Onpa löysät tädit päiväkodissa
Meillä on 2 lasta, kohta 4 ja 2,5 v, ja vaihdettiin asuntoa kesällä, muutettiin noin 5 km:n päähän. Anoin päiväkotipaikkoja ja sain.
Isompi oli päiväkodissa jo viime vuoden, koska nuoremmalla oli lääketeteellinen ongelma, mikä viime vuonna onneksi saatiin ainakin toistaiseksi korjattua (synnynnäinen sydänvika). Menin töihin jo keskiviikkona. Hyvin meni sopeutuminen ym.
Mutta tänään kun hain noin 16.30, niin satoi kaatamalla ja kumma että yhdelläkään lapsella ei ollut sadekamppeita päällä... ei vaikka ainakin omillani oli ne olemassa siellä ja musta kun ne itse hain niin niillä muillakin oli. Ainakin esikoiseni kaverilla, kun tiedän etunimensä.
Löin itse ne sadevaatteet päälle ja kysyin, miksi eivät pukeneet. Vastaus oli että kaikki eivät halunneet... Eivät halunneet!!!! Kysyin mitä omani sanoivat, niin he eivät olleet ne, ketkä eivät halunneet. Sanoin, että minä haluan, että ne laitetaan, koska me kävellääntästä kotiin noin 10 min.
Toinen täti kysyi multa mitä olen sanonut esikoiselle kun kyselee koko ajan (on kyselykausi). Sanoin että vastaan jos on todellinen kysymys, mutta jos on vaan miksiä miksin vuoksi, sanon vaan että nyt höpötys pois. Totesi vaan, että ai hyvä kuulla, että niin voi sanoa... Häh???
Edellisen päiväkodin tädit eivät olleet näin nynnyjä...
Kommentit (55)
osaatko kuvitelta miltä tuntuu kun 20 aseteen lämmössä vedetään sade puku päälle???
kokeileppa seuraavalla kerralla ku sataa ni laita kurapuku päälle ja juokse koko ajan tunnin kahen ajan..voin sanoo että on ehkä hieman nihkee olo sen jälkeen..
ne voi pikkasen hiostaa...
eihän päiväkodin hoitaja voi olla mielinkielin lapsille ja pukea tms. lasten mielihalujen mukaan? Vaan pitää ottaa ohjat.
Hyväksyisin, jos selitys olisi vaikka ollut: ajateltiin että tämä on kuurosade ja menee pian ohi tai on liian kuuma (mitä ei ollut). Mutta _en hyväksy_ että selitys on ettei joku lapsi/kaikki lapset halunneet...
ap
Jos eivät pukeneet sen takia, etteivät lapset halua, niin metsään menee ja kovasti. Luonnollisesti olen täysin ap:n puolella asiassa.
Tuo lapsesi minulle hoidettavaksi- Teen asiat lasten kannalta aina järkevästi ja turvallisuutta ajatellen. En kunkin lapsen mielihalujen pohjalta.
Välillä tunnen itseni natsiksi ja kiellän lasten mielestä hauskoja juttuja. Olen kuitenkin sanonut aina lapsille, että vaikka kiellän, niin syliini on kaikki tervetulleita, jos tuntuu maailma kaatuvan päälle.
Kuuma ilma ja sadeasut päälle, johan niissä henki lähtee. Kesäsateen on aikomuskin kastella.
Pimee sä oot itse!
joita saa kyllästymiseen asti patistella että tuokaa sadevaatteet ja joks säähän sopivat vaatteet...
