi ostaa kalliita ulkoiluvaatteita lapsille, kun ne ei kestä lapsen kulutusta?!
Itse olen ollut tyytyväinen mm. Jonathanin-ulkoilu asuihin. Ne kestää ja on kestäneet vielä serkuillakin samat puvut kulutuksen!
Suosittelen.
H&M.ltä en ole ostanut ulkovaatteita, mut paitoja ja housuja kyllä.
Enemmän sirrun Prismasta ostamaan, kun siellä olen töissä :D
Lindexin, H&M:n, NameIt:n vaatteita. Myös muutama Tutan, Pop:n ja Legon löytyy. Täytyy sanoa etten ole huomannut itse merkeissä oikein mitään eroa. Kaikista löytyy maanantaikappaleita, se on ihan sattuman kauppaa. Tosin lapsemme on vielä niin pieni (2 vuotta) että ehkä laatuerot alkavat näkyä vasta myöhemmin.
Minun kokemukseni mukaan pikkulasten tai vauvojen vaatteissa on ihan turha maksaa merkistä. Vaatteen ulkonäkö ja sopivuus lapselle/kestävyys pesussa tuntuu olevan aika samanlaista.
Olen muuten, toisin kuin useimmat täällä, tykännyt kovasti NameIt-merkistä. Vaatteet ovat kivan näköisiä eivätkä ole käytössä menneet sen huonommaksi kuin muutkaan merkit.
Tutta - laatu huonontunut huomattavasti viime vuosina, samoin hinnat laskeneet
PO.P -kivoja, värikkäitä, kohtuuhintaisia (varsinkin alet hyödyntäen) vaatteita, laatu vaihtelee, osa tosi hyviä, osa omituisen mallisia
Lego - pääsääntöisesti laadukkaita vaatteita, yleensä liiankin reilut koot, osa malleista liian leveitä meidän hoikkiksille
Mayoral - hoikalle lapselle yleensä hyviä, laatu ok, meilläpäin ko. merkkiä aika vähän tarjolla
Marimekko - ei aina hintansa väärti, Joka Poika -paidat kyllä kivoja, trikoot huonompia
Name it - aika huono laatu, mutta eivät ole kyllä kalliitakaan vaatteita
H&M - laatu vaihtelee, yleensä hinta/laatu -suhde hyvä, välillä tosi hyvä (paras hinta/laatu -suhde vauvan vaatteissa)
Kappahl - huono laatu, vaatteet menettävät heti muotonsa, monesti kokomerkinnät pielessä (vaatteet pieniä)
Lindex - vauvamallisto kiva, hinta/laatu -suhde ok, 128 cm asti Fix ja Bamse parhaat, isompien lasten vaatteet huonolaatuisia
Ciraf - lumppuja, ei kannata ostaa
Napero - seassa jokunen kivakin vaate, voi ostaa joskus
Reimatec - peruslaatuista, tämän vuoden mallit (välikausi) tavallista huonolaatuisempia
Ticket to heaven - vaatteet kivannäköisiä, takit laadukkaita, housut heti riekaleina
Lassietec ja Lassie G-tech - hinta/laatu -suhteeltaan ok, monesti liian tavallisennäköisiä vaatteita
Timberland - kalliita, housut yleensä hyviä, trikoot kulahtavat
Seppälä - yök, huonot kokemukset, lumppua
Lingon&Blåbär - ylileveitä, yli-isot koot, ylihinnoiteltuja, jotenkin vanhanaikaisia vaatteita
Gant - kalliita, mutta kestäviä vaatteita
Cottonfield/Jackpot - kalliita, mutta ihan kivoja vaatekaapin
piristyksiä
Kaikissa merkeissä voi olla huononmallisia tai muuten tavallista huonolaatuisempia vaatteita .... käsikopelo antaa hyvän käsityksen vaatteen laadusta!
Lapset 1 v, 7 v ja 9 v
joo tosiaan Benettonin laatu melkoisen huono muutamaa kauluspaitaa lukuunottamatta, varsinkin T-paidat surkeita!
kapoisia hoikille lapsilleni. Hyvät säädettävät vyötäröt housuissa. Samoin Sucre dÒrce on hyvä merkki ja MeeToon iloisista väreistä tykkään :-)
vanhimmille lapsille yli 10v sitetn ostin ja silloin oli kyl laatu ainakin todella hyvä.
Tälle kuopusvauvalle ostan aika paljon GAPiä ihan ok laatuisia tuntuu olevan edelleen, vaikka aika tyyrittä kyllä.
Aikanaan itse pienituloisena, liki 20v sitten käytin paljon GAPin vaatteita ja ne oli silloin edullisia ja laatu oli tosi hyvä
Henkkamaukkaa yms en juuri käytä koska täällä niitä ei saa. Täytyy suomilomalla katsastaa niiden tarjonta kyllä. Pienen vaatteiden ei niin kauaa edes tarvi kestää kun kasvaa niin nopsaan niistä ulos.
vanhimmille lapsille yli 10v sitetn ostin ja silloin oli kyl laatu ainakin todella hyvä.
Tälle kuopusvauvalle ostan aika paljon GAPiä ihan ok laatuisia tuntuu olevan edelleen, vaikka aika tyyrittä kyllä.
Aikanaan itse pienituloisena, liki 20v sitten käytin paljon GAPin vaatteita ja ne oli silloin edullisia ja laatu oli tosi hyvä
Henkkamaukkaa yms en juuri käytä koska täällä niitä ei saa. Täytyy suomilomalla katsastaa niiden tarjonta kyllä. Pienen vaatteiden ei niin kauaa edes tarvi kestää kun kasvaa niin nopsaan niistä ulos.
" Gap, Oilily ja Children's Place"
Meidan ipanoiden vaatteet (2v ja 4v) on paaosin GAP:sta ostettuja (kun muita edes vahan fiksumman nakoisia ei tasta maasta loydy). GAP:n laadusta taytyy kylla sanoa, etta on kovin vaihtelevaa. Mulla on t-paitoja ja legginseja, jotka toiset on menneet muutamassa pesussa ihan lepsuksi ja taas toiset ovat ihan ok kunnossa, vaikka ovat siirtyneet vanhemmalta nuoremmalle.
Farkut ja pyjamat ovat pitaneet kutinsa hyvin :-)
minkään valmistajan kaikki vaatteet ole laadukkaita, aina sekaan joku maanantaikappalekin sopii ja kun useimmissa ompelutyö on jossain halvemmassa maassa tehty, niin vaikuttaahan se.
Yleisesti ottaen meillä on ollut hyvää onnea popin vaatteiden kanssa, yhtään ei ole tarvinnut vielä palauttaa kauppaan eikä korjailla itse kotona.
Marimekot ovat kestäneet myös peruskuosillisina (siis kudotut raitakuosit ym.), painokuosilliset nyppääntyvät herkemmin (saadaan aina näitä lahjaksi lapsille).
Esprit kestää jos kestää, housut yleensä paremmin kuin paidat. Name it laatu myös vaihtelee suuresti, nappien ja nepparien kanssa usein ongelmia.
Baby Gap oli vauvalla ihan hyvää laatua, Benetton samoin, isommille ei olla ostettu näiltä merkeiltä. Vauvalle toimi myös kohtuullisen edullinen Joha ihan hyvin, jossain bodyssa vain neppariongelmia.
Ej Sikke Lej ja IdaT ovat kestäneet ja pitäneet värinsä hyvin, sopii taaperon käyttöön, eivät mene miksikään vaikka joutuu usein pesemään.
Tutta on vähän onnesta kiinni, jotkut ovat hyviä, jotkut aivan surkeaa laatua. Zaralta myös löytyy hyvää ja huonoa, mutta ne ovat niin edullisia että en ole kovin yllättynyt niistä huonosti ommelluista. Stockmann oma merkki Bogi on ollut aika pettymys, en voi suositella. Markettien omat merkit lähes pelkkiä pettymyksiä, mutta joitakin ystäviltä kierrätettyjä vanhempia markettivaatteita on lähtenyt meiltä vielä kolmannelle perheelle hyväkuntoisina, laatu siis laskenut uudemmissa Naperoissa, Cirafeissa jne.