Lastenhoitajana (päiväkodissa töissä) ihmettelen puheita että perustellaan sillä että joku lapsi ei halua. Hölmöjen hommaa, varsinkin jos on paljon päivähoidon aloittajia, kuten näihin aikoihin on.
kuravaatteita. Tsiisus sentään. Lapsi kastuu ja aurinko kuivaa. Täällä pk-seudulla lämpötila on ollut yli 25 astetta. Siinä pieni sade vain piristää. Ite kyllä saisin kohtauksen, jos lapsi olisi puettu kumipukuun helteellä - tosin eipä olisi tullut pieneen mieleen edes viedä kuriksia päiväkotiin.
ehkä juuri sen takia kyselivät lapsilta haluavatko koska ne eivät olleet nyt aivan välttämättömät. en usko että eivät osaisi olla tarpeen vaatiessa tiukkoja...
ja vantaalla oli 20 astetta lämmintä kun sato vettä..
tekee itse jonkun päätöksen, esim nyt: laitan sadevaatteet tai kosteussuojavaatteet/ en laita koska tämä on ehkä vaan kuurosade. Ei kysele lapsilta, haluatko vai et. Eikä perustele sillä, vaan omilla päätöksillään.
Ei olla vantaalla, joten ihan sama vaikka turussa oliswi ollut 50 astetta ja vantaalla 40 astetta.
Aikuisillakin oli takki kylmän tuulenviiman takia, joten ei siellä kovin lämmin ollut. noin tunnin oli viileämpää.
ap
ehkä juuri sen takia kyselivät lapsilta haluavatko koska ne eivät olleet nyt aivan välttämättömät. en usko että eivät osaisi olla tarpeen vaatiessa tiukkoja...
ja vantaalla oli 20 astetta lämmintä kun sato vettä..
missä ei sukulaisia (tätejä) töissä. Saattaahan olla, että suhtautuvat löysemmin sukulaislapseen kuin ihan tuntemattomaan.
että kun taivaalta tulee muutama pisko, niin päiväkotiin pitää pukea kaikki sadetamineet päälle. Ei lapsi siihen kuole vaikka vähän kastuu, mutta se hiostus on karseeta!
kyllä siellä päiväkodissa on juuri paljonkin tuollaista seisokelua ja odottelua. Nukkarissa, ruokailutilanteessa, retkille lähdössä... ei heti sadekatoksessa tumput suorina ketään tylsyyteen tapa.
Ei sitä kesäisen kuuron takia lähdetä ulkoa sisälle kiskomaan kaikille lapsille kuravaatteita päälle. varsinkin, kun kuuro menee yleensä nopeasti ohi.
Pikku rouva siellä nyt hikoilee ihan suotta. Taitaa helle tehdä tepposia. No, kyllä ne säät viilenevät ja saat sadekamppeet lasten päälle. Kesähelteellä tupataan käyttää sateenvarjoa. Ainakin sivistyneet ihmiset.
päiväkodin hoitajille, taisi olla noin teknisesti ottaen yksi lh ja yksi lto siinä pihalla.
Ovat tunteneet lapseni noin viikon, kovin tuttuja eivät ole.
Haluan nähdä sen tuon ikäisen muksun, joka leikkii ja vaikka pyöräilee niillä tankopyörillä sateenvarjon kanssa.
Hellettä ei ollut silloin.
Ja pointti oli että perustellaan sillä että kaikki lapset ei halua... mikä perustelu se on? Jos lapset eivät halua pitää vaikka kypärämyssyä päässä, kun tulee talvi, onko sekin ok?
ap
kuten juuri tuollaisessa vähemmän tärkeässä - haluatko seisoa hetken katoksessa vai laittaa sadetakin päälle ja leikkiä sateessa. En usko että siellä lasten kanssa asioista neuvotellaan kun ihan oikasti niitä sadevaatteita tarvitaan.
joka valittaa siitä monessa ketjussa kun lapset liian vähän ulkoilevat pk:ssa.
kuravaatteita. Tsiisus sentään. Lapsi kastuu ja aurinko kuivaa. Täällä pk-seudulla lämpötila on ollut yli 25 astetta. Siinä pieni sade vain piristää. Ite kyllä saisin kohtauksen, jos lapsi olisi puettu kumipukuun helteellä - tosin eipä olisi tullut pieneen mieleen edes viedä kuriksia päiväkotiin.