HM, Lindex ja Kappahl ovat osin ihan hyvälaatuista, HM vaatteista meille on ostettu aika paljon perusvaatetta, joissa on niitä vihreitä lappuja (ecopuuvillaa tai mitä lie), ovat olleet hyviä ja ihanan pehmeitä. Painokuosilliset pyjamat ja unipuvut kuitenkin aika kauheita jo ensimmäisen pesun jälkeen, Lindexin huonoimmat ostokset ehdottomasti!
Legon vaatteita ostaisin laadun vuoksi, mutta se ulkonäkö on paha este!
että mikään merkki ei ole yksiselitteisesti laadukas tai huono.
esim. Gymboreelta olen saanut todella paljon myös ihan paskaa trikoota, mutta sitten aivan huippulaatuisia pidä ja pese vaatteita.
Jämsässä on yksi merkkivaateliike (Nelly Nalle) jossa käyn AINA mökkireissuilla, tuotemerkit vaihtelevat, mutta valikoimissa on Elleä, Timbeä, Kenzoa, Ticketiä, Marc O Poloa, Jackpotia, Cottonfieldiä, Burberryä, Sucre D'Orgea, JeanBourgetia ja tuota Dodipettoa :) Olen ostanut Dodipetton ihania "kauppatakkeja" sieltä mallikappaleina ja ne ovat olleet ihan huippuja, käyttövaatteista ei ole kokemusta.
Kaikissa noissa muissa merkeissä on ollut sekä hyvää että vähemmän hyvää. Ranskalaiset Sucre D'Orge, 3Pommes ja JeanBourget tekevät aivan ihania lastenvaatteita, mutta niiden pesun kanssa saa olla tarkkana.
Olen tehnyt huippuostoksia myös Prismasta ja H&M:lta. Eskaripoika käyttää lähinnä collegehousuja eskarissa ja vaikka ne maksaisivat miljoonan niin polvelt kuluvat nopeasti puhki - siksipä mm. Ciraf ja H&M on noissa mun luotto"merkkejä" :)
AP:n listasta pitäisi P.O.P:ia laadukkaimpana jos ajatellaan kestävyyttä, en vaan tykkää niiden sisävaatteiden tyylistä muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta. Kuten en tykkää näistä muistakaan riemunkirjavista (mulla on jo koululaisia ja nuorin eskarissa).
benettonilla hinta on verrattavissa laatuun kuten Gymboreellakin. Perus trikoo on surkeaa, mutta monet takit ja kalliimmat neuleet ja mekot ovat olleet todella laadukkaita.
Mielestäni Marimekon raitapaidat, Tutta trikoot ja KappAhlin trikoopaidat ovat olleet ainuita vaatteita joita olen voinut antaa kierrätykseen. Enkä käytä trikoovaatteiden kuivatuksessa kuivausrumpua. Vatteet saa pestä 60 asteessa ja se on yksi merkki hyvälaatuisesta trikoosta. Mainituista merkeistä lähes kaikkia olen lapsellani käyttänyt ja eivät poikkea toisistaa laadussa. Vasta ostin me&i paidan ja samanlain kulahti kahden pesun jälkeen kuun muutkin vaattet elikkä ei ole kierrätykseen annettavaksi.
Tutan vaatteista minulla on uskomattoman huonoja kokemuksia. Minkään muun vaatemerkin (edes jostain halpahallista ostetut) vaatteet eivät ole menneet niin usein konkreettisesti rikki. Saumat ratkeavat, nepparit irtoavat. Nyhrääntyvät nopeasti kuluneen näköisiksi.
H&M vaatteet ovat olleet iloinen yllätys. Monet kestäneet todella hyvin. Minulla on jopa serkun lasten vanhoja ihan käyttökelpoisia H&M vaatteita käytössä nyt kolmannella lapsella. Paljon parempikuntoisia on osa noista vaatteista kuin yhdellä lapsella olleet Marimekot.